NachtCast

1 2 ... 10 ... 13 14
Il Leopardo della Primavera

Sturen kunnen de triatleten nog steeds niet op een fiets.

Romāns Vainšteins

Vind je het gek met zulke onnozele fietsen?

En ze zullen wel betere shit hebben dan jij vroeger hebben, kraam. Fietsen met zwembroek is meer einde reet dan stoned The Cockring op de Warmoesstraat binnenstrompelen.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas

Maar het echte werk vindt vandaag natuurlijk plaats in Franeker

santakraam
Il Leopardo della Primavera
#226
Sturen kunnen de triatleten nog steeds niet op een fiets.

Was natuurlijk ook wel behoorlijk glad. Benieuwd trouwens naar de ontwikkelingen in die sport, nog steeds niet echt mondiaal geloof ik, toch wel aantrekkelijk om te zien, en dan vooral de indeling van de 3 onderdelen. Lijkt me dat vooral de hardlopers in het voordeel zijn, maar misschien heb ik het mis.

santakraam
Sunneklaas
#225
Ja ook goed dat ze de kortere afstanden gebruiken, dan kun je het iets beter volgen en blijft ook de...

hm, die 100 sprint zegt me weinig. Koningsonderdeel wat mij betreft de estafettes, zin in de stokjes!

santakraam
Romāns Vainšteins
#227
Vind je het gek met zulke onnozele fietsen? En ze zullen wel betere shit hebben dan jij vroeger heb...

Het was vooral de wrijving tussen de dijen, die de jonge Kraam geirriteerd achterliet. Denk dat die pakken tot aan de knie comfortabeler zijn, maar sommige atletes kiezen toch voor klassiek.

Sunneklaas
santakraam
#231
Het was vooral de wrijving tussen de dijen, die de jonge Kraam geirriteerd achterliet. Denk dat die...

Tijdens de oude Spelen werd er naakt gelopen, maarja alles moet kapot

Il Leopardo della Primavera
santakraam
#229
Was natuurlijk ook wel behoorlijk glad. Benieuwd trouwens naar de ontwikkelingen in die sport, nog s...

ja is ook zo hoor. Wel een echte kijksport ja. En hardlopers zijn zeker in het voordeel, mits je je vooraan kan handhaven op de fiets. Maar met drafting is dat relatief makkelijk natuurlijk.

SprintMaster

Als sterke wielrenner heb je niet de kans om het verschil te maken. Eigenlijk zou je ze na het zwemmen om de 20 seconden moeten laten vertrekken en dat bij de wissel naar hardlopen weer rechttrekken. 

santakraam
Sunneklaas
#232
Tijdens de oude Spelen werd er naakt gelopen, maarja alles moet kapot

Hoe werkt dat in het kaatsen (bij?), naakt? Gevoelige delen niet afgeschermd? Of hebben Friezen geen gevoelige delen?

santakraam
SprintMaster
#234
Als sterke wielrenner heb je niet de kans om het verschil te maken. Eigenlijk zou je ze na het zwemm...

Op zich wel, maar dan moet je durven demareren, of afspreken samen te gaan, zoals Kingma en Duffy net wel probeerden. Uiteindelijk gaat het toch om de balans, teveel geven is later instorten tijdens het lopen. Tijd dat Sifan zich hierop gaat richten.

Il Leopardo della Primavera
santakraam
#236
Op zich wel, maar dan moet je durven demareren, of afspreken samen te gaan, zoals Kingma en Duffy ne...

Zwemmen is nog wel een vak apart, dat leer je niet zomaar. Inderdaad ergens jammer dat er pelotonvorming bij triathlon is hier ja. Als mindere loper kan je er wel je voordeel mee doen door in de buik van het peloton te blijven natuurlijk.

santakraam
Il Leopardo della Primavera
#237
Zwemmen is nog wel een vak apart, dat leer je niet zomaar. Inderdaad ergens jammer dat er pelotonvor...

Misschien weet jij dat, als materiaalfreak: zijn er regels vanwege de kleding? Kan me voorstellen dat omkleden misschien nog wel voordelig is (zeg ik als volledige triathlon leek). Gecombineerde sporten blijven toch het mooiste, zo ook de zevenkamp. 3 onderdelen waarin je uitblinkt en je doet mee om de prijzen.

Il Leopardo della Primavera
santakraam
#238
Misschien weet jij dat, als materiaalfreak: zijn er regels vanwege de kleding? Kan me voorstellen da...

Ik heb geen idee, weet vrijwel niks van triathlon haha.

Romāns Vainšteins

Ik zwem redelijk goed, het is vooral een kwestie van op jonge leeftijd langer ermee doorgaan. Zoals zwemvaardigheid, survival, reddend zwemmen etc. Als je dan eenmaal 'de slag' te pakken hebt verleer je dat niet gauw.

mijn bottleneck is hardlopen, daar kan ik werkelijk niks van. Haat ook om te rennen, eigenlijk zijn mensen daar ook niet voor gemaakt. Een beetje draven en slenteren hooguit.

esims2.0

Ik kan ook niets van hardlopen, maar ik heb eens gehoord dat mensen daar nu juist uitstekend voor gebouwd zijn. Om dat lang vol te houden. Ik kan het ook moeilijk voorstellen, want zelfs toen ik het trainde, kreeg ik nooit echte soeplesse.

Romāns Vainšteins

Nee, mensen zijn daar niet voor gebouwd. Zijn gebouwd voor uithoudingsvermogen, niet voor sprinten (wat hardlopen is). Jagers vroeger gingen met een sukkedrafje achter prooien aan net zolang deze zo vermoeid waren dat ze neervielen, een uithoudingsslag.

hardlopen is funest voor je knieën vooral.

esims2.0

Ik noem een marathon lopen ook hardlopen.

SprintMaster

Hardlopen is gewoon heel zwaar: ook al doseer je goed, je zit meteen met een hele hoge harslag. Heb er ook wel eens wat serieus voor getraind maar dan nog voelt een 10 km als een marathon. 

Zwemmen en hardlopen, de mens is er niet voor gemaakt, dat kunnen dieren veel beter. 

esims2.0
SprintMaster
#244
Hardlopen is gewoon heel zwaar: ook al doseer je goed, je zit meteen met een hele hoge harslag. Heb...

Gevoelsmatig zeg ik dat ook, maar ik heb toch echt eens iets anders gehoord. Misschien moet je het ook eens vragen aan iemand als Dolf Jansen, die wel goed kan hardlopen.

Sunneklaas

Iets zegt me dat als de vrouwkes een kaal kopje hadden dat ze nu olympisch kampioen waren

esims2.0

"Wetenschappers hebben ontdekt hoe het komt dat de mens zo lang achter elkaar kan hardlopen. In tegenstelling tot andere soorten missen wij een bepaald gen, waardoor we het qua uithoudingsvermogen winnen van alle dieren."

10 seconden googelen

Romāns Vainšteins

Hardlopen is niet 1 ding. Je hebt verschillende manieren, manier sukkeldrafje kan de mens goed, manier voluit niet.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#248
Hardlopen is niet 1 ding. Je hebt verschillende manieren, manier sukkeldrafje kan de mens goed, mani...

Want welke dieren winnen het dan? Paarden? Dat valt volgens mij ook onder deskundigheid waar je bij staat.

esims2.0

Ik denk dat we te veel met het jachtluipaard in ons hoofd zitten. Dat een geweldige bouw heeft om een hoge snelheid te ontwikkelen. Maar blijkbaar niet voor lang.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.