Was natuurlijk ook wel behoorlijk glad. Benieuwd trouwens naar de ontwikkelingen in die sport, nog steeds niet echt mondiaal geloof ik, toch wel aantrekkelijk om te zien, en dan vooral de indeling van de 3 onderdelen. Lijkt me dat vooral de hardlopers in het voordeel zijn, maar misschien heb ik het mis.
Het was vooral de wrijving tussen de dijen, die de jonge Kraam geirriteerd achterliet. Denk dat die pakken tot aan de knie comfortabeler zijn, maar sommige atletes kiezen toch voor klassiek.
ja is ook zo hoor. Wel een echte kijksport ja. En hardlopers zijn zeker in het voordeel, mits je je vooraan kan handhaven op de fiets. Maar met drafting is dat relatief makkelijk natuurlijk.
Op zich wel, maar dan moet je durven demareren, of afspreken samen te gaan, zoals Kingma en Duffy net wel probeerden. Uiteindelijk gaat het toch om de balans, teveel geven is later instorten tijdens het lopen. Tijd dat Sifan zich hierop gaat richten.
Zwemmen is nog wel een vak apart, dat leer je niet zomaar. Inderdaad ergens jammer dat er pelotonvorming bij triathlon is hier ja. Als mindere loper kan je er wel je voordeel mee doen door in de buik van het peloton te blijven natuurlijk.
Misschien weet jij dat, als materiaalfreak: zijn er regels vanwege de kleding? Kan me voorstellen dat omkleden misschien nog wel voordelig is (zeg ik als volledige triathlon leek). Gecombineerde sporten blijven toch het mooiste, zo ook de zevenkamp. 3 onderdelen waarin je uitblinkt en je doet mee om de prijzen.
Ik zwem redelijk goed, het is vooral een kwestie van op jonge leeftijd langer ermee doorgaan. Zoals zwemvaardigheid, survival, reddend zwemmen etc. Als je dan eenmaal 'de slag' te pakken hebt verleer je dat niet gauw.
mijn bottleneck is hardlopen, daar kan ik werkelijk niks van. Haat ook om te rennen, eigenlijk zijn mensen daar ook niet voor gemaakt. Een beetje draven en slenteren hooguit.
Nee, mensen zijn daar niet voor gebouwd. Zijn gebouwd voor uithoudingsvermogen, niet voor sprinten (wat hardlopen is). Jagers vroeger gingen met een sukkedrafje achter prooien aan net zolang deze zo vermoeid waren dat ze neervielen, een uithoudingsslag.
hardlopen is funest voor je knieën vooral.
"Wetenschappers hebben ontdekt hoe het komt dat de mens zo lang achter elkaar kan hardlopen. In tegenstelling tot andere soorten missen wij een bepaald gen, waardoor we het qua uithoudingsvermogen winnen van alle dieren."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.