CQ-Snake Draft

1 2 ... 13 14 15 16
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn team voor 2024:

Cian Uijtebroeks: liet in 2023 zien uit het juiste hout gesneden te zijn en reed als 20 jarige een heel constant seizoen met allemaal mooie top 10 uitslagen in diverse Wt koersen. Gaat denk ik in 2024 nog een stapje zetten en zou toch zeker 700 punten moeten aan kunnen tikken.
Johannes Staune-Mittet: het nieuwe rondetalent maakt zijn deduut bij de WT formatie maar reed de afgelopen 2 jaar al diverse wedstrijden mee bij de profs. Heeft ook de nodige tegenslag gekend maar ik zie hem toch zeker wel 500 punten pakken komend jaar. 
Pavel Sivakov: kwam in 2018 naar Team Sky als het grote talent van 2017. Toch is het er bij Ineos nooit echt uitgekomen, Maakt nu de overstap naar UAE en mag hopelijk daar laten zien uit welk hout hij gesneden is. Kijken of hij de 1000 punten kan aantikken.
Einer Rubio: had zijn grote doorbraak afgelopen jaar en pakte ruim 700 punten. Nu kijken of hij die lijn kan voortzetten en ook die 1000 punten grens kan doorbreken.
Isaac del Toro: waar Sivakov het grote talent was in 2017 was Isaac dat dit jaar. De 20 jarige Italiaan pakte overtuigend de winst in de ronde van de toekomst, maar dat bied geen garanties. Hopelijk kan hij 300 punten bij elkaar rijden.
Ben Tulett: maakt in 2024 de verrassende overstap van Ineos naar Jumbo-Visma. Had een goed seizoen maar hoopt in Nederlandse dienst nog een grote stap te zetten. Kijken of hij 500 punten bij elkaar kan rijden.
Mattias Skjelmose Jensen: misschien wel de grootste verrassing van 2023 op ronde gebied. Liet zien dat hij een enorm groot klimtalent is en fietste zomaar 1700 punten bij elkaar. De vraag is of hij dat in 2024 kan herhalen. Mijn insziens als hij 1000 punten pakt dan is het al een heel goed jaar voor hem en voor mij.
Kevin Vermaerke: de Amerikaanse Belg van DSM deed het heel goed afgelopen jaar, maar lijkt nog pas te zijn begonnen als klassieke renner en er zou nog veel groeimarge op moeten zitten. Hopelijk zet hij die lijn door en pakt hij komend jaar 600 punten voor mij.

Dit zou betekenen dat we uit gaan komen op zo'n 5400 punten. Dat lijkt me een prima uitgangspunt voor 2024.

Arry1338

Dan kan mijn teamvoorstelling natuurlijk niet achterblijven.

1. Juan Ayuso (1023)
Met het geluk van de eerste keus komt ook de angst dat het meteen bij de eerste keuze mis gaat. Ayuso moet voor mij gaan leveren volgend seizoen, doet hij dat niet dan hang ik waarschijnlijk. Als een komeet kwam hij in 2022 het peloton binnen. In maart van zijn eerste volledige profjaar bij UAE besloten ze bij de ploegleiding dat Polanc de overwinning in de Trofeo Laigueglia mocht hebben, Ayuso werd 2e. Eind april werd hij 4e in de ronde van Romandië en won hij het jongerenklassement op 19 jarige leeftijd. Zijn échte doorbraak was de Vuelta van 2022, waar hij tot ieders verbazing het podium haalde en Miguel Angel Lopez en Joao Almeida afhield. 

Vorig jaar verwachtte iedereen dat hij een volgende stap ging zetten, maar zijn uitslagen waren bijna een kopie van die van het jaar ervoor. Met zijn 21 jarige leeftijd heeft hij een relatief goedkope prijs gezien zijn mogelijkheden en dus was hij de onvermijdelijke eerste keuze voor mij. 
Laten we niet te hoog van de toren blazen; 

1500 punten?

2. Richard Carapaz (1293)
Omdat ik een best lange longlist had gemaakt van renners die mij potentieel interessant leken op de lange termijn zag ik al gauw dat het best ingewikkeld ging worden om het bij dit lijstje te houden én mijn budget op te maken. Vandaar dat ik in de duurdere rangen mijn tweede keuze wilde maken. Dat werd Richard Carapaz. In zijn jaren bij INEOS haalde hij 3 jaar op rij de top 15 van de UCI ranking. Vorig jaar viel hij al in de eerste etappe uit de Tour. Aan het eind van het seizoen liet hij zien dat hij geen last meer heeft van de val. Met een tweede plek in de Tre Valli Varesine achter van Wilder, maar voor o.a. Roglic en Pogacar geeft hij mij het vertrouwen dat volgend seizoen de top 15 er weer in zit. 

1300 punten.

3. Romain Gregoire (784)
Mijn derde keuze is vervolgens een renner met veel groeipotentieel die op zijn manier (net zoals Ayuso) binnen komt. Hij stond er meteen aan het begin van dit jaar, met als hoogtepunt een 8e plaats in de Strade Bianche. Dan moet je inhoud hebben. Twee maanden later hield hij huis in de 4-daagse van Duinkerke, waar hij een etappe, de jongerentrui én het klassement won voor mannen als Kooij en Asgreen. Daarnaast werd hij 2e in een etappe en in het puntenklassement. Na een goede voorbereiding in Limousin (hij won weer het klassement en de jongerentrui, met daarnaast twee etappes) ging hij naar de Vuelta. Hier is hij op 1 etappe na altijd in de top 100 gefinisht (hij werd 102e in etappe 12, een etappe die eindigde in een sprint). Zijn beste resultaten tijdens de Vuelta waren een 2e, 5e en 7e plaats in verschillende etappes. Volgend jaar is hij 21 en zal hij zelf graag bewijzen dat zijn limieten nog niet zijn bereikt.

1000 punten.

4. Mauro Schmid (656)
Mijn vierde keuze was ondertussen de 64e keuze in dit spel. Poeh. Gelukkig had ik al genoeg van mijn budget gebruikt dus kon ik mijn focus richten op de pool van subtoppers. Mauro is zo'n man. Twee jaar op rij laat hij met momenten zijn potentie zien, maar aan het eind van het jaar eindigt het met zo'n 650 punten op de UCI ranking. Komt dit door de ploegorders? Die gaan in ieder geval veranderen, nu hij de switch maakt van Quick-Step naar Jayco. In zijn eerste jaar bij Quick-Step haalde hij 4 top tien plaatsen in de Giro d'Italia van 2022. Ook won hij later dat jaar het klassement in de Baloise Belgium Tour, werd 6e in de GP de Montreal en met een 17e plek op het WK sloot hij zijn eerste seizoen in dienst van Patrick af. Het afgelopen jaar begon hij goed in Australië, waar hij een 5e plek in het klassement van de Tour Down Under behaalde. In Maart won hij de Settimana Coppi et Bartali, en daaropvolgend reed hij een sterke ronde van het Baskenland. Maar toen ging het rommelen. Hij werd van de startlijst gehaald van de Brabantse Pijl, Patrick gooide wat modder, Mauro gooide terug. De races die hij vervolgens reed voor Quick-Step leek hij wat af te haspelen, maar op het Zwitsers Kampioenschap en het Wereldkampioenschap stond hij er wel (4e en 13e). Volgend jaar meer vrijheid bij Jayco? Verandering van spijs doet eten, toch?

800 punten.

5. Victor Lafay (501)
Etappe 1 in de Tour de France van 2023. Op 11 kilometer van de finish is het peloton al helemaal kapot gereden na een aantal vervelende klimmetjes. Adam Yates voert het commando met in zijn wiel slechts 3 man. Tadej Pogacar, Jonas Vingegaard en... Victor Lafay? Jazeker. Indrukwekkend! Benieuwd wat hij nog gaat laten zien. Nouja.. een etappe winnen dus. De dag erna meteen. Jumbo-Visma deed er alles aan om er een sprint van te maken en probeerde aanval na aanval in de kiem te smoren maar Victor glipte weg op 1 km van de finish en won. Hij leek vertrokken om zijn doorbraak te beleven, maar helaas mocht het niet zo zijn. In de rest van de Tour zagen we hem niet echt meer. Op de voorlaatste dag viel hij zelfs uit met een hersenschudding en hechtingen in zijn gezicht, elleboog en knie. Volgend jaar maakt hij de move naar AG2R, waar hij de verwachtingen waar zal moeten gaan maken als kopman voor de heuvelachtige ritten en eendagskoersen. 

700 punten.

6. Milan Vader (336)
Milan kwam in 2022 fietsen bij Jumbo-Visma. Hij maakte de switch van het mountainbiken naar de weg, en deed dat niet onverdienstelijk. In de ronde van Valencia reed hij net zo hard naar boven als Mohoric, Geoghegan Hart en Bilbao. Na etappe 3 stond hij 15e in het klassement net achter deze namen. De dag erna startte hij niet. De volgende ronde die hij reed van de ronde van het Baskenland. En hier ging het mis. Hij kwam hard ten val en een lange revalidatie volgde. Aan het eind van het jaar kon hij wonderbaarlijk nog eenmaal koersen voor de winterstop, hij reed de Cro race eind september zonder noemenswaardig resultaat. Het afgelopen jaar reed hij slechts 36 dagen, waarin hij bijna het tienvoudige aan CQ punten behaalde. Aan het eind van het jaar liet hij zien wat hij kan door met relatief gemak de Tour de Guangxi te winnen voor Rochas en Hayter. Volgend jaar weer iets beter?

500 punten.

7. Matthew Dinham (323)
Matthew is voor de meeste wielervolgers zelfs een relatief onbekende naam. En dat is niet gek, want tot 2023 reed hij voor het bescheiden BridgeLane uit Australië en kwam hij enkel naar Europa tussen mei en augustus. Afgelopen jaar kreeg hij een kans bij DSM, en die greep hij toch wel overtuigend aan. Zijn voorjaar was stabiel, met een relatief goed einde voor een neoprof met een 27e plek in de Amstel, een 39e in de Waalse Pijl en een 76e in Luik. Niet noemenswaardig, maar in ieder geval uitgereden en ervan geleerd hoop je dan. De reden dat ik hem heb gekocht is omdat hij ná zijn uitgereden Tour de France opvallend sterk was op het WK, waar hij na een vlucht van 178 kilometer nog een finale reed en 7e werd. Wow. Vervolgens stond hij nog zijn mannetje in de Tour of Norway en de Cro race. Volgend jaar is wordt hij al snel 24 en kan hij vast nóg weer wat beter!

500 punten.
 
8. Lukas Nerurkar (83)
Laatste keuze, 84 punten over. Gaan we voor Michele Gazzoli met zijn waterhoofd en dopingsmet? Of gaan we voor een jonge gast die een kans krijgt bij een profploeg waar relatief veel vrijheid is om te proberen? Dan maar dat tweede. In 2022 reed hij zijn eerste jaar bij Trinity Racing, waar hij relatief weinig races reed. In totaal kwam hij aan de 19 racedagen. Dit jaar (2023) was dat al een stuk meer, en waren de resultaten beter. Hij begon met een sterke 6e plaats in het algemeen klassement van O Gran Camino, achter o.a. Vingegaard maar voor De la Cruz, P. Sánchez en Fortunato. Later in het jaar won hij een etappe in de Giro Next Gen door aan te vallen in een afdaling tijdens slecht weer. Hij bleef samen met een aanvalsmakker de meute voor. In de rest van het jaar haalde hij nog geregeld top 10 plaatsen in de races die hij reed. Goed genoeg voor een kans bij EF volgend jaar. 

100 punten.

Geeft een totaal van 6400 punten. Benieuwd of ik dat ga halen. Zolang we maar van pech bespaard blijven moet dat wel mogelijk zijn...

Silent Hill

Nog een weetje na de biedrondes: hoeveel heeft ieder team uitgegeven. 

 

Arry1338: 4999

BlingSagan: 4998

Rahim: 4962

Erveedeeee: 4998

VincentK: 4998

Vernis: 4992

Ezequiel: 4913

Maillot a Pois: 5000

SvenVDB: 4950

Sies: 4937

Limal: 4997

Mithrandir: 4982

Silent Hill: 4968

Ab Normaal: 4999

Ajvenema: 4974

BrackenRidgeCycling: 4913

 

Of anders bekeken: hoe zwaar in de min start ieder team.

Dan is dit de beginstand, nog voor er 1 wedstrijd is gereden. Straf !

 

1. Maillot a Pois: 0

2. Arry1338: -1

3. Ab Normaal: -1

4. BlingSagan: -2

5. Erveedeeee: -2

6. VincentK: -2

7. Lima: -3

8. Vernis: -8

9. Mithrandir: -8

10. Ajvenema: - 26

11. Silent Hill: - 32

12. Rahim: -38

13. SvenVDB: -50

14. Sies: -63

15. Ezequiel: -87

16. BrackenRidgeCycling: -87

 

Edit: niet de officiële beginstand, die is voor iedereen 0, maar de extra punten dat men dient goed te maken.

 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Dan heb ik dit jaar alvast aan de leiding gestaan. Dat pakken ze me niet meer af! 😋

Arry1338

Er staat bij mij 4449 terwijl dit 4999 zou moeten zijn?

Silent Hill

Foutje inderdaad ... daar is een typo ingeslopen. 

Arry1338

Met dank aan Sies heb ik ook het bestand in orde waarmee ik de stand zal bijhouden. 

Het idee nu is om op vaste momenten een update te geven van het klassement, en het jaar in periodes op te delen waar we ook iedere keer een winnaar zullen zien.

Periode 1: Warming up (1 januari t/m 26 februari)
Santos Tour Down Under
Cadel Evans Great Ocean Road Race
UAE Tour
Omloop het Nieuwsblad

Periode 2: Lente (27 februari t/m 25 maart)
Strade Bianche
Paris - Nice
Tirreno - Adriatico
Milano - San Remo
Volta Ciclista a Catalunya
E3 Saxo Classic
Gent - Wevelgem

Periode 3: Flandrien (26 maart t/m 22 april)
Dwars door Vlaanderen
Ronde van Vlaanderen
Itzulia Basque Country
Paris - Roubaix
Amstel Gold Race
La Fleche Wallonne
Liege - Bastogne - Liege

Periode 4: Conquistatore (23 april t/m 27 mei)
Tour de Romandie
Eschborn - Frankfurt
Giro d'Italia

Periode 5: Hoogtevrees (28 mei t/m 24 juni)
Critérium du Dauphiné
Tour de Suisse

Periode 6: Croissant (25 juni t/m 12 augustus)
Tour de France
Donostia San Sebastian Klasikoa

Periode 7: El pollo loco (13 augustus t/m 9 september)
Tour de Pologne
La Vuelta Ciclista a Espana
Bretagne Classic - Ouest France
Renewi Tour
Bemer Cyclassics

Periode 8: Scraps (10 september t/m 21 oktober)
Grand Prix Cycliste de Québec
Grand Prix Cycliste de Montréal
Il Lombardia
Gree - Tour of Guangxi


Een idee dat ik daarnaast nog heb waar ik graag van hoor wat jullie vinden; 

* Eenieder die een periode wint óf in de top 3 eindigt in de eindstand verzekert zichzelf van een plekje voor de volgende editie.  


En laat even weten wat jullie van de kalender vinden. Dit betekent dat ik minimaal 8 keer met een update kom door het jaar heen. Is dat oké? 

Laatst gewijzigd
Arry1338
Arry1338
#332
Met dank aan Sies heb ik ook het bestand in orde waarmee ik de stand zal bijhouden. Het idee nu...

Even voor de duidelijkheid, de wedstrijden staan alleen vermeld om een idee te geven wat er binnen die data valt. Alle wedstrijden die CQ-punten opleveren tellen mee maar dat vond ik een beetje veel om er allemaal bij te vermelden ;) Dus enkel om een inschatting te maken waarom ik voor deze data ben gegaan heb ik de belangrijkste wedstrijden van de kalender vermeld.

Silent Hill

Top !! Goede periodes, zowat maandelijks een update ... dat houdt de vaart er wat in.

8 periode winnaars is een leuk extra'tje. Ik zou het persoonlijk voor de eer houden. In een worst case scenario (het zal wel zo niet zijn, maar je weet nooit) heb je 11 van de 16 die volgend jaar verzekerd zijn van een nieuwe deelname. Misschien net iets teveel van het goede. De Top 3 is een mooi doel.

(excuses voor het late antwoord: dit topic was bijna letterlijk verloren gewaand)

Laatst gewijzigd
vernis

Zijn er hier mensen die meedoen aan het zweeler jaarspel?

Er zijn er veel die geen team meer kunnen aanmelden.

Ik weet dat er niet veel tijd meer is voor het spel start (nog ongeveer 14u), maar kunnen we hier in het forum niet samen snel een team samenstellen?
Ik wil het team dan wel inschrijven op zweeler.

Gewoon voor de fun en kijken hoever we geraken.

https://forum.wielerflits.nl/t/1637-zweeler-jaarspel-2024?page=1#post-1

Arry1338

De volgende spelers hebben de volgende renners aan de start in de TDU:

Arry1338: Milan Vader
BlingSagan: Caleb Ewan
Rahim: Johannes Staune-Mittet & Isaac del Toro
Erveedeeee: Luke Plapp
VincentK: -
Vernis: -
Ezequiel: Jack Haig, Oscar Onley & Antonio Morgado
Maillot a Pois: Joshua Tarling
SvenVDB: Finn Fisher-Black
Sies: Archie Ryan & Torstein Traeen
Limal: Sam Welsford
Mithrandir: Corbin Strong, Madis Mikhels & Reuben Thompson
Silent Hill: -
Ab Normaal: Julian Alaphilippe, Biniam Girmay & Leo Hayter
Ajvenema: -
BrackenRidgeCycling: -

Limal

Boem, via Welsford start het jaar van Team Limal met een knal! 

Spijtig genoeg hebben we eerder wel al Penhoët verloren voor het volledige eerste kwartaal...

Laatst gewijzigd
Arry1338

Eerder dan ik voorheen heb gemeld een update te sturen, toch alvast een tussenstand na de gereden koersen. Nog geen periodetitel, maar wel een indicatie wie goed op weg zijn;

1.  Rahim 269
2.  Ezequiel 259
3.  Ab Normaal 223
4.  Limal 196
5.  Erveedeee 150
6.  BrackenRidgeCycling 57
7.  Mithrandir 39
8.  BlingSagan 24
9.  Sies 7
10.  SvenVDB 5
11.  Maillot a Pois 5
12.  Arry1338 5
13.  VincentK 0
14.  Silent Hill 0
15.  Vernis 0
16.  Ajvenema 0

De huidige top 5 zag de eerste échte punten al binnenstromen in de Tour Down Under. Rahim pakte veel (264) punten met Del Toro en Ezequiel zag Onley en Haig wat punten pakken. Voor Ab was de combinatie Alaphilippe en Girmay goed. Ook Limal pakte punten met Welsford en Erveedee scoorde voor het eerst met Plapp.

De punten zijn van de CQ-update van 21 januari, dus de Spaanse koersen en de CEGORR zitten hier nog niet bij.

Arry1338

Stand per 28 - 1

1.  Limal 341
2.  Ezequiel 335
3.  Ab Normaal 317
4.  Rahim 283
5.  Mithrandir 191
6.  Erveedeee 174
7.  BrackenRidgeCycling 169
8.  Sies 125
9.  Vernis 86
10.  Ajvenema 76
11.  BlingSagan 54
12.  Arry1338 33
13.  Silent Hill 27
14.  Maillot a Pois 10
15.  SvenVDB 5
16.  VincentK 0

 

Laatst gewijzigd
Limal

Thx voor de update(s) Arry, leuke tussenstand! :-)  Welsford, Van Eetvelt en Vauquelin zijn goed begonnen, hopelijk volgt de rest hun voorbeeld.

Arry1338

Update per 4 feb:

1 Limal 505
2 Ab Normaal 394
3 Mithrandir 353
4 Ezequiel 335
5 Rahim 297
6 Erveedeee 225
7 BrackenRidgeCycling 202
8 BlingSagan 189
9 Vernis 151
10 Sies 125
11 SvenVDB 124
12 Arry1338 99
13 Ajvenema 76
14 Silent Hill 75
15 VincentK 29
16 Maillot a Pois 10

 

1 Limal 505
     
1 HEALY Ben 59
2 MARTINEZ Lenny 0
3 PENHOËT Paul 0
4 VAN EETVELT Lennert 105
5 ZINGLE Axel 0
6 WELSFORD Sam 196
7 VAUQUELIN Kévin 145
8 PELLIZZARI Giulio 0

 

2. Ab Normaal 394
     
1 GEOGHEGAN HART Tao 0
2 ALAPHILIPPE Julian 128
3 MAS NICOLAU Enric 0
4 GIRMAY HAILU Biniam 179
5 HAYTER Leo 10
6 AUGUST Andrew 0
7 SCHACHMANN Maximilian 4
8 HINDLEY Jai 73

 

3. Mithrandir 353
     
1 PEDERSEN Mads 162
2 STRONG Corbin 147
3 MIHKELS Madis 34
4 RAFFERTY Darren 0
5 RICCITELLO Matthew 0
6 VAN DER POEL Mathieu 0
7 BUSATTO Francesco 0
8 THOMPSON Reuben 10

 

4. Ezequiel 335
     
1 DE LIE Arnaud 0
2 MOSCON Gianni 0
3 SHEFFIELD Magnus 0
4 ONLEY Oscar 181
5 MADOUAS Valentin 0
6 VAN DEN BERG Marijn 76
7 HAIG Jack 70
8 MORGADO Antonio Tomas 8

 

5. Rahim 297
     
1 UIJTDEBROEKS Cian 0
2 STAUNE-MITTET Johannes 5
3 SIVAKOV Pavel 0
4 RUBIO REYES Einer Augusto 28
5 DEL TORO ROMERO Isaac 264
6 TULETT Ben 0
7 SKJELMOSE JENSEN Mattias 0
8 VERMAERKE Kevin 0

Ab Normaal

Kijk, er begint schot in te komen. Bedankt voor de update Arry!

VincentK

Topics zijn hier tegenwoordig een stuk lastiger te vinden, maar ik wil toch even een virtuele traan laten over mijn eerste pick die een half jaar uit de roulatie is. Had hem ook als eerste pick omdat ik het een symphatieke renner vind. Erg jammer. Gelukkig heb ik nog een aantal andere kleppers in mijn team staan!

Limal

I feel your pain, Vincent, een beetje vanwege mijn vroege uitvaller Penhoët, maar vooral omdat Vermeersch een toffe gast is. Hopelijk gaat hij niet die andere sympathieke kasseibelofte achterna, ons aller Sep Vanmarcke.

Benieuwd naar de volgende tussenstand nu de grote mannen stilaan in actie komen. Pedersen was amper te stoppen in de Provence, maar gelukkig voor mij deed Zingle zijn stinkende best. Dus ik denk dat ik nog even verder van de pannenkoeken kan genieten, maar dat kan snel veranderen.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik zie dat de nieuwe download beschikbaar is, dus zal deze ochtend nog een update van de stand plaatsen. 

Arry1338

Update per 11 februari 

Tussen 4 en 11 februari zijn de volgende punten behaald:

1 Mithrandir 274
2 Erveedeee 230
3 Maillot a Pois 162
4 Ezequiel 142
5 Limal 126
6 SvenVDB 113
7 Arry1338 110
8 BlingSagan 105
9 Sies 63
10 Ajvenema 57
11 BrackenRidgeCycling 50
12 Silent Hill 39
13 Vernis 24
14 VincentK 5
15 Ab Normaal 0
16 Rahim 0

Algemeen klassement:

Limal blijft aan de leiding met nog 2 weken te gaan in de eerste periode. Hij pakt deze week 126 punten met Zingle en Pellizzari. Mithrandir stijgt een positie naar nummer 2. Hij pakt maar liefst 274 punten in één week dankzij voornamelijk Pedersen. Ezequiel stijgt ook één positie en komt daarmee op het voorlopige podium terecht door de punten van de Lie, Madouas, van den Berg én Morgado.
Erveedeeee springt van 6 naar 4. Kooij is in zijn team deze week de grootste puntenpakker. De vijfde plek in het klassement is nu voor Ab Normaal die daarmee 3 posities verliest. Hij haalde deze week geen punten.

Positie Deelnemer Punten
1 Limal 631
2 Mithrandir 627
3 Ezequiel 477
4 Erveedeee 455
5 Ab Normaal 394
6 Rahim 297
7 BlingSagan 294
8 BrackenRidgeCycling 252
9 SvenVDB 237
10 Arry1338 209
11 Sies 188
12 Vernis 175
13 Maillot a Pois 172
14 Ajvenema 133
15 Silent Hill 114
16 VincentK 34


Top 5 teams in het klassement:

1 Limal 631
     
1 HEALY Ben 59
2 MARTINEZ Lenny 0
3 PENHOËT Paul 0
4 VAN EETVELT Lennert 105
5 ZINGLE Axel 105
6 WELSFORD Sam 196
7 VAUQUELIN Kévin 145
8 PELLIZZARI Giulio 21

 

2 Mithrandir 627
     
1 PEDERSEN Mads 350
2 STRONG Corbin 183
3 MIHKELS Madis 34
4 RAFFERTY Darren 0
5 RICCITELLO Matthew 0
6 VAN DER POEL Mathieu 0
7 BUSATTO Francesco 32
8 THOMPSON Reuben 28

 

3 Ezequiel 477
     
1 DE LIE Arnaud 58
2 MOSCON Gianni 0
3 SHEFFIELD Magnus 0
4 ONLEY Oscar 181
5 MADOUAS Valentin 32
6 VAN DEN BERG Marijn 116
7 HAIG Jack 70
8 MORGADO Antonio Tomas 20

 

4 Erveedeee 455
     
1 KOOIJ Olav 130
2 HAGENES Per Strand 0
3 MERLIER Tim 51
4 O'CONNOR Ben 80
5 GOOSSENS Kobe 0
6 CHAMPOUSSIN Clément 26
7 PLAPP Lucas 168
8 LIPOWITZ Florian 0

 

5 Ab Normaal 394
     
1 GEOGHEGAN HART Tao 0
2 ALAPHILIPPE Julian 128
3 MAS NICOLAU Enric 0
4 GIRMAY HAILU Biniam 179
5 HAYTER Leo 10
6 AUGUST Andrew 0
7 SCHACHMANN Maximilian 4
8 HINDLEY Jai 73


Ik heb ook even een tabblad gemaakt waar ik de behaalde punten in relatie tot de kosten heb berekend. Momenteel de 10 meest lucratieve aankopen zijn de volgende;

(Ik ben blij dat we tegenwoordig tabellen kunnen invoegen, jammer dat de functies met het uitlijnen voor geen meter werkt)

Positie Renner Speler Kosten Punten % Opbrengst
1 Isaac del Toro Rahim 124 264 212,90
2 Pierre Gautherat BrackenRidgeCycling 148 138 93,24
3 Finn Fisher-Black SvenVDB 218 189 86,70
4 Oscar Onley Ezequiel 302 181 59,93
5 Luke Lamperti Sies 176 103 58,52
6 Pelayo Sanchez Vernis 266 109 40,98
7 Luke Plapp Erveedeeee 441 168 38,10
8 Egan Bernal  Ajvenema 262 91 34,73
9 Lukas Nerurkar Arry1338 83 28 33,73
10 Markus Hoelgaard Vernis 50 16 32,00



Daarnaast wil ik nog even een aai over de bol doen bij VincentK, die met zijn eerste keuze - Florian Vermeersch - pech kende. Vermeersch zal voorlopig nog geen punten halen voor VincentK, en lijkt daarmee een heel ongelukkige eerste pick te worden voor dit seizoen. Maar meteen opschrijven voor de voorjaarsklassiekerspellen van volgend jaar. 


Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Pfieuw, dankzij de eerste punten van Remco en Pizza Calzone kan ik de rode lantaarn gelukkig doorgeven.

En wat betreft Florian: ik hoop dat we hem inderdaad kunnen opschrijven voor de spelletjes van volgend jaar en hij goed van die dijbeenbreuk herstelt. Lijkt me een héél lelijke blessure :-(

Laatst gewijzigd
Limal

Thx Arry!

Poeh, dat was nog wat closer dan ik dacht. Welkom aan de pannenkoekentafel, Mithrandir! Gelukkig lijkt Pedersen even 'op stal' te gaan 😜 Deze week reken ik op Healy, Vauquelin en een ontwakende Lenny M om puntjes te vergaren.

By de way, de wonderen zijn de werelt nog nied uit - Maillot à Pois die een dt-fout maakt... 

Maillot à Pois

Het schaamrood komt me op de wangen, Limal... en het deed me zo veel pijn aan de ogen dat ik het toch maar even snel herstelD heb...

Limal

Excuses Maillot, het boefje in mij kon het niet laten om die (voor jou) uiterst zeldzame taalkemel te benoemen ;-)

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.