CQ-Snake Draft

1 2 ... 13 14 15 16
Mithrandir

8. THOMPSON Reuben 96

Reuben is vorig jaar met hele goede cijfers overgekomen van de beloftes.

We hebben hem heel 2023 niet gezien terwijl hij 10x mocht starten in een WT koers en tal van kleinere koersen.

2024 moet zijn jaar worden anders komt hij in de categorie loze beloftes terecht.

Ik neem de gok.

Silent Hill

Ik wil je niet ontgoochelen, Limal, maar ik heb enkele variabelen aan je formule toegevoegd en het lijkt er op dat je team geen kans maakt. Je enige redmiddel was Olli, maar het ontbrak je aan budget op het einde. Spijtig.

VincentK
Silent Hill
#302
Ik wil je niet ontgoochelen, Limal, maar ik heb enkele variabelen aan je formule toegevoegd en het l...

Af en toe mis je op het forum het duimpje waarmee je aangeeft dat een post wel vermakelijk is :-)

BlingSagan

Duimpje voor VincentK

SvenVDB

8. Finn Fischer-Black (218)

Als laatste gaan we nog voor klimmer/tijdrijder Fischer-Black. Vorig jaar in de Vuelta maakte hij indruk in die ene rit, waar hij als 2e achter Vingegaard binnenkwam. Daar bovenop ook nog enkele top20 plaatsen in enkele tijdritten gereden. Als hij nog een stapje kan zetten zou hij toch richting de 500 punten moeten kunnen gaan.

Maillot à Pois

8. Toon Clynhens (20)

Omdat het budget helemaal OP moet.
Omdat Flanders-Baloise nog een plekje op het lijstje van Silent Hill verdient.
Omdat Toon veel beter kan dan 20 punten in een seizoen waarin hij géén twee sleutelbenen breekt.
Omdat ik nu een leuke reden heb om zijn resultaten van dichterbij op te volgen.

ezequiel

8. Antonio Morgado (132)

Groot talent waarvan ik een heel mooie carrière verwacht. Wordt prof bij topploeg UAE en met zijn explosiviteit verwacht ik ook wel al meteen wat kansen voor hem in kleinere koersjes. Het is een risico en misschien is het nog een jaartje te vroeg maar ik kon hem niet laten liggen. De 87 punten die ik hierdoor overhoudt neem ik voor lief.

vernis

8. Markus Hoelgaard 50

VincentK

8. Emil Herzog (4)

Dadelijk ook eens goed kijken naar de andere teams. 
Voor mijzelf: ik ben voor jonge renners gegaan (nog geen 23 gem 1 Jan 2024) en de oude mannen in mijn team zijn pas 25. Ook heb ik al gelijk besloten geen renners te kiezen die in 2022 meer punten hebben gescoord dan in 2023. Ik wil progressie zien :-). Alleen Almeida heeft het in het verleden weleens beter gedaan dan in 2023, maar dat was niet het jaar ervoor (dus dat heb ik hem vergeven).  2024 gaat uitwijzen of het een slimme tacktiek was!

erveedeeee

8. Florian LIPOWITZ (298)

Eigenlijk ken ik hem niet zo goed, maar hij is nog jong en haalt aardige resultaten. En past goed in het budget.

 

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bij mij zo'n beetje het zelfde principe als bij Vincent... mijn oudste renner is 26 maar gemiddeld zijn ze zelfs nog iets jonger dan bij hem. Mijn laatste talent komt uit Amerika met een Vlaamse naam:

8. Kevin Vermaerke (400)

BlingSagan

BIRCHILL Harry 16

Arry1338

Ik vul mijn team met Lukas Nerurkar. Hij is geboren op mijn verjaardag, krijgt vanaf volgend jaar zijn kans bij EF Education First na 2 jaar Trinity Racing. Benieuwd wat volgend jaar hem zal brengen.

Lukas Nerurkar (83)

Limal

Ajvenema zit nog altijd met keuzestress? Hopelijk niet al te lang meer, want ik ben benieuwd naar de Abalyse.

Ab Normaal

In de Abalyse laat ik natuurlijk mijn eigen team buiten beschouwing. Uiteraard heb ik gekozen voor renners waarvan ik denk dat ze gaan overperformen dus als ik niet vind dat ik het beste team bezit, heb ik natuurlijk slecht gekozen. 

Ajvenema

Na lang beraad maak ik er toch maar Kuss en Bardet van:)

En eens met Ab, eigen team meenemen in de ranking is denk ik een vrij matig idee...

Laatst gewijzigd
Silent Hill

En yes: de teams zijn compleet !

Dan komen we op deze verdeling qua teams:

 

12: INEOS (Hayter E. - Hayter L. - Tarling - Rodriguez C. - Rodriguez O. - Pidcock - Bernal - Sheffield - Turner - Arensman - Foss - August)

10: Visma (Jorgenson - Kooij - Hagenes - Staune-Mittet - Laporte - Gloag - Tulett - Vader - Graat - Kuss)

8: UAE (Pogacar - Ayuso - Almeida - Vine - Sivakov - Del Toro - Fischer-Black - Morgado)

8: Team dsm (van Uden - Poole - Jakobsen - Onley - van den Broek - Dinham - Vermaerke - Bardet)

7: Quickstep (Evenepoel - Moscon - Alaphilippe - Van Wilder - Merlier - Asgreen - Lamperti)

7: FDJ (Martinez - Gaudu - Gregoire - Penhoet - Askey - Madouas - Thompson)

7: Intermarché (Mihkels - Girmay - Goossens - Bussato - Page - Marit - Teunissen)

7: BORA (Uijtdebroeks - Meeus - Welsford - Schachmann - Hindley - Herzog - Lipowitz)

7: EF (Healy - Carapaz - Ryan - Rafferty - Powless - van den Berg - Nerurkar)

6: Jayco (Ewan - Dunbar - Schmid - Zana - Engelhardt - Plapp)

6: Bahrein (Buitrago - Tiberi - Wright - Traeen - Haig - Mohoric)

5: Trek (Pedersen - Milan - Hart - Bagioli - Skjelmose)

5: Movistar (Mas - Quintana - Sanchez - Rubio - Lazkano)

5: Arkea (Albanese - Senechal - Le Berre - Champoussin - Vauquelin)

4: Lotto (De Lie - Vermeersch - Van Eetvelt - Van Gils)

4: Israel (Strong - Riccitello - Sheehan - Frigo)

4: AG2R (Gall - O'Connor - Lafay - Gautherat)

4: UNO-X (Johannessen TH - Waerenskjold - Leknessund - Hoelgaard M.)

2: Alpecin (Groves - MvdP)

2: Cofidis (Zingle - Martin)

2: Astana (Schelling - Fortunato)

1: Tudor (Trentin)

1: Q36.5 (Calzoni)

1: Polti (Fabbro)

1: Bardiani (Pellizzari)

1: Flanders Baloise (Clynhens)

1: Saint Piran (Birchill)

 

De ProTeams doen het lang niet slecht, met 17 van de 128 gekozen renners, ofwel een goede 13%.

 

4: Lotto (De Lie - Vermeersch - Van Eetvelt - Van Gils)

4: Israel (Strong - Riccitello - Sheehan - Frigo)

4: UNO-X (Johannessen TH - Waerenskjold - Leknessund - Hoelgaard M.)

1: Tudor (Trentin)

1: Q36.5 (Calzoni)

1: Polti (Fabbro)

1: Bardiani (Pellizzari)

1: Flanders Baloise (Clynhens)

 

En er is zowaar een Continentale renner in de lijst geslopen:

1: Saint Piran (Birchill), in Team BlingSagan.

 

Een mooi peloton, zou ik zeggen !!

 

Silent Hill

De lay-out doet wat raar, ziet er nochtans goed uit bij het posten en bewerken, maar verschijnt wel zo. 

Nu, het punt is wel duidelijk  :)

Silent Hill

Zijn er renners die opvallend genoeg níet gekozen zijn ? Dit waren de laatste renners op mijn shortlist:

VAN BAARLE Dylan 694: toch 2de beste renner van Nederland, al scoort hij nooit echt hoog in de CQ-ranking

STORER Michael 364: absolute kopman nu, klimt/sprint goed, die wou ik er nog wel bij

NYS Thibau 305: eentje die er wel komt, sprint voluit ... maar nu al ?

LAURANCE Axel 301: gehypete renner, al weet ik niet goed waarom, ook vrij duur om mee te starten

CRASS Stef 296: Zubeldia pakte soms 500-600 ptn, waarom Crass dan niet, enige ronderenner bij Total

SEGAERT Alec 198: dé ontbrekende renner volgens mij, al speelt het vast mee dat hij nog U23 wil rijden

MILESI Lorenzo 137: talentje, WK tijdrijden, zou wel eens naar de 400 kunnen gaan

PLOWRIGHT Jensen 64: noodoplossing voor wie kort in punten kwam, sprinter voor het kleinere werk, Mareczko ll ?

 

Jullie nog namen staan ?

Al mijn (voorbereidend) werk kan nu de vuilbak in, alles gepost wat ik wou posten, nu is het aan de renners zelf !

 

 

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Nys en Segaert had ik ook op mijn lijstje staan.

Verder stonden daar Lund Andersen(249) , Masnada(246), Zambanini(209), Odd Eiking(175), Syritsa(138) en Foldager(95) nog op.

Allemaal renners die hun kostprijs makkelijk kunnen verdubbelen. Mijn eerst volgende keuze zou Syritsa zijn. Astana moet punten halen om WT te blijven en Syritsa kan in de kleinere wedstrijden veel punten halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dylan van Baarle stond ook op mijn shortlist maar was uiteindelijk toch net te duur... Alec Segaert zou wel eens zo'n renner kunnen zijn waarvan ik later in het seizoen zal zeggen... stom dat ik die over het hoofd heb gezien.

Maillot à Pois

Masnada en Storer had ik inderdaad ook wel in een ploeg verwacht, en daarnaast ook (en misschien nog meer) Attila Valter. Die zie ik volgend jaar nog verdere stappen zetten bij Visma.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Aangezien mijn laatste keuze was voor slechts 84 punten heb ik alleen nog mijn shortlist voor die laatste keuze staan.

Enkele namen; Lukas Nerurkar (83), Nicolo Buratti (80), Michele Gazzoli (78), Javier Romo (70), Chris Froome (65), Jensen Plowright (64), Jan Christen (59), Ivan Romeo (58), Maurice Ballerstedt (57) & Blake Quick (56).

Uit deze lijst uiteindelijk toch gegaan voor Nerurkar. Misschien omdat hij het dichtst bij mijn overgebleven budget zat, maar misschien ook omdat hij bij EF waarschijnlijk best kansen krijgt om wat punten te gaan pakken.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

De teams zijn kompleet.

Tijd voor een voorstelrondje.

Omdat ik aan het einde van de kiesvolgorde zat mocht ik telkens kort achter elkaar kiezen.

1e keus Mads Pedersen (1872)

Met deze veilige keuze heb ik me verzekerd van een constante puntenstroom. Weinig risico maar hij gaat ook niet 750pnt winst opleveren.

Ik ben tevreden over mijn team maar het had nog mooier kunnen zijn als ik in de 1e ronde Tao had genomen en met Mads had gewacht tot de slang weer terug was.

2e keus Corbin Strong (586)

Helaas waren Tao Geoghegan Hart en J Milan er net voor mijn neus uit. 3e keus Strong heeft ook groei potentie maar zal geen 1500 pnt halen.

Na deze picks ben ik van strategie verandert. Door erg goedkope tatenten te pakken kan ik nog 1 dure renner met zekere punten toevoegen. MvdP zal niet heel veel hoger eindigen als afgelopen seizoen maar 1500 tot 2000 pnt lijkt wel zeker. Ik durfde niet langer als ronde 6 te wachten met hem ophalen.

3e keus Madis Mihkels (175) Sprinter 

4e keus Darren Rafferty(103) Puncher met klassementskwaliteiten

5e keus Matthew Ricitello(161) Klimmer

7e keus Francesco Busatto(186) sprint/klassiekers

8e keus Reuben Thompson(96) Klimmer/klassementsman

Voor deze 5 geldt alles mag niets moet. Ze rijden op Thompson(FDJ) na allemaal bij een ploeg waar ze zeker ook voor eigen kans mogen rijden. Ze zullen zeker nog niet alle 5 doorbreken dit jaar als er 2 of 3 goed door komen is samen 1500pnt mogelijk.

Mijn verwachting is dat zekerheidjes Mads en MvdP samen voor 4000pnt zorgen.

Dus totaal 6500pnt als alles goed valt en 5000 als het wat tegenzit. Als Mads of MvdP er lang uitliggen kan ik ook rond 3000 uitkomen.

Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.

 

Ajvenema

Egan Bernal: Een matige Egan als kopman zou imo alsnog wel een punt of 600 moeten opleveren...

Jay Vine: Afschuwelijk pechseizoen, als het dit jaar iets minder meezit pakt ie toch wel 750 punten voor me?

Nairo Quintana: In z'n laatste seizoen pakte ie 665 punten, en dat was met flinke aftrek van z'n tourprestaties. In mijn scenario had ie helemaal geen voordeel van die tramadol, is z'n vorm nog steeds in orde, en rijdt ie 750 punten bij elkaar voor movistar. Minstens!

Antonio Tiberi: Ik zie geen enkele reden waarom onze sympathieke Catshooter dit jaar geen stapje omhoog zet, en 700 punten bij elkaar rijdt.

Vincenzo Albanese: Hopelijk duikt ie flink diep het frans/belgische CQ circuit in voor Arkea: 700 punten

Felix Engelhardt: Snelle jongen die ook gewoon klassementjes kan rijden. Na een ijzersterk debuutjaar 600 punten in 2024

Sep Kuss: Zijn status is definitief veranderd, en voor 1 van de beste klimmers van het peloton betekend dat dat ie aankomend jaar weer easy 1000 punten bij elkaar gaat fietsen. Minstens!

Romain Bardet: Saaie maar degelijke keuze, 800 puntjes moet gewoon weer kunnen.

Totaal: Minimaal 5900 punten.  Maar we hopen natuurlijk op meer!

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.