Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 16 ... 75 76
LyndaLid

Als alleen Gert zei dat het helemaal wordt uitgezonden zou ik dat lekker niet geloven, die weet nog niet wat links en rechts is heb ik het idee.

Avatar of
Nick Doup
admin

NOS Wielrennen ‏@NOSwielrennen
Voor de duidelijkheid: alleen morgen, zaterdag en zondag worden de etappes integraal uitgezonden. Dat is niet iets wat de NOS bepaalt. #TDF

Javier

'@Nick Doup

Bedankt Nick! Jammer..

AndriesW

Ik bedoelde inderdaad de Engelse uitspraak 'movie star' (vandaar de spatie en verwijzing naar filmindustrie) wat dus de 'oe' klank oplevert. Dat kan echt niet wat mij betreft. Een mooie zachte 'b' is bonus.

Laatst gewijzigd
ValverdeBassoNibali

Waarom zei Gert dat de rit vandaag integraal werd uitgezonden?

Kingstown

Waarom zei Gert dat de rit vandaag integraal werd uitgezonden?

Gert past zich aan. D&D herkennen de renners niet en Gert de uitzendtijden niet. Past dus prima binnen de NOS-filosofie.

MaukeBollema2

Tim Krabbé, zet je gehoorapparaat eens zachter!

Spruch

'@Mauke
Of aan...

LyndaLid

Ik zit nu even Tour du Jour terug te kijken, dat wordt écht per dag beter hoor.

Genee gaat het ook duidelijk steeds leuker vinden, lacht veel (en oprecht), en presenteert daardoor ook echt beter. Hij vindt de Tour duidelijk toch wel heel erg leuk.

Knap, want ik mag de man echt niet, maar ik vind het heel erg knap hoe ze dit programma de hoogte in hebben getrokken. Keurige aanpassingen, steeds meer inhoudelijk en die Kerckhoffs de eerste dagen was natuurlijk een blunder.

Kristoffan

Ja.. de eerste week ging niet zo soepel in Tour du Jour.. Ik dacht echt.. man man man, die Genee geniet hier echt niet van. En naar knipperoogje kon ik ook niet kijken. Sinds dat Frank Evenblij er bij was ging het beter en beter.

Klootje Kriekeljon

LL als je het met de eerste week vergelijkt is dit idd groot verschil. Heel positief dat ze dat idd. in een paar afleveringen weten te realiseren.

richardm

Tour du Jour inderdaad erg vooruit gegaan. Alleen jammer dat ze afgelopen dagen iemand als Boskamp erbij hadden zitten, kun je wel om lachen maar voegt weinig toe wat betreft het wielrennen. Frank Evenblij 10 x beter!

LyndaLid

Boskamp weet anders echt 10 keer van wielrennen dan Evenblij hoor, ik stond versteld van wat die gast allemaal wist. Hij klinkt wat dom, en is het vast ook, maar op sportgebied weet die man vreselijk veel! Bovendien vond ik het waterglas incident wel erg leuk, ook vanwege de oprechte lach van Genee. Veel leuker dan wanneer Derksen weer iets meent te moeten zeggen over het haar van Wilfred ofzo, daarom vindt Genee deze show denk ik stiekem toch ook veel leuker.

rennerske

'@LyndaLid
Valt het je niet op dat Boskamp alleen maar open deuren intrapt?
Stoor me enorm aan deze notoire domoor, terwijl de formule van het programma en het vakmanschap van Gene en Boogerd me wel erg bekoren.

Scotty

Ja, ik zal wel stukken gemist hebben, maar ik heb weinig zinvols gehoord uit de mond van Boskamp.

LyndaLid

Haha ja natuurlijk doet ie dat. Maar dat is nogal beter dan iemand die er echt geen reet vanaf weet toch? Die zitten bij Studio Tour geregeld, en zelfs bij Vive le Velo.

S. Morgenstern

Ik heb blijkbaar iets gemist rond vriend Kerckhoffs. Zijn daar nog DVD's van te bestellen?

Ik heb dit jaar überhaupt weinig gezien van de Tourprogramma's en van wat ik zag zat er weinig tussen dat het niveau 'aardig' oversteeg:
- De journalististieke inslag van Studio Tour in vergelijking met de avondetappe was enigszins een winstpunt op dagen waarop de koers daar interessant genoeg voor was. Dan keek ik meestal even om de reacties van de betrokkenen in koers te horen. Meestal haalde ik het einde van het programma echter niet. Waren bijvoorbeeld veel afleveringen waarbij er op de rechter bank een 'vis op het droge'-gast zat die ze beter achterwege hadden kunnen laten. Eigenlijk was die gast zelden een toevoeging, waar dat bij de Avondetappe zelfs na al die jaren nog interessant kon zijn. De presentator mogen ze volgend jaar sowieso inwisselen voor iemand die iets met wielrennen heeft (hallo Herman!). De bijdragen van Dionne op lokatie mogen er wel in blijven natuurlijk. Ze voegen uiteraard zelden iets toe (gelukkig mag ze het klassement voorlezen), maar hebben wel iedere keer een heerlijk sinterklaasjournaal gehalte (met de spanning rond de lege stoel voor Mollema als absoluut hoogtepunt: 'zal hij wel komen dit jaar?' ). Dieptepunt vond ik de reactie van Karsten Kroon op een behoorlijk veilig gestelde vraag rond het Deense dopingrapport. Heb hem hoog zitten en vond hem als co-commentatoor opvallend openhartig. Hier viel hij echter volledig door de mand. Daarna niet meer gezien ook. Lubberding wel prettig om naar te luisteren, wat toch wel een unicum is voor renners uit die succesperiode.
- Tour du Jour zelden gezien, maar wat ik zag was beter te doen dan voorgaande jaren. Boogerd zit daar steeds meer op zijn plek heb ik het idee en zelfs van Jakobs werd minder een karikatuur gemaakt. Met de muppet show rond het 'proces' van Kemna, de knipperende Kerckhoffs en de wrijving tussen Dekker en Boogerd helaas wel meest besproken dingen gemist.
- Vive le Velo soms wat gezapig inderdaad. Afhankelijk van de gasten echter wel het programma dat soms meer dan aardig kan zijn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alle 3 de programma's hebben zo hun goede en hun slechte dagen, en daarvoor zijn vooral de gasten verantwoordelijk voor. Bij Vivelevelo wisselt dat ook heel erg. Gisteren was Studio Tour prima te doen met oa Slagter die prima op zijn plek was en heel rustig overkomt en wel goede analyses heeft. De presentatie en tijdstip blijft echt heel erg slecht. Bij Vivelevelo is de presentatie gewoon prima in orde. En Tourdujour kijk ik alleen maar omdat Boogerd het gewoon prima doet.

rennerske

'@ LyndaLid
Zo kun je het ook bekijken, bij Vive le Velo zitten soms knapsaaie portretten waarbij ondertiteling tot aanbeveling strekt en uit dat wielrennende vrouwmens bij Studio Tour komt ook geen zinnig woord.

janwillem92

Mijns inziens is studio tour vooral geen best programma vanwege het tijdstip in combinatie met de gasten. Als ik net de koers heb gekeken hoef ik geen minutenlange samenvatting en alle klassementen. Die tijd zie ik liever besteed aan een Tj Slagter die wat over de koers kan melden. Door al de "moetjes" tussendoor worden gasten steevast afgekapt door Gert, om daarna over te schakelen voor nop naar Dione. Dat daarnaast gert niks van wielrennen weet gaat meer en meer storen. Ik snap dat door het tijdstip en werkend nederland de samenvatting etc erg belangrijk is. Maar in dat geval kun je het af met wat beelden, interviews en de klassementen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat wanneer je als gast naar huis gaat wel eens denkt, "wat heb ik gezegt vanavond?" .

Als programma staat TDJ meer. Of je de gasten nu aanspreken ofniet. Met Boogerd en Planckaert staat een mooie basis van kennis en humor. Met goede afwisselende gasten. Genee als goede presentator en juist omdat hij niet uit het wielrennen komt verfrissende dingen vraagt. De "derde" gast is nu ook vaker een liefhebber of kenner, ipv random gasten uit de rtl database. Wat mij betreft hoeft een derde gast niet altijd een kenner te zijn, aan Boskamp bijvoorbeeld kon je echt merken dat hij wel liefhebber is. Kende veel namen en genoot echt.

Laatst gewijzigd
Scotty

De grote pre van vive le velo is toch wel het gesprek van Lieven van Gils met de etappewinnaar (of andere opvallende renner), maar ook het korte interviewtje met een random renner.

TDJ wel oke, goed voor het zomergevoel. Ik vind alleen Planckaert een beetje irritant, luistert iets te graag naar zichzelf, maar dat is puur persoonlijk he mannekes.

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

Goede interviews met Mollema in Vive le vélo en in de Tour du Jour. Hij zou zich dan zogenaamd op de vlakte houden, maar ik vind dat hij altijd verstandige dingen zegt, zonder al te veel in clichés te vervallen.

rennerske

'@ Scotty
Die interviewtjes bij Vive. le Velo zijn wel aardig maar verder zo'n duf programma. Vanavond ook weer afgezet vanwege te hoog geeuwgehalte

rennerske

Gisteren in gezelschap van liefhebbers van de koers, noodgedwongen, want kenners kijken naar de Belg, tenenkrommend een hele middag naar dat overdreven en niets ter zake doende gewauwel van Michel Wuyts moeten luisteren. Tot het moment zich keerde en er naast onvermijdelijke ergernis toch ook iets van humor in dat pedante commentaar van Wauwelwuyts viel te ontdekken. Dubbel grappig werd het toen het meerendeel van de kenners besmuikt moest toegeven dat Wauwelwuyts' uitspraak en overdreven dictie inderdaad op de lachspieren begon te werken. Een enkeling stelde voor dit geraaskal voor lief te houden en naar de NOS over te schakelen. Maar daar was het te laat voor. We hebben ons ,naast een geweldige etappe, de rest van de middag zitten verkneukelen over het gekakel van Wauwelwuyts.
Vanmiddag neem ik de Alp weer in gepaste eenzaamheid tot me want dan zit ik meer in de koers. Herbert en Maarten leiden mij hierbij als gewoonlijk en vanzelfsprekend langs watervallen, kastelen en ander overbodig snoepgoed.
Maar ergens bekruipt mij nu al het gevoel toch even naar Wauwelwuyts te zappen. Omdat ergernis ook een vorm van vermaak is.

LyndaLid

^ Verkeerde topic ^

edit: de reactie hiervoor dus

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.