Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 19 ... 75 76
Romy2007

Daar heb je wel weer gelijk in, qua Nynke. Ik noem haar ook geen expert maar de publieke omroep komt altijd met deze twee vrouwen aanzetten terwijl er echt wel meer vrouwen zijn met verstand van fietsen zoals bv oud-prof Loes Gunnewijk of eurosport-commentator Jose Been

Klootje Kriekeljon

Ja sorry Romy. Ik heb ze beiden toch echt eens kans gegeven, maar met wat ik net zei haak ik dan toch wel af. Al is Marijn echt niet slecht, als het puur over wielrennen gaat. Maar het komt allemaal wat braaf over, ik ben meer van een beetje pit. Zoals Roxanne Knetemann heeft bijv.

Marianne Vos is wel goed maar dat spat dan ook niet bepaald van het scherm af. Anna van der Breggen viel me trouwens ook niet mee vorig jaar, kwam weinig uit. Met het half Rotterdams/half Brabantse geleuter van van Moorsel maak je me al helemaal niet blij.

Hmmmm.. ik ben aan het nadenken met alle wil van de wereld maar kan niet zo snel een vrouwelijke wielerexpert die geschikt voor TV is opnoemen.

Persoonlijk trouwens helemaal niet negatief over Dionne, tot gisteren ;)

Romy2007

ik heb het overigens niet gezien hoor. Kijk bijna nooit naar dit soort praten over de koers-programma's

oscarito1908

Panenka is een leuk programma. Een Jan Mulder die toch normaal kan zijn. Bij de NOS is hij veel anders. Wesley Sonck, mevrouw Courtois, en van Der Elst zijn best aardige analisten. Al kijken ze in Belgie wel veel anders naar voetbal dan wij.
Wel vind ik dat de Belgen zichzelf enorm overschatten qua de Rode Duivels. Leuke spelers, matige ploeg.

Had gister toch wel veel meer verwacht van de Avondetappe. Het tijdstip heeft daar zeker invloed op. Die mensen die er zaten waren kapot volgens mij.
Laten we ze het voordeel van de twijfel geven. Het zal wennen zijn.

Edit. Roxanne Kneteman vind ik persoonlijk ook een topper. Vind dat ook een erg leuke vrouw.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Is romy2007 die wielerflits feminist?

Altijd zo geforceerd op zoek om maar de rol an de vrouw te benadrukken, beetje eng.

FDJ

Vrouwen horen er absoluut bij in dit soort programma's. Vrouwen mogen ook zeker commentator zijn bijvoorbeeld. Maar José Been is volledig ongeschikt bijvoorbeeld.

Marijn de Vries geef ik nog even het voordeel van de twijfel, maar als ik even naar andere sporten kijk zijn er echt wel goede voorbeelden. Marcella Mesker bij Tennis is top, Paulien van Deutekom als analyst bij schaatsen is super.

Dus Romy ik ben zeker voor vrouwen in dergelijke posities alleen ze moeten wel geschikt zijn. En daar geldt bij mij dezelfde maatstaaf als bij mannen.

Roy van den Busken

Vandaag duurt de Avondetappe iets langer en Floris Gerts is te gast.

Col du Bramont

Kan iemand bij de NOS Dione de Graaff vertellen dat ze een heel mooi en lief meisje is maar bij de avond etappe vooral niet te veel moet zeggen, liefst niets eigenlijk. Wat een aanfluiting is dit, heb je een vakkundige presentator en wielerkenner als Herman vh Zandt, moet je naar een giechelende Dione kijken met Herman er naast die ook wel zal denken wat is dit nu!?!

Laatste man

Minder items en meer tijd voor het gesprek vind ik nu wel beter. Het is wel wat traag, Herman komt er nog niet echt uit en Dionne, tja..

LyndaLid

Man man man. Ik heb het drie x de kans gegeven nu, maar dit is echt een dieptepunt in de geschiedenis van Tourprogramma's.

Gadver. Dione weet niets, Rob Harmeling lult elke dag over hetzelfde en is ook niet echt geïnformeerd, Danny Nelisse komt veel te weinig aan het woord en Herman lijkt ook opeens een beginnend wielervolger. Hoe is 't mogelijk? Ze praten over alles alsof we allemaal kleine kinderen zijn die nog nooit wielrennen gekeken hebben. Het is niet om aan te gluren echt. Ze zeggen ook helemaal niets nuttigs over de koers, he-le-maal niets.

Het enige dat ik vandaag geleerd heb is dat Dumoulin hetzelfde vindt als ik, dat etappes als vandaag nergens op slaan als ze zo lang zijn. Etappes in het algemeen moeten niet meer zo lang zijn.

Goed, moest ik even kwijt :)

Laatst gewijzigd
djoriana

niet gedacht het ooit te zeggen maar MART WE MISSEN JE!

pirazzi

Het antwoord op de rebus is popofiets. Edit: letterlijk dan, de renner moet zijn Popovych! (zo beter simplex?)

Laatst gewijzigd
simplex

'@pirazzi. ik stoor me nu eindelijk ook eens aan jou "schrijffouten"

Die kritiek van deskundigen alhier op publieke programma's (o.a. avondetappe) gaat trouwens te ver. Als je deskundig wilt doen of al bent of alsnog wil worden ga dan eens een andere bron proberen.
Sporza of een geselecteerd deskundigenforum waar je nog meer onzin kan spuien.

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Dit was de eerste keer dat ik het programma heb uitgekeken. Kwam vooral doordat Floris Gerts de gast was. Alles beter dan Mart vind ik. Maar Harmeling meer dan 1 dag is echt teveel van het goede.

En heb ik het goed begrepen dat Vive leVelo pas over een week begint ?

Laatst gewijzigd
Nickoz

Vind het wel meevallen eigenlijk :')

Normaal ben ik vrij kritisch, maar vind het sws beter dan vorig jaar vanuit Hilversum. Dat was 3x niks.

Ook ben ik nooit fan geweest van Mart. Die maakte er altijd de grote Mart Smeets show van. Mis wel Dalida op het einde van elke uitzending haha

ti-raleigh

Volgens mij richt de Avondetappe zich op een brede doelgroep, zeg maar de gemiddelde sportliefhebber. De echte wielerkenners onder ons moeten dan maar een mooi boek gaan lezen. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt. Prima onderwerpen, de sprinttrein geanalyseerd, TJ v G heeft smetvrees en dat alles in een rustig, gezapig zomers tempo. Dione hoeft niet veel te weten, sterker nog dat zou alleen maar nadelig werken. Want ze moet vragen stellen die de gemiddelde burger snapt, het mag dus niet te intellectueel worden, dan haken mensen af.
Ik vind juist Herman een beetje tegenvallen, had ik meer van verwacht. Springt een beetje van hak op tak. Maar hij zal ongetwijfeld een beetje moeten wennen.

LutsenkoFan

Ik heb het niet gezien ti-raleigh maar klinkt meer als doelgroep voor mensen die totaal niks te doen hebben en dan maar een rood wijntje pakken terwijl ze half luisterend naar dit programma kijken.

ti-raleigh

Brede doelgroep, dus die zullen er ook tussen zitten, ja. Want zomer = vakantie = niks te doen hebben.

Wheely

Een gast als Floris Gerts maakt het voor de wielerliefhebber natuurlijk wel een interessant programma en ook Danny Nelissen vind ik wel van waarde met wat interessante analyses. De reportages zijn ook wel ok. Dionne en Herman mogen wat mij betreft de rollen omdraaien. Laat Herman maar met de gasten converseren en Dionne de spelletjes en presentatie doen. Zodra de Tour spannender wordt heeft dit programma hopelijk ook meer te bieden.

FDJ

Ik ben afgehaakt bij de avondetappe. Hoe ijdel Mart ook was. Hij zette een goed programma neer. De zwaar overschatte Herman van der Zandt maakt er een potje van en hakkelt teveel. Dione met dr Gooische R is goed voor 10 oppervlakkige vragen per uitzending.

Het is toch diep triest dat een regionale omroep als L1 een veel en veel beter programma neerzet. Dat zou qua verschil in budget niet mogen gebeuren. De presentator van dat programma is sterker en vakkundiger dan dit duo van de NOS bij elkaar. Geeft ook altijd fijn commentaar bij Eneco Tour. Mag van mij morgen nog de stek van Herbert of Ducrot innemen.

tristania

Ik ben wat oppervlakkig en mis Tour de Jour:) Zeker na vorig jaar toen dat programma echt steeds beter werd.
Ik wilde vroeger Dione een kans geven, vond haar wel ok maar erger me nu te veel aan haar. Herman komt helaas te weinig uit de verf maar komt ook deels door Dione die telkens het woord neemt. Lijkt alsof Herman overvleugeld wordt door Dione. Jammer. Rob Harmeling is een leuke kerel om af en toe te gast te zijn maar niet elke dag.
Mis Boogerd, Lubberding en dat soort oud renners.

Kingstown

Tsja de Nederlandse TV. Het moet vooral gezellig zijn. Dat woord kan ik echt niet meer horen.
Elk volk krijgt wat het verdiend.

Ik ben vooral blij dat de Duitsers weer uitzenden. Nog niet zoals het ooit was tijdens de hoogtijdagen van Ullrich en co, maar het biedt iig weer hoop voor de toekomst. Vooral Marcel Wüst (oud-prof) was altijd een genot om naar te luisteren.

Scotty

Dione: "Maar het was dus gewoon pech dat Groenewegen werd ingesloten?"
Niet instemmend antwoord
"Maar Groenewegen kon er dus niks aan doen, dit gebeurd nu eenmaal toch?"
Niet instemmend antwoord
" Maar de Lotto Jumbo trein heeft dus wel gewoon echt goed werk geleverd, alleen is het gewoon pech dat Groenewegen net niet kon volgen".
NEE TRUT. LUISTER EENS.

Sorry. Gelijk daarna weggezapt. Man, wat een geleuter. Alsof je Sesamstraat zit te kijken. Ik kan er met de pet niet bij, ze doen net alsof ze het presenteren voor een stel infantiele josties met een geheugen van 3 dagen. Keer op keer op keer op keer op keer worden zaken herhaald. Een herhaling van zetten waarbij er nooit eens iemand tot een nieuw inzicht komt. Alles moet 16 keer worden uitgelegd, maar er wordt niet gepraat. Dat is het probleem. En ze beginnen elke uitzending gewoon weer opnieuw.

Maar ook; waarom zou je dit programma met z'n tweeën presenteren? Totaal onnodig. Lijkt mij een verplicht nummertje, dat Dione dit beloofd is ofzo. Die wil niet weer worden afgescheept met wat suffe interviews op locatie. Nou ja, de NOS is al jaren bezig met afbraak televisie. Die verneuken echt elk sportprogramma (net als dat moeilijke EK-programma op die onhandige bank).

Laatst gewijzigd
pirazzi

TJ v G heeft smetvrees
Heeft hij dan tijdens het fietsen een luier om want om te plassen zal hij toch zijn handen moeten gebruiken.

Klootje Kriekeljon

Het is idd het niveau van de NOS in zijn geheel. Dat was een instituut ooit.

Ik vermoed dat achter de schermen een paar hele oude mannetjes het voor het zeggen hebben. Je kent dat wel, als je vader meedoet aan een tourspelletje dan stelt hij ook nog Popovych en Zubeldia op. Volkomen gedateerde kennis. Er gaat gewoon geen enkele kunde of passie meer vanuit daar. Terwijl er toch echt wel een paar mensen zitten die van de hoed en de rand weten.

1 2 ... 19 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.