Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 20 ... 75 76
ti-raleigh

'@pirazzi
Nee, bij smetvrees wil je anderen niet aanraken. Als hij moet plassen raakt hij zichzelf aan, of het moet zijn dat Richie Porte. .............

Purito

En dan zeggen mensen dat Tour du Jour minder diepgang heeft. Slap gelul van mensen die denken dat kijken naar de NOS intellectueel is.

Kingstown

Tour Du Jour, avondetappe het is allemaal 1 pot nat.
Allemaal lekker gezellig babbelen en vooral veel lachen/giebelen. Dat wil de Nederlandse kijker zien, dus passen de zenders zich daarop aan.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Het is toch ook gewoon gezellig gebabbel? Maar zit er dan iemand te wachten op een serieus praat/analyseprogramma over elke etappe? Over de meeste etappes ben je dan zo uitgepraat. Gister het begin van de avondetappe was trouwens best serieus, het uitlichten van de TLJ trein was ook prima. Wat zouden ze verder nog aan analyse moeten doen, dan?

Net als sommige voetbalanalytici elke pass tot uit den treure analyseren, hier een discussie van 5 minuten over de positie van Froome en Quintana op 70km van de finish? Daar schiet toch niemand wat mee op? Tijdens de bergritten gaat het echt wel langer over de afgelopen en komende etappe, dat is elk jaar zo.

Ik zou hooguit wat meer oude beelden willen zien. Pak de rijke geschiedenis van het wielrennen er bij.

koos1

Net zoals het commentaar is ook de Avondetappe best wel een drama dit jaar. Dionne is leuk om bij het schaatsen de dweilpauze vol te praten, maar zo'n programma presenteren dan gaat het toch goed mis.
Ja oké deze Avondetappe is nog altijd beter dan de slechte poging van vorig jaar, maar konden ze nou echt niets nieuws bedenken?

Als ik de NOS een tip zou mogen geven: Kijk eens naar L1, een beter tijdstip en een veel beter programma qua inhoud.
Sander Kleikers heeft naast een goede presentatie ook nog eens prima wielerkennis bij het commentaar geven, die zouden ze op de plek van Herbert Dijkstra kunnen zetten.

Hakkie2

Trouwens: zowel het interview met renners als Van Garderen als het vaak kort praten met wat Nederlandse deelnemers (zoals Poels) vind ik echt een meerwaarde. Een grotere meerwaarde dan diepgaande analyses van zelfbenoemde wielerprofessoren.

molovin

Als je als programma het grootste deel van je zendtijd vol gaat maken met serieuze analyses jaag je 90% van je kijkers weg.
De uitzending van gister vond ik veruit de beste tot nu toe.

denise

Ik mis vive le velo door besparingen bij de VRT.

Laatst gewijzigd
Kwiat

Ach ja, voor NOS begrippen doen ze het best goed daar in Frankrijk. Dione en Herman hebben niet de kennis van de meeste Wielerflitsers, maar 'wij' zijn dan ook niet de maat voor heel Nederland. Van Nelissen ben ik wel gecharmeerd, en De Vries en Harmeling komen er ook wel door.

Tour de Jour vond ik vorig jaar echt een meerwaarde. Ongelofelijk jammer dat ze ermee gestopt zijn daar.

munnik

Ja, mis echt Tour de Jour. Was mooi met aan tafel Eddy Planckaert, Rooks en Boogerd. Gezellig ouwehoeren over de koers. Mooi. Was echt een aanvulling. Sorry, avondetappe, nee, ik kijk ernaar maar geef dan Smeets maar terug. Jammer dat Herman van de Zand zo tegen valt. Ik denk dat hij gewoon solo veel beter tot zijn recht komt.

Romāns Vainšteins

TdJ was na het (nagenoeg) dumpen van reuze Humpty Dumpty Gert Jakobs een uitstekend tourprogamma met voor zowel de insider als incidentele kijker genoeg vermaak, onbegrijpelijk dat het dit jaar niet uitgezonden wordt.

Klootje Kriekeljon

Idd. RV. Zo crappy als het begon... het was vorig jaar gewoon echt leuk om te kijken. Alleen dat op locatie op een camping vond ik helemaal niets.. Veel leuker in de studio.

Jacco van Stierop

Inderdaad jammer dat Tour du Jour er niet is, had een goede afwisseling van diepgang en platte grollen.
Dan maar zoeken naar Eddy Planckaert op de Belg.

luukrothkrantz

Ik vind Danny Nelissen juist niet zo goed, hij heeft een beetje een arrogante houding en zit er als een zoutzak bij, het lijkt wel of hij zo snel mogelijk naar huis wil en door heeft dat het programma wat ze maken faalt. Jammer. Ik mis ook vive le velo, vooral Karl die met veel passie over het wielrennen kan spreken, en ook zeer enthousiast over komt. Het programma op L1 kon ik nog niet, ondanks dat ik in Limburg woon. Erg slecht moet ik toegeven, maar super bedankt voor de tip. Ik ga het vanaf vandaag kijken, want was eigenlijk ook op zoek naar meer programma's. Hoorde wel dat Tour de Jour aan een nieuw format werkt en daar volgend jaar mee op de proppen komt. Ben benieuwd.

Romāns Vainšteins

Ik vind Herman de grote tegenvaller. Leuk dat hij zelf fietst, goede kop maar het is toch echt een journaalman en geen enthousiaste aangever van een wielershowman. Weet je wie ze de avondetappe hadden moeten geven, nou? Wilfried de Jong > Romanticus met genoeg personality en kennis om dit format nieuw leven in te blazen, van de vaste 3 gasten weet er niemand leiding te nemen om verschillende redenen en dat Nelissen wel een aardige analist is compenseert dat niet, het is steeds wachten op de interviews etc, jammerrrrrrr.

Piet Lut

Ik luister naar de radio op mijn werk. Robbert Meeder vind ik een goede presentator en Maarten Tjallingii is een welkome aanvulling. Gio Lippens weet mij het echt Tour de France gevoel te geven maar Sebastiaan Timmerman kan mij minder bekoren. Te schreeuwerig maar misschien komt dat wel omdat hij op de motor zit en daardoor zelf niet goed kan inschatten hoe hij over komt.

Klootje Kriekeljon

KM-vreter,

Ik vond Danny Nelissen als commentator niet zo sterk...want ook bij hem hoorde je dat dat een vak is waar je niet te makkelijk over moet denken. Maar ik vind hem in zijn rol als analist wel heel goed hoor. Vind je hem arrogant? Hij is wel heel erg zelfverzekerd.. maar weet niet of dat arrogantie is.

Skedel

Nelissen komt altijd wel lichtelijk betweterig over, maar misschien komt dit ook wel omdat het niveau qua wielerkennis/inzicht bij de overige gasten zo enorm laag is.
Stoor me er daarom niet zo aan aangezien hij m.i. wel een stuk meer snapt van de koers.

Vind Lippens altijd een goede commentator maar die vind ik als presentator dan weer een stuk minder prettig.

luukrothkrantz

Ik vind het niet prettig om naar hem te kijken en te luisteren, met name omdat hij mij het gevoel geeft het altijd beter te weten. Uiteraard begrijp ik dat je als analist gevraagd wordt om aan te geven wat (niet) goed gaat en wat verbeterd kan worden, dus dat begrijp ik dan ook nog wel. Maar verder straalt hij voor mij weinig enthousiasme uit zoals een Karl Vannieuwkerke bij de Belg bijvoorbeeld wel op kan brengen. Er kan geen grapje vanaf en als iemand anders aan het woord is lijkt hij op de een of andere manier het tafelblad interessanter te vinden. Toch kijk ik de avondetappe gewoon hoor. Of arrogant de juiste woordkeuze is weet ik eigenlijk niet, maar het zit waarschijnlijk het meeste in de buurt ;) Ik heb trouwens net Tour de L1mbourg gekeken, en ik vond het echt een goed programma, met inhoud inclusief stuk wielergeschiedenis, analyse van de etappe, interviews met renners en niet onbelangrijk zitten er kenners en renners aan tafel. Wordt een vaste afspraak op L1, bedankt voor de tip!

elkey21745811305

Ik vind Boogert eigenlijk de enige commentator die nog wel eens wat inhoudelijks te melden heeft. En de combo met Planckaert en Rooks werkte op TV ook prima idd. Als je dat dan afzet tegen Ducrot en Dijkstra, dan is die keuze echt onbegrijpelijk. En die TV programma's bevatten ook teveel van dat soort clichée mannetjes/romantici. Mart Smeets kwam er alleen mee weg omdat ie Mart Smeets is, waar de meesten van ons mee opgegroeid zijn. Danny Nelissen is in die zin best ok, het gaat in ieder geval over de sport.

Voor mij is wielrennen gewoon topsport, en bovendien bijzonder geschikt om op TV te volgen. Al dat slappe gewauwel gaat ten koste van de 'normale' vragen die een tour volger bezig houden. Het is helemaal zonde als je bedenkt dat we nu een generatie renners hebben die top presteren. Die moeten dan in een programma gaan zitten met zo'n zweverige gast die elke gelegenheid aangrijpt om een pathetische karikatuur van zijn gesprekspartner te maken.

Romāns Vainšteins

Nou daar gaan we weerrrrrrrrr ….

Die interviewer op de grond laat Kittel 3 seconden over zijn overwinning lullen en dan moet hij het over Groenewegen hebben :(

Laatst gewijzigd
krypton

De meeste irritante is toch wel Rob Harmeling, waarom hebben ze die man elke dag aan tafel zitten? Verschrikkelijk.

janwillem92

'@rv

Man dat was droevig...
Schaamteloos als je dat doet... Kittel had gewoon weg moeten lopen...

En waarom schreeuwt dione zo?

Romāns Vainšteins

Herman zit the Ehm'men alsof hij stotterend Eminem aankondigt …

richardm

Man man wat een gezeur.. Ga dan lekker op bed liggen azijnpissers!

1 2 ... 20 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.