Meestal kijk ik vive le velo en zap dan heen en weer met de avondetappe.
Nu bleef ik hangen omdat Stef Clement de gast was. Wat een topper. Welbespraakt en durft ook nog eens wat te zeggen. hadden ze hem maar elke dag als gast. Leuke verhalen, humor. Mischien wel de leukste renner om een babbel mee te hebben.
Stef is met afstand de beste gast die ik de afgelopen drie weken aan een tafel heb zien zitten. Als altijd goed voor heldere inzichten over de koers. Ik zou me over die aanbiedingen voor volgend jaar overigens niet druk maken. Hij meldt gisteren tussen neus en lippen door dat ze daar (vraag en aanbod) nog niet mee bezig zijn geweest.
Idd. dat was veruit de beste gast en het beste gesprek tot nu toe. Het wordt bij VI ook wel eens gezegd: gasten die aan tafel komen maar niet vrijuit praten.. blijf dan weg.
Nee Stef is echt een verademing. Geeft gewoon zijn eigen mening, zelfs over zaken die ook in de privé-sfeer gehouden zouden mogen worden, zonder zijn eigen glazen in te gooien of anderen ongevraagd te misbruiken in het gesprek. En dan krijg je spannende tv met hier en daar een kleine scoop. De ideale gast.
Ook een gast die zoveel het woord durft te nemen, dat de nog niet helemaal uit de verf komende Herman daarmee meteen een stuk beter wordt omdat hij in de gelegenheid gesteld wordt om op relevante zaken in te gaan in plaats van met schijtlollige humor de uitzending te moeten bekleden. Ik bedoel, wat moet iemand nou zeggen tegen gasten als Harmeling, het gaat nergens over en er valt niets samenvattends op te zeggen dat hout snijdt. Je merkt dat Herman het helemaal niets vind die Harmeling.. met de dag gaat ie opstandiger en cynischer reageren. heeft iemand dat al gemerkt? Heel erg obvious.
Genoten van Stef inderdaad. Het was eigenlijk jammer dat Dione en Herman er irritant tussendoor kwamen met dommige vragen. Stef had eigenlijk een monoloog moeten houden van 45 minuten.
Oej oej, wat gingen Nelissen en Harmeling af als gieters naast Stef. Gewoon afgebluft op wielerkunde, humor en realisme. Prachtig om te zien!
Clement heeft zich altijd al prima kunnen verwoorden. En hij heeft een prima analytisch vermogen dat hij kan overbrengen. Dat hebben niet veel mensen, dus mocht hij geen ploeg vinden. Prima commentator.
Danny is altijd wel een goede commentator geweest. Hij is in ieder geval minder betweterig geworden dan een aantal jaar geleden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.