Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 27 ... 75 76
ThibautPinot

Ze hadden Thijs Zonneveld gewoon 3 weken lang erbij moeten houden. Elke uitzending met Nelissen en Rob Harmeling dan weet je van te voren al wat er gezegd gaat worden.

ti-raleigh

Ik vond de avondetappe goed te pruimen dit jaar. De leukste uitzendingen waren die waar wielrenners bij aanschoven, zoals Oomen, Kruiswijk, Mollema en Clement. Wazige gasten als Deelder en Sedoc mogen ze thuis laten volgend jaar. Het enthousiasme van Harmeling vind ik aanstekelijk, maar gaat soms wel over het randje. Nelissen heeft veel kennis, maar soms wijsneuzerig; ik vond het best vermakelijke toen hij gisteravond door Clement onder tafel werd geveegd. Maar ik zie Danny wel graag terug volgend jaar. In ieder geval moet er sowieso een goed-babbelende exprof bij zitten, want Herman en Dione weten er te weinig van.

Zadelpen

Ik was geen fan van Mart, echter, de avond etappe vond ik juist wel goed met name door hem. Zijn presentatie maakte ook dat het programma veel meer een Franse slag had. Met muziek en verhalen die je als kijker naar Frankrijk weg liet dromen.

Nu zitten ze daar een wieler wedstrijd te bespreken. Dat doen ze niet eens onverdienstelijk, maar ik proef geen greintje Frankrijk meer.

Moeilijk uit te leggen, maar tijdens Mart had je dat lekkere vakantiegevoel, zomeravondje, onderuitgezakt met een wijntje de avond etappe kijken en op de tonen van Dalida langszaam in slaap vallen. Zo was het programma ook bedoeld. Niet deze koude analyses.

Ik vind het jammer dat het er niet meer is.

Vive ook geprobeerd. En daar val je dan wel weer lekker in slaap van, echter, dat is al na 10 minuten. Saaie bedoeling.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ zadelpen:
inderdaad, de Franse Sfeer die de avondetappe toch altijd kleurde was in geen velden of wegen te bekennen.

oborobo

Kan toch niet dat NOS de huldiging(uitreiken van de Truien) niet Live heeft.

Roy van den Busken

Volgens verschillende media http://www.ad.nl/show/dione-en-herman-niet-langer-duo-aan-tafel-bij-de-avondetappe~a4f8bae7/ presenteert Dione de Graaff dit jaar solo De Avondetappe, Herman zal dagelijks een lang interview mogen maken voor het programma. Goede keuze?

Naast De Avondetappe is ook Tour du Jour terug, hebben we Vive le Velo weer tijdens de gehele Tour en kunnen we afstemmen op L1 voor de Tour de L1mbourg. Genoeg om te kijken dus. Wat gaan jullie kijken? Ik update het overzicht op de beginpagina zodra de NOS zelf bekend maakt wat de plannen met De Avondetappe zijn.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Wat een ongelooflijk slecht plan. Herman moet de gasten aan tafel doen. Hij kan namelijk een normaal gesprek leiden, Dione stelt alleen maar haar vooringestudeerde vragen. Wisselen die twee dus!!

FDJ

Vond vorig jaar Tour de L1mbourg fantastisch. Veel beter dan de NOS zelfs. Ik zou Sander Kleikers graag eens zien in WFlive. Veel meerwaarde kan hij hebben.

De NOS..... ik zou Schut presentator maken, Dione niet eens meer neerzetten om over Herman nog maar te zwijgen. Was vorig jaar echt een flop dat duo. Die Herman heeft een soort "ik wil te graag te leuk gevonden worden en zie mij eens grappig doen" over zich heen. Schut heeft in Sochi laten zien een show als deze te kunnen leiden. Ik zou daarnaast als nos afscheid nemen van die zuurpruim Nelissen. Er zijn toch veel meer oud wielrenners die wel iets leuks over de koers kunnen vertellen zonder persoonlijke voorkeuren boven te laten komen? Ik mis de Mart bij de avondetappe.

Vive le velo ijzersterk al jaren.

Charlie33

Herman is de enige presentator die mij kan opvolgen, aldus de Mart. En dat mag hij zeggen, ja dat mag hij zeggen.
http://www.nu.nl/media/2886455/mart-smeets-noemt-herman-van-zandt-als-opvolger.html

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik ben blij met Dione :)

tvm

Charlie,
Die Mart weet wel over zijn graf heen te regeren zeg.

Laatste man

Pfff Dione. Dan skip ik waarschijnlijk.

Contador

Kan WF niet een dagelijks zomerprogramma maken tijdens de tour? 😜

josemanuelfuente

Vind het eigenlijk allemaal maar niks, Schut is me weer wat te braaf.

Kingstown

Tsja....als ik zou mogen kiezen, dan zou ik iig iemand nemen met liefde voor de sport. Dus niet Schut of de Graaff die net zo makkelijk bij hockey, voetbal of schaatsen inzetbaar zijn. Die hebben slechts een zeer oppervlakkige kennis van zaken. Nou weet ik dat de doelgroep van de NOS voor dit programma Mien uit Meppel en Mevrouw van Zetten uit Tiel is, maar dat maakt het voor mensen met hart voor de wielersport precies daarom een tenenkrommend programma.

Er moet toch wel iemand te vinden zijn bij de NOS die verzot is op wielrennen?

Rebellin

Ik stel voor dat Herman van de Zandt voortaan live-commentaar geeft, de interviews houdt, de avondetappe presenteert en zelf ook nog even van tevoren de etappes verkent. Wat een held is deze man en waarom krijgt hij zo'n klein podium?

Nog een leuke suggestie voor de gasten bij de avondetappe: Boogerd, E. Dekker, T. Zonneveld en T. Dekker om de dag uitnodigen en in het weekend allevier tegelijk.

Mathieu Moller

T. Dekker mag van mij lekker thuisblijven.

lars91

'@Kingstown. Schut vind ik prima te pruimen, maar Dione hou op zeg. Totaal ongeschikt om zo'n programma te dragen. VD Zandt is daar echt de aangewezen persoon voor.

Pizzi

Herman fietst zelf wel. Vind 'm alleen (nog) niet helemaal op z'n plek in een programma als De Avondetappe. Maar Dione de Graaff al helemaal niet! Wat een verschrikking. Ergste zou zijn: Dione de Graaf + Gert van 't Hof.

Betere opties? Not sure. Zal wel weer hetzelfde als afgelopen jaar worden, met altijd dezelfde gasten. Zoals die nepspanjaard Edwin Winkels.

Ach, genoeg gezeurd. Ik kijk gewoon niet.

Jaizkibel2008

Dione vind ik tenenkrommend, al ben ik ook niet kapot van Herman. Het liefst had ik gezien dat ze Wilfried de Jong hadden gestrikt. Hij lijkt mij de ideale man om zo'n wielerprogramma te dragen. Ik verwacht dat ik niet één vast programma zal kijken. Het zal een beetje schakelen worden tussen Vive le Velo, Avondetappe en Tour du Jour. Het is allemaal niet je dat. Bij Vive le Velo gaat het soms toch te traag en te weinig over de koers zelf, bij de Avondetappe krijg je Dione en voor reclame moet je bij Tour du Jour zijn.

josemanuelfuente

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170620_02931937

Vive le velo

Rawolf

Zonneveld als vaste gast zou wel goed zijn

Skedel

Blij om te horen dat tour du jour weer terug is, met Dione als presentator bij de nos is het toch wel heel luchtig en weinig interressant allemaal.

achtpuntzes

Dione is een wielerleek en dat ligt er zo dik bovenop dat het gewoon pijnlijk is.

Romāns Vainšteins

'nepspanjaard Edwin Winkels'

HEAR HEAR

'Contadorr, Contadorr,.. En dan heb je ook nog Balberde en Rodriegweff..'

1 2 ... 27 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.