Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 28 ... 75 76
Jacco van Stierop

Zover ik het heb gezien en herinner viel het wel mee met het gemaakte leuk-zijn bij Herman van der Zandt vorig jaar. Hij lijkt me de meest geschikte kandidaat om zo’n programma te leiden, giecheldoos Dione is dat zeker niet. Wilfried de Jong vind ik ook een goede optie.
Schut is humorloos en toont geen enkele expressie, creëert een hele kille, suffe sfeer, ongeschikt dus.

Tour du Jour heeft minder pretenties, daardoor vaak ongedwongener en met goede gasten kan het zeer onderhoudend zijn.
Vive le vélo is gewoon een kundig gemaakt programma met inhoud en de juiste ambiance; wat loom tempo soms maar op een zwoele zomeravond kan dat.

Charlie33

Herman van der Zand heeft allure en uitstraling. Hij heeft humor en houdt van onze sport. Laat hem ajb de avondetappe doen zoals de mart dat jaren maakte. Dat hoeft echt niet perfect of spetterend. Dat was het bij Mart ook niet.

Romāns Vainšteins

De enige die werkelijk de zomeretappe kan redden is mijns inziens de Jong, die kan dat. > Presentaie check, Romantiek check, Affiniteit check.

De rest moet je allemaal verdedigende verzinsels bij trekken waarom het zou kunnen lukken. Al die NOS-presentatoren zijn zo bleek als babydrollen op een melk&meel-dieet.

Jopie

Maxim Hartman gaat namens Tour du Jour reportages ter plaatse maken. Hij bekende echter al wel dat hij niet echt verstand van wielrennen heeft. Voor mij is dat echter geen probleem aangezien ik altijd wel kan lachen om Maxim en zijn manier van televisie maken. Hopelijk doet hij ook wat interviews met renners. Gaat in ieder geval voor wat reuring zorgen tijdens de Tour.

Jaizkibel2008

Ik ben niet zo'n fan van Maxim, al vond ik zijn confrontatie met van der Vaart vorig jaar wel ijzersterk. In het algemeen lult Maxim natuurlijk maar een eind weg en komt er weinig nuttigs uit.

josemanuelfuente

Liever Dijkstra dan Hartman

lnnrt

Vorig jaar kwam hij nog niet echt uit de verf vond ik, maar fietsen kan hij wel: https://www.strava.com/activities/1047828937

S O D E J U

Roy van den Busken

Gert van 't Hof presenteert dit jaar Radio Tour de France, samen met Robbert Meeder.

Herman van der Zandt gaat de etappe direct na afloop nabeschouwen op locatie (met Danny Nelissen of Thijs Zonneveld).
Dat zijn nog aanvullingen naar aanleiding van het persdossier: https://over.nos.nl/fileupload/Persdossier_TdF_2017_TT.pdf

josemanuelfuente

Uitzendschema. Wat heeft dat nu voor zin om de tijdrit in Marseille geheel uit te zenden? Dan toch liever een bergetappe?

Scotty

De enige die werkelijk de zomeretappe kan redden is mijns inziens de Jong, die kan dat. > Presentaie check, Romantiek check, Affiniteit check.

Ik vraag me sterk of De Jong dat kan. Een sfeer aan tafel neerzetten a la Smeets, van Gelder of Genee, en een talkshow leiden in het algemeen, is wel net ff wat anders dan interviewen (de Keuning, of Zomergasten (hoewel ik hem daar ook niet altijd even sterk vond), of tv-programma's maken als Holland Sport.

Ik zie hem meer als side-kick of iemand met een item (want passie heeft ie zeker), dan als host.

elkey21745811305

De Jong heeft prachtige wieler docu's gemaakt, die brengt een berg sfeer en belangstelling mee zonder heel overdreven te gaan lopen doen (Harmeling -red). Maar volgens mij moet je daar wel iemand naast zetten ter compensatie. Dione is gewoon een reden om niet te kijken, dat was echt bar slecht. Ben ook geen fan van van der Zandt. Geef liever iemand als Frank Evenblij een kans.

Ik zal ongetwijfeld Tour du Jour kijken. Vind het wel jammer dat die Belg er niet meer bij is, maar met Maxim zullen ze in ieder geval geen gebrek aan humor hebben. Zijn onvoorspelbaarheid levert vaak ook leuke interviews op, heel moeilijk om dan je standaard lulpraatje af te draaien. Filemon, heb geen hekel aan hem maar vond die items tijdens de Giro niet om aan te gluren. Dan is het verschil in kwaliteit met de heren van Bureau Sport toch wel heel erg groot.

Kortom, we moeten nog beginnen en de NOS heeft zich op alle fronten laten aftroeven. Als ik Mart Smeets was zou ik me bijzonder boos maken hoe die sukkels in twee jaar tijd 30 jaar werk weg pleuren. Eeuwig zonde.

Klootje Kriekeljon

Frank Evenblij is ook veel te licht daarvoor. Misschien moeilijk voor te stellen, maar toch.

Ik begon me voor het eerst wat te ergeren bij nieuwe programma van hem en Dijkstra. Tis allemaal zo makkelijk. Kijkt heerlijk weg, maar het is wel enorme light sport-TV. Kep het kunstje nu wel gezien eigenlijk. Leuk duo, complementair. Maar apart van elkaar 2 enorme lichtgewichten voor inhoudelijke sportitems.

Wheely

Ja klootje zodra je je eenmaal begint te ergeren is het hek van de dam natuurlijk, dan worden dat soort figuren alleen maar irritanter. Persoonlijk vind ik Evenblij wel sympathiek maar ik ben me op een zeker moment lichtelijk gaan ergeren aan Dijkstra, allejezus wat wordt die snel vervelend dan zeg! En vaak op TV, gadverdamme wat een irritante kerel. Als men wist hoeveel ellende ze veroorzaken door zo iemand op de buis te vertonen dan zouden ze het echt niet doen. Tja kan dus ook aan mij liggen dat ik me heb laten triggeren maar zo'n ergernis proces is onomkeerbaar. Nodig gewoon leuke mensen uit.

simplex

Ik heb zoeven bij Jinek, Dione en Herman gezien met de vooraankondiging programma Avondetappe.
Gebaseerd op hun eerdere bijdragen voorgaande jaren lijkt het me dat ze wel zeker geleerd en verbeterd zullen opereren vanuit verleden en dat ze een mooi wielren/amusement/cultureel en vooral een betrokken Tour de France programma gaan maken voor de NL-kijkers (inclusief de kenners alhier ;) .
Deskundige tafelgenoten gaan dit ondersteunen, zoals bijv. Henk Lubberding, Danny Nelissen, Thijs Zonneveld, Merijn de Vries, Rob Harmeling etc. en uiteraard de hier geliefde Edwin Winkels.
Kortom eigenlijk allemaal mensen die van wielrennen en tv maken weet hebben en een individueel en zeker gezamenlijk niveau hebben wat we hier bij het merendeel van de posters op Wielerflits nog niet aangetroffen hebben.
Kortom ik zal zeker kijken, maar dan ook weer niet ten koste van Vive le Velo

Scotty

Toch wel bijzonder om te zien dat alleen RTL het snapt. Alleen Tour de Jour begint vanavond al, met een vooruitblik op etappe 1 en de rest van het parcours. Staan nu al 1-0 voor.

Iedereen (de liefhebbers) hunkert naar het begin van de Tour. Je kan volgens mij al wel 3 programma's vullen met parcoursverkenning, terugblik, favorieten, interviews, etc. Iedereen kijkt dat toch wel weg, om alvast lekker in de sfeer te komen.

Laatst gewijzigd
josemanuelfuente

Vind Vive le Velo wel minder worden, gasten zijn vaak schrijvers. muzikanten, het trekt me teveel de 'culturele' kant op. Ook zat er vroeger meer typische Vlaamse humor in. Bij van Nieuwkerke heb je soms het idee dat je naar een plechtige hoogmis zit te kijken.

Romāns Vainšteins

Vive le Velo is een beetje hoogdravend gezwemel ja, heb het nooit gepruimd.

arviidd

Precies wat ik dacht Scotty. Ik was al druk in de Tvgids aan het zoeken voor vanavond.

Ik kan niet wachten en zou niet de enigste zijn. Ik zou graag een verkenning zien en er valt veder genoeg over te praten.

1-0 voor RTL.

Wielerflits beginnen jullie vanavond al met jullie speciale programma of ook morgen?

Roy van den Busken

L1 begint om 17:50 met de eerste uitzending van Tour de L1mbourg, ook vandaag al dus.

Romāns Vainšteins

Vraag me wel af wat die Evenblij en Dijkstra gaan toevoegen, ook Verhulst vind ik een twijfelgeval

CeRo

Morgen Thomas de Gendt en Oliver Naesen te gast in Vive le Vélo.

Poeksel

Maar vanavond Puck Moonen bij Bureau Sport!

Klootje Kriekeljon

Had dat ook sinds vorig jaar ja dat Vive le Velo een enorm zeikprogramma is geworden. Zit er een of andere BBer of 2 en die mogen de hele uitzending praten over hun werk oid. En dan nog ff paar shots hoe het was om met de Tour mee te lopen een dagje. Heel kort nog ff de winnaar van de dag en een handtekening op tafel..

En dat dan elke avond.

Roy van den Busken

L1 had vandaag, naast Gert Jakobs, Richard Plugge en Gio Lippens te gast. Interessante zaken besproken (terugblik NK, toekomst van LottoJumbo, kansen van LottoJumbo in de tijdrit). Goede, vlotte presentator ook. Laat de gasten het verhaal vertellen. En morgen zijn Johan Museeuw en Jan Janssen te gast.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

jaja, het wordt een hele polonaise aan wielergerelateerden de aankomende weken op TV.

1 2 ... 28 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.