Wielerprogramma's tijdens de Tour

1 2 ... 58 ... 75 76
Matt89

Ik vind Tour du Jour ook een stuk fijner om te kijken dan De Avondetappe. Ik vind Dionne echt (maar dan ook echt) vreselijk. Ook die idiote filmpjes en dingetjes tussendoor hoeven van mij echt niet. Tour du Jour is inhoudelijk sterker. Gisteren bijvoorbeeld Boogerd, Tankink en Tjallingi aan de tafel. Dat vind ik leuk om naar te kijken en te luisteren. Eén of andere vage acteur zoals bij de Avondetappe scheelt me helemaal niets. Presentator bij Tour du Jour opzich prima. Ik kan dat beter pruimen dan een Genee die geforceerd grappig wilt doen of een Dionne die met haar achterlijke lach steeds de camera inkijkt en geen idee heeft waar het nu over gaat.

Jacco van Stierop

De presentator van Tour du Jour doet zichtbaar zijn best maar het wil nog niet echt lukken. Het is Boogerd die het programma nog net naar een 6- weet te loodsen.
De Avondetappe is slome bagger die de kijker als een imbeciel behandelt. Herman van der Zandt is een prima kerel maar waarom hij opeens de lolbroek moet uithangen is mij een raadsel.
Een mij onbekende 3e rangs acteur die helemaal niets zinnigs te melden heeft, mag bij de giecheldoos aan tafel schuiven. Wie verzint dat, vraag je je dan af.

josemanuelfuente

Vive le velo heeft een nieuwe impuls nodig, een type Marc Uytterhoeven.

Retro Lex

De rebus. Mie Kuil Nieve.
Gister noemde Thomas hem Frosti

pirazzi

De rebus van gisteren was best moeilijk, Jens Debusschere.

oborobo

Retro Lex

Is toch spaghetti?
Spaghetti,Kuil of Gat is;wie kent hem niet?

kielabokki

Avondetappe is net alsof juf Ank tegen je praat.

sooike

Gisteravond zowel Vive le Velo als De Avondetappe bekeken. En opnieuw me verbaasd over het niveauverschil. Vive le Velo: rustige, bescheiden presentator, Overlopend van vakkennis, vriendelijke gastheer, gasten op hun gemak. Keuze van de gasten: afwisselend en ter zake kundig. Bovendien gisteren naast prettige Tankink en ietwat verlegen Backaert ook nog eens een erg mooie vrouw(!) aan tafel; de vriendin van Serge Pauwels, die leuke dingen over haar vriend vertelde, echt een blik in de keuken van een rennersvrouw. En qua locatie gewoon een alpenwei of een"huiskamer" . Relaxt sfeertje.
Dan de Avondetappe, natuurlijk vanuit een mooi kasteel of museum. Alleen het uitlichten kost al een halve dag. In de middaguren kraait Dione al in de koers dat "we op een heel bijzondere plek gaan uitzenden". En 's avonds gaat haar gekraai verder. Niet gehinderd door enige kennis van wielerzaken ratelt ze maar door en stelt vragen waarmee de gasten zich vaak geen raad weten. Sam Oomen is al niet de meest begenadigde prater, maar zijn mimiek verraadde gisteravond iets van "wat zit ik hier nu te doen met al die rare vragen". Annemiek van Vleuten is een leuke vrouw, maar ook aan haar zie je dat ze zich niet op haar gemak voelt bij een vragenstelster die absoluut niet weet waar ze het over heeft. Clown Herman mag zelfs Froome kort interviewen, maar vergeet to the point te komen over zijn affaire en een rebusje besluit het programma. Inhoudelijk dus onvergelijkbaar met Vive le Velo en voor de wielerkenner tenenkrommend, vooral dankzij schooljuf Dione. Ik zou de budgetten graag eens naast elkaar leggen; ik denk dat je ogen van verbazing uit de kassen vallen als je ziet hoeveel hoger de programmakosten van de NOS zijn. Kortom: voorgoed genezen van de Avondetappe. Vive le Velo !!

Spartacus

'@sooike
Het verbaast me dat jij je hier nog over verbaast ;)

rennerske

'@sooike
De presentatie van D. de Giechelgraaff en Karl Vannieuwkerke met elkaar vergelijken lijkt bijna oneerlijk. Waar laatstgenoemde kunde, welbespraaktheid en betrokkenheid etaleert , moet de Giechelgraaff het met een loze en tenenkrommende presentatiestijl doen die het schoolkrantniveau niet ontstijgt. Kortom: Weg met die kierende kletsmuts.

Laatste man

Sam Oomen wel een leuk kereltje.

Dione kan net als Tom Egbers niet een programma presenteren en leiden.

04398

Heb gisteren alle wielerprogamma's gekeken(was echt niks beters op). Vive le Velo blijft het beste wielerprogamma, mooi rustig progamma waar geen onzin wordt vertelt en iedereen aan tafel verstand heeft van wielrennen. Tour du Jour had ik vooraf veel minder van verwacht met nieuwe presentator maar valt allemaal reuze mee, wordt gewoon prima over wielrennen gepraat alleen mag van mij die Tjallingi wel gewoon thuis blijven coachen inplaats van op tv, hoorde hem laatst bij Tour de Limbourg zeggen dat hij zich op tv net als in zijn werk een coach van de kijker/wielervolger vindt, zelf benoemde goeroe. De avondetappe blijft sinds Mart Smeets weg is toch echt het slechtste wielerprogramma wat er is(net zoals bijna alles wat de NOS maakt op journaal na), een presentatrice die geen zinnige vraag stelt over wielrennen, tafelgasten die ook niet heel veel interessants vertellen(wellicht ook door de slechte vragen) en dan de om de 2 minuten een klote rubriek dat grappig bedoelt moet zijn maar dat echt totaal nergens op slaat met de gespeelde "humor" van Herman.

oborobo

Wie was die schoonheid gisterenavond in Vive le Velo?

ChefSpijker

De vrouw van Pauwels.

T80JZ

Het is de Tour van 2015, het is tijdens de eerste etappe van Utrecht naar de Neeltje Jans. We zien bij de NOS een filmpje met Kenny van Hummel die de finish op de Neeltje Jans verkent. Hij benadrukt een paar maal dat het een lastige finish is voor de sprinters. Als de video is afgelopen keren we terug naar Utrecht waar Dione de Graaff en Thijs Zonneveld nog zijn. We hebben dus net de sprinter Van Hummel een paar keer horen zeggen dat het een lastige finish is voor de sprinters, Thijs Zonneveld was geen sprinter in zijn wielerloopbaan en hij had de finish niet verkend. En wat is de eerste vraag die De Graaff Zonneveld stelt: " Is het een lastige finish voor de sprinters?"

Die vrouw kan er helemaal niets van. Nooit eens een interessante, creatieve of intelligente vraag, laat staan een interessant of intelligent gesprek. En omdat ze dat zelf ook wel weet moet het dus vooral "gezellig" zijn met veel gegiechel. Wegwezen.

Kopdrveur

Waarom is Doine de Graaff de enige op TV die Christoffer Froome zegt? Zal ze zelfs niet weten dat iedereen Chris zegt?

Stevo

Eens met de vorige sprekers. Om je te schamen, zo slecht is De Avondetappe. Serieus werd gisteren een vraag aan een Engelse journalist gesteld hoe je de voornaam van Thomas uitspreekt. En moest betrokkene daarna de volledige naam van de dramatisch slechte presentatrice van DA van een briefje oplezen. Ongelooflijk.

Herman vd Zandt heeft het ook niet. Te studentikoos schijtlollerig, misplaatste cabaret ambities. Zonneveld en Nelissen brengen nog enige wielerkennis in maar halen bij verre niet het analytische niveau van Boogerd bij TdJ. Nelissen mag trouwens wel eens wat aan de lijn doen mijn God, dat ziet er niet uit.

Laatst gewijzigd
molovin

Niet gedacht voor de tour dat ik dit zou zeggen, maar Tour du Jour vind ik wel het beste programma van de 3 shows. Veel meer discussie aan tafel met mensen met verstand van zaken, Philemon weet ook iedereen te spreken en de presentator die ik hiervoor bog niet kende vind ik ook beter passen dan Genee in vorige jaren.

De Avondetappe vind ik doorgaans niks. Dione de Graaff is continue aan het woord, kapt iedere discussie snel af en wat de rol van Herman vdZ daar is snap ik niet. Vond het programma onder Mart vele malen leuker( en nog veel vaker sfeervoller).

04398

Het duo Dione en Herman was zo slecht dat er een van de twee weg moest(en het niet veel beter werd) en vonden ze het zielig dat Herman weg moest en dachten ze laten we hem dan maar voor lul zetten op een parkeerplaats bij een 3 sterren hotel waar een paar renners liggen en verder niks gebeurt en dan laten we hem beetje domme grapjes maken waar die Dione dan keihard om moet lachen terwijl verder niemand het leuk vind, verder voegt hij niks toe zou inderdaad een voorbeeld moeten nemen aan Filemon of Maarten die voegen nog iets toe.

futre

Die presentator van Tour du Jour houdt het tempo er wel goed in. Dat is altijd wel prettig bij zo'n programma. Wat jammer is dat hij amper (parate) kennis van de koers heeft, waardoor hij nooit door kan vragen. Daardoor is de overgang tussen de onderwerpen soms kunstmatig. Filemon doet het goed. Houdt het zakelijk, probeert niet de grapjas uit te hangen, krijgt iedereen voor de camera en stelt relevante vragen. Boogerd vind ik eigenlijk altijd prettig, en de wisselende gasten zijn ook prima, al voegt die Evenblij weinig toe.

Vive le Velo ook een paar keer bekeken. Heb veel respect voor Vannieuwkerke, maar dat programma heeft het probleem dat veel Belgische praatprogramma's hebben. De meeste gasten zijn zo terughoudend, het gesprek komt nooit echt lekker los.

De Avondetappe kan ik niet lang naar kijken. Ben niet zo anti-Dione de Graaff als sommigen hier, maar voor informatie hoef je niet naar dat programma te kijken. Die Herman van der Zandt die als een soort derderangs Andre van Duin optreedt is wel storend. Vind dat er verbazend veel mensen naar kijken.

sooike

Vanavond in Vive le Velo onder het motto "het oog wil ook wat" twee Vlaamse kusdames, die ook nog kijk hadden op de koers. Gisteren de vrouw van Pauwels en vandaag weer genieten van zoveel vrouwelijk, deskundig schoon. Je blijft er bijna voor thuis ! En weer een prachtig portret gemaakt door Sammy Neirink, dit keer van oud-coureur Ludwig Wijnands, die zijn vrouw verloor in een koersongeluk. Dat docuutje duurde maar een paar minuten, maar was ontroerend mooi. Voeg daarbij de snedigheid van Bram Tankink en de rustige bescheiden, maar o zo deskundige presentatie van Van Nieuwkerke en je hebt een koersprogramma zoals dat gemaakt dient te worden. Vive le Velo ! Zonder de Hilversumse "kijk-ons-eens"-mentaliteit, maar met een sausje uit de kom van de Vlaamse bescheidenheid. Hulde !

molovin

Vanavond was De Avondetappe best interessant, doordat er echt eeb stevige discussie over Froome en Sky gevoerd werd met duidelijke stellingnames. Helaas was de tijd nu een tegenspeler waardoor het afgekapt moest worden.

simplex

Correcte en mooie samenvatting van @sooike over Vive le Velo.
De mix van bescheidenheid en deskundigheid ligt uiteraard in België.

edit. Dat geldt uiteraard ook voor de soms iets te betrokken commentator Michel Wuyts, die hier op WF vrijwel altijd op zijn Boonen aandacht wordt beoordeeld.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Vive le Velo was vanavond echt genieten inderdaad.

girardengo

'@sooike @simplex
Dit cultuurverschil verdwijnt kennelijk niet, nog afgezien van het kwaliteitsverschil.

1 2 ... 58 ... 75 76

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.