En Dinham ligt ook nog steeds in de lappenmand. Houd je geen klimmers over.
Vamdaag wel een goede dag voor de rest. Eerste zeges voor de dames (Nelson) en de beloften (Dorussen)
Dsm lijkt een soort tactiek toe te passen waar de kopmannen een half klassiek programma rijden om frisser te zijn in de wedstrijden die ze wel rijden.
Bv eekhoff Omloop overslaan Kuurne meedoen. E3 overslaan GW meedoen.
Geen idee of t wat uithaalt maar ik had er sowieso geen verwachtingen van.
Jakobsen had ik al geen vertrouwen in en dat is inderdaad waarheid gebleken. Ik vind dat hij ook wel een slechte trein meekrijgt.
Naberman is de eerste werker en Markl een gewaardeerde leadout... niet echt de namen die t uberhaupt moeten gaan doen.
Degenkolb was wat minder dan vorig jaar en Eekhoff is immer wisselvallig... dan hou je niet veel over.
Qua klimmers zijn er heel veel pechgevallen met valpartijrn voor Onley, Bardet, Poole en Barguil. Maar het is wel duidelijk dat daar UCI punten geraapt gaan worden. Onley heeft weer een stap gezet en de Franse B&B is nog lang niet pensioenrijp. Vermaerke is het seizoen ook goed begonnen en Leemreize liet ook alweer wat zien. Dinham zit nog in de wachtkamer.
Ik hoop dat Fabio er nog wel uitkomt. Een overwinning kan ook weer het zetje de goede kant op zijn. Vooral gek dat ze het in de Scheldeprijs niet geprobeerd hebben.
Qua jeugdige klimmers zit er zeker potentie. Zou mooi zijn als we dat de komende weken gaan zien in een overwinning ergens. Nu Vingegaard, Roglic en Evenepoel in de lappenmand zitten, komt er wellicht wat meer ruimte voor 90% van het peloton.
In turkije moet t vertrouwen opgekrikt gaan worden. Jakobsen vs Welsford daar.
Maar ik vind naast Jakobsen zelf dat er rare keuzes worden gemaakt in die sprintomkadering.
Tobias Lund Andersen is geen leadout maar een talentvolle sprinter mijns inziens. Wil je met Jakobsen schitteren in de Tour moet je van Uden en Eekhoff meegeven, niét TLA en Roosen.
Onley gevallen en daarbij sleutelbeen gebroken.
Achteraf startte Barguil blijkbaar al met een gebroken rib. Hoe dat kan is de vraag.... Maar van die 2 had je dus niet heel veel kunnen verwachten. Voor het seizoen had ik Dinham ook voor deze koerseen opgeschreven maar die is t seizoen nog nieteens kunnen beginnen helaas.
Hopelijk wat succesjes voor Bardet en Jakobsen in de pijplijn...?
Ik ging mij weer eens afvragen hoe het er voor staat met de UCI-ranking en degradatie-promotie en had niet in de smiezen dat de ploeg zo erg op het vinkentouw zat halfweg de cyclus.
Meer info: The Inner Ring | World Tour Promotion-Relegation Rankings (inrng.com)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.