Team dsm-firmenich PostNL 2024

Bimbo Visma
Rawolf
#25
2e zege al en we zitten nog in Januari... dat is weleens slechter gegaan bij DSM.

Vorig jaar in januari ook al drie (Mayrhofer bij Cadel en Welsford in Argentinie)

 

Roy Curvers levert wel meteen wat af

kelderfan
Bimbo Visma
#26
Vorig jaar in januari ook al drie (Mayrhofer bij Cadel en Welsford in Argentinie)   Roy Curve...

Wat zeg je na de tijdrit in de Algarve.

Bij de dames moet 't ook van de buitenlandse inbreng komen. Die Juliette Labous heeft zich goed ontwikkeld bij de ploeg.

van Valouwe
Bimbo Visma
#26
Vorig jaar in januari ook al drie (Mayrhofer bij Cadel en Welsford in Argentinie)   Roy Curve...

v.w.b. de dames, Charlotte Kool (NL)) was ziek, dat scheelt toch een slok op een borrel.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Frank vd Broek maakt een goede indruk evenals WaWa en RoRo.. wat vinden we van de rest van het team tot dusverre?

van Valouwe

Prima tijdrit van Max Poole in de Tirreno, die is aanzienlijk verbeterd t.o.v. vorig seizoen.

Laatst gewijzigd
van Valouwe

Oscar Onley gebroken sleutelbeen, Max Poole gebroken elleboog, Bardet gebroken sleutelbeen, gaat lekker zo. 

Bimbo Visma
van Valouwe
#31
Oscar Onley gebroken sleutelbeen, Max Poole gebroken elleboog, Bardet gebroken sleutelbeen, gaat lek...

En Dinham ligt ook nog steeds in de lappenmand. Houd je geen klimmers over. 

Vamdaag wel een goede dag voor de rest. Eerste zeges voor de dames (Nelson) en de beloften (Dorussen)

Rawolf

Wat heeft Dinham nu eigenlijk?

Bimbo Visma
Rawolf
#33
Wat heeft Dinham nu eigenlijk?

Da's de vraag. Net als bij Bevin die weer een DNF noteerde vandaag

AWestie

Het enigma Bevin

Rawolf

Bevin was altijd al een wisselvallige snuiter maar DSM haalt het slechtste uit m naar boven inderdaad.

Kees Kletser

In Gent-Wevelgem waren Degenkolb en Eekhoff nog redelijk goed zichtbaar, verder een anoniem weekend in België gereden. Zonde!

Rawolf

Dsm lijkt een soort tactiek toe te passen waar de kopmannen een half klassiek programma rijden om frisser te zijn in de wedstrijden die ze wel rijden. 

 

Bv eekhoff Omloop overslaan Kuurne meedoen. E3 overslaan GW meedoen.

Geen idee of t wat uithaalt maar ik had er sowieso geen verwachtingen van. 

 

Laatste man

Jammer voor Degenkolb. Vrees dat voeig jaar zijn laatste echte kans is geweest.

Onley wel sterk deze week!

Adrianus en Patrick

Kleurloos voorjaar voor DSM met een 2e plaats voor Jakobsen in Nokere.
Dit team mist echt kwaliteritin de breedte zo'n Naberman of Markl... niet hoopgevend voor de toekomst

Rawolf

Jakobsen had ik al geen vertrouwen in en dat is inderdaad waarheid gebleken. Ik vind dat hij ook wel een slechte trein meekrijgt. 

Naberman is de eerste werker en Markl een gewaardeerde leadout... niet echt de namen die t uberhaupt moeten gaan doen. 

Degenkolb was wat minder dan vorig jaar en Eekhoff is immer wisselvallig... dan hou je niet veel over.

Qua klimmers zijn er heel veel pechgevallen met valpartijrn voor Onley, Bardet, Poole en Barguil. Maar het is wel duidelijk dat daar UCI punten geraapt gaan worden. Onley heeft weer een stap gezet en de Franse B&B is nog lang niet pensioenrijp. Vermaerke is het seizoen ook goed begonnen en Leemreize liet ook alweer wat zien. Dinham zit nog in de wachtkamer.

 

 

 

Laatste man

Ik hoop dat Fabio er nog wel uitkomt. Een overwinning kan ook weer het zetje de goede kant op zijn. Vooral gek dat ze het in de Scheldeprijs niet geprobeerd hebben.

Qua jeugdige klimmers zit er zeker potentie. Zou mooi zijn als we dat de komende weken gaan zien in een overwinning ergens. Nu Vingegaard, Roglic en Evenepoel in de lappenmand zitten, komt er wellicht wat meer ruimte voor 90% van het peloton.

Rawolf

In turkije moet t vertrouwen opgekrikt gaan worden. Jakobsen vs Welsford daar. 

 

Maar ik vind naast Jakobsen zelf dat er rare keuzes worden gemaakt in die sprintomkadering. 

Tobias Lund Andersen is geen leadout maar een talentvolle sprinter mijns inziens. Wil je met Jakobsen schitteren in de Tour moet je van Uden en Eekhoff meegeven, niét TLA en Roosen.

AWestie

Fijne wedstrijd van Leijnse die een pietsie beetje de DNF van de kopmannen verbloemt vandaag. De ploeg komt op de grote klassiekerafspraken niet in het stuk voor dit jaar, alles blijft zo rond de 20e stek of verder hangen behalve Dege in Roubaix. 

Rawolf

Onley gevallen en daarbij sleutelbeen gebroken. 

Achteraf startte Barguil blijkbaar al met een gebroken rib. Hoe dat kan is de vraag.... Maar van die 2 had je dus niet heel veel kunnen verwachten. Voor het seizoen had ik Dinham ook voor deze koerseen opgeschreven maar die is t seizoen nog nieteens kunnen beginnen helaas.  

Hopelijk wat succesjes voor Bardet en Jakobsen in de pijplijn...?

 

AWestie

Ik ging mij weer eens afvragen hoe het er voor staat met de UCI-ranking en degradatie-promotie en had niet in de smiezen dat de ploeg zo erg op het vinkentouw zat halfweg de cyclus.

Meer info: The Inner Ring | World Tour Promotion-Relegation Rankings (inrng.com)

AWestie

Ritwinst en een mooie rol gepakt in LBL, geeft je toch een fractie meer hoop voor de Giro

van Valouwe

Ritwinst voor Jakobsen in Turkije en een puike prestatie van Bardet als 2e in LBL! 😇

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes

Knappe prestatie van Bardet. Vind het wel enigzins raar dat er weinig aandacht is vanuit de NOS voor deze prestentatie van een renner van een Nederlandse ploeg. 

AWestie
Groetjesaandevoetjes
#49
Knappe prestatie van Bardet. Vind het wel enigzins raar dat er weinig aandacht is vanuit de NOS voor...

De NOS is altijd al spaarzaam geweest met buitenlandse renners in beeld brengen, zelfs in Nederlandse loondienst.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.