Team dsm-firmenich PostNL 2024

1 2 3 4
Rawolf

Viel mij ook op ja. Al werd Enzo Leijnse dan wel weer in t wedstrijdverslag genoemd, en de andere vluchters niet bij naam. 

Die Leijnse is een klein lichtpuntje trouwens bij de ploeg momenteel. 

 

Vooraf veel pech voor de ardennenklassiekers. Door blessures geen Onley, Dinham en Barguil (3vd4 kopmannen). In de wedstrijd viel het wel goed en wist Bardet steeds ternauwernood uit handen te blijven. Bardet reed binnen zijn capaciteiten de perfecte wedstrijd trouwens. Ook een renner die ik het heel erg gun.

 

 

Na Roosen viel in LBL ook Chris Hamilton... ik hoop dat het meevalt want volgensmij word de girospoeling heel dun.

Laatste man

Fabio eindelijk z'n overwinning. Bardet een goede week in Tour of the Alps en LBL. Ook Leemreize en Leijnse positief afgelopen week.

Bimbo Visma

Lund Andresen heeft zijn eerste overwinning binnen. Vorig jaar 6 keer tweede en nu met de kortste sprint ooit naar z'n eerste. Goed teamwork met vd Berg en vd Broek

van Valouwe

Lund Andresen wederom aan het feest in Turkije, met Fabio Jakobsen in zijn wiel als tweede! Indrukwekkende sprint, benieuwd hoe dit in de grotere wedstrijden uit gaat pakken!

Bimbo Visma

Ze zijn sowieso aan zelfvertrouwen aan het werken. Die Lund gaat wel soepel door het peloton heen

van Valouwe

Klopt maar v.d. Broek rijdt altijd voor in het peloton als bewaker!

Bimbo Visma

Erg benieuwd wat vd Broek morgen kan doen in Turkije

Adrianus en Patrick

Frank vd Broek is in z'n eerste jaar erg zichtbaar en rijdt goed.

Jongens als Naberman en Dinham strooien met DNF's en zijn toch echt peloton vulling.
Wat is de gedachte van DSM over dit type renners? Een 24 jarige wegkapitein die nooit en koers uit rijdt?

 

Bimbo Visma
Adrianus en Patrick
#58
Frank vd Broek is in z'n eerste jaar erg zichtbaar en rijdt goed. Jongens als Naberman en Dinham st...

Ik vraag me af of je überhaupt een reactie verwacht met zo'n insteek, maar goed: Dinham heeft vorig jaar gewoon een sterk beginjaar gehad. Dit jaar is hij geblesseerd geraakt en heeft tot nu toe nog niet veel kunnen leveren. Vorige week pas net in koers gekomen.

Daarnaast hoeft een wegkapitein als Naberman niet tot de finish te rijden in eendagskoersen, hè? De finish vinden ze vanzelf wel.

 

Max Poole moet helaas passen voor de Giro. Is nog niet fit genoeg. 

Rawolf

Dinham reed nog een geweldig WK die wil ik toch wel zeer potentievol noemen. Naberman tja, dat is geen renner die gaat winnen normaal maar elke ploeg moet wat mannen hebben om te werken en de selecties vol te maken. 

 

 

 

Laatst gewijzigd
van Valouwe

En dat is 4 in Turkije!  Mooie overwinning van Frank van den Broek. Verstandig gereden en keurig afgemaakt.

 

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick
Bimbo Visma
#59
Ik vraag me af of je überhaupt een reactie verwacht met zo'n insteek, maar goed: Dinham heeft v...

Ik verwacht zeker een reactie dus dank daarvoor mijn beste Bimbo

Een 24 jarige wegkapitein die geen koersen uitrijdt is in mijn ogen zonde en niet geschikt als peloton vulling.
Geen ervaring, geen inhoud dus wat dan wel? 

Mooie overwinning van Frank vd Broek, Die is echt doorgebroken, Zie hem nog rijden op het NK met z'n Giant TCR met kabelgeschakelde ultegra groep!

van Valouwe

Wederom Lund Adresen de beste sprinter in Turkije, al zijn derde overwinning daar! Jakobsen liet zich opsluiten en is duidelijk niet zo behendig of brutaal als de Deen en strandt op plek 6!

AWestie

Hoeveel punten sprokkelt de ploeg nou eigenlijk door hun zegetocht door Turkije?

Bimbo Visma
AWestie
#64
Hoeveel punten sprokkelt de ploeg nou eigenlijk door hun zegetocht door Turkije?

200 punten voor GC

5x20 voor etappezeges

5x5 voor dragen van de leiderstrui

Plus 15 punten voor meejuichen Fabio en 10 punten van Lund in de etappe dat ie 3de werd

AWestie

Puntentrui ook nog een mini bonus?

Rawolf
AWestie
#64
Hoeveel punten sprokkelt de ploeg nou eigenlijk door hun zegetocht door Turkije?

Minder dan met 2e plek in LBL

Bimbo Visma
Rawolf
#67
Minder dan met 2e plek in LBL

Ik denk dat het opgedane zelfvertrouwen harder telt idd

AWestie

Als Frank blijft scoren zeker, met zelfvertrouwen alleen voorkom je geen degradatie. Mooie stappen maakt hij :)

van Valouwe

Geslaagde campagne kunnen wel zeggen. Benieuwd naar de Giro, helaas zonder enkele sterke klimmers die in de lappenmand zitten, maar wellicht kunnen Jakobsen en Lund Andresen ook daar scoren.

En v.w.b. eventuele degradatie, het seizoen is net begonnen, dus voor de ongetwijfelde oprechte zorg is wat mij betreft nog weinig reden!

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma
AWestie
#69
Als Frank blijft scoren zeker, met zelfvertrouwen alleen voorkom je geen degradatie. Mooie stappen m...

Lund Andresen heeft de ketchupfles geopend. Jakobsen weer een keer gewonnen. vd Broek krijgt bevestiging. Daar ga je wel punten mee pakken. 

Degradatie is dit seizoen toch niet van toepassing?

AWestie

We zitten al over de helft van de cyclus van drie jaar voor promotie-degradatie

van Valouwe

https://wielerrevue.nl/artikel/589684/interview-frank-van-den-broek-is-altijd-op-zoek-naar-verbetering-een-van-mijn-hobbys-is-verdwalen-op-internet

van Valouwe

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/voor-frank-van-den-broek-valt-er-minder-te-willie-wortelen-bij-dsm-firmenich-postnl-2024-doel-is-vrij-abstract

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma
AWestie
#72
We zitten al over de helft van de cyclus van drie jaar voor promotie-degradatie

Dit vind ik een heel lastig bericht. Het is april en over de helft van 3 jaar, dan is het dus wel aan het einde van het seizoen degradatietijd?

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.