Excel tabellen plakken is hier blijkbaar echt niet te doen, dus ik plaats hier de printscreens ervan.
De tussenstand:
De 30 beste renners van deze periode:
De Giro zit er op, tijd dus voor een nieuwe update. Grote verschuivingen in het klassement, waarin The Wolfpack onze nieuwe leider wordt. Hapsnurkers verliest zijn leidersplaats en zakt zelfs naar plaats 6 in het klassement. BaDo en De Rode Lantaarn vervolledigen de top3.
De grootste stijger in deze periode is Wout, hij knalde met zijn team liefst 17 plaatsen naar boven. Franco Bitossi is de loser van deze periode, hij daalt 16 plaatsen en staat nu op plaats 42.
Wie waren de grote puntenpakkers? Je kan het al raden, dat is natuurlijk de veelvraat uit Slovenië. Tadej scoorde in deze periode maar liefst 1727 punten. Hij gaat wellicht zijn verbluffende CQ score van vorig seizoen nog maar eens verbeteren. 4 deelnemers (Wout, BrackenRidgeCycling, Flowtosti en John Berger) hadden het lef om Pogacar in hun team op te nemen, of dit al dan niet gaat lonen moet natuurlijk nog blijken op het einde van het seizoen. Hij is alleszins zeer goed op weg. De top 5 wordt aangevuld door 3 renners die een goede klassiekercampagne achter de rug hebben en met de nummer 2 uit de Giro.
Ja, dank voor de update, SVDB!
Knappe prestatie inderdaad, Verweggistan, zeker omdat je ook geen heel goedkope selectie had en best veel punten te verdedigen had.
Ook de prestatie van Wout springt eruit, vind ik. Hij heeft het op 1-na-hoogste aantal punten gescoord, terwijl hij 'maar' ca 5700 punten had ingevesteerd.
Tot nu toe presteert elke renner in mijn team conform verwachting behalve Bagioli, Gregoire, Uijtdebroeks en Mas (tour + Vuelta dus nog afwachten). Pogacar brengt zijn geld/punten met de tour nog wel op. Verwachtte hem aan het begin van het seizoen ook aan de start bij de olympische spelen (weg + tijdrit) omdat hij alles een keer wil winnen en deze komt maar 1x in de 4 jaar. We gaan het zien, zou een hoop extra punten kunnen opleveren. Het voorjaar en de giro zijn geweest en je ziet nu al mensen in de plus staan, mooi resultaat. Ik zelf zit nu op 77,5% terugverdiend van mijn startpunt(en). Alles hangt af van Pogi + Mas + Gregiore + Uijtdebroeks + Bagioli, hopelijk pakken ze nog wat punten in de 2e helft van het seizoen. Leuk spel en mooi om te zien dat meerdere strategieën kunnen leiden naar een podiumplaats. Op naar de TDF.
En Sven bedankt voor de updates en de statistieken. Veel werk lijkt mij.
Dag wielerliefhebbers,
Hier zijn we weer. Nu de 2e grote ronde van het jaar erop zit, gaan we opnieuw kijken wie er gouden zaken gedaan heeft. De grote puntenpakker is uiteraard opnieuw Tadej Pogacar. Ongeloofelijk hoeveel punten hij alleen al oplevert. Hij zit nu al aan 4236 punten en het wielerjaar is nog maar net over de helft. Gaat hij de kaap van de 5000 CQ punten halen? Volgens mij heeft niemand dit ooit eerder gedaan. Wat een klasbak! In ons spel is hij slechts 4x gekozen. Zij doen alvast goede zaken in deze periode. Pogi staat nu al op de 4e plaats met best scorende renners t.o.v. 2023. Enkel Isaac Del Toro, Benoit Cosnefroy en Biniam Girmay doen het momenteel nog iets beter.
Het grote puntenkannon in ons spel was Flowtosti. Als je zowel de gele trui, de groene trui als de bolletjestrui van de TDF in je team hebt zitten weet je dat je goed bezig bent. Flowtosti scoorde 4767 punten en stijgt zomaar eventjes 17 plaatsen in de stand! We hebben ook een nieuwe leider in de stand, BaDo neemt de leiding over van The Wolfpack. Die laatste kende een mindere periode, hij scoorde het zwakste van iedereen en zakt 5 plaatsen. Mee op het podium staan De Rode Lantaarn en Erveedeee. Ondertussen staan er al 24 deelnemers
Nog een grote verliezer is Peter Post Forever, hij had duidelijk geen tourploeg gekozen. Hij zakt 16 plaatsen. Er was nog één speler die meer scoorde dan Flowtosti deze periode en dat was MagioB. Hij heeft natuurlijk ook nog heel veel punten in te halen, hij blijft voorlopig op de laatste plaats staan.
De nieuwe tussenstand, met twee extra kolommen, op vraag van onze Koekebakker:
De 30 beste renners van deze periode:
Supertevreden met mijn team, ongeacht waar ik straks eindig. Ik had na een zeer goede Giro gedacht dat mijn team daar gepiekt had en dat de Tour wat minder zou zijn; maar dankzij Bini en Carapaz toch een mooie score behaald. Het nieuwe doel is nu om op 200% te eindigen :). Dank weer voor al het rekenwerk Sven.
Haha, blij dat ik (niet) kon helpen Sven!
Van Aert is trouwens een van de meest bepalende renners in dit spel - Noordbiker, Pasta, Stijn V en CRL overstijgen nog de middenmoot, de rest van ons (als ik goed gekeken heb) met Woutje in de rangen kamperen in de onderste helft... Hopen maar dattie Olympisch kampioen wordt!
Ik maak graag even misbruik van deze plek om spelers te werven voor een ander langetermijnspel, waarbij je zelf een team moet managen. Ook daar gebruiken we de reallife renners en resultaten. Je hoeft echter geen dagopstellingen etc in te vullen. Ondertussen probeer je het team naar je hand te zetten gedurende meerdere seizoenen (echt lange termijn). Er bestaan ondertussen drie edities van dit spel: wielerklassiekers! WK1 loopt ondertussen een jaar of 20. Op WK2 (bezig in het 7e jaar) zoeken we enkele nieuwe managers. Mocht je interesse hebben, stuur me een PM.
Misschien ten overvloede, maar persoonlijk vind ik Wielerklassiekers het leukste wielermanagerspel dat ik speel (naast alle cq-varianten, scorito etc etc)
Je komt er ook enkele bekende WF-forumleden tegen, zoals: CMA, KJP, Rawolf, kschifmacher, Jappe, Joske en vele anderen
Beste wielerliefhebbers,
hier nog een laatste tussentijdse update voor de eindrangschikking. Nog een dikke maand en we weten wie de wielerbeurs 2024 gewonnen heeft.
We gaan de laatste periode alvast in met een nieuwe leider. De Rode Lantaarn neemt de leidersplaats over van BaDo. Hij heeft 13 punten meer dan de nummer 2 Erveedeee. BaDo heeft 190 punten achterstand op onze nieuwe leider. Alles is dus nog mogelijk! Wat valt er nog op in deze nieuwe tussenstand? John Berger heeft zijn eindspurt ingezet, hij stijgt tien plaatsen en komt zo de top10 binnen. Ab Normaal doet deze periode slechte zaken, hij verliest 4 plaatsen en valt uit de top10. Onderaan de rangschikking weinig verschil. MagioB scoort elke ronde goed, maar kan zijn achterstand nog steeds niet wegwerken. Hij staat nog meer dan 5000 punten in het krijt.
Wat komt er nog aan? De wereldkampioenschappen, de Italiaanse najaarskoersen, het laatste monument Il Lombardia, de Tour of Guangxi en nog wat andere kleine wedstrijden. Nog heel wat punten te verdienen dus.
Wie volgt onze uittredend kampioen Zifira Max op?
De best scorende renners van deze periode:
EINDSTAND WIELERBEURS 2024
Dames en heren, het is zover! Het wielerseizoen zit erop en zo dus ook de Wielerbeurs van 2024. Wie mag zich een jaar lang kronen tot de koning van dit spel? Wie haalt het podium en wie zijn de losers van dit seizoen?
We beginnen met de winnaar, de Pogacar van de wielerbeurs is Wout! Hij heeft nooit eerder aan de leiding gestaan, maar neemt in de laatste periode de scepter over van De Rode Lantaarn die nog wel mee op het podium mag, samen met nummer 3 Erveedeee. Proficiat!
Wout zijn team had een startwaarde van 9658 CQ punten. Hij had hiermee de 34e duurste ploeg van de 51 deelnemers. Hij scoorde met zijn team in totaal 15101 punten, wat zorgde voor een pluswaarde van 5443 punten. Ruim 500 punten meer dan de runner up. Zijn team bevat 16 renners die beter scoorden dan in 2023, slechts 4 renners scoorde minder punten dan vorig seizoen. Pogacar was ook hier zeer beslissend, hij scoorde maar liefst 1730 punten meer dan vorig jaar.
Onderaan ons klassement vinden we MaggioB, hij had een zeer atypisch team neergezet met een bijzonder hoge startwaarde. Dit bleek duidelijk niet de goede tactiek te zijn. Hij blijft zelfs met een negatieve waarde in de eindstand staan. Er is nog één deelnemer die met een negatieve eindwaarde het spel beëindigd en dat is de nummer 6 van vorig seizoen de VdB pro. Terug naar de tekentafel jongens!
Hieronder vind je nog de beste renners van de laatste periode:
En dit zijn de beste renners van dit seizoen, vergeleken met het vorige seizoen:
Als je het perfecte team had samengesteld kwam je op 12218 punten uit.
Dit was het dan voor dit seizoen. Ik weet nog niet of ik het spel volgend seizoen opnieuw ga organiseren, dus misschien tot een volgende keer!
Sportieve groeten,
SvenVDB
Straf dat Wout weet te winnen met verliesposten als Cian en Jakobsen in zijn team.
Ikzelf eindig in de grijze middenmoot dit jaar. Volgend jaar beter!
Jaja, volgend jaar. Want je doet dat goed Sven, doe er nog maar een jaartje bij 😉
Maar ook indien niet: heel hard bedankt voor de organisatie uiteraard!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.