Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 18 ... 94 95
Kristoffan

4 sprinters is wat aan de magere kant lijkt me.

ConINGtador

'@Chris85

Denk dat Valverde inderdaad wel wat punten gaat scoren. Maar aan de andere kant is 4 miljoen wel veel voor een niet-kopman.

Wat dat betreft ben ik het met Harry eens. Dat ik die 4 miljoen misschien beter kan spreiden over 2-3 renners zodat ik 20 man heb ipv 18. Uitvallers kan namelijk nog wel een probleem worden met lastige ritten zoals de kasseien.

Nog heel iets anders. Als ik een Contador/Froome kopman maak en daarnaast Sagan voor de sprints en heuveletappes. Dan kan ik eventueel Rodriguez/Valverde voor de muur aankomsten en als schaduwkopman mocht Contador/Froome uitvallen. Alleen dan heb ik niet Greipel voor het vlakke. Voor wie zou ik dan gaan: Rodriguez of Valverde ?

Ab Normaal

Rodriguez. Die is kopman en gaat ook voor het AK en zal dus ook in de normale bergetappes alles geven. Is bij Valverde nog niet duidelijk. Misschien gaat die wel enkel voor de muurtjes.

zomaareens

Wieno wie is de kopman plan B bij sky... thomas of porte?

Chris85

'@ConINGtador Helemaal mee eens, ik denk alleen dat hij zn 4 miljoen wel waard is.. Voor 4 miljoen kan je daarentegen idd ook 3 of 4 andere renners halen die samen misschien nog wel veel meer punten halen, uit ervaring weet ik alleen dat dat ook vaak renners zijn die aan het eind van de Tour/Giro/Vuelta onderaan mn lijstje staan met punten pakkers. Simpelweg omdat ik geen plek voor ze heb. Aan de andere kant kunnen er zomaar in de eerste week 5 uitvallen en dan is het lekker als je een beetje degelijke back ups hebt. Ik heb over het algemeen 20 renners maar ga het dit jaar met 19 proberen. Keuzes keuzes keuzes ; )

Laatst gewijzigd
marcfiets

'@ConINGtador, klassementsmannen lijstje ziet er goed uit. Kwiatkowski zou ik alleen inruilen voor iemand met wie je zeker weet dat die punten haalt. vwb de sprinters zou greipel en rojas inruilen voor cav. dan ben je verzekerd van punten.

Jelle van der Linden

Mag Rodriguez wel voor eigen kansen gaan op de muurtjes
of gaan ze dan voor Daniel Moreno?
Want van Valverde weet je zeker dat hij voor die muurtjes gaat.
Ik twijfel dus tussen Valverde of Rodriguez als kopman.

Laatst gewijzigd
Jopie

Op zweeler is Dani Moreno van de startlijst verwijderd, iemand enig idee waarom. Want ik heb nergens gehoord dat die niet zou starten.

sprintgeit

'@ Jelle, Ik denk niet dat Rodriguez gaat laten lopen met het oog op een klassement. Op die muurtjes heeft knechten toch niet zoveel zin, gewoon rammen naar boven. Denk dat Valverde op een dergelijke aankomst vaak voor Rodriguez eindigt, in het hooggebergte andersom.

@Jopie, Wacht gewoon een paar dagen tot de officiele teams bekend gemaakt worden. Samuel Dumoulin is er nu ook afgehaald en die komt er misschien over een paar dagen weer op. Dan kan je wel aan de gang blijven met husselen.

ValverdeBassoNibali

Wat denken jullie van deze ploeg:

N. Quintana Rojas (kopman)
C. Froome (kopman)
A. Valverde
J. Rodriguez
T. Pinot
R. Bardet
S. Yates
L. Meintjes
F. Cancellara
T. Dumoulin
A. Greipel
N. Bouhanni
A. Kristoff (kopman)
J. Degenkolb
M. Matthews
E. Boasson Hagen
J. Rojas
A. Demare
R. Costa
S. Bennett

JimKro

Te veel sprinters denk ik

marcfiets

en Costa met valverde zou ik inruilen voor een contador.
heb je nog 1,5 mln over

Harry De Bakker

Ik verwacht in de eerste week al veel uitvallers. Zeker met het oog op de kasseienetappe. Quintana en Froome zullen daar ook te kampen hebben met moeilijkheden. Daarom zou ik nooit investeren in Valverde (4 miljoen en NIET-kopman). Beter is het om zekerheid in te bouwen en van die 4 miljoen 3 of 4 renners halen, zodat je uitvallers goed kunt opvangen. Valverde is misschien favoriet voor de aankomsten met de 'muurtjes', maar die etappes kunnen ook zomaar in het voordeel uitpakken van een Rodriguez of een D. Martin. In de bergen moet hij sowieso knechten voor Quintana. Dit jaar zet Movistar alles op Tourwinst voor Quintana, en daar mag niets voor wijken.

bocht 13

Ik verwacht dat Valverde daar anders over denkt. Zeker als hij na de eerste week een paar minuten voorsprong op Quintana heeft.

JimKro

Qua 'werken' voor Quintana zal dat in veel gevallen waarschijnlijk vooral diep in de finale zijn. Valverde in goede doen zal ook als niet kopman bij de eerste 20 eindigen in bergetappes en daarnaast misschien wel de ruimte krijgen om aan te vallen als de andere favorieten naar elkaar kijken.

Bonkie

Jongens (en meisjes), ik heb nog 1 miljoen over voor mijn 19e renner. Iemand een tip? Trentin heb ik al.

Jelle van der Linden

'@Bonkie,

Demare, Tom/Samuel Dumoulin, Rojas

Laatst gewijzigd
Bonkie

'@ Jelle, haha die heb ik ook allemaal al. Had misschien wat duidelijker moeten zijn. Vind t lastig om te kiezen tussen de goedkopere klimmers als Henao, Caruso, Gadret etc.

EPOmeister

1. Bardet + Pinot + 2x 5mln Algemeen Klassements mannen of 3x 5mln AK mannen?

2. M.b.t. het kiezen van de AK mannen ben ik benieuwd hoe jullie over het volgende denken: Ik twijfel tussen Contador en Quitana. Beiden gaan waarschijnlijk teampunten pakken (Sagan{/Majka?} vr Saxo en Valverde/Rojas{/Malori?} vr Movi resp.) en ik denk vooraf lastig te zeggen welk team meer gaat scoren. Echter, Contador gaat waarschijnlijk in de korte bergop aankomsten een aantal keer voor Quintana eindigen terwijl Quintana meedoet voor het Wit in tegenstelling tot el pistolero. En speelt natuurlijk nog mee dat Contador een giro in de benen heeft waardoor ik wat twijfels heb bij hoe goed hij straks zal zijn. Wie gaat beter scoren in jullie optiek?

3. Gaat Hofland nog mee met LottoJumbo? En gaat Sinkeldam alleen maar de sprint aantrekken bij Giant?

Jelle van der Linden

Hoe zit het als je met Scorito aan meerdere subpoules meedoet
en dan bij meerdere subpoules de prijs van Scorito wint(Tour van Bauke).
Krijg je dan van Scorito een dvd of hoeveel je er gewonnen hebt?

EPOmeister

'@ Jelle: Ik kan geen specifieke bepaling hierover in de voorwaarden terugvinden. Ik lees wel dat je als organisator en deelnemer de prijs kunt winnen en hem ook 2x krijgt, ook als je 2x Bauke wint bijvoorbeeld. Maar het zou me raar lijken als ze meerdere prijzen naar 1 persoon sturen.. Als de uiteindelijke winnaar van het spel zich bij zoveel mogelijk subpoules aanmeldt gaat het gros van de prijzen naar een en dezelfde persoon.. Lijkt me niet de insteek

ConINGtador

Nog meer mensen die Rodriguez boven Valverde verkiezen als (schaduw)kopman voor in de bergen en daarnaast kopman voor de etappes die eindigen met een muurtje?

Niballie

Op die korte berg/heuvel aankomsten verwacht ik eigenlijk ook gewoon alle klassementsmannen, ook al zijn ze daar op papier misschien minder. In de Giro zag je, zeker aan het begin, Porte/Contador/Aru constant bij de eerste 10 zitten.

rubenvvs1999

nog 1,5mln over... Zit een beetje te twijfelen tussen T. Martin, Gallopin, Thomas en Nieve. Welke van deze 4 (of een totaal andere renner van 1,5mln) zal de meeste punten gaan pakken?

mcnuggets

Als je voor zekere punten wilt gaan (proloog en TTT) ga je voor Martin. Gallopin is meer een gok, kan hard aankomen op de muurtjes en ontsnappen in lange heuveletappes. Nieve en Thomas zitten vast aan teamorders denk ik.

1 2 ... 18 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.