Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 17 ... 94 95
mcnuggets

Ik heb van Avermaet in mn ploeg. Geen idee of hij scoort in de proloog, maar op de kasseien en de muurtjes gaat hij punten pakken. Daarnaast
ook in de ploegentijdrit en richting het eind in de heuveletappes, maar.... zn vrouw ligt inderdaad op ploffen en hij geeft zelf aan dat de muur van
hoei te heftig voor hem is. Goede alternatieven?

Vanvliet77

'@benzardi, de poule heet idd toerploeg.nl... Max 12 renners en dan mag jezelf kiezen welke..
Ik dacht zelf 7 klassementrenners, 4 Sprinters, maar dan vooral ook goed met de heuveltjes en dan Tony Martin of onze eigen Tom dumoulin..
Omdat wie de proloog wint een paar dagen in het geel rijdt of zeg je van dat is niet verstandig ?

Patriickjoo

'@Pirazzi. Nope nog steeds niet! Cavendish zou voor die 5 miljoen elke vlakke aankomst moeten winnen & groen pakken wil die zijn geld waard zijn. Coquard zal met zijn instelling wel vaak rond plek 7-12 finishen omdat die altijd meedoet maar ik vind de prijs te hoog.. Voor 1miljoen was het een zekerheidje geweest voor mij.

Laatst gewijzigd
ThommieCyclist

Wellens?

sprintgeit

Ik wacht denk ik even dat heel epostana erop staat voor ik begin.

pirazzi

Met het woordje totdat loopt de zin mooier maar dat is inderdaad wel slim. Ook of Pozzovivo of Bakelants aan de start komt voor Ag2R.

marcfiets

'@sprintgeit, rojas voor de teampunten van quintana???
op het moment dat er een bergrit is stel je rojas toch niet op, en ontvang je geen teampunten

Laatst gewijzigd
Niballie

'@marcfiets: je krijgt natuurlijk ook teampunten als quintana bij de eerste vijf in het algemeen/jongerenklassement staat. Dan hoef je ze niet beide opgesteld te hebben.

rubenvvs1999

'@marcfiets voor zover ik weet krijg je alleen teampunten wanneer een renner 1e staat in het klasement..

marcfiets

bij de regels lees ik:

Alleen punten voor opgestelde renners
Je kunt per etappe alleen punten verdienen over de 9 renners die je hebt opgesteld, dit geldt zowel voor de einduitslag van de etappe, als voor de top 5 per klassement na de etappe. De punten over de eindklassementen gelden voor al je renners in je team.

pirazzi

Ter aanvulling: Teampunten klassement na etappe
Wanneer je een renner hebt opgesteld in een etappe en een ploeggenoot is na deze etappe houder van een klassementstrui, dan ontvang je teampunten voor het winnen/behouden van deze trui. Je ontvangt geen teampunten na individuele tijdritten (incl. proloog).

Dus dan ook alleen als je de renner had opgesteld in de etappe.

Niballie

Het is inderdaad zo dat je teampunten krijgt voor de opgestelde ploeggenoten van de nrs. 1-5 van de klassementen en ook 10 punten voor opgestelde ploeggenoten van de ritwinnaar. Bij (ploegen)tijdritten zijn idd geen teampunten te verdienen.

pirazzi

Ik begrijp het zo dat je alleen teampunten krijgt over de houder van een klassementstrui, dus alleen de nummer 1 van de gele trui, groene trui, bolletjestrui en witte trui dus geen teampunten voor ploeggenoten van de nrs. 2 t/m 5 van die klassementen.

mcnuggets

'@pirazzi klopt

rubenvvs1999

'@pirazzi klopt helemaal, je krijgt geen teampunten over renners die 2e in klassementen staan en ook niet die 2e in etappe worden

Orange

Enig idee wie er gaat sprinten voor Lampre? Pozzato 1m of Cimolai 500k? Cimolai zeker een koopje anders! Of komt Modolo er toch nog bij om zich te revancheren ten opzichten van vorige tour?

Niballie

Ja sorry, ik had het verkeerd met die teampunten. Inderdaad alleen de nummer 1 van de klassementen. Ik was even in de war met de punten die nummers 1-5 van de klassementen zelf krijgen per etappe.

JimKro

Cimolai denk ik. Maar misschien alleen bij de wat moeilijkere sprints

ConINGtador

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en doe dit jaar voor het eerst mee met de Tourpoule van Scorito.
Tot nu toe heb ik dit team:

Klassementsmannen (31 miljoen):

Contador (kopman)
Froome
Quintana
Valverde
Rodriguez
Bardet
Pinot
Kwiatkowski
S. Yates
A. Yates

Sprinters (19 miljoen):

Sagan (kopman)
Greipel (kopman)
Bouhanni
Kristoff
Demare
Rojas
Bennett
Cimolai

Iemand op of aanmerkingen? Wat verwachten jullie van Bennett en Cimolai in de sprints? En wat te denken van Eduardo Sepúlveda? Hij reed vandaag erg sterk in de Route du Sud.

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

'@ConINGtador

Leuk team voor een beginner. Ik zou zelf Valverde thuislaten. In de bergen zal hij waarschijnlijk moeten knechten voor Quintana. En in de etappes die eindigen met een 'muurtje' heeft hij moordende concurrentie van o.a. Sagan, Rodriguez, Van Avermaet, Gerrans, Gallopin, etc. Je bespaart dan 4 miljoen die je kunt investeren in je sprintteam. Want met namen als Rojas, Bennett en Cimolai ga je de strijd niet winnen. Van die 4 miljoen zou je dan bijv. Van Avermaet (eindigt ook vaak kort in de sprintetappes), Gerrans en nog een renner van een miljoen kunnen halen. Dan heb je ook meteen 20 renners met het oog op eventuele uitvallers.

Laatst gewijzigd
Arme Strong

'@ConINGtador, leuk team!

Chris85

Ik ben het niet eens met je mening over Valverde Harry. Ik denk dat hij in de 'muurtjes' etappes de absolute favoriet is, en ook de kasseien rit komt hij normaal gesproken prima door. Daarnaast zal hij bergop over het algemeen kort finishen en is hij een prima backup als Quintana het op wat voor manier dan ook verprutst. 4 miljoen is idd een hoop geld maar ik denk dat hij dat wel waard is.

pirazzi

Valverde is ook nog de leider in de UCI World Tour ranking en dat wil hij na de Tour nog steeds zijn natuurlijk. Hier de top 50:


Rnk Prev. Diff. Rider Team Points ››
1. 1 - VALVERDE Alejandro Movistar Team 350 ››
2. 2 - CONTADOR Alberto Tinkoff - Saxo 307 ››
3. 3 - PORTE Richie Team Sky 304 ››
4. 9 5 COSTA Rui Lampre - Merida 274 ››
5. 6 1 RODRíGUEZ Joaquim Team Katusha 252 ››
6. 4 2 KRISTOFF Alexander Team Katusha 245 ››
7. 5 2 DEGENKOLB John Team Giant - Alpecin 233 ››
8. 7 1 ARU Fabio Astana Pro Team 212 ››
9. 8 1 URAN Rigoberto Etixx - Quick Step 209 ››
10. 10 - KWIATKOWSKI Michal Etixx - Quick Step 195 ››
11. 11 - QUINTANA Nairo Movistar Team 189 ››
12. 12 - THOMAS Geraint Team Sky 186 ››
13. 36 23 FROOME Christopher Team Sky 184 ››
14. 13 1 VAN AVERMAET Greg BMC Racing Team 181 ››
15. 15 - ŠPILAK Simon Team Katusha 165 ››
16. 14 2 ALAPHILIPPE Julian Etixx - Quick Step 165 ››
17. 17 - MATTHEWS Michael Orica GreenEDGE 161 ››
18. 16 2 POZZOVIVO Domenico AG2R La Mondiale 160 ››
19. 21 2 SAGAN Peter Tinkoff - Saxo 157 ››
20. 18 2 ŠTYBAR Zdeněk Etixx - Quick Step 152 ››
21. 19 2 LANDA Mikel Astana Pro Team 148 ››
22. 28 6 YATES Simon Orica GreenEDGE 148 ››
23. 20 3 TERPSTRA Niki Etixx - Quick Step 140 ››
24. 23 1 PINOT Thibaut FDJ 139 ››
25. 22 3 ZAKARIN Ilnur Team Katusha 134 ››
26. 24 2 HENAO Sergio Luis Team Sky 130 ››
27. 25 2 DENNIS Rohan BMC Racing Team 115 ››
28. 26 2 BOOM Lars Astana Pro Team 101 ››
29. 43 14 BARDET Romain AG2R La Mondiale 98 ››
30. 27 3 HESJEDAL Ryder Team Cannondale - Garmin 96 ››
31. 107 76 VAN GARDEREN Tejay BMC Racing Team 96 ››
32. 29 3 AMADOR Andrey Movistar Team 91 ››
33. 30 3 MOLLEMA Bauke Trek Factory Racing 88 ››
34. 31 3 GALLOPIN Tony Lotto Soudal 83 ››
35. 80 45 INTXAUSTI Beñat Movistar Team 81 ››
36. 33 3 KRUIJSWIJK Steven Team LottoNL-Jumbo 80 ››
37. 32 5 PAOLINI Luca Team Katusha 80 ››
38. 38 - DUMOULIN Tom Team Giant - Alpecin 77 ››
39. 34 5 EVANS Cadel BMC Racing Team 76 ››
40. 35 5 IZAGIRRE Ion Movistar Team 73 ››
41. 37 4 KöNIG Leopold Team Sky 70 ››
42. 39 3 ALBASINI Michael Orica GreenEDGE 62 ››
43. 40 3 ELMIGER Martin IAM Cycling 56 ››
44. 42 2 KREUZIGER Roman Tinkoff - Saxo 54 ››
45. 41 4 CARUSO Damiano BMC Racing Team 54 ››
46. 44 2 FERNáNDEZ Rubén Movistar Team 52 ››
47. 46 1 VANMARCKE Sep Team LottoNL-Jumbo 52 ››
48. 50 2 ROELANDTS Jurgen Lotto Soudal 52 ››
49. 45 4 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 52 ››
50. 48 2 BENOOT Tiesj Lotto Soudal 51 ››

Timocycling

http://prntscr.com/7j9aju

Momenteel is dit mijn team. Ik twijfel nog over Gesink, Meintjes en Uran.

denise

'@timocycling : je vergeet Nibali of verwacht je niet veel van hem.

1 2 ... 17 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.