Hier mijn voorlopige ploeg:
Klassement: Froome, Quintana, Nibali, Valverde, Rodriguez, Pinot, Bardet, D.Martin, Gesink, S.Yates
Sprint: Sagan, Kristoff, Degenkolb, Boasson Hagen, Demare, Rojas, Bennett
Punchers: Galoppin, Alaphilippe
1e week: Dumoulin
Zit nog te twijfelen tussen Nibali of Contador en tussen Galoppin en Gerrans.
Ik vraag me nog steeds af op Alaphilippe mee gaat. Daarnaast is het, als ie dan mee gaat, me niet helemaal duidelijk wat zijn rol gaat zijn in Tour. Volgens mij hangt het gewoon van de vorm af van Kwiatkowski, Uran en Alaphilippe wie er dan kopman wordt in de bergen. Volgens mij komen daar Kwiatkowski en Alaphilippe nog steeds (net) tekort als ze al in vorm zijn, en Uran heeft een Giro in de benen en lijkt nog steeds niet in vorm ook. Voor de sprints hebben ze al Cavendish, dus weet echt niet wat ik aan moet met die ploeg. Heb daarom ook niemand op dit moment :) ...
'@Ab je hebt gelijk, het is niet gebaseerd op uitslagen maar meer op zijn prestatie in de Giro. Van tevoren was wel duidelijk dat ie de Giro en Tour wilde gaan rijden, maar hij was slecht in vorm. Contador gaat de dubbel proberen te doen maar ik zie niet zo gauw Uran een goede prestatie zetten in de Tour na die Giro. Daarmee bedoel ik, Uran wilde zijn topvorm pieken naar de Giro (waar ie dat blijkbaar niet was) en moet nu weer improviseren en naar topvorm werken in de Tour. Bovendien rijdt ie ook geen ritten tussendoor om weer koersritme op te doen.
'@ Trainee: Voor die 750k maakt het niet echt uit of Alaphilippe tekort komt voor het eindklassement lijkt me. Gezien het parcours krijgt hij genoeg top 10 plaatsen.
Weet iemand wanneer de vrouw van van Avermaet uitgerekend is? Erg belangrijke informatie voor de tourpoule. Kan Wielerflits niet even een interviewtje met de beste dame op de site plaatsen :D
'@nasibal
Ik zou m'n prioriteit sowieso leggen bij voldoende klassementsmannen. Mannen als v Avermaet, Alaphilippe, Dumoulin moet je zien als extra'tjes om in de eerste weken wat punten weg te snoepen. Je pakt met zo'n Alaphilippe in ieder geval wel 100+ punten denk ik met nog veel upside. Voor 750k is dat heel schappelijk, denk in ieder geval niet dat een Navarro of de Condor uit Varsseveld dat bij elkaar fietsen. Die zijn toch iets duurder
Na vandaag weer stof tot nadenken. Coquard wint met fietslengtes afstand in de Route du Sud, maar concurrentie van topsprinters had die niet. Is die zijn 2m waard? Het blijft een fransman in de Tour. Verder heeft Kittel nog één kans om zich te bewijzen, anders zal Giant al zijn pijlen wel op Degenkolb richten.
Haha weer heerlijk om alles in dit topic even op het gemak te lezen! Iedereen is al druk bezig met de definitieve selecties terwijl er bij sommige ploegen nog maar 5 renners staan en bij andere juist 15, prachtig! Vanaf nu zal het voor de liefhebbers weer een hoop geschuif worden, blijft toch mooi die aanloop naar de Tour. Moet toch wel zeggen dat ik je uitleg erg leuk vind om te lezen Nasibal, we delen dezelfde tactiek! Veel succes maar vooral plezier iedereen in deze voor wielerfans geweldige tijd!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.