Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 16 ... 94 95
Poeksel

Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in Gesink, Pingdo!

Pingdo

Ik ben het type dat bij het WK voetbal eerst als winnaar Nederland invult, en daarna de rest. We moeten wel als land een beetje vertrouwen hebben.

wesley1983

Hier mijn voorlopige ploeg:
Klassement: Froome, Quintana, Nibali, Valverde, Rodriguez, Pinot, Bardet, D.Martin, Gesink, S.Yates
Sprint: Sagan, Kristoff, Degenkolb, Boasson Hagen, Demare, Rojas, Bennett
Punchers: Galoppin, Alaphilippe
1e week: Dumoulin

Zit nog te twijfelen tussen Nibali of Contador en tussen Galoppin en Gerrans.

RubenVB

'@poeksel haha als het moet dan zal ik het direct toevoegen!

Trainee

Ik vraag me nog steeds af op Alaphilippe mee gaat. Daarnaast is het, als ie dan mee gaat, me niet helemaal duidelijk wat zijn rol gaat zijn in Tour. Volgens mij hangt het gewoon van de vorm af van Kwiatkowski, Uran en Alaphilippe wie er dan kopman wordt in de bergen. Volgens mij komen daar Kwiatkowski en Alaphilippe nog steeds (net) tekort als ze al in vorm zijn, en Uran heeft een Giro in de benen en lijkt nog steeds niet in vorm ook. Voor de sprints hebben ze al Cavendish, dus weet echt niet wat ik aan moet met die ploeg. Heb daarom ook niemand op dit moment :) ...

JimKro

Als alaphillipe meegaat neem ik hem mee voor hopelijk een paar top 10 plaatsen op de muuraankomsten en voor de teampunten in de vlakke sprints waar Cavendish wellicht gaat huishouden

Poeksel

Waarschijnlijk gaat hij niet mee, maar als hij toch meegaat neem ik 'm waarschijnlijk ook op in mijn selectie.

Ab Normaal

'@Trainee
Waar baseer je op dat Uran nog steeds niet in vorm lijkt? Ik kan geen koers vinden waar de man gereden heeft sinds de Giro en hij leek me tegen het einde van de Giro juist beter te worden.
Heb je ergens iets gelezen of gezien?

HansFuentes

@

Laatst gewijzigd
Trainee

'@Ab je hebt gelijk, het is niet gebaseerd op uitslagen maar meer op zijn prestatie in de Giro. Van tevoren was wel duidelijk dat ie de Giro en Tour wilde gaan rijden, maar hij was slecht in vorm. Contador gaat de dubbel proberen te doen maar ik zie niet zo gauw Uran een goede prestatie zetten in de Tour na die Giro. Daarmee bedoel ik, Uran wilde zijn topvorm pieken naar de Giro (waar ie dat blijkbaar niet was) en moet nu weer improviseren en naar topvorm werken in de Tour. Bovendien rijdt ie ook geen ritten tussendoor om weer koersritme op te doen.

sprintgeit

'@ Trainee: Voor die 750k maakt het niet echt uit of Alaphilippe tekort komt voor het eindklassement lijkt me. Gezien het parcours krijgt hij genoeg top 10 plaatsen.

Weet iemand wanneer de vrouw van van Avermaet uitgerekend is? Erg belangrijke informatie voor de tourpoule. Kan Wielerflits niet even een interviewtje met de beste dame op de site plaatsen :D

Ab Normaal

De derde week, maar ja, kan sowieso een week te vroeg zijn hè. Weet je nooit.
Kan ook te laat zijn.

pirazzi

Na gisteren is mij in ieder geval wel duidelijk dat Cavendish zijn 5 miljoen niet waard gaat zijn..Net zo als Coquard 2 miljoen niet waard is, die presteert al het gehele seizoen nauwelijks. Hoewel Europacar-renners vaak in de Tour opeens weer tevoorschijn komen.
Na vandaag wel dan?

nasibal

'@sprintgeit

Mogelijk, maar het betekent ook(!) dat je nog iemand van 750k mee moet nemen. Als je dat sowieso al wilde doen, dan is er natuurlijk geen probleem. Anders is het misschien zonde van je plekken slash budget.

Il Mostro

'@wesley1983: Ik schrok even, ik dacht een moment dat je exact hetzelfde team had als ik. In plaats van Gesink + Gallopin heb ik alleen Matthews, dat is het enige verschil. Verder lijkt me het een prima selectie, Gesink zou ik persoonlijk nooit kiezen alleen.

Niballie

Oss if Rojas? Ik wil nog een sprinter voor 1 miljoen die kansen heeft op puntjes.

sprintgeit

'@nasibal
Ik zou m'n prioriteit sowieso leggen bij voldoende klassementsmannen. Mannen als v Avermaet, Alaphilippe, Dumoulin moet je zien als extra'tjes om in de eerste weken wat punten weg te snoepen. Je pakt met zo'n Alaphilippe in ieder geval wel 100+ punten denk ik met nog veel upside. Voor 750k is dat heel schappelijk, denk in ieder geval niet dat een Navarro of de Condor uit Varsseveld dat bij elkaar fietsen. Die zijn toch iets duurder

sprintgeit

'@allieballie, sowieso Rojas. Voor de Quintana/Valverde punten en is sowieso wel iemand die er met een klein heuveltje wel bijzit. Heel incidenteel pakt hij nog top 10 vlak ook.

Niballie

Ja dat is waar, die teampunten had ik niet zo snel aan gedacht. Dank.

pirazzi

Het probleem met Rojas is dat hij vaak valt/uitvalt maar dat kan iedere wielrenner overkomen.

Orange

Na vandaag weer stof tot nadenken. Coquard wint met fietslengtes afstand in de Route du Sud, maar concurrentie van topsprinters had die niet. Is die zijn 2m waard? Het blijft een fransman in de Tour. Verder heeft Kittel nog één kans om zich te bewijzen, anders zal Giant al zijn pijlen wel op Degenkolb richten.

joostpr8

wie gaan er meer punten pakken: majka + een 500 k renner (bennet heb ik al) of valverde? Ik heb nibali ipv conta btw.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Valverde. Nibali of Contador is moeilijker, allebei wel top 5 waarschijnlijk maar waar precies is koffiedik kijken.

Chris85

Haha weer heerlijk om alles in dit topic even op het gemak te lezen! Iedereen is al druk bezig met de definitieve selecties terwijl er bij sommige ploegen nog maar 5 renners staan en bij andere juist 15, prachtig! Vanaf nu zal het voor de liefhebbers weer een hoop geschuif worden, blijft toch mooi die aanloop naar de Tour. Moet toch wel zeggen dat ik je uitleg erg leuk vind om te lezen Nasibal, we delen dezelfde tactiek! Veel succes maar vooral plezier iedereen in deze voor wielerfans geweldige tijd!

Benzardi

'@van vliet

Geen Tony Martin voor de proloog ?

Kijk ook wat hoeveel punten je krijgt, na het einde van de tour en dan bedoel ik hoeveel punten krijgt de winnaar, 2de, enz.
Het spel waar ik aan mee doe heet Tourploeg.nl, ik weet niet of dat dezelfde is waar jij aan mee doe.

1 2 ... 16 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.