Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 30 ... 94 95
pirazzi

Het is geen proloog maar een tijdrit. Kristoff werd nog derde in de tijdrit van de Panne op 2 april na Wiggins en Küng over 14,2 kilometer. In Utrecht is het 13,8 kilometer maar staan er natuurlijk meer en betere deelnemers aan de start.

Laatst gewijzigd
mcnuggets

ligt het nou aan mij, of wordt dit de mooiste tour in jaren? Onmogelijk om scorito te spelen, want als je de verkeerde "grote" kiest, ben je kansloos, en als je ze alle 4 kiest, heb je te weinig centen om hoog te eindigen.

Niballie

Trentin of Vanmarcke?

Kunnen allebei nog sprinten na een heuveltje, maar Vanmarcke lijkt me beter op de kasseien, hoewel Trentin vorig jaar vrij goed eindigde op de kasseien, maar dat was ook zijn enige resultaat op kasseien voor zover ik weet.

Tok

Ik las op nu.nl dat pinot te oud is voor de witte trui (dit jaar 25), klopt dit en gaat dit ook gelden voor quintana

JimKro

Volgens mij komt pinot nog in aanmerking. Iedereen jonger dan 26 dacht ik

Poeksel

Ja, Wikipedia zegt: "Numerous cycling stage races award a white jersey to signify the current leader and overall winner of a certain competition, or to signify the best young rider in the race. The most prominent of these is the Tour de France, where the jersey is known as the maillot blanc and is awarded to the best-placed rider age under 26."

tommoz

'@maracus: waarom sagan kopman als je cavendish in je team hebt?

Sagan gaat te weinig punten halen vrees ik... in de vlakke etappes is hij zeker geen top-3 sprinter en de muurtjes zijn te steil voor hem. (daar zou ik dan kopman valverde opstellen)

Verder is er 1 vals plat omhoog lopende aankomst maar dat is 2%. een goeie cavendish wint op dat terrein ook gewoon.

Voor die 1 miljoen zou ik dan idd rojas nemen ja en ik zou gerrans/gallopin nemen ipv v avermaet

JamesEvans2014

Pinot kon volgens de tourgids nog steeds meedoen om het wit. Die acht ik wat betrouwbaarder dan nu.nl

Hunneman180

Ook Scorito zelf meldt dat hij en Quintana meedoen om het wit. 25 jaar mag je nog meedoen.

Niballie

Witte trui is geboren na 1 januari 1990. De regels is geloof ik in het jaar van de tour 25 of jonger.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Renners geboren op of na 1 januari 1990 komen in aanmerking voor de witte trui. Iemand die op 31 december 1989 geboren is dus niet ook al is ie onder de 26.

Niballie

Ja, want dan ben je überhaupt al niet meer onder de 26. Joe!

JimKro

Volgens mij is dat onmogelijk ;)

Chris85

Ik heb 8 bewezen klassementsrenners, 2 jonge klimmers en 7 sprinters waarvan het merendeel een heuveltje kan verteren. De echte kanonnen (Cavendish, Greipel, Bouhanni en evt. Kittel) laat ik bewust links liggen omdat ik ze simpelweg te duur vindt voor het aantal 'zekere' sprint etappes. Grote kans dat het me op gaat breken maar ik ga de gok wagen. Ik heb dus 17 renners en nog 2 miljoen over. Normaal gesproken heb ik altijd 20 renners maar ik ga het dit jaar misschien met 18 proberen. Neem ik Dan Martin kom ik op 18 uit maar ik wil eigenlijk nog minimaal 1 wat goedkopere sprinter. Mijn andere optie is Cimolai, Frank en dan nog even de definitieve selecties afwachten voor nog een leuke renner van 750k. Dat laatste heeft m'n voorkeur maar iets in mij zegt dat dit parcours perfect is voor Dan Martin.. Lastig dilemma!

pirazzi

Iemand die 31 december 1989 geboren is, is in 2014 25 geworden en wordt in 2015 26. :) wikipedia heeft ook wel eens iets fout.

Daan°

Quintana en Pinot doen nog mee om de witte trui, daar ben ik zeer zeker van.
Quintana is geboren op 4 februari 1990 dus mag hij nog meedoen om de witte trui.
Pinot is geboren op 29 mei 1990 dus ook hij doet nog mee voor de witte trui.

Matti

Dat hier uberhaupt nog discussie over is.. die regel is toch al sinds jaar en dag bekend?

pirazzi

Omdat Nusport over Pinot zei dat hij te oud was.

zomaareens

help me uit de brand. welke verhouding moet ik hanteren in een pool waarbij je 12 renners in je team hebt, met 5 reserves die instromen daags na het uitvallen van een van de twaalf. Gezien etappeschema opteer ik voor 9 klassements/punchers 3 sprinters.
Met in de reserves ook nog 1 sprinter, en aangezien je daar een de eerste week alleen iets aan hebt..op de 1e plaats maar die sprinter.
Andere/betere suggesties?

tommoz

Ik zou dan bij je reserves sowieso geen sprinters zetten, want stel dat er niemand uitvalt in de 1e week, dan krijg je er voor het hooggbergte een sprinter bij... Die gok zou ik niet wagen voor die ene sprintetappe die je sprinter dan mogelijk nog mee zou kunnen gaan doen.

12 renners zou ik een team maken als:

quintana, contador, nibali, froome, Valverde, rodriguez, Kwiatkowski, D. Martin, Sagan, Cavendish, Greipel, Kristoff.

Reserves: v. Garderen, Pinot, Bardet, Majka, Kelderman/Gesink,

zomaareens

kwiat vind ik een gok..dus die vervang ik dan voor n klassement
en 4 sprinters... op 12..dat is dus mijn dubio.. 4 of 3... met drie haal je toch meer punten denk ik

escapados

Welke renners zullen in veel etappes kort kunnen eindigen zonder echt voor een klassement mee te doen?

Ik zit nu op Valverde, Dan Martin, Cavendish, Boasson Hagen. Twijfel bij Kwiatkowski (vorm) en Sagan (gaat zeker voor groen?). Iemand nog een suggestie?

tommoz

Er zijn 4 vrijwel zekere sprintetappes (even voorbijgaand aan de mogelijke waaiers), dat is dus 1/5 van het parcours. Als je het zo bekijkt zou je dus 2 sprinters moeten nemen. Het ligt ook een beetje aan de puntentelling van je poule, want van die sprinters weet je wel dat ze met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij de top 5 gaan eindigen. Als je meer klassementsrenners neemt dan hebben die 2e rangs klassementsrenners wel meer etappes om punten te halen, maar zal dat vaak een 7e of 8e plek zijn.

Hangt dus ook een beetje af van de puntentelling. Als je vooral punten krijgt voor plek 1,2,3 in de etappe, dan zou ik toch 3/4 sprinters nemen (sagan pakt ook wel punten in middelgebergte).

Het is een moeilijke keuze :)

zomaareens

je hebt een punt:) Bedankt!

Laatst gewijzigd
arviidd

Ik ga ook maar is meedoen voor het eerst.

Dit is mijn team ( kan nog iets verranderen)

C. Froome Kopman
N. Quintana Rojas Kopman
V. Nibali
T. Pinot
R. Bardet
W. Kelderman
D. Martin
S. Kruijswijk
T. Martin
T. Dumoulin
P. Sagan Kopman
A. Kristoff
J. Degenkolb
M. Matthews
B. Coquard
J. Rojas
A. Demare
T. Gallopin
L. Boom
C. Gautier

Iemand nog commentaar of suggesties?

1 2 ... 30 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.