Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 29 ... 94 95
Rolfo

Wat vinden jullie van de combinatie Trentin, (Alaphilippe als hij erbij is)? 2 aanvallende rijders die ook in het ploegenklassement punten zouden kunnen gaan scoren. Dit ook met het oog op de pure sprintetappes waar Cavendish wel eens voor de overwinning kan gaan.

mick

hoi wielerfans, Heb 2 miljoen over en pas 5 sprinters. Vooral sprinters voor de vlakke etappes nodig. welke combi zouden jullie pakken? :
A-demare, rojas
B-rojas, bennet, cimolai
C-demare, bennet, cimolai

graag jullie reactie hierop en alvast bedankt

Ab Normaal

B

mick

'@ Ab Ik zat zelf eigenlijk aan C te denken, vond rojas in zwitserland niet heel erg overtuigend met twee keer een 10e plek. Zou je je antwoord misschien kunnen onderbouwen?

drugsduif

.

Laatst gewijzigd
juliandavid

'@Mick B. Rojas kan nog een beetje bergop mee doen. Demare toch wel iets minder, er zijn gewoon te weinig vlakke sprints voor hem en Rojas pakt ook nog teampunten voor de witte trui van Quintana

Laatst gewijzigd
Marakus

Mijn opstelling tot nu toe:

- Froome - kopman
- Nibali
- Valverde - kopman
- Bardet
- Kwiatkowski
- Pinot
- Kelderman
- D. Martin
- Frank
- Meintjes
- Dumoulin
- Cavendish
- Sagan - kopman
- Kristoff
- Degenkolb
- Boasson Hagen
- Demare
- Van Avermaet
- Bennet

Ik heb nog 1 plekje en 1 miljoen over, suggesties? Suggesties ook welkom voor de rest van het team :)

EDIT: Misschien Rojas als laatste zit wel wat in dat hij ook misschien juist vooral in de lastige etappes van voren kan zitten.

Laatst gewijzigd
Uwi

'@juliandavid Ja klopt, was ik even vergeten. Als je een paar pagina's terug leest, zal je zien dat ik ook zeker andere mensen help ;)

chasse-patat

Kwiatkowski / Bardet

of

Van garderen/ Van Avermaet.

Struggles..

mick

'@ juliandavid misschien moet ik niet om advies vragen als ik jullie ga tegenspreken haha, maar die witte trui zal quintana pas in de laatste week hebben denk ik en dan zijn er niet zo veel etappes voor rojas op te stellen meer, ook twijfel ik of movistar rojas uit gaat spelen bij sprintjes op vals plat met een valverde en ventoso in het team. Denk dat optie C het toch gaat worden :)

Uwi

'@Marakus Rojas of Oss misschien?

Marakus

Kwiatkowski / Bardet

Gevoelsmatig zie ik van Garderen niet ver komen, te weinig TT en bergop zie ik Bardet het beter doen daarnaast kan Kwiatkowski op veel vlakken goed uit de voeten. van Avermaet verwacht ik wel veel van. Maar alles bij elkaar scoor je met Kwiatkowski / Bardet meer punten dan met van Garderen/ van Avermaet.

Denk ik :)

@Uwi ja zit aan Rojas te denken :)

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ik ga steeds meer twijfelen over kwiat... zit ie te sparen of is ie hopeloos uit vorm. Zn tijdrit in Zwitsrrl was ook niet best. Als je denkt dat ie spaart..: bardet kwiat. Als ie uit vorm is...garderen/avermaet

Lance Beenstrong

'@UWI, Lars Boom misschien nog? Zal voor eigen publiek toch ook wel gaan als de brandweer.

Uwi

'@Lance Heb ik inderdaad ook al over zitten te denken.

Kwiatkowski is toch wel het grootste probleem voor de poules, twijfel zelf ook heel erg. Misschien weten we meer als de selectie naar buiten komt

Ab Normaal

Waaromnemen zovelen toch Van Avermaet?
Ik vind het een geweldige renner hoor, daar niet van.
En hij kan rap aankomen in een groepje, maar het is geen echte sprinter, de muurtjes zijn te steil, hij gaat niet meedoen in het AK, BK en PK, zijn vrouw gaat bevallen deze tour, dus hij kan hooguit in een etappe heuvelop iets betekenen. Maar daar zijn nog zoveel renners meer die dat kunnen.

Lance Beenstrong

Hij is redelijk allround, als je kijkt naar tour van vorig jaar heeft tie 4x top 10, en nog 7 x top 20 en 9e in groene trui. Daarnaast moet hij de korte tijdrit redelijk kunnen en als hij op kasseien voor eigen kansen mag gaan is dat ook meegenomen.

Abdoe

Lastige van renners als Avermaet is dat je nooit precies weet in welke etappe ze gaan scoren of juist knechten/laten lopen/tekort komen. Dus bij een spel waar je een dagselectie maakt zoals Scorito is het m.i. dan vooral een renner die je opstelt als je al 8 'zekerheidjes' hebt en dan nog een 9e man nodig hebt om je team vol te maken. Dus bijv als je verder weinig renners hebt voor overgangsetappes, dan kan hij van nut zijn. Maar als je al veel sterke (dure) heuvelsprinters hebt, dan heeft hij m.i. minder toegevoegde waarde.

TJ vind ik wel erg duur, de meeste renners die rond zijn track record zitten in grote ronden kosten 2 - 2,5 M.

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

tja, dat geldt ook voor andere heuvelsprinters: (gerrans vs matthews, kwiatkowski of trentin, martens vs vanmarcke) je weet niet precies welke kaarten er worden gespeeld.

Uwi

Behalve de aankomsten die sowieso voor de klassementsmannen zijn en 4 a 5 massasprints, zitten er deze Tour veel etappes tussen die moeilijk te voorspellen zijn. Een Matthews, Degenkolb, Gerrans, van Avermaet, Oss, Rojas en Gallopin zullen mijns inziens allemaal gokjes zijn voor je team. Je moet dan net het geluk hebben dat je de goede te pakken hebt en ze ook opstelt in de juiste etappe.

zomaareens

Uwi...Degenkolb ook een gokje? Als Kittel niet meegaat..?

embargo

Uwi, verwacht je het meest van Alaphillipe, Trentin of Stybar & waarom?

Uwi

'@zomaareens Nee als Kittel niet meegaat dan vind ik het geen gok. Dat was ik vergeten om erbij te zetten. Degenkolb zit er bij mij sowieso in als Kittel niet meegaat

Volgens mij gaat Alaphilippe niet mee, dan Trentin (sowieso vanwege het verschil in prijs). Van wat ik van Trentin weet is dat hij volgens mij wel redelijk aan kan komen na een lastige etappe en in een ontsnapping.

embargo

Kan Kristoff een beetje tijdrijden ( voor de proloog)?
En wie kan het beste als kopman, Kristoff of Sagan?

Marakus

Ik zou Sagan aanwijzen als kopman. In de echte sprints is Kristoff sneller denk ik maar in de moeilijkere etappes is het andersom en ik verwacht Sagan vaker van voor te zien. Aan de andere kant ik denk dat veel mensen Sagan als kopman hebben kies je Kristoff en hij doet het beter dan scoor je goed! Blijft een gokje en zonder te gokken kom je waarschijnlijk niet veel hoger dan de middenmoot ;)

1 2 ... 29 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.