Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 45 ... 94 95
snoek1974

Lees hier paar keer het vergelijk tussen 1 renner en 3 renners samen dat die ene renner van 5 miljoen nooit aan de punten komt van bijv 3 renners , gedeeltelijk klopt dit echter kan je er maar 9 opstellen per etappe en heb je misschien met die ene renner maar 20 punten minder maar wel nog 8 andere renners .

Blijft een lastige want je hebt met goedkopere meer risico spreiding echter met een dure meer kans op punten maar dan blijft het afwachten qua druk , ongelukken , vorm etc .

Cavendish vind ik vooral aan de hoge kant omdat er maar weinig vlakke sprints zijn echter verwacht ik er wel 3 of 4 al in de eerste 7 etappes en sta je misschien teveel punten achter , verwacht veel van Sagan maar toch 5 miljoen is vrij veel , zeker aangezien alle klassement toppers 5 miljoen kosten .

Sagan ingewisseld voor Kwiatovski , Gerrans en Trentin zo heb ik 20 renners , volle ploeg

Laatst gewijzigd
ricks_2000

Wat denken jullie?

A. Nibali+Kelderman+Navardauskas
B. Van garderen+Konig+Coquard

??

nasibal

'@Snoek

3 renners kost inderdaad meer plekken dan 1 renner. Maar die ene renner kost weer meer 'budget'. Het is leuk dat je meer plekken overhoud met een dure renner, maar als je vervolgens geen geld hebt om deze plekken met puntenpakkers te vullen schiet je nog niets op.

Javier

'@Ricks

100% A

ricks_2000

Oke @nasibal wat denk jij ervan?

Niballie

Tom Dumoulin of Adriano Malori?

Jelle van der Linden

'@allieballie,

Tom Dumoulin, kan een betere proloog, pakt punten voor witte trui/gele trui

Niballie

Ja dat is wel waar. Ik twijfelde, want Malori kan weer TTT punten pakken.

Jelle van der Linden

'@ricks_2000,

Optie A,
Konig pakt denk ik heel weinig punten, heeft de giro al gereden en in de ploeg van sky zijn er betere klimmers.

nasibal

'@Ricks

Ik heb in de eerste pagina's getracht uit te leggen hoe mijn denkwijze in elkaar zit. Het betekent niet dat ik de wijsheid in pacht heb natuurlijk, maar mijn tactieken zijn wel gebaseerd op inmiddels vele jaren ervaring met scorito en vergelijkbare poule-spellen (Vroeger was bijvoorbeeld ook de tourpoule van de telegraaf nog erg leuk).

Veel verder dan dat ga ik het niet uit de doeken doen, mensen moeten ook nog zelf nadenken. Uiteindelijk komt het allemaal neer op punten per euro. Je hebt 50 miljoen om potentiële punten in te kopen. Vervolgens is de uitdaging om deze potentiële punten ook om te zetten in daadwerkelijke punten (natuurlijk is dit ook deels afhankelijk van 'geluk'). Hierbij moet je uiteraard ook rekening houden met het feit dat als je al 9 renners hebt voor een etappe, de potentiele punten van die 10e renner niet omgezet gaan worden in daadwerkelijke punten.

Snoek zegt dus absoluut niets doms, maar leek(!) even een heel belangrijke 'side-note' over het hoofd te zien.

Overigens, nog een kleine, cyrptische, tip van de sluier: Het maximale bedrag dat je per etappe in kan zetten is 41,5 miljoen. In praktijk zul je dat echter waarschijnlijk nooit doen. In bergetappes is 39 miljoen de 'logische max'. In sprintetappes 30,5 miljoen. Doe er je voordeel mee :)

Laatst gewijzigd
ricks_2000

Wat denken jullie?

A. Kelderman
B. Talansky
C. Martin
D. Porte

?

Goozbabs

D. Martin, daarmee haal je punten met de muren en klassementspunten. Alleen kelderman is misschien beter in het hooggebergte. Ligt dus een beetje aan wat je nodig hebt.

gesink-menchov

Zouden jullie Bardet of Costa nemen voor 2,5 miljoen?
Bardet misschien iets hoger bij de berg aankomsten maar Costa is all round en kan eigenlijk overal punten pakken... lastig

mcnuggets

Bardet was niet zo sterk in parijs nice. Iets beter in zwitserland. Kan zomaar type ten dam zijn die een jaar later gewoon 15e wordt. Of onderschat ik hem nu? Costa is in mijn optiek leuker om in je team te hebben. Bardet is de veilige keuze. Vorig jaar natuurlijk 5e, maar dan ben je dit jaar als de grote mannen op hun fiets blijven zitten zomaar 11e..

daanwo

Hebben jullie nog tips voor goedkope sprinters?

theod8

Nibali
Froome
Quintana
van Garderen
Rodriquez
Kwiatkowski
Pinot
Bardet
D Martin

Sagan
Kristoff
Degenkolb
Coquard
Boasson Hagen
Demare
Benett
Cimolai

Nog 2 miljoen over

A Talansky
B Porte
C Kelderman
D Geen Cimolai maar Costa
E Mogelijk een renner schrappen voor een duurdere

Heb heel veel terug gelezen, maar nog een laatste tip zou fijn zijn

TheStrikers

Navardauskas zeker een koopje voor 1 Miljoen doe ik Ipv Rojas
Vorig jaar 5x top 10 gereden 1 zege.

embargo

Bardet of Fuglsang?

back2bike

Kwiatkowski vs Rui Costa??

Rui Costa verwacht ik de betere van de twee op dit moment, echter zal 15e stek rijden maar wel wat punten op de muurtjes verwacht ik.

Kwiatkowski zal iets meer kunnen op de muurtjes, punten pakken op begin met tijdrit (+witte trui op begin), punten pakken op de muurtjes en teampunten met Cavendish. Verder punten met Quick step in de ploegenrit.

Wat zouden jullie doen?

pdebogni

Nu dat Allaphilippe niet gaat heb ik nog 1m over. (Had. Nog 250.000). Wat is beste optie om hem te vervangen (liefst puncher of klassementsman die redelijk is op de muurtjes)?

TheStrikers

Ik zal voor Kwiatkowski gaan wat je al zegt gaat teampunten pakken sowieso. Het is een alleskunner dus je kunt hem vaak inzetten.

ConINGtador

Ik overweeg de volgende verhouding:

- 10 klassementsmannen/klimmers
- 8 sprinters
- 2 tijdrijders

Tijdrijders (T. Martin & A. Malori) zijn gezamenlijk 2,5 miljoen.
Is het verstandiger om dit geld in een back-up klimmer en/of sprinter te investeren? (bijv. Kwiatkowski)

Aan de andere kant kunnen T. Martin en A. Malori punten halen in zowel de ITT als de TTT en beide kunnen teampunten scoren voor respectievelijk Cavendish en Quintana - Valverde.

snoek1974

Dat is ook het leuke aan het spel , je moet de verrassingen eruit kunnen halen en bepalen welke toppers in vorm zijn zonder dat je team per etappe 6 renners maar hebt met potentieele punten .

Denk dat je tactiek ook werkt al zijn er nu wel heel veel toppers voorin de bergen en zal een verrassing als Meintjes , Yates en Frank naar verwachting voor plaats 15-20 gaan of er moet iets onverwacht gebeuren waarbij de toppers op elkaar letten en in de bergen groepjes met subtoppers gaan voor de etappe overwinning(en) in de bergen en er zijn veel moelijk te voorspellen etappes .

Volgde je tactiek ook door Sagan in te wisselen voor Kwiatovski , Scarponi en Trentin , waarbij ik nog plek had dus in heuvel team met oa Valverde , Rodriques , 2x Martin , Kristoff en Degenkolb , maar wat doen de klassement renners in deze etappes ( Contador , Froome , Bardet , Pinot en Quintana) .

Twijfel nog over 1,5 miljoen voor Scarponi ( alternatieven Gerrans , Arredondo , Thomas ) , waarbij iedereen zijn eigen sterkte heeft en voor bepaalde etappes in beeld zijn bij me)

ricks_2000

Wat denken jullie?

A. Valverde+Demare
B. Kelderman+Degenkolb

?

Harry De Bakker

'@ricks_2000:

Ik neig dan naar optie B.
Aangezien Valverde geen kopman is en Demare mij persoonlijk tegengevallen is in afgelopen Tour.
Degenkolb kan daarentegen vrijuit gaan nu Kittel afwezig is en als Kelderman zijn prestaties uit de Giro 2014 kan evenaren, heb je een prima klimmer in huis.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 45 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.