ik zit nog te twijfelen over 6 miljoen;
A: Contador + Vanmarcke/oss/malori/dumoulin --> totaal 17 renners
B: Kwiatkowski + van avermaet + vanmarcke + malori/dumoulin --> 19 renners
C: van garderen + kwiatkowski --> 17 renners
D: Van Garderen + van Avermaet + malori/dumoulin --> 18 renners
Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik zit nog met een lastige keuze. Heb in totaal 20 renners, maar de balans tussen klassement/klim enerzijds en sprint anderszijds slaat wat door (te veel klim/klassement). Ook heb ik 2 tijdrijders opgenomen, aangezien ik vermoed dat de winnaar van de proloog minimaal 3 dagen in het geel (en wit) rijdt. Naast de punten voor etappe 1 gaat dit dus direct veel punten opleveren.
Om wat meer balans aan te brengen twijfel ik nog tussen:
A. Tom Dumoulin + Kelderman
B. Matthews
Wie helpt mij uit de brand?
ik zou in dat geval kiezen voor B, aangezien je kelderman dan ziet als een 'reserve' klimmer. daarnaast zal Matthews meer punten halen dan Dumoulin, en kan je hem als zekerheidje opstellen in de sprintetappes. Zit zelf nu ook met dit probleem opgescheept, alleen dan betreffende Matthews/Degenkolb of Bardet+Sinkeldam. ik heb al 11 klimmers, Alleen is natuurlijk nog niet bekend wie er uiteindelijk tegen gaan vallen... (daarbij beschouw ik Bardet niet als slechtste klimmer van de 11, daar zit de moeilijkheid in) Dat wordt weer even puzzelen
Pffff…..
Ik dacht dat ik mijn team compleet had, maar dan valt Rojas er tussenweg. Vervolgens het hele team weer aan het omgooien.
Ik twijfel nog over een aantal renners:
- Thomas…. Gaat hij zijn geld waard zijn? Top 5 in de eerste etappe en in de ploegentijdrit. Daarnaast voor mij kanshebber op geel na de kasseienrit. Maar het kon ook wel eens tegen gaan vallen.
- v. Avermaet…. 1,5 miljoen voor een renner die er niet de hele tour bij gaat zijn? En veel teampunten zal hij ook niet gaan opleveren.
- v. Marcke. Misschien als alternatief voor van Avermaet. Is 500k goedkoper. Maar zal hij veel punten pakken? Sinds Strade Bianci van dit jaar ben ik wat meer fan van hem geworden.
- Bennatti. 1 miljoen. En ik denk goed voor toch een paar top 10 plaatsen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Iemand ideeen over deze renners?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.