Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 61 ... 94 95
JimKro

'@ill Don

Je zou dan wel van Garderen erin kunnen zetten ipv kwiat of Costa. En dan de 1 miljoen vrijmaken door Boom weg te doen. Op die manier heb je er toch een echte klassementsman bij. Van Boom verwacht ik niet zoveel punten dit jaar, omdat hij niet voor eigen kans mag rijden

ivo001

'@ Il Don, ik zou Kwiatkowski en Boom weg doen voor Van Garderen dan.

rosencrantz

'@esko : Morabito. Frank kan normaal gezien meer maar dit seizoen nog maar weinig van gezien
@roburger : S Yates en Vuillermoz lijken mij de besten. Voor Frank : zie boven. AYates : op zich niet zo goed als vorig jaar, maar diegenen die een Yates in de ploeg nemen zetten vaak Simon erin, dus met Adam kan je wel op de verrassing spellen, mocht je dat willen.

basvg

'@Vito Zoek je voor een heuvelrenner, dan zou ik Gesink al laten afvallen. Is meer een klassementsman.
Van Avermaet is niet echt een heuvelrenner. In zijn klassiekeruitslagen komen vooral de kasseitjes terug. Hij heeft LBL meermaals gereden, maar dit jaar niet. In 2013 en 12 reed ie 'm voor ongeveer de 70e plaats en in 2011 werd hij eens zevende. Maar voor de ritten naar Huy en Bretagne is hij niet de beste keuze. Neemt niet weg dat hij zich wellicht in lastige sprints mengt, hij mogelijk zal presteren in de kasseienrit en je nog teampunten met hem kan pakken in de bergen. Daarnaast goed voor de teamtijdrit.
Gerrans is uiteraard wel geschikt voor de twee muren, voor de teamtijdrit maar voor de rest betwijfel ik of je extreem veel aan hem gaat hebben. Maar gezien ik hem in die drie ritten als grote kanshebber zie, is hij wellicht de anderhalf miljoen waard.
Wellens kan wel eens verrassen, oogt heel sterk en kan in de twee muren positief eruit schieten. Gezien Lotto geen klassementskopman heeft is hij in de bergen vrij om zijn ding te doen, in een ontsnapping of in lichtere bergritten kan hij wel eens boven komen drijven.
Simon Yates zal vooral ritten gaan kapen en is een kanshebber voor het wit in de eerste week, op de muren kan hij wellicht mee voorin eindigen, als hij niet voor Gerrans aan de bak moet. (en dat verwacht ik niet echt)
Ik zou after all kiezen tussen Gerrans en Wellens, waarbij Gerrans voor mij een garantie is voor veel punten in de eerste 10 dagen.

@Roburger
Zie voor Simon Yates hierboven. Ik schat hem momenteel beter in dan zijn broertje, dat was vorig jaar precies andersom.
Vuillermoz kan wellicht teampunten pakken als Bardet in vorm komt. Maar heb je hem al in je team, dan zou ik hem niet kiezen.
Frank is niet echt in vorm, reed de Dauphine niet uit en werd 'slechts' 12e in Romandië.
Een vrij lastige keuze dus. Als ik zo even verder in deze prijscategorie kijk, zou ik wellicht voor Meintjes gaan, mocht je Bardet hebben.

Rolfo

'@Roburger
Zou ook voor S Yates gaan, beter in vorm en een minder grote gok dan zijn tweeling broertje.
Wat denken jullie van de laatste keuze in mijn team...

Uran Vs Mollema?

Met alleen de voor de hand liggende kanshebbers ga je de poul niet winnen:).

rosencrantz

'@rolfo : een moeilijke. Ik zou zeggen Mollema omwille van de derde week. Na zijn blessure kan het alleen maar beter gaan. Uran heeft de Giro al in de benen. Als dat voor Contador al een punt van twijfel blijkt te zijn, dan zeker voor Uran.

joopie2

wie denken jullie dat voor 500 (naast cimolai en bennet) de meeste punten gaan pakken in de sprints.

ivo001

'@Joopie

Ik zie net dat Elmiger vorig jaar 12e in het puntenklassement was. Dat kan misschien iets zijn.

Maar naast Bennet en Cimolai zijn er eigenlijk geen sprinters van maar 500k.

moosma

Ik zit al dagen te piekeren over m'n team, heb nu de volgende renners geselecteerd:

Froome (C)
Contador
Quintana (C)
Van Garderen
Pinot
Bardet
D. Martin
Meintjes
S. Yates
Rui Costa
Kwiatkowski
Sagan (C)
Kristoff
Degenkolb
Coquard
Boasson Hagen
Demare
Navardauskas
Dumoulin

Ik zit te twijfelen om een klimmer in te wisselen voor een sprinter, maar er zijn misschien wel (te) weinig etappes om voldoende punten te halen voor de sprinters.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

WCEendT

Vuillermoz en Simon Yates

WCEendT

Pinot of Bardet?

joopie2

'@moosma

Ik zou van garderen inruilen voor rodriguez + bennet/cimolai. het parcours is op het lijf van purito geschreven, omgekeerde bij van garderen.
ook kun je overwegen rodriguez dan kopman te maken voor de lastigere heuvels en als backup klassementsman.

Bi-winning

Wie van de volgende mannen gaan het het beste doen tijdens etappe 3 denken jullie, in volgorde graag.

Froome
Sagan
Van Avermaet
Pinot
EBH
Arredondo

sprintgeit

'@basvg
v Avermaet zal op Huy tekort komen tov de springveren. Bretagne aankomst is vergelijkbaar met Amstel Gold, daar reedt hij zich naar een 6e stek. Vergeet als je naar heuvelaankomsten uit het verleden kijkt ook niet dat Gilbert daar vaak de nr uno was, die doet niet mee nu.

@WCEendt
Pinot zonder twijfel

sprintgeit

'@ Bi-winning
Arredondo, v Avermaet, Pinot, Froome, Sagan, EBH.

Denk niet dat je met deze heren veel punten gaat pakken. Is meer iets voor de D Martins, Valverdes en Purito's

Gids05

Wat zouden jullie verandere?

Heb nu
Froome cap
Quntana cap
Conta
Valverde
Purito
Bardet
Pinot
D Martin
Kelderman
Valls

T Martin
Dumolin

Sagan cap
Kristoff
Degenkolb
Cimolai
Bennet
Van avermaet
Oss
Demare
Zouden jullie het zo laten of wat veranderen van klimmer of Sprinters
Graag wat reacties

Bi-winning

'@Sprintgeit, Heb Rodriguez en D Martin al in mijn team, heb alleen voor etappe 3 nog 3 plaatsen vrij in mijn selectie en twijfel tussen die 6 namen...

WCEendT

Denk dat dit mijn team word, zoals je ziet is er weer van alles veranderd, en heb ik Froome erbuiten gelaten.
Bardet heeft top 5/6 gereden in luik als ik mij niet vergis, dus verwacht van hem ook wel wat op de heuvelachtige aankomsten.

V. Nibali (c)
J. Rodriguez (c)
P. Sagan (c)
N. Quintana
A. Contador
T. Van Garderen
B. Mollema
R. Bardet
T. Pinot
D. Martin
T. Dumoulin
A. Kristoff
J. Degenkolb
E. Boasson Hagen
A. Demare
S. Gerrans
L. Boom (misschien nog vervanger voor zoeken, iemand suggesties?)
D. Cimolai
S. Bennett

Laatst gewijzigd
basvg

Van Garderen of Rodriguez + 500k?

Bi-winning

Zou persoonlijk voor Rodriguez gaan @basvg

WCEendT

'@Basvg
Het liefst allebei, maar als je moest kieze Rodriguez + Cimolai/Bennett als je die al hebt zou ik voor Van Garderen gaan.

bonte

Wat zijn jullie kopmannen?

joopie2

quintana, rodriguez en sagan

ConINGtador

Vind het echt lastig om de goede renners morgen in te zetten tijdens de proloog/tijdrit.

Een plek is vergeven aan Tony Martin, in mijn ogen de topfavoriet voor morgen. Verder heb ik geen tijdrijders in mijn team en beschik ik ook niet over Froome en Van Garderen die van de klassementsmannen de beste tijdrit in huis hebben. Wie van deze klassementsmannen kan ik het beste selecteren voor morgen: Contador, Nibali, Quintana, Valverde, Rodriguez, Pinot, Bardet, Daniel Martin, Meintjes, Simon Yates?

Van de sprinters verwacht ik morgen het meeste van Sagan, Navardauskas en Boasson Hagen. Wie van de sprinters moet ik verder selecteren: Kristoff, Degenkolb, Coquard, Demare, Cimolai, Bennett.

Ik neig zelf naar de volgende negen. Is er iemand die mijn etappeselectie voor de proloog met de genoemde renners kan verbeteren?

1. T. Martin
2. Nibali
3. Contador
4. Sagan
5. Boasson Hagen
6. Navardauskas
7. ?
8. ?
9. ?

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

'@ConINGtador

Om eerlijk te zijn vind ik je team zwak, naar mijn mening heb je geen rekening gehouden met klassementsrenners die op meerdere terreinen, waaronder ITT & TTT, uit de voeten kunnen. Mannen als Froome, Van Garderen en Kwiatkowski komen daar voor in aanmerking.

Om op je vraag terug te komen: voor de overige 3 plekken zou ik gaan voor: Pinot, Dan Martin en Degenkolb. Ben overigens wel benieuwd hoe anderen jouw probleem op zouden lossen.

1 2 ... 61 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.