Het verbaasd me dat dit onderwerp nog niet is aangemaakt. Aanstaande donderdag, kunnen we namelijk weer los voor het klassiekerspel van Scorito 2024.
Welke belangrijke keuzes zullen ditmaal een polariserend effect hebben op de forumleden? Het wel of niet selecteren van Pogacar? Heb er nu al zin in.
In navolging van terug naar de tekentafel is er recentelijk een nieuwe discordgroep gestart met als doel constructief overleggen en info delen tbv subpoules en scorito index. Speel je mee met meerdere poules en heb je een goed index%? Als je interesse hebt stuur me even een pb en geef aan welke sport je volgt een goed scoort.
Erg veel zin in weer. En wat kan er veel veranderen in een jaar tijd. Vorig jaar waren Milan (1 MLN), Ganna (1 MLN) en De Lie (2 MLN) nog voor een schijntje op te halen. Zomaar wat renners waar dit jaar een flinke stijging te verwachten valt. Wie zijn jullie als grote stijgers of dalers qua prijs?
Om meteen maar te beginnen, Pogi heeft maar drie klassiekers op z'n programma staan. Geen WP en geen AGR, dus een strategie om hem later 'in te wisselen' heeft sowieso geen zin. Hij rijdt Strade, MSR en LBL. Alleen bij Strade en bij LBL is hij gegarandeerd top 3 / winnaar. Voor 5 mil neem ik hem niet mee.
Yess, het lange wachten is nu echt bijna voorbij!
@De Haai: Milan was zelfs voor dat geld nog een miskoop en waar de Lie vooraf werd getipt als dé aanstormende veelwinnaar van 2023, was ie maar amper z'n geld waard achteraf. Een echt koopje die dit jaar wel wat duurder zal zijn vond ik dan Ben Healy. Ook Pedersen bleek achteraf zwaar underpriced, dat zal dit jaar wel een lastigere keuze worden.
Wat ik zelf vooral heb meegenomen van mijn eerste deelname vorig jaar is: Laporte voor geen goud thuislaten. Doe met die kennis wat jullie willen.
Milan vind ik moeilijk te plaatsen. Het is een stevig menneke, dus hij zou toch echt kort moeten kunnen eindigen in een aantal klassiekers. Maar vorig jaar was het niks in de klassiekers maar vervolgens wel erg sterk in de Giro. Maar voor 2 mil ga ik hem niet nemen.
Moeilijkste van klassiekerspel blijft je selecteert bepaalde renners voor bepaalde koersen zoals bijv Scheldeprijs om er later achter te komen dat ondanks dat die in voorlopige selectie zat m helemaal niet rijdt en programma's zijn helemaal niet bekend , als je bij vd Poel checkt rijdt die nu volgens pro cycling maar 2 koersen van het klassieker spel .
Kijk, daar beginnen we al. Welkom terug :-)
Voor 5 mil neem ik Pogi niet mee met dit progamma. Dan liever geld besparen voor Evenepoel (die zou dit jaar alle heuvelklassiekers doen) en Pidcock.
Evenepoel is interessant om er in te wisselen.
Pidcock zal echt van de prijs afhangen. Behalve Omloop rijdt hij verder geen kasseiklassiekers, dat maakt hem voor mij wel minder interessant. Ook al rijdt hij wel Strade en MSR.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.