Met alleen Van Gils en Sheehan aan de start viel er voor mij weinig te halen. Dacht ik, maar dat viel dus nog best mee. 250 pt per renner, waarschijnlijk m'n hoogste gemiddelde ooit.
Gefinishd op 98,2%, geen Gouden Beker door 'falende' wissels De Lie en Skjelmose en de directeur-sportief himself.
Van 30% na de kasseien toch nog gestegen naar 64%.. 700 punten onder het duimpje,mijn doelstelling, geëindigd. De Lie niet gewisseld, Powless, Laporte en een (tegen)vallende sprint equipe met oa Tijssen en Ackermann en de Kleijn.
Kopmannen spel, dus grootste fout is het niet meenemen van Merlier.
v Gils de goedkope puntenpakker, eervolle vermelding voor Bling, Hirschi en Bettiol.
Deze editie gekozen voor een andere aanpak en gestart met elke koers 2 must-have kopmannen er in te klikken, rekening houdende met 3 transfers vanaf BP. Hiermee tot een basis gekomen van Pogi, Pidcock, MVDP, WVA, Pedersen, Laporte, Merlier en Philipsen. Voor De Lie en Mohoric hierdoor helaas geen plek, ook al had ik er wel hoge verwachtingen van. De Lie stond wel hoog op de potentiele transfer lijst met oog op BP en EF.
Grootste verschilmakers voor mij waren Pogi en Merlier door hun verrassend lage pickrates. Matthews, Mozzato en vooral van Gils ook top. Grootse flops in mijn team waren Demare en Yates. Geen Wellens of Politt gekozen helaas.
Een belangrijk kantelmoment was het kiezen van Cosnefroy of Teuns als transfer. Met een beetje geluk voor die eerste gekozen. Skjelmose leverde niets op, maar dat was wel gewoon de meest logische pick.
Uiteindelijk als 24e geëindigd en mijn eerste bekertje in de wacht kunnen slepen.
Ik had na de Brabantse Pijl Sheehan eruit gewisseld voor Skjelmose. Achteraf was dat een slechte zet, had ik net zo goed Lamperti of Bettiol eruit kunnen mikken.
En Powless en Zingle stelden teleur gisteren. Met van Gils wel de juiste 1e kopman, maar helaas blijven steken op 84,4%.
Zingle en Powless 0 punten in totaal, Skjelmose slechte wissel, Thijsen, de Kleijn en De Lie die tegen vielen, en de blessures/ziektes van Tratnik en Laporte hakte er in.
Daar tegenover stonden goede picks als Philipsen, van Gils, Pedersen, Wellens, Bettiol, Lamperti en degelijke wissels met Cosnefroy en Matthews (zonde dat die geen EF reed).
Waar ik voor de Waalse Pijl nog bijna in de top 10 stond, heb ik met hakken over de sloot een gouden bekertje binnengehaald. De keuze om Skjelmose ipv van Gils als 3e wissel werd mij bijna fataal.
Blijft vrij belachelijk dat de koers EF in dit spel zit met een deelnemerslijst die pas zo laat bekend wordt gemaakt. Ik denk dat vrijwel niemand erop rekende dat van Gils mee zou doen en al die mensen hebben dus 300 punten 'cadeau gekregen'. Als het bij de AGR al duidelijk was geweest wie er daaraan mee zouden doen, zouden veel meer mensen hem gepakt hebben ipv een andere pick.
@ Flater, EF met nieuw parcours is helaas een gok itt daarvoor in de sprintedities. SKA als titelverdediger de Lie en Laurance en Hirschi toegevoegd op 6 April kon je verwachten dit jaar. Je kunt echter wel een wissel achter houden voor EF, dat is een keuze die je niet gemaakt hebt.
Een renner wel / niet dat is echt scorito. En daarin is het een kutspel, want goede keuzes zijn niets waard bij valpartijen of ziekte.
En je kunt zomaar met een gelukje dikke punten scoren. V Gils die EF even wint, maar ook Philipsen die Scheldeprijs er nog even bijpakt is natuurlijk precies hetzelfde.
Met het nieuwe parcours mag EF van mij ook geschrapt worden.
@ Flater, EF met nieuw parcours is helaas een gok itt daarvoor in de sprintedities. SKA als titelverdediger de Lie en Laurance en Hirschi toegevoegd op 6 April kon je verwachten dit jaar. Je kunt echter wel een wissel achter houden voor EF, dat is een keuze die je niet gemaakt hebt.
Een renner wel / niet dat is echt scorito. En daarin is het een kutspel, want goede keuzes zijn niets waard bij valpartijen of ziekte.
En je kunt zomaar met een gelukje dikke punten scoren. V Gils die EF even wint, maar ook Philipsen die Scheldeprijs er nog even bijpakt is natuurlijk precies hetzelfde.
Met het nieuwe parcours mag EF van mij ook geschrapt worden.
Ik snap je frustatie al hoort dit echt bij het spel. Je kon enigszins vermoeden dat een aantal FW, LBL renners EF erbij zouden pakken gezien het meer een heuvelkoers wordt dan een sprintrace. Dat MvG er dan bij zit is enigszins verrassend. Aan de andere kant deed De Lie niet mee en dan hebben ze geen echte andere kopman voor EF afgezien van MvG.
Op basis van dit deelnemersveld kun je volgend jaar nog beter enigszins 'calculeren' wie daar aan de start staat.. Best nog wel veel bekende namen met Politt, Aranburu, Lampaert, SKA, MvG, Hirschi etc. Sommige hadden zelfs 8 aan de start...
Wat mij betreft hij er gewoon in, voegt extra aspect toe aan het spel...
Jullie hadden hét dreamteam nog tegoed van mij. Reeds in de Radio Scorito podcast snel besproken, maar ik zal hem hier nog even delen. De winnaar van het Klassiekerspel behaalde 9665 punten in totaal. Het perfecte team met de perfect uitgekozen kopmannen en best mogelijke wissels had 12682 punten behaald. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar het is toch wel interessant ter vergelijking.
Startselectie
Dreamteam | Naam | € |
1 | Van Aert | 7 |
2 | Van der Poel | 5,5 |
3 | Laporte | 5 |
4 | Pogacar | 4,5 |
5 | Pidcock | 4 |
6 | Pedersen | 3,5 |
7 | Merlier | 3 |
8 | Jorgenson | 2,5 |
9 | Wellens | 2 |
10 | Politt | 1,5 |
11 | Stuyven | 1,5 |
12 | Cosnefroy | 1,5 |
13 | Matthews | 1,5 |
14 | Hirschi | 1,5 |
15 | Van Gils | 1 |
16 | Skujins | 0,5 |
17 | Mozzato | 0,5 |
18 | Sheehan | 0,5 |
19 | Abrahamsen | 0,5 |
20 | Wiliams | 0,5 |
Wissel 1: Laporte 🔄 Philipsen (vóór Milaan-San Remo)
Wissel 2: Van Aert 🔄 Benoot (vóór Dwars door Vlaanderen)
Wissel 3: Stuyven 🔄 Teuns (vóór Dwars door Vlaanderen)
Kopmannen per koers
OHN: Politt, Van Aert, Laporte
KBK: Van Aert, Wellens, Laporte
SB: Pogacar, Skujins, Van Gils
MSR: Philipsen, Matthews, Pogacar
BDP: Philipsen, Merlier, Mozzato
E3: Van der Poel, Stuyven, Van Aert
GW: Pedersen, Van der Poel, Philipsen
DDV: Jorgenson, Abrahamsen, Benoot
RVV: Van der Poel, Mozzato, Politt
SP: Merlier, Philipsen, Mozzato
PR: Van der Poel, Philipsen, Pedersen
BP: Cosnefroy, Teuns, Wellens
AGR: Pidcock, Hirschi, Benoot
WP: Williams, Van Gils, Cosnefroy
LBL: Pogacar, Van der Poel, Van Gils
EF: Van Gils, Sheehan, Hirschi
Jullie horen weer van mij aan het einde van de Giro!
Dank voor het delen! Veel logische namen, maar bijv. Abrahamsen had ik niet op het netvlies staan.
De wissels neem ik wel met een korreltje zout, je zou niet helemaal goed bij je hoofd zijn als je die drie wissels daadwerkelijk op de aanbevolen momenten had doorgevoerd. Benoot en Teuns waren natuurlijk wel prima mogelijk als wissels ná DDV dus dan moest je realistisch gezien alleen nog een manier vinden om Philipsen erbij te puzzelen in je basisopstelling. Merlier + een 1.5M renner eruit laten, en dan de wissel Laporte > Merlier voor BdP was volgens mij goed mogelijk.
Geen probleem! Klopt, het blijft natuurlijk koffiedik kijken. Abrahamsen heeft bijvoorbeeld een plekje omdat je hem in DDV 2e kopman zou maken, terwijl daar verder beperkte kopmanmogelijkheden waren.
Inderdaad is het verder allemaal met de kennis van nu in elkaar gezet en zijn de wissels niet allemaal heel realistisch en op het meest logische moment gepland.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.