Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 70 71 72 73
oli4g

Zelfde twijfels hier, er gaan er heel wat mvdp als kopman nemen dus ik ga voor safe met pogi/pidcock/mvdp. Van gils en skjelmose op de bank.

Mollemaaktmenietuit

Pogi (1) , Pidcock (2) en MVDP (3). Verder nog Bling, Teuns, Formolo, Kron in de gelederen.

Hopen wat te stijgen met Pogi, nu 96.5. Zal nodig zijn met alleen Zingle aan de start van EF. 

Guido Maltempi

Vandaag een gokje op Skjelmose als 3de cap achter Pog&Pid. MvdP op de bank, net als vGils, Teuns, Hirschi, Bling, Kron en Lazkano. Sta nu op 83%, als ik nog een duimpje wil dan moet het vandaag gebeuren.

dr klaas

Pid benoot v gils,   vdp madouas hirschi laurance lazkano bling.      Koers!

encanto

Vandaag voor pidcock , van Gils. Skjelmose gegaan.

grzien de keuzes voor captain is dit de betere optie om te stijgen (en mogelijk om te dalen..) nog een paar uur spanning

JBT

Vandaag toch maar Pogi weer terug in team geklikt. Helaas was dat m'n laatste wissel. Gelukkig wel flink gestegen met (Pogi, Poel, Pidcock, van Gils, Cosnefroy & Madouas) 

 

734 punten en 90 plaatsen naar: 

99,8% - plek 41.

Voor EF nog 5 man klaar staan maar geen idee wie ik moet cappen; zal dus nog wat plekjes zakken vrees ik. 
Hopelijk behoud ik het bekertje! 🏆

HZ57

Wat een miskleun is skjelmose uiteindelijk geweest. Had hem ingebracht voor de Amstel Gold Race levert mij uiteindelijk 32 punten op en 2x een 0 als captain. Had genoeg geld voor Pogi. Dure fout kost me denk ik een bekertje. 

Guido Maltempi

Ik zou Skjelmose niet bestempelen als 'fout'. Het was op voorhand een volstrekt logische keuze die door onvoorziene omstandigheden belabberd uitpakt. Het enige wat ik mezelf verwijt is dat ik hem gisteren als 3de kopman heb verkozen boven vGils, dat heeft me 70 dure punten gekost.

Alsnog gestegen naar 88% maar met alleen vGils, Hirschi en Zingle op de voorlopige startlijst gaat E-F een lastig verhaal worden. Zingle lijkt in ieder geval wel mee te kunnen doen, hij staat inmiddels ook op de startlijst voor een koers a.s. zondag.

dr klaas

Pfff zonde dat Pidcock een jas uit moet doen op de Stockeu.  Ondanks dat toch wederom gestegen.  

Op naar EF,  Ackerman staat al niet meer op de startlijst bij PCS, nog altijd 4 starters dus we kunnen nog naar boven kijken.

@ JBT,  met 5 aan de start zul je eerder stijgen dan dalen lijkt me ? Ligt eraan wie je hebt natuurlijk.

 

 

oli4g

We blijven stijgen naar plekje 59 dankzij goudhaan van Gils. Nog 1 koers te gaan waarbij we voorlopig naast MVG starten met Hirschi, SKA, Mozzato en Capiot?

John Bon

Voorlopig Ska, Axel LAurence, Van Gils, Kristoff en Waerenskjold aan de start dus de hoop is om toch nog iets minder slecht te eindigen. 

Kanarie
HZ57
#1732
Wat een miskleun is skjelmose uiteindelijk geweest. Had hem ingebracht voor de Amstel Gold Race leve...

Dat is geen (dure) fout maar gewoon pech.

John Bon
Kanarie
#1737
Dat is geen (dure) fout maar gewoon pech.

Klopt. Zaken die ik heb gedaan dit voorjaar bv: 
- De lie boven Pedersen
- Geen Pogi
- Skjelmose 
- best wat sprinters

Zijn gn fouten maar pech hebben. Al is gn Pogi wel een fout nu ik dit schrijf :D Volgend jaar toch gewoon alle kleppers erin klikken en dan eronder zien hoe ik het oplos.... neem ik mezelf nu voor waarna ik volgend jaar gewoon weer slimmer dan mezelf ga proberen te zijn :D

Laatst gewijzigd
NOAD1912
John Bon
#1738
Klopt. Zaken die ik heb gedaan dit voorjaar bv: - De lie boven Pedersen- Geen Pogi- Skjelmose&n...

Geen Pogi was ook mijn fout, die ik me eigenlijk direct na de deadline (al/pas) besefte. Geen Pedersen zou je misschien ook wel een foutje of misgokje jouwerzijds kunnen noemen, die staat garant voor veel punten en heeft zich wat dat betreft veel meer bewezen dan De Lie. 

Verder zie je dat de topteams vrijwel allemaal de juiste dark horses hebben gevonden Skuijns, Pollitt en Van Gestel bijvoorbeeld. Had ze geen van drieën, net als Stuijven en Wellens niet.

Zal rond 85% eindigen, maar een paar wijze lessen opgedaan (ook op wisselgebied) om in mijn tweede serieuze Klassiekerspel deelname hopelijk wel voor de prijzen te gaan.

dr klaas

Pogi niet nemen is ook geen fout, leiden meer wegen naar Rome.  Denk dat alleen zonder VDP en Philipsen dit jaar een topscore onmogelijk is.  Het gaat er vooral om wie je wel hebt, en de juiste kopmannen natuurlijk.     EF komt nog, kunt nog 500 punten inlopen.

DaLuca23
dr klaas
#1740
Pogi niet nemen is ook geen fout, leiden meer wegen naar Rome.  Denk dat alleen zonder VDP en P...

Pogi pakt wel 2 keer de volle buit in koersen die tov van de kasseienkoersen wat minder bezet zijn en je dus een groter verschil kan maken. Ik had hem ook niet en erook niet ingewisseld voor LBL. Zie beide als een fout.

dr klaas

Dat pogi in die 2 koersen top 1/3 ging rijden  en in msr top 5 wist je toch al ?  De vraag was alleen is dat je 4,5 miljoen waard.  Ik dacht ik kan dat compenseren door andere renners eb heb de lie nodig voor ef en BP.

 

Laatst gewijzigd
DaLuca23
dr klaas
#1742
Dat pogi in die 2 koersen top 1/3 ging rijden  en in msr top 5 wist je toch al ?  De vraag...

Zeker weten. Maar ik heb gekozen voor renners die qua koersen wat breder inzetbaar waren, maar dan weer minder kopman materiaal zijn. Denk aan een Kung/Mohoric en dat zie ik nu dus als een fout. 

JW
dr klaas
#1742
Dat pogi in die 2 koersen top 1/3 ging rijden  en in msr top 5 wist je toch al ?  De vraag...

Ik ben zelf bezig met een groot Excel overzicht om met de kennis van nu het perfecte dreamteam te maken, rekening houdend met kopmannen en gouden wissels, en ik kan je met zekerheid zeggen dat Pogi daar met cement in vast staat.

Gruttepi3r
DaLuca23
#1743
Zeker weten. Maar ik heb gekozen voor renners die qua koersen wat breder inzetbaar waren, maar dan w...

Ja precies dat kan je zien als een fout. Zekerheid is toch vaak prioriteit. Poga is een zekere kopman, dat kan je niet zeggen van veel andere renners. 

Maar Kung pakte gewoon zijn puntjes, dus lijkt me ook achteraf een prima keuze. 

Gruttepi3r
JW
#1744
Ik ben zelf bezig met een groot Excel overzicht om met de kennis van nu het perfecte dreamteam te ma...

Ik ben benieuwd. Achteraf is het natuurlijk logisch. Het is een dure man en veel mensen kozen voor een laport/de Lie/Pidcock ipv Poga. Dat jaar vielen Laport/de Lie weg. Stel Laport deed wel wat we op voorhand hadden verwacht. Dan zou het resultaat heel anders zijn. 

Zelf heb ik genoeg stomme keuzes gemaakt, door de Lie en vBaarle in mijn team te doen. Maar het domste was om vdp thuis te laten. Daarnaast had ik Poga/pidcock wel. Uiteindelijk vdp er in gewisseld voor wva :)

JW
Gruttepi3r
#1746
Ik ben benieuwd. Achteraf is het natuurlijk logisch. Het is een dure man en veel mensen kozen voor e...

Je verwacht het misschien niet, maar ook Laporte heeft een plekje in het dreamteam. Je had dan na Strade Bianche je eerste gouden wissel moeten gebruiken om Philipsen in te brengen 👀

dr klaas

@JW, dat had ik niet verwacht bij Laporte nee.   

Natuurlijk staat Pogi in het dreamteam, toch heeft de huidige numero 2 geen pogi dus is hij voor het spel niet van doorslaggevend belang geweest.

 

Kanarie
dr klaas
#1742
Dat pogi in die 2 koersen top 1/3 ging rijden  en in msr top 5 wist je toch al ?  De vraag...

De Lie kon je op voorhand dan al beter later inbrengen als je die nodig hebt voor BP en EF. Dat was ook mijn initiele plan.

Gruttepi3r

Nee die had ik daar ook niet verwacht. Wordt er ook vanuit gegaan dat er de perfecte kopman gekozen wordt? 

1 2 ... 70 71 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.