Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 70 71 72 73
Sjonge Jonge
Fallguy
#1775
Pcs

Op PCS kan je zien wanneer wijzigingen op de startlijst zijn doorgevoerd. 

Daarop is te zien dat Zingle op 17 april is toegevoegd aan de startlijst van Eschborn Frankfurt. Hij staat er dus niet 'al maanden op', maar nog geen 2 weken...

Fallguy

Dan was t wss op de website van de organisatie zelf, al moet ik zeggen dat het voelt alsof LBL al maanden geleden is inmiddels

kevinraar

ik heb morgen 8 renners aan de start

hirschi

krag andersen

van gils

aranburu

zingle

rota

capiot

powless

kevinraar

waar kan ik morgen de koers zien word niet uitgezonden op eurosport

Aanklampen
kevinraar
#1779
waar kan ik morgen de koers zien word niet uitgezonden op eurosport

Online wel.  he HR Fernsehen (duitse zender), wellicht zendt die ook online uit

kevinraar

Heb geen discovery dan maar alleen de uitslag kijken

dr klaas

8 Renners Kevin, dat gaan weinig mensen overtreffen vandaag, heb volgende wielerflits de 3 topfavorieten aan de start dus hopelijk kunnen we nog 10% stijgen vandaag.

Vorig jaar een groep van 40 renners met sprinters die kunnen klimmen 18 seconden achter een groep van tien.   Als dat groepje van 10 dit jaar een groep van 8/6 wordt kunnen ze zomaar nog in de kraag gevat worden de laatste 35km. 

H

Sjonge Jonge
dr klaas
#1782
8 Renners Kevin, dat gaan weinig mensen overtreffen vandaag, heb volgende wielerflits de 3 topfavori...

Aan de andere kant staan er een stuk minder sprinters aan de start dan vorig jaar, dus welke ploegen gaan er in de achtervolging voor een sprint?

Uno X (Kristoff, Waerenskjlod), Jayco (Ewan) en AG2R (Bennett) zijn de enige ploegen met een echte sprinter, wellicht nog aangevuld met Quick Step (Magnier) en Lidl Trek (Nys).

De meeste ploegen hebben baat om de koers hard te maken, dus ik verwacht niet dat ze met zo'n grote groep aan de finish komen. 

wielerwieler

Healy rijdt blijkbaar ook vandaag! Helemaal gemist dat die is toegevoegd. Die zal niet hoeven te rijden voor een net-terug-van-blessure Powless, lijkt me.

John Bon

Van Gils, Healy, Axel Laurence, Waerenskjold, Kristoff en Kragh aan de start vandaag. 
Niet dat het veel uitmaakt in deze fail van een voorjaar voor mij :D 

Ben Nihilisty

Wat een weelde, 6 man aan de start! Sta op een vrij anonieme 82%, dus moet bekennen dat het klassiekerspel een beetje als een nachtkaars uitgaat voor me. Sterker: bedenk me eigenlijk toevalligerwijs net pas dat EF vandaag wordt gereden.

Ik ben toch wel kamp anti-EF, vwb het scoritospel. Al snap ik het argument ook wel dat het wat bijdraagt aan de moeilijkheidsgraad van de afwegingen die je moet maken voor je selectie. Maar zoals de heren in de Scorito podcast zelf ook al wat bekenden: het is een redelijk select lijstje aan favorieten (veelal ook namen die in veel koersen toch net tot de schaduwfavorieten zouden behoren). Een aantal uit dat lijstje hebben is slechts deels gebaseerd op een educatieve inschatting, en deels zeker ook op toeval en geluk. Zeker nu het meer een heuvelkoers is, ben ik toch voorstander om de streep na LBL neer te leggen.

DaLuca23

5 man aan de start, waarbij Zingle in 1 klap zijn selectie goed kan gaan maken vandaag. 91,9%, dus heerlijk alles of niets. 

In mijn ogen was EF juist leuk door de onvoorspelbaarheid en wordt het klassiekerspel daardoor wat tactischer, want bespaar je een wissel voor EF of niet. Wat ik zelf trouwens niet doe.

Wat in mijn ogen nu wel sterk tegenspreekt is dat het niet op tv wordt uitgezonden, maakt de koers een stuk minder aantrekkelijk. Als euro deze al niet op tv uitzendt, zonde!

NOAD1912
DaLuca23
#1787
5 man aan de start, waarbij Zingle in 1 klap zijn selectie goed kan gaan maken vandaag. 91,9%, dus h...

Ik had helemaal geen rekening meer gehouden met Zingle en hem ronduit afgeschreven, dus een paar weken geleden gewisseld voor Skjelmose. Dat gaat me vermoedelijk mijn duimpje kosten. Achteraf een tactisch foutje natuurlijk, al blijft dit de vreemde eend in de klassiekerbijt. Ben van mening dat deze uit het spel gehaald zou moeten worden.. of er in laten zitten en het spel doortrekken naar de najaarsklassiekers, dat zou nog mooier zijn.

 

Jasperdewaal11

5 man aan de start dus dat valt mij mee: 

1) v Gils

2) Zingle

3) Laurance

en in de bonus met Powless & Waerenskjold dus we zien wel. 

John Bon
DaLuca23
#1787
5 man aan de start, waarbij Zingle in 1 klap zijn selectie goed kan gaan maken vandaag. 91,9%, dus h...

Eurosport zend dit gewoon uit hoor.

Ben Nihilisty

Overigens nooit verwacht te twijfelen over de kopmannen van vandaag. Van Gils is sowieso 1 maar Hirschi, Zingle en SKA is een beetje een muntje opgooien voor me. Zelfde bonusrenners als Jasper die nog wat moois mogen toevoegen.

DaLuca23
John Bon
#1790
Eurosport zend dit gewoon uit hoor.

Alleen online

dr klaas

@ NOAD1912, het nieuw parcours maakt de keuze wel veel en veel lastiger.  Heb zelf de Lie en Laurance gepakt omdat deelname al bekend zou zijn, en ze elders punten konden pakken.    

John Bon

Die Healy komt er bij mij ook niet meer in :D wat zit die nu zo te rijden op 55km van de meet. Heb ik nog nooit eens slim zien rijden. 

kevinraar

612v punten gehaald gestegen van 57.6 naar 74.6

Wicked Wout

Wat een k** spel, haha

In 3 ritten van goud (99,2) naar een mager duimpje (94,0)

Combinatie van wissels die heel slecht uitpakken en een bizarre editie van de WP 😞

Dottema11

Plekje 59 uiteindelijk, tevreden

Bozenik

Wat een held die Van Gils! Zo toch de gouden beker weten te behouden. Gefeliciteerd ook snoek1974 met je knappe 8e plaats! Hoop toch echt wel dat dit de laatste keer EF in het klassiekerspel was.

 

Valvuillerdemoz

Toch nog even met 6,5 % gestegen naar 81% met maar drie man aan de start. Gelukkig waren daar Van Gils en Hirschi bij. 

Ook blij dat Zingle en Powless geen punten hebben gereden. 

Einde van een wat flets voorjaar. Had er iets meer van verwacht. Maar op naar de Giro! 

GoldenWallie

Ik moet iedereen hier bedanken voor de input, zonder jullie geen zilveren bekertje kunnen halen! :)

1 2 ... 70 71 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.