Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 10 11
Ab Normaal

'@king
Inderdaad, maar hij rijdt nergens meer. Zou hij een vrije rol hebben?
Ik ga Matthews zeker nemen als Gerrans niet meegaat. Zelfde geldt voor Degenkolb als Kittel niet mee gaat.

Onbekende gebruiker

'@Kingstown, helemaal eens. Hoewel Matthews eerder is afgestapt in de Giro, juist met de TdF als doel, gaat de ploeg ook kaart Gerrans spelen, terecht imo. Sagan daarentegen is altijd wel goed voor 200-250 punten. En misschien dit jaar nog wel meer omdat er minder zuivere vlakke etappes zijn. Wat mij betreft zijn Sagan en Kristoff de enige echte favorieten voor de groene trui.

@Ab; Henao zou kopman worden in de Vuelta meen ik me te herinneren. Buiten dat zijn er echt wel 13 eenpunters die interessanter zijn dan Henao, ik kan in ieder geval niet kiezen ;)

Iemand een idee over de staat van Kreuziger?

Noud89

Matthews gaat niet aan de 40-50 punten regel voldoen denk ik hoor. Sprint zelden mee op de vlakke aankomsten, en gaat de echte muurtjes niet winnen. Le Havre wellicht wel, al denk ik dat zeker Sagan beter is.

Ab Normaal

Matthews gaat wel meesprinten als hij de groene trui wil winnen en ik dacht begin dit jaar gelezen te hebben dat het groen zijn grote doel was dit jaar.
En Sagan zal wel meer punten halen maar is dubbel zo duur.

En Sammy, er zijn inderdaad veel interessante 1 punters. Maar een aantal heb ik er al.
Vooraf was Nibali voor mij een zekerheid. Nu ik zit te puzzelen weet ik niet eens meer of ik 'm nog neem omdat hij op die muurtjes ook niet zo goed sprint volgens mij.

Mijn twijfels: Talansky, Degenkolb, Matthews, Fuglsang, Arredondo, Barguil, Henao, Rojas en Rui Costa.
Denk van de laatste dat ie voor het AK gaat en daar geloof ik niet in.
Welke interessante nullers zien jullie dan die potentieel kunnen gaan scoren?

paapke

Malori in de proloog ;) Ik hen ook nog moeite met nullen. Ik heb nu Wellens in mijn team. Mannen als Poels, Kreuziger, Scarponi etc tijdens allemaal in dienst, maar zouden best wel punten kunnen scoren. Kortom: ik kan je geen zinnig antwoord geven..

Kingstown

'@Ab: Qua nullers die nu beschikbaar zijn heb ik Nerz, Durasek, Wellens, Malori, Sepulveda, Pozzato, Gautier, Gesink en Jungels op mijn voorlopige lijst staan.

Lamme Frans

Zeker Gesink is wel een gokje waard. Maar die zal wel heel vaak gekozen worden.

Ab Normaal

Waarom is Gesink een gokje waard? Is geen rittenkaper en als ie goed presteert wordt ie 15e in het AK in dit veld en haalt ie daarme 18 punten.
Dan kun je nog beter voor zo'n muur sprinter Vuillermoz gaan.
Nerz geloof ik echt niet in. Zelfde als Gesink. Malori slechts voor de eerste rit, Wellens heeft momenteel een blessure, Pozzato is vergane glorie.
Durasek doe het leuk nu in Zwitserland, maar met de bezetting in de tour moet ik het nog zien.

Sepulveda vind ik een toekomstige topper, maar gratis witte trui punten ophalen is er dit jaar niet bij. Bovendien zijn eerste grote ronde.
Zelfde vrhaal als Gesink.

Blijft over Jungels en Franse aanvallers. Geloof niet dat de super sw er tussen zit en het wordt meer dom geluk denk ik.
Ik ga proberen zo min mogelijk nullers op te stellen iig.

Noud89

Die Supelveda, dat is toch gewoon best een overschatte gast? Ik hoor die naam nu al 1,5 jaar als giga talent, maar die gast is inmiddels 24 en heeft nergens laten zien dat hij van het niveau van de andere echte toptalenten is. Miguel Angel lopez bijvoorbeeld is 3-4 jaar jonger en lijkt hem nu al voorbij.

Overigens zijn er zeker wel super interessante nullers, maar alles hangt dan weer af van het koersverloop. Thomas bijvoorbeeld kan best een de allerbeste nuller worden, maar wel alleen als Froome weer vroegtijdig uit zou vallen, gaat in vele mindere mate ook op van Samuel Sanchez.

Matthias Frank geloof ik ook niet dat hij een hele grote puntenpakker zal zijn. Misschien iets beter/iets minder dan Gesink. Wel beter dan Nerz vermoed ik.

Bij Stybar lijkt de vorm niet top te zijn. Anders wel een mooie keuze wellicht voor aankomsten die voor Cavendish te zwaar zijn. Zit dan wel met Kwiatkowski (Zwaar uit vorm) en Trentin.

Louis Meintjes verwacht ik wel wat van. Geen top-10 of iets dergelijks, maar als hij slim wat etappes uit kiest kan hij best wel eens een aantal etappes top-10 en zelfs top-5 eindigen. Die jongen heeft erg veel talent, maar nog niet de inhoud om het 3 weken lang te tonen.

Het is afwachten wat er nog bij komt. Maar een Navardauskas bijvoorbeeld zal best wel 1 punt gaan kosten.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, anders neemt iedereen 'm!

Maar zelfde geldt voor Majka. Lijkt heel goed in vorm, maar zal voor Bertje moeten knechten.
Als die echter vroeg klaar is, is Majka juist een top keuze.

paapke

Ja het blijft gokken. Degene die het best raadt welke klassementsrenners door het ijs zakken en de juiste alternatieven selecteert wint. Er zal vast wel 1 van de door Ab afgeschreven namen veel gaan scoren, maar welke. Tja als we dat nu al wisten wad het ook niet leuk.

Sorry voor deze dooddoener. ;)

Silent Hill

Je hebt best ook de Landa van de Giro in je team, of de Peraud van de Tour, of de Horner van de Vuelta, enzodoor.
Kan Majka zijn, Costa, Alaphilippe, Barguil, Kelderman, Arredondo, Kwiatkowski, Talansky, Moreno, wie weet zelfs Hagen ... allemaal mannen die je net niet zou nemen, maar net wel moet hebben.

Dooddoener nummer 2.

Laatst gewijzigd
paapke

Goede aanvulling. :D

Kingstown

Ik heb een leuk jongerenteam gemaakt. Het idee gaat me steeds meer aan staan.

Onbekende gebruiker

Ben benieuwd Kingstown! Kom eens door dan, ik beloof je niet te kopiëren ;)

Ab Normaal

Ik denk: Pinot, Bardet, Kelderman, Sepulveda, Kwiat, Alaphilippe, Wellens, Quintana, Meintjes, Berhane, Barguil, Dumoulin, Adam en Simon.

Zit ik er ver naast?

paapke

Alaphilippe staat er (nog) niet bij toch?

Edit: wel dus. Weer een interessante 1-punter pfffffff

Laatst gewijzigd
Poeksel

Sagan!

Ab Normaal

Sagan eindigt niet hoog in het JK

Onbekende gebruiker

'@Ab: volgens mij moet je de top 14 hebben toch? Sagan eindigt zeker wel top 14, durf ik mijn pink op in te zetten.

Edit: even snel opgezocht, 7, 14 en 10 afgelopen 3 jaar. Misschien dan niet mijn pinkie, maar ik zou hem wel opnemen als ik voor dat truitje zou gaan.

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@Ab: Sagan ipv Berhane en ik zit nog een beetje te twijfelen tussen het kwartet Preidler (die verrassend hoog geëindigd is in de 2 grote rondes waaraan hij heeft meegedaan), Sepulveda, Adam Yates en Jungels. Er zullen vast wel meer mensen op dit idee gekomen zijn en mocht het misgaan, dan wil ik iig zoveel mogelijk punten halen, dus Sagan blijft zoals Sammy idd opmerkt absoluut staan.

Even afwachten ook nog wat er met Wellens zijn blessure gaat gebeuren en welke selectie Etixx uiteindelijk heen gaat sturen. Moet nog maar zien of zowel Kiatkowski én Alaphilippe beiden meegaan.

Precies 20 zwarte punten btw, dus ik kan gewoon een op papier "veilige" nulpunter als kluns nemen.

Noud89

Ik hoop dat Alaphillipe niet mee gaat. Zou zonde zijn die gast zo'n vol programma te geven dat hij in het naseizoen al uitgeblust is. Laat die jongen in juli en augustus nou een beetje herstellen en dan vol inzetten op het najaarswerk.

denise

Ik heb maar 1 nulpunter : Boom. Ik hoop dat hij wat punten scoort met de tijdrit, ploegentijdrit en kasseienrit.

Ab Normaal

'@Denise
Met de tijdrit niet. De ploegentijdrit telt niet mee. Dus moet het van de kasseien komen.

pirazzi

Momenteel heb ik Kittel als kluns dus aan de ene kant hoop ik dat hij wel geselecteerd wordt voor de Tour maar mocht dat niet zo zijn kan ik eventueel Cavendish of Kristoff als kluns nemen. ;)

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.