Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 10 11
Ab Normaal

Kristoff als kluns? Dat zou ik heroverwegen!

pirazzi

Vandaar ook die knipoog, waarschijnlijk neem ik Kristoff wel in mijn normale team op.

Poeksel

Risico bij Kittel is dat hij na etappe 9 ermee stopt, 63 strafpunten. Maar misschien is dat de vier zwarte punten wel waard? Maar hij moet dan niet opeens mee gaan sprinten in de vlakke etappes...

warteke

Heb momenteel Cav als kluns

pirazzi

Met Cavendish heb je meer kans op uitrijden maar ook wel enkele korte uitslagen wat dus minpunten zijn plus zijn score in het puntenklassement. Maar Nibali als kluns zou ik ook niet doen.

DeTourwinjeinbed

Greipel heb ik momenteel als kluns. Er zijn zoveel kanonnen qua sprinters die aan de start verschijnen dat ik hem bij vlakke aankomsten niet top 5 zie rijden.
Mn voorlopige selectie:

Nairo Alexander Quintana Rojas
Christopher Froome
Peter Sagan
Thibaut Pinot
Michal Kwiatkowski
Romain Bardet
Tejay Van Garderen
Simon Yates
Sep Vanmarcke
Mathias Frank
Eduardo Sepulveda
Alexis Vuillermoz
Louis Meintjes

Ik zit nog een beetje piekeren over kelderman(chauvinisme) en valverde. Onze movistar vriend haalt altijd wel een berg punten.

Ab Normaal

Arredondo gaf aan voor de bergtrui te gaan. Direct in mijn selectie opgenomen, echter, bedenk me nu dat dit maar 50 punten oplevert en hij zal dus wel vroeg in de aanval gaan om punten te sprokkelen en daardoor op de laatste berg vaak niet meer bij de beste mee omhoog komen en dus weinig etappe punten pakken. Vraag is ook nog of ie dan wel de bergtrui gaat winnen. en dus die 50 punten wel scoort.
Zo niet is ie zijn ene zwarte punt niet waard. Begin nu ook te twijfelen daardoor over Rolland, die een absolute zekerheid voor mij was.

Stom spel. Twijfel nu weer ineens. Iemand ideeën / visies over Arredondo en Rolland? Interviews gelezen?

paapke

'@Ab toen ik de bergtruiwinnaars van eerdere grote rondes bekeek zag uk dat de meesten eigenlijk niet eens zo heel veel scoren, omdat er vooral punten worden gehaald vóór de finish. Ik heb Arredondo er eigenlijk maar uitgehaald. Rolland zit ik ook over te twijfelen, het parcours kan hem best liggen. Moeilijk moeilijk.

Lamme Frans

Ik flans vlak voor de tour begint wel iets in elkaar. Is me met de Giro goed bevallen.

Ab Normaal

'@Paapke
Ja, het parcours ligt Rolland wel, maar zie je hem een rol in het AK spelen? Of etappezeges pakken?

pirazzi

Bolletjestrui + 1 etappe overwinning is al minimaal 75 punten en in het geval van Arredondo of Rolland toch niet weinig voor 1 zwart punt?

paapke

Tja, wie zegt dat ze daar in slagen? De Marchi gaf vorig jaar vooraf ook aan voor de bollen te gaan. Haalde uiteindelijk 44 punten. Maar ok Arredondo en Rolland sla ik wel wat hoger aan, en nu is er vast niet weer een ontketende Majka. Ik kies voor Rolland, want die zie ik wel een goed AK rijden, en anders wel meedoen voor de bollen.

Ab Normaal

Tja, maar verwacht je een etappe overwinning?
En hoe zeker is die bolletjestrui als de kleppers vol aangaan op de laatste cols en daar de dubbele punten oprapen?

mich

Nog 2 plaatsen vrij en dit is het rijtje waar ik uit wil kiezen, suggesties?

Kwiatkowski, alaphilippe, Rui costa, Greipel, rodriguez, mattthews

Ik neig toch naar Kwiatkowski en rui costa maar moeilijk moeilijk..

mich

Als alaphilippe al meegaat tenminste

pirazzi

Nog 2 plaatsen vrij en nog 4 zwart te besteden? Dan zou ik Greipel en Kwiatkowski doen.

Ab Normaal

Ik altijd Purito. En eventueel Kwiat als je iets met je kluns kunt.
Anders toch maar Kwiat en Matthews.

mich

Kwiat zal er wel bij komen denk ik ja, die heeft in alle ritten altijd wel een kans, en ik ga maar gokken op purito ipv matthews, ook die heeft in meer ritten kans dan matthews. matthews komt te kort tov bvb sagan of cavendish en ook tov valverde in meer bergop.

pirazzi

5 zwart nog te besteden dus. Rodriguez is ook al 36 jaar natuurlijk, die begint het einde van zijn carrière te naderen.

mich

mijn poule werkt anders, gewoon vrij 12 renners kiezen, is om mensen te motiveren die wel willen meedoen maar er niet teveel werk willen insteken.
mijn team
Mark Cavendish (Etixx - Quick Step)
Alberto Contador (Tinkoff - Saxo)
Tom Dumoulin (Team Giant Alpecin)
Christopher Froome (Team Sky)
Alexander Kristoff (Team Katusha)
Michal Kwiatkowski (Etixx - Quick Step)
Vincenzo Nibali (Astana Pro Team)
Thibaut Pinot (FDJ)
Nairo Quintana (Movistar Team)
Joaquim Rodríguez (Team Katusha)
Peter Sagan (Tinkoff - Saxo)
Alejandro Valverde (Movistar Team)

zomaareens

'@ mich, ik doe met eenzelfde soort poule mee. Maar er zijn wel renners die meer opleveren dan Dumoulin toch? Kwiat is ook lastig..vind ik
verder ziet ie er goed uit!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik wil er juist tijd insteken en doe dus in principe niet mee met dat soort pools.
Iedereen heeft daar toch 10 dezelfden.

mich

@zomaareens,
nee misschien klopt het van dumoulin maar hij is wel de favoriet op de gele trui op de eerste dag en de dagen erna is best kans op dat hij hem gewoon behoudt, maar het kan ook zomaar cancellara der pfanzer worden...maar een beetje vaderlandsliefde mag wel eens sinds jaren :p

@abnormaal,
klopt daarom is het ook erg moeilijk om net die paar renners te pakken die de rest niet heeft maar wel punten opleveren.

paapke

Geen Kittel in de Tour. Ik moet op zoek naar een nieuwe kluns. Viersterrenkluns wordt nu wel lastig. Bij de drie sterren ook te veel gevaarlijke mannen. Dat wordt een 2-punter dan pfffff. Klote dit.

lnnrt

Heeft er iemand het wachtwoord van de subleaugue voor me?

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.