Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 10 11
pirazzi

Het wachtwoord van de subleague moet nog ergens in het archief staan, geloof dat het lippuner is.

paapke

Volgens mij dat ja

Laatste man

Daar gaat mijn kluns; Kittel.

Don Hamstre

Ik doe ook maar weer eens mee, twee jaar geleden nog 38e overall geworden, dus ik heb het ooit gekund blijkbaar :p
Ik ben maar eens voor de 'Gooi iedereen die je haat in 1 team zodat je ze jinxt' tactiek gegaan wat de hoge punten betreft, voor de rest wel gewoon mijn favorietjes maar geselecteerd.
En als kluns natuurlijk Farrar :)

MarijnPieper

Hmm, Peraud dan maar als kluns?

Of een 1-punter, maar dan heb ik een 0-punt vervanger nodig voor Bennett...

lnnrt

Yep, het is inderdaad lippuner. Dank!

KcirAmsnir

Denk dat Cavendish ook geen slechte kluns is, evenals Bouhanni. Als Cav alle vier de massasprints zou winnen, wat me onwaarschijnlijk lijkt, haalt hij alsnog maar 140 punten maximaal incl. groene trui punten. Ik ga ervan uit dat hij totaal zo'n 100 punten haalt en dan is hij het overwegen wel waard. In zwitserland oogde hij ook niet heel sterk. Zou me weinig verbazen als een Sagan enkel in de massasprints al meer punten haalt.

Ab Normaal

Bouhanni als kluns lijkt mij niet heel slim

Kingstown

Bouhanni zou ik ook niet doen. Cavendish is op zich wel een interessante optie zeker vanwege z'n 4 zwarte punten waardoor je een (normaal gesproken) puntenpakker van hetzelfde kaliber dat ruimschoots kan laten compenseren.

MarijnPieper

Met Cavendish als kluns heb ik ruimte voor Nibali of Froome... lastig...

Ab Normaal

'@King
Zo moet je het toch niet helemaal bekijken.
Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat Cav 100 punten pakt. Paar sprintetappes plus groene trui punten, of hij pleurt direct op zijn muil en moet exit. Dat betekent dus 100 strafpunten.
Iedere andere 4 of 3 pt kluns lijkt me zelfmoord of in ieder geval volkomen afhankelijkheid van dom geluk.

Kijk dan eens naar een 2 punt kluns, Peraud in dit geval. In mijn optiek vorig jaar boven zijn kunnen gepresteerd. Sprint nooit echt mee in etappes. Ik denk dat hij max. 20 punten gaat halen. T.o.v. Cavendish zijn dat 80 punten die je extra moet compenseren met 2 extra zwarte punten.

Gaat Sagan 80 punten meer scoren dan Matthews bijvoorbeeld? Dat zal de afweging zijn die je moet maken.

jphordijk10

Ik heb jullie hulp nodig jongens :p

Wie zouden jullie kiezen met het oog op de bollentrui: Rodriquez of Rolland?
En de 1e dag gaat het geel hoogst waarschijnlijk naar: Dumoulin of Martin?

Wie o wie

KcirAmsnir

Voor sportpools maakt het geel in ieder geval niet uit, maar denk toch dat Martin het geel gaat pakken. Wat betreft de bollentrui hangt het er van af of Rollands doel een goed klassement is of dat hij specifiek voor ritzeges of de bollentrui gaat. Rodriguez gaat in ieder geval veel meer punten binnenhalen op de muurtjes en ook in het hooggebergte. Mocht rodriguez veel tijd verliezen in de eerste bergetappe of wellicht al eerder, zou hij van de bollentrui zomaar een doel kunnen maken en dan heeft ie direct heel veel kans om die trui te pakken.

Kingstown

'@ Ab:

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. ;)

Nibali heeft vorig jaar ruim 300 punten gehaald. Als je een dergelijke renner kan opstellen doordat je een 4-punter als Cavendish als kluns neemt, dan ga je er netto 200 punten op vooruit. Lijkt me een volstrekt legitieme manier van kijken naar, hoewel ik ernstig betwijfel of er een renner gaat zijn die 300+ punten gaat halen. Een andere insteek is zoals jij met Peraud doet (Ferrari was een prachtvoorbeeld in de Giro), maar dan moet je dus een renner met 2 zwarte punten zien te vinden die meer dan het verschil tussen Nibali en Cav gaat scoren. In beide gevallen is het (deels) gokken en maar net waar je voorkeur naaruit gaat.

Overigens heb ik nog steeds mijn jongerenteam staan en ik begin aardig aan het idee te wennen. Nu nog een degelijke nulpunter als kluns zien te vinden.
Helaas gaat Tjallingii niet mee.

Ab Normaal

'@King
Vanotti. of een van de sky helpers voor het vlakke. Rowe als ie meegaat of zo.

Onbekende gebruiker

'@Kingstown, je gaat het natuurlijk niet winnen met je jongerenteam, maar ik vind het een sympathiek idee. Met de jongens op mijn werk maken we voor elke grote ronde meestal een team aan met alleen maar renners uit het land waar de ronde wordt gereden. Het volledig Italiaanse team scoorde overigens best goed afgelopen Giro ;)

Om een beetje in lijn van je experiment te blijven vind ik eigenlijk dat je een oudje moet opstellen als kluns, dus Henderson, Paolini, Zubeldia, Tuft of Peraud (de 5 oudste deelnemers).

Coma Cat

Doel van het jongerenteam is toch om het meeste witte truipunten te halen en zo een truitje te winnen. Is best leuk om te proberen ipv een allround team samen te stellen dat het overall goed moet doen, maar waar geluk uiteindelijk een grote rol speelt om hoog te eindigen.

Kingstown

'@Sammy:

Winnen zal ik idd niet, maar het feit dat ik zonder problemen aan 19-20 zwarte punten ga komen zegt wel iets. Er zitten genoeg renners tussen die ik ook in een "normale" pool zou hebben opgenomen. ;)

Overigens heb ik nu opeens hele andere problemen met keuzes maken. Van het vijftal Dennis, Wellens, Preidler, Jungels en Adam Yates moeten er nog 3 afvallen. Zeg het maar. :p

Silent Hill

Dennis stond ook lang in mijn team, maar waarom eigenlijk.
Rijdt volledig in dienst van, en moet passen als het echte werk begint. Dat is al 1.

Preidler ? Die ken ik zelfs niet: -2.

Nog even afwachten of Wellens 5kg afvalt door zijn blessure. Zo ja: zeker houden.

Nu is het enkel nog kiezen tussen Jungels en Adam, en dan weet ik het even niet.

Kingstown

Preidler:

Vuelta 2013: 36-ste in het eindklassement( 24 punten)
Giro 2014: 27-ste in het eindklassement (33 punten)

Afgezet tegen andere jongeren geeft dat iig een goede indicatie dat hij wat dat betreft prima heeft gepresteerd.
Het is geen Tour, maar toch. Als hij wederom rond plaats 30 eindigt, dan moet ik hem in mijn team hebben.

Ab Normaal

Adam Yates kan zomaar eens gaan verrassen.

paapke

Dennis zie ik wel top 5 rijden in de tijdrit, dat zijn dan al minstens 16 punten. De rest is bonus

pirazzi

Kwiatkowski schijnt zich niet bezig te houden met het klassement dus die kun je gerust uit een team voor de jongerentrui laten maar aan de andere kant zal hij wel in de top 15 van dat klassement eindigen.

Onbekende gebruiker

Ik neem aan dat je uiteindelijk de top 13 van het jongerenklassement wilt hebben? Daar krijg je dat witte truitje ten slotte voor. In dat geval zou ik anderen laten schieten, ik heb alleen twijfels over Dennis en Jungels, maar die andere drie zie ik hoog eindigen in het jongerenklassement.

Kingstown

'@ Sammy:

Welke anderen zou jij dan laten schieten? Er zijn echt zo 10 renners die ik hoger zie eindigen dan de hierboven genoemden.

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.