Sportpools Tour de France

1 2 ... 5 ... 10 11
Onbekende gebruiker

'@Kingstown: dat is dit jaar inderdaad verrekte lastig. Ik doe eens een gooi (très gratuit en uit de losse pols):
1. Quintana
2. Pinot
3. Bardet (tot zover geen verrassingen)
4. Kelderman
5. S. Yates
6. Barguil
7. Wellens
8. Preidler
9. Meintjes
10. Sepulveda
11. Sagan
12. Kwiatkowski
13. A. Yates
14. Senechal

Uiteraard behoudens uitvallers. Sagan relatief hoog, omdat hij wel mee kán, en dat vaak ook zal doen omdat er nog ritwinst in zit, of vanwege eerzucht. Kwiatkowski om die reden onder Sagan, er zijn een rit of 8 waarbij laten lopen al snel op kan lopen tot 30 minuten+. Kwiat zal zijn momenten kiezen, Adam Yates ook, nadat blijkt dat zijn vormpeil de eerste week al leidt tot een enorme achterstand. Nummers 5-10 zie ik allemaal in de categorie 15-40 rijden, qua AK, das een beetje afhankelijk van vorm, geluk en een keer wat minuten bij een vlucht.

Mis ik alleen nog Berhane, Jungels, Dennis en Polanc volgens mij, buiten de Bouhanni's uiteraard. Polanc heeft een Giro gereden, op die leeftijd lijkt het me niet dat ie ook in de Tour presteert. Dennis lijkt me te gaan laten lopen, vorig jaar 84 in de Vuelta, ik denk dat je top 75 moet rijden om in het lijstje hierboven te mogen staan. Jungels stond 72 toen ie vorig jaar uitviel in de Vuelta, is inwisselbaar met Senechal. Berhane lijkt me nog niet zo ver.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Ik zit nog steeds met de 4-puntenrenners. Normaal gesproken en zonder pech ziet over 4 weken en 2 dagen de top 10 van de TdF er ongeveer als volgt uit:
1. Froome
2. Quintana
3. Contador
4. Nibali
5. Rodriguez
6. Pinot
7. TJ van Garderen
8. Bardet
9. Valverde
10. Majka/Porte

Ik verwacht qua punten op SP eigenlijk het meest van Rodriguez en Nibali vanwege hun aanvallend karakter, de te verwachten vormdip van Contador in de eerste week, en daarna zal hij geen onnodige energie willen verspillen. Froome zal een keer of 5 hoog eindigen, wellicht een rit winnen en Quintana verwacht ik eigenlijk maar 2 of 3 keer, als het echt zwaar wordt, echt vooraan. Pinot lijkt me zijn 3 punten niet waard, dan liever de goedkopere jongerenrenner Bardet.

Wat zijn jullie verwachtingen? Is er uberhaupt iemand de 4 punten waard? Liever Kristoff dan Froome? Wat is jullie verwachting wua aantal punten per 4 puntenklassementsrenner (mijne: Nibali, Contador, Froome, Quintana)?

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@Sammy:

De enige die ik mis in jouw lijstje (en die ik zelf wel heb) is Dumoulin. Verder heb ik Wellens wat lager staan, maar dat is verder niet zo belangrijk. Als zijn blessure meevalt, dan laat ik hem gewoon staan. Verder nog wat renners die me helemaal niets zeggen (Buchmann van Argon bijvoorbeeld) en idd jongens zoals Bouhanni, Durbridge en Demarre.

Kom het uiteindelijk toch neer op die laatste 2/3 plaatsen waar het wat gokken wordt. De neiging om voor Jungels/Dennis te kiezen is groot, maar ik denk dat het idd verstandiger is om ze te laten vallen. A. Yates heb ik zelf niet zo'n goed gevoel bij. Allang blij dat Etix Alaphilippe heeft thuis gelaten. :p

Over je 4 punten vraag: Lastig. Heel lastig. Ik zou denk ik voor Quintana gaan (die jongerentrui punten is toch lekker meegenomen) en Nibali. Verder Sagan natuurlijk en dan heb je al 12 punten. Rodriguez had ik zelf als eerste op mijn lijst gezet toen ik nog van plan was een normaal team te maken. ;)

Ab Normaal

Interessante bespiegelingen. Pech daargelaten denk ik dat Froome en Quintana de sterkste zijn.
Daardoor zullen zij ook hoog eindigen in het BK en hun 4 punten absoluut waarmaken.
Nibali gaat ook goed zijn, maar denk ik op de laatste demarrage niet kunnen volgen. Daardoor in alles net iets lager dan F/Q denk ik.
Zal nog steeds zijn punten waard zijn, maar ja, je kunt ze niet allemaal.
Contador overweeg ik niet. Ik geloof gewoon niet in een Giro/Tour zege in één seizoen.

Purito neem ik ook zeker. Pinot wil ik eigenlijk ook. Denk dat die de best of the rest is en zal met JK nog een paar extra puntjes scoren. Dus ik denk dat hij zijn punten wel waard gaat zijn.
Sagan en Kristoff zullen met PK punten ook wel 160 punten gaan halen, en dus hun punten wel waard, maar ik vraag me af of er niet renners zijn die meer punten waard zijn. Ik geloof nl. niet dat er veel nullers veel punten gaan halen. Met 1 2 punter en 2 1 punters ga je denk ik meer scoren dan met Sagan en 2 nullers.

Bouhanni zie ik als de sterkste sprinter vlak. Cav is dus het overwegen waard als kluns. Aan de andere kant zie ik in Peraud de ideale kluns. Dus doe je dat voor 2 zwarte punten meer...
Dan Martin is voor mij ook wel een zekerheidje, net als Degenkolb, al sluit ik daar niet uit dat ze Sinkeldam laten sprinten op het vlakke.

Mijn twijfelgevallen waar ik nog uit moet kiezen is kluns. Neem ik de gok met Cav voor die twee punten meer dan Peraud, en ik overweeg Pinot, Sagan, Matthews en Rolland voor de laatste 7 of 9 punten die ik nog te besteden heb. Zelfs Barguil overweeg ik nog wel.
Uran vind ik een dark horse!

Ben benieuwd naar jullie overwegingen.

paapke

Ik heb het idee dat Ab mijn team aan het opnoemen is. Ik weet nog niet wat ik met Valverde moet beginnen. Veel aankomsten voor hem, maar in de Dauphine zag het er niet echt overtuigend uit, en wat is zijn plan mbt AK?

Kingstown

'@Ab:

Zelf geloof ik ook net in een combi Giro/Tour, dus Contador zou ik idd ook als eerste van de 4-punters laten vallen. Ik zie dat je Matthews nog overweegt. Daar zou ik echt geen punten aan besteden. In de vlakke sprints is het geen top-5 materiaal en in de heuvels is het maar afwachten voor wie Orica gaat rijden. Hij zal best een paar keer uitgespeeld worden, maar echt veel zie ik hem niet scoren.

Uran is zeer interessant voor slechts 1 punt. Hetzelfde vind ik trouwens van Rui Costa. Qua AK zie ik hem geen top-10 rijden, maar hij weet wel altijd zijn ritten (en mss de bollen?) er uit te pikken. Alhoewel zijn resultaten (lees behaalde punten) uit het verleden niet heel veel aanleiding daartoe geven. Daarnaast ben ik zelf nogal gecharmeerd van Gallopin en aangezien Lotto zonder klassementsman van start gaat zal in de etappes waar er geen kans voor Greipel is de vrijheid best groot zijn voor hem.

Oss zie ik trouwens als nulpunter wel een puntje of 40 halen. Ondanks dat iedereen voor van Garderen moet werken zal hij vast mee mogen sprinten zoals hij dat vorig jaar ook deed.

Ab Normaal

Oss overweeg ik ook sterk. Rui Costa heb ik lang geleden eens gelezen dat ie voor het AK wilde gaan.
Daar geloof ik niet in, daarom overweeg ik hem niet. Gallopin, tja, ik weet het niet. Die muurtjes zijn te steil voor 'm denk ik. Dan eerder Barguil.

Ik heb het interview met Matthews gelezen op cyclingnews. Volgens mij is groen best een optie voor hem.
Ik vind Matthews op het vlakke beter dan Sagan, dus waarom zou hij niet voor het groen kunnen gaan? Heuvel op vind ik hem weer sterker dan Kristoff en Degenkolb. Als ze er dus vol voor gaan is ie voor mij zelfs een zekerheid. Maar daar twijfel ik dus over.

Ab Normaal

En Rolland?

paapke

Rolland heb ik opgenomen. Ik heb daar wel een aardig gevoel bij, of het nou de bollen of AK worden. Toch overweeg ik nog Astana in mijn team. In de Giro reden ze met 3 in de top 5 ofzo. Niet dat ik dat nu zie gebeuren, maar een Fuglsang kan toch misschien boven verwachting gaan scoren. Vond ik in Zwitserland ook wel indruk maken tot aan koninginnerit.

Silent Hill

Rolland is maar 1 punt, en eindigt volgens mij in de Top 10. Waarom niet ?
Zelfs met domme aanvallen eindigde hij reeds 2 maal 11de en eens 8ste. Nu het bergen troef zijn, lijkt hij me een zekerheid voor Top 10.
Beeld je in wie op kop rijdt in de bergen: de grote 4 met Pinot, een verrassing die onvoorspelbaar is, misschien nog net Rodriguez. Daarachter rijdt een groepje die niet mee kan: Tejay, Bardet, Uran, Mollema, een verloren Spanjaard, maar ook Rolland. Dan kan je voor 1 punt niet missen.
Ik neig trouwens veel 1-punters te nemen als Uran, Mollema, Arredondo, Rolland, Costa, Kelderman, Fuglsang, Martin, zelfs Porte. Presteren ze, zijn ze goud waard, presteren ze niet, geen man over boord. Presteert Nibali niet, ben je ineens 4 punten kwijt.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Klopt, maar als er 4 niet presteren....
Ik zit vooral met Pinot. Gaat ie zijn 3 punten waard zijn.
Voor 1 punt meer heb je Nibali, die altijd presteert in een grote ronde en nooit uitvalt. Sterk stuurt, goed positioneert enz.
Maar Pinot heeft jongere punten en dan kun je een 1 punter extra nemen.

Ik heb zo weinig sprinters met Degenkolb en Oss. Rojas nog een optie?

paapke

Bennett misschien?

Coma Cat

Voor dejongerentrui verwacht ik dat Adam Yates het beter gaat doen dan Simon. Hij was in de Dauphine helemaal niet slecht, een 20e plaats in dienst. Simon gaat niet voor een klassement en zie ik eerder tijd verliezen in de eerste week. Die is ook al lang in vorm, dus kan een terugval krijgen, itt zijn broer die er een tijd uit is geweest.

Ab Normaal

'@ComaCat
Zo denk ik er hetzelfde over!

KcirAmsnir

'@Ab
Misschien Boasson Hagen als extra sprinter? Gaat waarschijnlijk veel top-10 klasseringen pakken, op het vlakke en in de heuvels. Kasseienrit misschien een uitschieter. Cimolai misschien, als die ook meesprint op het vlakke. Wat betreft Pinot twijfel ik ook erg. Hij sprint vaak mee wanneer er een kleiner groepje aankomt, hij heeft geen daalangst meer, dus wie weet gaat hij nog een paar keer in de afdaling in de aanval en in de bergop aankomsten zie ik hem ook hoog eindigen. Al met al wordt het leuk dit jaar op Sportpools, veel verschillende teams.

Ab Normaal

'@KcirAmsnir
Ik weet het niet, maar ik geloof niet in EBH deze tour en vind 1 pt voor Cimolai ook teveel. Dan zijn er veel interessantere.
Rojas bijvoorbeeld. Of Barguil.

KcirAmsnir

Verwacht je dat Rojas op het vlakke mee gaat sprinten? Zo nee, dan zijn het toch vier etappes waarin je al meer punten gaat pakken met EBH en in de etappes die Rojas beter liggen zie ik EBH niet veel lager eindigen, tenzij hij eerder lost dan Rojas. Cimolai is inderdaad duur met één punt.

pirazzi

Wat betreft Cancellara die vind ik ook wat duur, haalt waarschijnlijk wel top 5 in de eerste etappe maar voor de rest? Je moet hem waarschijnlijk wel hebben als je een dagsucces in de eerste etappe wilt halen.

Ab Normaal

'@KcirAmsnir
Daar heb je wel een punt. Dat weet je bij Rojas en Movistar nooit.
Ik vind hem momenteel wel beter. Zowel op het vlakke als heuvel op.
Maar van EBH weet je zeker dat hij kopman is en altijd meesprint. Geen gedoe voor klassementsrijders zoals bij Movistar.

paapke

'@ pirazzi: in de kasseienrit misschien nog?

pirazzi

Ja dat is waar, werd vorig jaar vijfde in de rit die Boom won maar reed de Tour niet uit. Misschien dit jaar wel omdat het zijn laatste is?

Ab Normaal

Pfff, sterk staaltje van Nibali hoor.
Die gaat er toch weer gewoon staan.

Onbekende gebruiker

Sterker nog, ik denk dat Nibali hem gaat winnen.

Niet omdat het de sterkste klimmer is, maar wel omdat ie slim is, en omdat ik gewoon niet zie waar Quintana of Froome deze ronde moeten gaan winnen. Als je het routeboek bekijkt, zijn het met name rit 10 (Pierre Saint-Martin), rit 12 (Plateau de Beille) en rit 20 naar Alpe d'Huez, waar dat kan gebeuren. Die laatste, als er een beetje vuurwerk gemaakt wordt, is wat mij betreft het meest onderscheidend, daar kun je een minuut verliezen als topper, misschien 2 met een slechte dag.

Maar verder is het óf niet onderscheidend genoeg (ritten 11, 16, 17, 18, 19) óf juist een kolfje naar Nibali's hand. Die eerste week al, de muurtjes, de kasseien, de TTT, de kasseien, de afdaling naar Gap, maar ook naar Pra Loup waar Bardet een minuut won in de afdaling in de Dauphiné, het zijn kolfjes naar Nibali's hand. Als Quintana en Froome geen echte pech kennen, bv op hun plaat gaan, of niet alert genoeg zijn bij waaiers en valpartijen, dan denk ik dat Nibali al dik anderhalve minuut heeft tegen de rustdag. En met 10 seconden bonificatie en de tijdverschillen op de muurtjes denk ik dat Purito nog het dichtst bij hem staat.

Ab Normaal

En Pinot?

Verbeek

Is Demare zijn zijn punt waard in de sprint denken jullie ??

1 2 ... 5 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.