Nou moet ik er eerlijkerwijs wel bij zeggen dat hij natuurlijk jarenlang in dienst gereden heeft van en pas de laatste paar jaren bij Cofidis kopman is en voor zichzelf mag rijden. Dat vertekent het beeld uiteraard behoorlijk, maar zelfs met die wetenschap verwacht ik niet al te veel punten. Wel een type wat voor de bollen zou kunnen gaan. Als het de Vuelta was en hij 0 punten zou kosten, dan zou ik hem wel nemen. Nu niet. Het deelnemersveld is echt veel te sterk.
Pfff, mijn laatste keuze. Of ik neem Cav als kluns, of ik neem Bouhanni en dan moet ik of Rolland of Dan Martin of Uran of EBH thuis laten.
Uran vind ik erg goedkoop en het risico absoluut waard, Rolland zegt mijn gevoel dat ie goed gaat zijn en het is een parcours wat bij Dan Martin past. EBH heeft een aardige voorbereiding, geen kopman en zal zowel op het vlakke als heuvelop meesprinten en heeft in het verleden bewezen dat ie ook aanvalt in overgangsetappes.
Bouhanni zal niet goed zijn na zijn val verwacht ik, Cav vond ik juist beresterk op het Britse kampioenschap.
Of ik neem Peraud als kluns en laat Pinot thuis en neem er nog een 1 punter bij, maar heb er bij geen één niemand echt een goed gevoel.
Wie o wie???
Maar als EBH in 5 etappes top-10 rijdt is hij zijn punten al waard en dat zie ik eerlijk gezegd wel gebeuren.
Als Bouhanni afstapt dan zal hij ook weinig tot geen punten hebben behaald in de etappes die hij wél gereden heeft. Als hij start ga ik er toch wel vanuit dat hij een aantal etappes uitrijdt. Reken dat hij een etappe of 8-10 zal rijden en dan afstapt heb je -75 punten. Voor een 3-punten kluns is dat het risico wel waard. Cav kan daarentegen zomaar 3 keer winnen, 2 keer top-5 en 20 truipunten pakken, misschien meer en dan zit je al op minimaal 100 punten en als het tegenzit gaat 'ie 150 punten pakken.
Pfff, das wel een heel risicovolle kluns voor een puntje Waggie. Maar tof team.
@Ab, sorry, reageren is er een beetje bij ingeschoten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.