Sportpools Tour de France

1 2 ... 8 9 10 11
Rechter K

Dank je pirazzi, debusschere is dan zeker het overwegen waard.

Andere suggesties zijn ook welkom. Navardauskas, Boom en Jungels heb ik al in mijn ploeg overigens. Die worden het dus ook niet.

woture

Ik heb alvast een filmpje gemaakt van de tijdrit. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
https://youtu.be/eb6uyfsVNjw

pirazzi

Leuk filmpje alleen ik zou het zonder die muziek doen. Overigens is http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/linkupdates een betere plek daarvoor dan hier.

denise

Er zijn maar 4 vlakke ritten en met Jens Debusschere zie ik niet goed in waar die punten kan scoren met een Greipel. Ik zou die zeker niet nemen.

Rechter K

Zou Navarro van Cofidis een goede kunnen zijn? Rijdt zelden hele korte uitslagen, maar eindigt bij de grote rondes wel regelmatig rond plek 10.

WCEendT

Iemand enig idee hoe het met Bouhanni zit??? Is hij werkelijk waar in goede vorm of is hij echt een twijfelgeval?

Heb nu als sprinters:
Sagan
Degenkolb
Kristoff
Benett
Fonseca
Demare
Boason of Coquard (denk dat ik voor Boason ga vanwege meer zwaardere sprint etappes)
Pantano
Cimolai

Rechter K

Bouhanni was goed in vorm, maar is gevallen en dus niet helemaal fit. Hij start wel sowieso, maar lijkt me niet dat hij goed gaat zijn.

Daarom heb ik hem als kluns genomen. :-)

Kingstown

'@ Rechter K

Check het aantal punten wat Navarro de afgelopen jaren heeft behaald. Afgezien van de Vuelta vorig jaar was het niet echt indrukwekkend en het deelnemersveld nu is een stukje sterker. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.

http://www.sportpools.net/nl/speler/398/

Rechter K

Dat is inderdaad ronduit matig ja. Vooralsnog toch maar op Wellens houden dan...

Kingstown

Nou moet ik er eerlijkerwijs wel bij zeggen dat hij natuurlijk jarenlang in dienst gereden heeft van en pas de laatste paar jaren bij Cofidis kopman is en voor zichzelf mag rijden. Dat vertekent het beeld uiteraard behoorlijk, maar zelfs met die wetenschap verwacht ik niet al te veel punten. Wel een type wat voor de bollen zou kunnen gaan. Als het de Vuelta was en hij 0 punten zou kosten, dan zou ik hem wel nemen. Nu niet. Het deelnemersveld is echt veel te sterk.

Laatst gewijzigd
paapke

Interessant: Gerrans en Kwiatkowski aangeduid als kopman van hun team.

Ab Normaal

Pfff, mijn laatste keuze. Of ik neem Cav als kluns, of ik neem Bouhanni en dan moet ik of Rolland of Dan Martin of Uran of EBH thuis laten.
Uran vind ik erg goedkoop en het risico absoluut waard, Rolland zegt mijn gevoel dat ie goed gaat zijn en het is een parcours wat bij Dan Martin past. EBH heeft een aardige voorbereiding, geen kopman en zal zowel op het vlakke als heuvelop meesprinten en heeft in het verleden bewezen dat ie ook aanvalt in overgangsetappes.
Bouhanni zal niet goed zijn na zijn val verwacht ik, Cav vond ik juist beresterk op het Britse kampioenschap.

Of ik neem Peraud als kluns en laat Pinot thuis en neem er nog een 1 punter bij, maar heb er bij geen één niemand echt een goed gevoel.

Wie o wie???

paapke

Cav als kluns! En anders Uran eruit laten (die andere 3 heb ik namelijk wel (overwogen)). Ik heb inmiddels mijn team maar verzegeld, want ik bleef maar schuiven. Cav als kluns en bidden voor waaiers in rit 2, dat hij er niet bij zit. ;-)

KcirAmsnir

Precies hetzelfde dilemma. Ik denk dat ik toch voor Bouhanni ga aangezien hij er erg gehavend uitzag na z'n val. Hopen dat hij zich in de eerste week richt op overleven om daarna mee te gaan sprinten en misschien winnen in Parijs.

Rechter K

'@Ab Normaal:

Ik heb zelf dezelfde twijfels gehad en voor Bouhanni als kluns gekozen. EBH zou ik eruit laten, die is in mijn ogen zowel op de heuvels als in de vlakke sprints niet goed genoeg om te winnen.

Ab Normaal

Met het risico natuurlijk dat Bouhanni snel uitstapt omdat het echt niet gaat.
Cav rijdt uit.

KcirAmsnir

Maar als EBH in 5 etappes top-10 rijdt is hij zijn punten al waard en dat zie ik eerlijk gezegd wel gebeuren.

Als Bouhanni afstapt dan zal hij ook weinig tot geen punten hebben behaald in de etappes die hij wél gereden heeft. Als hij start ga ik er toch wel vanuit dat hij een aantal etappes uitrijdt. Reken dat hij een etappe of 8-10 zal rijden en dan afstapt heb je -75 punten. Voor een 3-punten kluns is dat het risico wel waard. Cav kan daarentegen zomaar 3 keer winnen, 2 keer top-5 en 20 truipunten pakken, misschien meer en dan zit je al op minimaal 100 punten en als het tegenzit gaat 'ie 150 punten pakken.

MarijnPieper

Lastminute aanpassingen.. Dumoulin haal ik eruit voor EBH, Bennet voor Uran. Laat de Tour maar komen.

Ab Normaal

'@MarijnPieper
Dat lijken mij goede aanpassingen

MarijnPieper

En dan nog één laatste twijfelgeval.. Quintana of Froome.. Zullen niet ver van elkaar eindigen in het klassement, maar voor Quintana pak je wel de witte trui punten..

Amazing Mike

'@MarijnPieper
Je geeft zelf het antwoord al.... :-)

paapke

Allebei, en dan een andere 4-punter niet.

waggie

Vincenzo Nibali 4
Christopher Froome 4
Daniel Martin 1
Rui Alberto Costa da Faria 1
Simon Yates 1
Bauke Mollema 1
Wouter Poels 0
Peter Sagan 4
John Degenkolb 2
Arnaud Demare 1
Greg van Avermaet 1
Tom Dumoulin 1
Ramunas Navardauskas 0

Geheime wapen
?

Kluns
Michael Albasini 1

Succes allemaal ;)

Onbekende gebruiker

Pfff, das wel een heel risicovolle kluns voor een puntje Waggie. Maar tof team.

@Ab, sorry, reageren is er een beetje bij ingeschoten.

waggie

'@Sammy
Ja inderdaad, maar ik wilde geen van mijn 1-punters opofferen en verder zag ik alleen Ten Dam als eventuele 1-kluns.
Daarnaast zal Albasini veel moeten knechten voor Gerrans/Matthews/Yates/Yates.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.