Sportpools Tour de France

1 2 ... 8 9 10 11
Dup

'@paapke; Dacht dat i dat hier ergens had gelezen. Ben op vakantie dus krijg niet alles correct mee haha.

Keibler

Hallo mss een domme vraag maar wat houd 'de kluns' in :p

sprintgeit

'@Keibler, misschien even de spelregels lezen? Dat kan gewoon op de site

Keibler

Link?

ezequiel

'@Keibler

De kluns is een speciale renner binnen je team. Deze renner bezorgt je namelijk geen punten, maar levert je verliespunten op als hij sterk presteert of de koers niet uitrijdt (zie puntentelling). Kies je een kluns met zwarte lijst punten dan mag je deze zwarte lijst punten extra besteden aan je 14 overige renners.

Voorbeeld: Renner X heeft 3 zwarte lijst punten en wordt als kluns gekozen. Voor de overige 14 renners mag je dus nu 20+3=23 punten uitbesteden. Aan jou de keuze om risico's te nemen met je klunskeuze om zodoende op papier een sterkere team te kunnen samenstellen ;-)

rolei

Ik heb ook, beetje laat, een teampje gemaakt en ik twijfel vooral over de sprinters. Ik heb er nu maar twee voor in totaal drie punten en dat is wat weinig. Sagan is wel verleidelijk voor vier punten. Hij zal vast wel 200 punten halen, maar dat moeten Quintana, Nibali en Froome ook wel kunnen. Matthews is op het vlakke niet sterk genoeg denk ik en voor de rest is het veel net niet.

Voor het AK heb ik nu twee 4-punters en een driepunter. Als ik peraud als kluns opstel kan ik Froome er nog ingooien, maar het is wel een gok. Peraud rijdt altijd een slechte voorbereiding. Qua eenpunters ben ik er ook nog niet uit. Rolland, Talansky, martin, Kelderman, Fuglsang zijn allemaal interessant. Ik heb nog een paar dagen ;)

escapados

Over Matthews:

"The goal for him is to win a stage and there are good opportunities right throughout the Tour for him. The green jersey, despite much hype, is not on our agenda this year"

sprintgeit

Wat is het ww voor de wielerflits subleague?

pirazzi

'@sprintgeit Dat staat op pagina 4 van deze thread.

Ab Normaal

Vind Matthews de allermoeilijkste van allemaal.
Gaat ie voor groen is het een must have, gaat ie voor een etappezege en wordt enkel Gerrans uitgespeeld in de lastige aankomsten, dan is ie zijn punten niet waard.

RiccoRicco

'@ab normaal Het lijkt op het laatste, maar je weet het nooit zeker. Mijn enige houvast is dat hij bij de bookies op dit moment niet erg hoog staat voor de groene trui..

Siep

Pinot of Tejay?

Ab Normaal

Pinot. Absoluut.

Onbekende gebruiker

Zeg Ab, je hebt een beriggie op SP

mickw92

Ik heb nog 2 plekken vrij en twijfel tussen 4 renners: Degenkolb, Dan Martin, Rui Costa of Matthews. Naar welke 2 renners zou jullie keuzen gaan?? * zonder budget

Onbekende gebruiker

'@Mick; andere pool, zal een andere puntentelling aanhangen, daarmee niet te zeggen.

RVG30

Ik neig naar Degenkolb en Dan Martin.
Twijfel over Matthews en hoop dat Dan Martin zowel in de aanval etappes als in het hooggebergte er regelmatig bij kan zitten.

Rui Costa... ik was hem haast vergeten... Geen idee hoe ik hem in moet schatten.

Lamme Frans

Ik heb mijn team klaar. Nibali, Rodriguez en Sagan, Bardet en Degenkolb. Verder Oss en Navardauskas als nullers. En voor de rest alleen maar 1-punters. Ik ga dit weekend fietsen in het Zwarte Woud, dus van de tourstart in mijn eigen Utrecht maak ik niets mee. Veel succes met het maken van je team! ;-)

Voor JK helaas alleen Bardet en Kelderman. Dat is misschien wat mager. Ik vind Quintana en Pinot te duur. En van die Yates broers weet ik niet echt wat ik kan verwachten. Meintjes staat op de reservelijst, maar eigenlijk verwacht ik daar ook geen wonderen van.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Sammy
Bericht terug!
@Lamme
Interessant team.
Veel plezier in Duitsland. Mooi daar. En veel water meenemen.

Kingstown

Mijn jongerenteam is ook klaar. Benieuwd hoeveel spijt ik daarvan ga krijgen.
Eerste ronde in Wimbledon was trouwens ook een doorslaand succes. Alle spelers zijn door naar ronde 2.

Ab Normaal

Allemaal? Ik verlies allen Kokkinakis.
Ik ga eens naar je team kijken.

Lamme Frans

Ik ben er al 3 kwijt. Maar ik moet wel zeggen dat ik het heel snel en vlak voor de deadline heb gemaakt.

Kirsipuu

Wat een gepuzzel weer zeg. Nu Degenkolb, Matthews, Greipel, Boasson Hagen, Dan Martin, Valverde, Gerrans, Quintana, Froome, T. Martin, Uran, Dennis, Wellens.

Uiteraard nog wel wat twijfel. Voor de dagsuccessen zit ik denk ik wel goed maar voor het AK is het misschien wat mager... Gaat Quintana niet teveel tijd verliezen op de kasseien? Genoeg aankomsten voor Valverde, maar gaat hij die 3 punten terugverdienen?

Rechter K

Hallo allemaal,

ik heb vanaf moment 1 besloten om Tim Wellens als SW te nemen, maar begin nu toch enorm te twijfelen. Dit aangezien hij aangeeft alleen voor een ritzege te gaan en terugkomt van een blessure.

Wat denken jullie? Zou het een goed SW zijn?

pirazzi

Goedemorgen Rechter K,

Mocht Wellens slagen in een ritzege dan is dat al 25 punten en misschien als hij de Tour uitrijdt komt hij ook in de top 15 van het jongerenklassement (minimaal 2 punten). Maar Jens Debusschere als SW zou ook kunnen want die heeft aangegeven wel de Tour te willen uitrijden en kan punten pakken in etappes waarin Greipel het laat lopen.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.