Scorito Giro 2024

1 2 ... 158 159 160 161
ZK

Wat duurt die top 20 weer lang zeg... Dat moet anno 2024 toch wel sneller kunnen. Kan allemaal geautomatiseerd gebeuren, zou je zeggen

nasibal

Ik probeer vooral te wennen aan what ever het is dat Jip aan heeft. 

Kippie
Ecko
#3949
Ik denk het niet. Mensen die na een paar etappes kansloos (denken te) zijn gaan er dan bewust op spe...

Eens met de analyse vwb de bankpuntjes ! Teampunten zie ik toch wel als deel van de strategie. Je kan 4 UAE mannen meenemen en Pogi kan vervolgens uitvallen vanwege een val / corona / heimwee etc. In dat opzicht enigzins 'risicovol' om een deel van je budget te laten afhangen van 1 (ubergoede) renner. De teampunten zijn daarnaast ook ingeprijsd, zie een Novak en Oliviera beiden voor €1.5m.

Ben Nihilisty
Kippie
#3953
Eens met de analyse vwb de bankpuntjes ! Teampunten zie ik toch wel als deel van de strategie. Je ka...

Het maakt het spel inderdaad wel dynamischer, maar wat mij betreft is dat al vraag 2 die volgt op vraag 1 'zijn teampunten terechte/logische punten?' en dat vind ik persoonlijk echt wel een lastige vraag. Af en toe is een teamgenoot echt van cruciaal belang wat zich zonder teampunten niet in scoritopunten vertaalt. Tegelijkertijd, mocht de kopman toevallig net 2e worden en/of 2e staan in een klassement, dan vervallen die teampunten alsnog. Bovendien, nog belangrijker, denk ik dat we bij die vraag wel echt even moeten kijken naar hoe eerlijk het is dat een Molano die een hele etappe afziet en probeert op tijd binnen te komen meer punten pakt in een bergetappe dan Rubio die 11e wordt - puur omdat zijn ploeggenoot de rit wint en meerdere klassementen leidt. 

Dus ja, het is een afweging die je moet maken en daarmee ook een risico dat zich ofwel uitbetaalt ofwel je opzadelt met 3 man die nooit in de punten rijden, maar wat mij betreft moet die vraag daar vóór liggen. Overigens is er w.m.b. ook nog een vraag 3: als we met teampunten werken, hoe vullen we dat in en hoeveel moet dat dan zijn. Dat heel team UAE in de top-10 van de Scoritopunten staat is m.i. eigenlijk ook best jammer. 

Valvuillerdemoz
nasibal
#3952
Ik probeer vooral te wennen aan what ever het is dat Jip aan heeft. 

Het is tule volgens mij. 

nasibal

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik een grote voorstander ben van team en truipunten. Wat in mijn ogen wel kan gebeuren om de boel een beetje te balanceren zijn die teampunten voor de bergtrui omlaag. 

Per trui zijn die teampunten helemaal niet zo doorslaggevend t.o.v normale punten en zijn ze op voldoende verschillende manieren te rapen. Ook valt het wel mee als een trui niet de hele ronde bij dezelfde persoon is. Deze giro is zowel het roze als het blauw 20 etappes lang bij dezelfde persoon. Dan is het flink aantikken met 14 punten per etappe. Daar zet je niet zo makkelijk en consequent een andere truipunten renner of "renner nr 9" tegenover als tegen en +8 of +6

Omdat AK+BK een combinatie is die veel eerder/langer voorkomt dan de andere combinaties ligt daar ruimte om de boel iets meer te balanceren. Die teampunten voor BK mogen voor mij best naar +3. Drager van de trui mag van mij uiteraard wel hetzelde blijven krijgen. 

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Puntjes zijn binnen. Ik ben 200 plaatsen gestegen na de eindafrekening. Bij de beste 150, en mijn eerste gouden bekertje met 99,5. En top 10 in het flitsforum.  Dank aan iedereen voor de tips en inzichten.

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Geëindigd met zilver op plekkie 785 - 97,6%. Na wat bronzen bekertjes eindelijk een zilveren te pakken. Er zit een stijgende lijn in dus hopelijk pakken we met de tour en/of Vuelta een gouden bekertje. Les die ik meeneem voor de volgende keer, altijd 2 of 3 toprenners met een lagere pickrate meenemen die het verschil kunnen maken. Anders wordt een gouden bekertje zeer lastig. 

floda

Jawel het is gelukt! Een gouden beker zonder DFM, O'Connor, merlier, sprintpool, narvaez en Flipje. Niet verwacht maar toch gelukt. Groves en Rubio en majka waren de verschilmakers denk ik. 

nasibal
floda
#3959
Jawel het is gelukt! Een gouden beker zonder DFM, O'Connor, merlier, sprintpool, narvaez en Flipje....

Topper, gefeliciteerd!

Wel pellizari? Gegeven de 2 t/m 5 in het BK dit jaar is die eindafrekening aardig verschilmakend denk ik. Als het ook zonder pellizari is, dan nog knapper!

Edit: Groves om vergelijkbare reden deze Giro ook heel belangrijk geweest idd. 

Laatst gewijzigd
Nazgulsauron

Hoogste score zonder DFM is plek-24, erg netjes.

Zelf zoals verwacht flink gedaald in de afrekening zonder DFM/Groves/Merlier, en slechts op brons geëindigd. Kan er mee door, maar had een tijd hoop op meer.

Volpino

Was even billenknijpen met die truipunten... ik heb maar 6 renners in top 20 AK. Geen Martinez, O'Connor, Pellizzari en Merlier.. Wel Groves, Alaphilippe, Arensman en Tiberi.

99.4% uiteindelijk en plek 11 in het forum... had ik eerlijk gezegd niet (meer) verwacht.

Beetje geluk gehad met uitvallen van Uijtdebroeks en een aantal sprinters. Maar ook dat hoort er bij

Dank voor de inzichten! En tot de tour

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Hier ook eindelijk zilver. Brons en Goud hadden we al. Nu hebben we alle kleurtjes. Op de Pozzoplaats in de forumsubpoule. Is-ie er toch nog bij.

Ben Nihilisty
nasibal
#3956
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik een grote voorstander ben van team en truipunten. Wat i...

Dat zou inderdaad denk ik al een aardige zet zijn. Wat het probleem echter denk ik ook is, is dat AK teampunten onderhevig zijn aan de onderlinge verhoudingen in het peloton. Het risico is in een deelnemersveld met bijvoorbeeld 6 reëele opties voor het roze/geel/rood prima. Dan selecteer je in principe louter jongens die zelf ook iets kunnen toevoegen aan je team zonder hun kopman. We verkeren nu alleen in een periode dat er twee mannen toch wel ver boven de anderen uitsteken; en deze Giro was daar natuurlijk al helemaal het summum van. Dan beland je ineens in een afweging waar Laengen voor 1.5m eigenlijk alleen niet interessant is als Pogacar driedubbel lek rijdt en op z'n kloten gaat in rit 2. 

En inderdaad, dat is deels vanwege bergpunten (voorheen voor Pogi natuurlijk ook nog wit, en in de Vuelta wel eens de puntentrui), maar dat is voornamelijk vanwege de zekerheid voor het roze en etappes die op z'n lijf geschreven zijn. In een relatief voorspelbare ronde zijn die punten wat mij betreft te buitenproportioneel. Nogmaals: voor mij voornamelijk omdat een Molano of een Oliveira vrijwel geen zak te maken hebben met Pogi's prestaties (en zeker niet meer dan een Ganna voor Thomas die gelijk niks krijgt), maar in dit geval dus ook voor de dynamiek van het spel - er zijn grote rondes waar je eigenlijk gek bent om niet voor een x aantal ploegmaats van de topfavoriet te gaan; veel scoritopunten, weinig geld. 

Edit: puur kijkend naar eerlijkheid zou ik denk ik een systeem opperen met louter teampunten in de eindafrekening, en die punten mogen dan ook best een stuk omhoog ten opzichte van hoe het nu is. Al die jongens delen natuurlijk in een eindzege van hun ploegmaat, maar het varieert heel erg per etappe wie daar impact op heeft en in welke mate. 

Laatst gewijzigd
De Tourminator

De winnaar heeft 4x UAE. Daarnaast een O'Connor, Ewan en Gaviria. Maar geen Merlier of Groves. Al met al hadden we dit zelf ook nog wel kunnen verzinnen. 

 

Maar dat is niet gelukt. Door de eindafrekening ben ik toch nog naar een zilveren beker gestegen met precies 97%. Etappe 9 vergeten mijn sprinters op te stellen, dat kost me een gouden beker, maar niet getreurd, de Tour staat alweer voor de deur. Vanaf 6 juni mogen we weer puzzelen.

jenzrscl

Gesneuveld op 98.8 :(

DennisdeMenniss

Aardig hoog niveau hiero, lkkr gedaan mannen. Maar waar ik met smart op zit te wachten is ofdat Kevin z'n 50%+ heeft kunnen behouden! :D

Is er al een nieuwe blog geopend voor de Tour? 

Laatst gewijzigd
kevinraar

gezakt van 50.5 naar 47.0 op naar de tour hopelijk gaat dat beter

Vinniesmittie
floda
#3959
Jawel het is gelukt! Een gouden beker zonder DFM, O'Connor, merlier, sprintpool, narvaez en Flipje....

Gefeliciteerd floda, ik helaas net niet, ben 98,9% geëindigd.  

Berend

Ik zal voor de balans tussen alle 95%+ posts ook even melden dat ik op 84% geeindigd ben.

Toch wat te weinig UAE (Alleen Pog/Molano), beetje pech met Kooij/Vansevenant/Poppel/Vernon, en soms ook teveel risico genomen met Storer 3x kopman die dan gemiddeld 12e wordt.

Wel blij met mijn keuzes voor Arensman, Thomas, Groves, Tiberi en Alaphilippe.

Maar het was leuk en de Tour komt er al snel weer aan :)

nasibal
kevinraar
#3968
gezakt van 50.5 naar 47.0 op naar de tour hopelijk gaat dat beter

Balen kevin, maar je hebt je best gedaan! Op naar de Tour, nieuwe ronde nieuwe kansen! 

Kippie

Voor de administratie:

Plek 76 - 99,8% algemeen

Plek 6 Flits Poule

Na zilver met de Tour (2022) en goud met de Vuelta (2023).. nu ook goud met de Giro.

Dank allen voor de discussies, tips en vooral plezier ! 

Op naar de Tour <3

Arne Riis

Even dankjewel zeggen tegen Nasibal, wiens inzichten mij naar een zilveren bekertje stuurden. En dat zonder DFM of Groves. Waarom geen goud? Daarom dus, en omdat niet Storer, Zana en Bardet de aanvallers/rittenkapers bleken te zijn, maar Phlip, Steinhauser en Pellizari.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen in de Tour. Dan veel meer deelnemers, ook meer noobs, dus misschien ook een makkelijker (gouden) bekertje.

Laatst gewijzigd
ZK

Het vertrouwen een week geleden dat het bekertje niet meer mis kon gaan, wat sommige forumleden ondanks mijn ruime voorsprong op plek 300 wat voorbarig vonden, is toch terecht geweest. Top 20 score, 100% en het belangrijkste: weer een gouden beker. 

Kevin die toch niet 50% scoort is vervelend nieuws op een verder mooie dag.

Laatst gewijzigd
Ecko

Voor wie het interesseert (iedereen natuurlijk): ik eindig op 88,1%. 
Grootste gemis: DFM, Groves en extra UAE'ers. 
Het meest blij met het juist cappen van Merlier afgelopen donderdag en vandaag, en vooral met de bijna gratis punten van mijn pareltjes Narváez en VPP🥰

1 2 ... 158 159 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.