Scorito Giro 2024

1 2 ... 158 159 160 161 »
Guido Maltempi

Ghebreigzabhier heeft in elk geval een grappige naam 😉

Als dagbesteding in de afkickkliniek heb ik zojuist het team en de dagselecties van de winnaar onder de loep genomen. Met +30K deelnemers en een relatief voorspelbaar koersverloop zou je verwachten dat hij óf een nagenoeg perfect team had, óf uitmuntende dagopstellingen heeft gemaakt. Verrassing: niets is minder waar. 

Het begint al met Grossschartner ipv Bjerg (dat kost meteen 44 gratis punten). Daarnaast had hij ook Kooij, Vernon en Lipowitz mee. Verder scoort hij onderweg nog significante bankpunten, bijvoorbeeld met Rubio in rit 2 en 8, Lund in rit 3, Plapp in 6, Ewan in 9 en O'Connor in 14.

Nou, dan had hij zeker wel een team met Merlier + Groves, en een paar van VPP, Narvaez, Alaphilippe, Pellizzari, Steinhauser en Aniolkowski? Nope. Van al deze bovengemiddelde puntenpakkers had hij alleen Flip mee. Hoe heeft hij het dan in godsnaam voor elkaar gekregen om het spel te winnen?

1. Elke rit Pogi + 3x UAE opstellen. 
2. DFM, Thomas, O'Connor, Tiberi en Rubio mee. Een vrijwel perfect vijftal voor de bergetappes.
3. Flip gecapt in 12, verder overal Pogacar of Milan (en Ganna in de laatste ITT).

That's it. Petje af. Maar ook: dit moet mij de volgende keer toch ook wel lukken 😂

dr klaas
Nazgulsauron
#3990
De winnaar heeft zelfs Ewan, Gaviria, Martinez, Benno, en Flip. Wat nou zwarte lijst :P

Zo zie je maar,   Complimenten trouwens ! Je staat gewoon 28e, in de wielerindex met 4x brons achter elkaar. 

JW

Wellicht nog wat aan de late kant, maar hierbij nog het dreamteam onder de perfecte opstelomstandigheden:

Dreamteam Naam
1 Pogacar 8
2 Thomas 5
3 Merlier 4,5
4 Milan 4
5 D. Martínez 3
6 Groves 3
7 O'Connor 3
8 Molano 2,5
9 Tiberi 2,5
10 Majka 2,5
11 Oliveira 1,5
12 Rubio 1,5
13 Gaviria 1,5
14 Alaphilippe 1
15 Narváez 0,75
16 V. Paret-Peintre 0,75
17 Aniolkowski 0,5
18 Valgren 0,5
19 Pellizzari 0,5
20 Steinhauser 0,5
  Budget over € 0,00

Dit team had je een totaal van 7.801 punten op kunnen leveren

abrahamolano
abrahamolano
#3979
Het ideale team van 20 lijkt inderdaad UAE: Pogacar, Molano, Majka, Bjerg AK: Martinez, Thomas, Ti...

Met dit team 7848 punten, vooral heel veel winst in de tijdritten.

En in mijn sheet brengt jouw team 7808 punten op.

D.R.E

Toch wel benieuwd waar nasibal is geëindigd. Met zoveel beschouwingen en overtuiging van je zelf, moet je toch je score even laten weten 😉 

nasibal
D.R.E
#4005
Toch wel benieuwd waar nasibal is geëindigd. Met zoveel beschouwingen en overtuiging van je zel...

Uiteindelijk op 93%. Geen DFM en Groves, wat kleinere verkeerde keuzes en meer AK invloed op de daguitslagen dan verwacht nekt me uiteindelijk helaas.

Iemand met exact hetzelde team is uiteindelijk op goed 97% geëindigd, dus heb mezelf ook nog redelijk te pakken gehad met opstelkeuzes. 

Wat ik achteraf altijd  interessant vind om te doen is kijken of ik een aantal namen in mijn team kan veranderen zónder dat dat leidt tot veranderingen in strategie. Dat wil zeggen dat de scoritorol binnen het 20-tal, het prijssegment van de renner, het type renner, de algehele verhouding binnen je team en tenslotte ook je dagopstellingen gelijk blijven. Lukt dat, dan zat ik strategisch nog steeds op de goede weg, maar heb ik simpelweg de verkeerde namen ingevuld. Iets wat natuurlijk altijd kan, zolang glazen bollen nog niet op Amazon staan. 

Binnen mijn team zou dat het volgende zaken betekenen:

*aPP naar PlaPP: In de rittten waarin ik APP opstelde scoorde plapp. Beiden 1 miljoen en beiden vooraf een aanvallende klimmer met kans(je) op top 15 AK of beter. In de ITT's had ik nu één plekje over. 

*Danny, Pithie en Vendrame naar Aniolkowski, Groves en random 500k aanvaller: Geen strategische veranderingen in sprintteam aangezien ik Vendrame daar eigenlijk niet gebruikt heb (en ook vooraf nooit écht ingepland had). De random 500k aanvaller had in dit geval géén klimmer mogen zijn. Daar zou ik in de dagopstellingen geen plek voor gehad hebben. Pellizari en Steinhauser dus geen opties. 

Bovenstaande zou mij binnen exact dezelfde strategie een stuk meer punten hebben opgeleverd. Wat ook nog had gekund was onderstaande, maar had al iets meer impact gehad op mijn strategie, daar ik de JK punten wilde graaien en Oliveira eigenlijk 1 op 1 een budgetsprinter verving. Daar was Majka echt te duur voor. 

*Arensman en Oliveira voor DFM en Majka

Ondanks dat het me niet geleid heeft tot m'n 12e gouden bekertje kan ik denk ik prima tevreden zijn over mijn aanvliegroute. Jij wel dik een gouden bekertje neem ik aan? 

Laatst gewijzigd
D.R.E

Noppe, 98.1 helaas. Grootse gemis was Groves en een 3e UAE man.

D.R.E
nasibal
#4006
Uiteindelijk op 93%. Geen DFM en Groves, wat kleinere verkeerde keuzes en meer AK invloed op de dagu...

Ik denk overigens dat in bijna ieder team dat serieus mee doet, namen veranderen (en niet de strategie) leidt tot een gouden bekertje. Als ik bij voorbeeld Lonardi inruil voor onze sprint pool van cofidis ben ik er al. Hieruit concluderen dat je de juiste strategie hebt gekozen, is wat kort door de bocht als je het mij vraagt.

JW
abrahamolano
#4004
Met dit team 7848 punten, vooral heel veel winst in de tijdritten. En in mijn sheet brengt jouw tea...

Oh, dan heb ik toch ergens iets niet goed gedaan in mijn sheet. Mag ik vragen hoe je dit doet? Is dat net als hoe ik het doe een kwestie van passen, meten en proberen tot je denkt dat je het perfecte team hebt of kun je dit doen middels berekeningen/formules? In dat laatste geval zou ik heel graag van je willen leren hoe je dat doet!

Flepser
abrahamolano
#4004
Met dit team 7848 punten, vooral heel veel winst in de tijdritten. En in mijn sheet brengt jouw tea...

Ik kom op respectievelijk 7846 en 7806, maar dat kan te maken hebben dat er ergens in het dagelijkse proces een klassement nog niet goed stond en dat dit 2 punten scheelt (ik vermoed jongerenklassement). En ik heb geen verbetering weten te vinden, dus het lijkt me inderdaad het beste team 👍

Laatst gewijzigd
abrahamolano
JW
#4009
Oh, dan heb ik toch ergens iets niet goed gedaan in mijn sheet. Mag ik vragen hoe je dit doet? Is da...

Ik had nu wel alles doorgerekend qua scores. Dus 20 namen invullen en dan gaf hij gelijk de optimale score voor dat team.

Maar eigenlijk wilde ik ook alle permutaties van teams van 20 laten doorrekenen met een macrootje. Maar misschien is het dan beter om toch alvast het aantal zinvolle combinaties in te perken.

Ik kan je mijn Excel wel sturen.

 

JW
abrahamolano
#4011
Ik had nu wel alles doorgerekend qua scores. Dus 20 namen invullen en dan gaf hij gelijk de optimale...

Als je dat zou willen doen, zou ik dat geweldig vinden. Mijn mailadres is [email protected] 

dr klaas
D.R.E
#4008
Ik denk overigens dat in bijna ieder team dat serieus mee doet, namen veranderen (en niet de strateg...

Als je serieus meedoet is 1 op 1 vervangen al een stijging van vele procenten dus dat klopt.

De strategie / balans juist hebben betekend m.i. relatief weinig bankpunten en dus het  juiste aantal sprinters/ aanval/tijdrit klassement teammaten goed inschatten als ook het prijskaartje wat er aan hangt, dit vind ik persoonlijk het moeilijkste.

 Dan kun je dus pech hebben dat je je Uitdebroek verkiest boven Arensman.  Of DFM boven bardet/ Caruso of Girmay boven Groves.

 

 

 

1 2 ... 158 159 160 161 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.