Bon dan doe ik maar de eerste inbreng hier.
Ieder jaar denk ik "thoh die Thomas is nu toch echt wel niet meer meenemen toch?" En dan rijd hij goed als ik hem niet meeneem. En in Tour of the Alps zat hij er toch al goed bij gisteren
Snel ook even parcours bekeken. Sprinters worden heel intressante keuze. Aantal goeie sprinters aanwezig:
Kooij, Merlier, Milan, Ewan, Groves, Jakobsen,...
Maar erg weinig sprinterkans op het eerste zicht dus dat wordt al een eleuke balans zoeken.
Hangt af van wat je als mogelijke sprintkansen ziet
Even in detail gekeken voor mij
Ik zie enkel Rit 5,11,13,18 en 21 als sprintkansen.
Er zijn een boel ritten die wel vlak finishen maar daar zie ik die toch nt meteen meedoen.
Zefs een rit 11bv als de ploegen van de sterkere sprinters daar hard rijden zie ik toch nt veel kansen voor type Merlier/Jakobsen
Ik had etappes 3, 4 en 9 ook als sprintkansen gerekend.
In etappe 3 ligt er vlak voor de finish een klimmetje van 1.8km aan 4.2% zie ik op PCS en in etappe 4 ligt vlak voor de finish de Capo Mele van 1.8km aan 4.4%. Deze twee etappes zijn dus heel vergelijkbaar. Het lijkt me dat de sterkere sprinters dit sowieso moeten kunnen. En zou dit genoeg zijn om sprinters als Merlier eraf te rijden? Lijkt me op het randje. Het is dan ook relevant of er teams zullen zijn die het hard gaan maken op die klimmetjes om sprinters te lossen. Welke teams zouden dat kunnen doen? Misschien Alpecin voor Groves en Intermarche voor Girmay?
Etappe 9 is misschien toch wel wat lastig voor de sprinters zie ik nu met meerdere klimmetjes en als laatste 3.2km aan 4.4%. Lijkt me te zwaar voor Merlier, Jakobsen, Welsford, etc, maar wel te doen voor een Groves (in goede doen) en een Girmay bijvoorbeeld?
Hallo allen,
Na wat jaren af en toe te hebben meegelezen nu voor het eerst dan maar is een bijdrage richting de Giro.
In mijn ogen een opmerkelijke grote ronde qua bezetting. Pogacar die er ,normaliter, met kop en schouders bovenuit steekt in afwezigheid van de andere echt grote namen. Daarom ondanks zijn hoge prijskaartje zijn geld waard.
Daarnaast volgens huidige startlijst op PCS relatief veel sprinters aan de start wat inhoudt dat de ploegen zat kansen zien om te sprinten. Zeker voor de wat sterkere mannen, ben benieuwd of we Kooij hier ook al tussen kunnen zetten of dat Laporte de rol van Wout gaat overnemen in de wat lastigere etappes.
In ieder geval al heel veel zin en vanaf donderdag weer lekker puzzelen!
Ik had hier ook ritten 3,4,5,9,11,13,18,21 opgeschreven als sprintkansen. Waarbij ik in ritten 11,13,18,21 de meeste sprinters wel zie mee doen die nog niet zijn afgestapt.
Ritten 3,4,5 lijkt we ook wel te doen voor veel sprinters. De rit met de meest geloste sprinters is dan wel rit 9. Groves, Girmay,Pithie en mss zelfs Milan zullen dit wel aan kunnen.
Hij gaf in Radio Scorito aan dat Pogi sowieso de duurste renner ooit op Scorito gaat worden, en ze waren nog in twijfel of ze hem relatief zó duur zouden maken dat men toch nog zou gaan twijfelen om een team zonder Pogacar te overwegen. Zou dus ook wel eens hoger kunnen worden dan 7.5m. En dan niet nemen hoor, mensen!
Eigenlijk super dom om Pogi verschrikkelijk duur te maken. Maakt het alleen maar een groter gokspel. Je moet hem normaal gesproken hebben, maar kunt er nu ook op speculeren dat hij (vroeg) uitvalt. Als dat zo is, ben je met een ploeg zonder Pogi spekkoper en moet het wel gek lopen als je geen bekertje pakt. Was m.i. veel beter voor het spel geweest als je Pogi 500K duurder had gemaakt als de op een na duurste renner. Dan neemt iedereen hem en kun je een zuiverder spel spelen met de andere 19 renners.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.