Scorito Giro 2024

« 1 2 3 4 ... 34 35
jan derksen

Donderdag opent hij alweer brand maar los!

John Bon

Bon dan doe ik maar de eerste inbreng hier. 

Ieder jaar denk ik "thoh die Thomas is nu toch echt wel niet meer meenemen toch?" En dan rijd hij goed als ik hem niet meeneem. En in Tour of the Alps zat hij er toch al goed bij gisteren

Snel ook even parcours bekeken. Sprinters worden heel intressante keuze.  Aantal goeie sprinters aanwezig:

Kooij, Merlier, Milan, Ewan, Groves, Jakobsen,... 

Maar erg weinig sprinterkans op het eerste zicht dus dat wordt al een eleuke balans zoeken. 

Laatst gewijzigd
jan derksen

ik hoorde ergens al dat pogacar 7,5 miljoen gaat kosten. die gaat hier niet mee veel te duur 

PieterZegen

@John Bon weinig sprintkansen? Ik tel 8 mogelijke sprintetappes, waarbij er dan wel een paar tussen zitten die misschien alleen voor de sterkere sprinters zijn. Zien jullie dit anders?

Sprinters kiezen wordt een hele puzzel inderdaad in dit sterke deelnemersveld. Zin in! 

 

John Bon
PieterZegen
#4
@John Bon weinig sprintkansen? Ik tel 8 mogelijke sprintetappes, waarbij er dan wel een paar tussen...

Hangt af van wat je als mogelijke sprintkansen ziet

Even in detail gekeken voor mij
Ik zie enkel Rit 5,11,13,18 en 21 als sprintkansen. 

Er zijn een boel ritten die wel vlak finishen maar daar zie ik die toch nt meteen meedoen. 
Zefs een rit 11bv als de ploegen van de sterkere sprinters daar hard rijden zie ik toch nt veel kansen voor type Merlier/Jakobsen

Laatst gewijzigd
PieterZegen
John Bon
#5
Hangt af van wat je als mogelijke sprintkansen zietEven in detail gekeken voor mijIk zie enkel Rit 5...

Ik had etappes 3, 4 en 9 ook als sprintkansen gerekend.

In etappe 3 ligt er vlak voor de finish een klimmetje van 1.8km aan 4.2% zie ik op PCS en in etappe 4 ligt vlak voor de finish de Capo Mele van 1.8km aan 4.4%. Deze twee etappes zijn dus heel vergelijkbaar. Het lijkt me dat de sterkere sprinters dit sowieso moeten kunnen. En zou dit genoeg zijn om sprinters als Merlier eraf te rijden? Lijkt me op het randje. Het is dan ook relevant of er teams zullen zijn die het hard gaan maken op die klimmetjes om sprinters te lossen. Welke teams zouden dat kunnen doen? Misschien Alpecin voor Groves en Intermarche voor Girmay?

Etappe 9 is misschien toch wel wat lastig voor de sprinters zie ik nu met meerdere klimmetjes en als laatste 3.2km aan 4.4%. Lijkt me te zwaar voor Merlier, Jakobsen, Welsford, etc, maar wel te doen voor een Groves (in goede doen) en een Girmay bijvoorbeeld?

 

 

 

 

 

DaLuca23

Hallo allen, 

Na wat jaren af en toe te hebben meegelezen nu voor het eerst dan maar is een bijdrage richting de Giro.

In mijn ogen een opmerkelijke grote ronde qua bezetting. Pogacar die er ,normaliter, met kop en schouders bovenuit steekt in afwezigheid van de andere echt grote namen. Daarom ondanks zijn hoge prijskaartje zijn geld waard.

Daarnaast volgens huidige startlijst op PCS relatief veel sprinters aan de start wat inhoudt dat de ploegen zat kansen zien om te sprinten. Zeker voor de wat sterkere mannen, ben benieuwd of we Kooij hier ook al tussen kunnen zetten of dat Laporte de rol van Wout gaat overnemen in de wat lastigere etappes.

In ieder geval al heel veel zin en vanaf donderdag weer lekker puzzelen!

de Tour

O'conner als grote uitdager van Pogi. Het kan verkeren.

Jasperdewaal11

De grote uitdager?  Bardet, DFM of de INEOS tandem zie ik toch eerder op het podium komen, op laten we zeggen een minuut of 5+ ?

John Bon

Merlier wordt een boeiende hoofdbreker. Als hij kan sprinten is hij msch wel de topfavoriet en dus zal hij duur zijn maar hoeveel keer zal hij sprinten? 

Kevino1983

Merlier kan toch nog geen drempel over? 

John Bon
Kevino1983
#11
Merlier kan toch nog geen drempel over? 

dat is inderdaad wat ik bedoel ja. Als hij kan sprinten is hij topfavoriet maar met dit parcours is de vraag hoeveel keer zal hij sprinten. 

Jasperdewaal11

Merlier wordt 8e in Gent Wevelgem dus die drempels zijn iets hoger daar

Ragnar Lolbroek

Ik had hier ook ritten 3,4,5,9,11,13,18,21 opgeschreven als sprintkansen. Waarbij ik in ritten 11,13,18,21 de meeste sprinters wel zie mee doen die nog niet zijn afgestapt. 

Ritten 3,4,5 lijkt we ook wel te doen voor veel sprinters. De rit met de meest geloste sprinters is dan wel rit 9. Groves, Girmay,Pithie en mss zelfs Milan zullen dit wel aan kunnen. 

martijncr

Zin in! Ik zit ook wat te browsen en zie dat Trentin voor het laatst in 2016 een Giro reed... lijkt me direct een interessante pick met dit voorjaar en Italiaanse roots. Puntentrui misschien wel?

Jasperdewaal11

Interessante pick zou goed kunnen maar de puntentrui gaat niet gebeuren. Hij gaat geen sprint winnen of structureel top 5 rijden.

dr klaas

Trentin moet de sprint aantrekken voor Dainese lijkt me.   En Storer kan ook zomaar een koopje worden ?

Ragnar Lolbroek

Pogacar 7,5 miljoen? Is Meneer Scorito al prijzen aan het hinten op X/Twitter?

Ben Nihilisty
Ragnar Lolbroek
#18
Pogacar 7,5 miljoen? Is Meneer Scorito al prijzen aan het hinten op X/Twitter?

Hij gaf in Radio Scorito aan dat Pogi sowieso de duurste renner ooit op Scorito gaat worden, en ze waren nog in twijfel of ze hem relatief zó duur zouden maken dat men toch nog zou gaan twijfelen om een team zonder Pogacar te overwegen. Zou dus ook wel eens hoger kunnen worden dan 7.5m. En dan niet nemen hoor, mensen!

Sjonge Jonge

Uijtdebroeks 3,5

DFM 3

O'Connor 3

Bardet 2,5

Tiberi 2,5

Majka 2,5

Carthy 1,5

Quintana 1,5

Onder voorbehoud uiteraard, bron Meneer Scorito op X

benvanonna

Groves of Welsford of Dainese

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
benvanonna
#21
Groves of Welsford of Dainese

Oei al 'of- vragen' voor de prijzen bekend zijn, dat moet een record zijn. 

Antwoord op je vraag: Nee

Pim Todcock

Kooij, Pogi, Cian teab. Er zijn geen goede vervangers. Ook al kun je voor de rest alleen maar 500k mannen nemen.

VincentK
jan derksen
#3
ik hoorde ergens al dat pogacar 7,5 miljoen gaat kosten. die gaat hier niet mee veel te duur 

Eigenlijk super dom om Pogi verschrikkelijk duur te maken. Maakt het alleen maar een groter gokspel. Je moet hem normaal gesproken hebben, maar kunt er nu ook op speculeren dat hij (vroeg) uitvalt. Als dat zo is, ben je met een ploeg zonder Pogi spekkoper en moet het wel gek lopen als je geen bekertje pakt. Was m.i. veel beter voor het spel geweest als je Pogi 500K duurder had gemaakt als de op een na duurste renner. Dan neemt iedereen hem en kun je een zuiverder spel spelen met de andere 19 renners.

Benzardi
VincentK
#24
Eigenlijk super dom om Pogi verschrikkelijk duur te maken. Maakt het alleen maar een groter gokspel....

Goed punt.

« 1 2 3 4 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.