Scorito Giro 2024

1 2 3 4 ... 53 54
Ragnar Lolbroek
ZK
#72
Ploeggenoten Pogi wordt nog een breinbreker. Als een Majka of ringel S regelmatig to 20 rijdt, zijn...

Als Molano effectief gaat sprinten en niet de rol krijgt van "man voor het vlakke", valt daar mss nog wat te pingpongen voor teampunten.🤷‍♂️

Hay
Reus
#74
Dat kwam hier in een app groepje ook al ter sprake.  het lijkt erop dat de Scorito waarde bepa...

Pithie is natuurlijk veel meer dan een sprinter, kan ook op een klassiek parcours uitstekend uit de voeten zo blijk dit klassieker seizoen. Gigantische inhoud die jongeman.

ProScoritoManager

Het zal vast voor een deel ook komen doordat ik zelf teveel op m'n centen zit, maar ieder spel lees ik weer dat het budget zo ruim is. Maar nu zitten we met een effectief budget van 39 miljoen voor 19 renners. Iedere AK man die per ongeluk wel eens een top5 notering in een grote ronde heeft gereden minimaal 3 miljoen. Sprinters die hun eerste grote ronde überhaupt nog moeten rijden van 4 miljoen. Een man die in het slotweekend 38 wordt voor 5 miljoen. En dan nóg lees ik reacties over een ruim budget?! Ik kan haast niet anders concluderen dat deze spelers Scorito gehackt hebben oid en zichzelf een ruimer budget toebedeeld hebben. 

Dus met mijn karige budget ging ik allereerst op zoek naar renners die in mijn ogen te laag geprijsd waren (onder de 1 miljoen, met bewezen potentie). Ik wist daar een best leuk zestal van te vinden, wat mij vrijheid gaf om zowel in AK- als het sprintersgilde in de buitencategorie te shoppen. Na het in elkaar klikken van een eerste teampje, blijkt echter dat dit olijke koopjes-zestal zonder uitzondering bestaat uit aanvallers, wat de balans in de rest van mijn team dan weer verstoord. Terug naar de tekentafel...

HaagseHaas

Ik vind het interessante prijzenverdeling dit keer. Al genoeg renners onder de anderhalf miljoen die zo top 20 of top 10 kunnen gaan rijden.  Ik neem in ieder geval beide Paret-Peintres mee want anders pik ik weer net de verkeerde.

KV
Ragnar Lolbroek
#76
Als Molano effectief gaat sprinten en niet de rol krijgt van "man voor het vlakke", valt daar mss no...

Er is vandaag nog een man voor het vlakke toegevoegd dus Juan zal toch wel mogen meesprinten zou ik denken...

floda

Als je kijkt naar etappes dan is het toch alles op pog en sprinters? Dus er moeten minimaal 2 en misschien zelfs 3 uae extra mee, en verder sprinters. Rest van klassementsmannen is onzeker en duur. Er vanuit gaande dat er vaak ook nog vluchters zitten voor de grote groep die je toch niet altijd hebt, gaan die hele dure mannen voor klassement niet heel veel punten scoren (denk ik). Dus gokken dat je de 2e en 3e klassementsman goed hebt en de rest lekker opvullen met de rubio's van deze wereld

KV
ProScoritoManager
#78
Het zal vast voor een deel ook komen doordat ik zelf teveel op m'n centen zit, maar ieder spel lees...

Sprintpietje zou je nog kunnen kiezen als niet-aanvaller voor < 1m. Echter zal die waarschijnlijk geen Giro rijden als je zijn PCS programma bekijkt...

Nick P
Reus
#74
Dat kwam hier in een app groepje ook al ter sprake.  het lijkt erop dat de Scorito waarde bepa...

Ja, ik zie dit de laatste tijd ook al steeds meer gebeuren, het maakt het toch een stuk minder leuk. Sowieso is een parel kiezen al een groter risico, dus zou dat voor een lagere prijs moeten zorgen.

Het scouten van spelers om daar parels in te vinden is eigenlijk het leukste aan Scorito. Het probleem is dat de waarde bepalers ook fanatiek zijn en dus toevallig ook weten dat het parels zijn. Maar hierdoor wordt het dus niet beloond om beter op de hoogte te zijn dan de gemiddelde fan.

Uiteindelijk wordt het spel dan bepaald door of je een Arensman kiest of een Uijtdebroeks, wat toch gewoon een 50/50 gok is.

PieterZegen
ProScoritoManager
#78
Het zal vast voor een deel ook komen doordat ik zelf teveel op m'n centen zit, maar ieder spel lees...

Inderdaad, je hebt effectief 39m voor 19 renners, dat is dus 2.05m per renner. Volgens mij is het daarmee prima mogelijk om een aantal AK renners is de categorie 3-5m te nemen (zeg een stuk of 4) en ook een stuk of 2/3 goeie sprinters in de categorie 3-4.5m. Daarnaast zul je inderdaad op zoek moeten naar wat renners in de lagere prijsklasses om je AK/berg team en je sprint team aan te vullen. Je moet dan ook op zoek naar een aantal parels in de categorie 0.5m-2m. Dat laatste is toch ook juist het leuke aan Scorito? Wat mij betreft is het budget prima, eerder nog te ruim dan te weinig.  

NielsH97

Wat verwachten jullie van Buchmann? Scherp geprijsd voor 500k, daarnaast Koentje voor de bergtrui? Carthy nette prijs maar voor mij is er 1 specifieke renner in de categorie 1,0 - 2,0 miljoen die voor het AK weleens een must have kan worden. 

Ben er trouwens zeker van dat ik zowel Thomas, Caruso en Bardet niet ga selecteren. 

Punchbox

De witte trui gaat ook wel interessant zijn om flink wat punten mee te behalen. Daar zijn zo te zien 3 kanshebbers voor (Tiberi, Arensman en Uijtdebroeks) waar ik bij alle drie flinke twijfels bij heb, zeker gezien hun hoge prijskaartjes. De juiste van de drie kiezen kan wel een flinke sloot aan punten gaan opleveren. Erg benieuwd hoe Arensman het gaat doen in Romandië.

Opvallend wel dat van deze drie Tiberi de beste odds krijgt, 4e overall zelfs. Zo hoog had ik hem zeker niet ingeschaald al doet hij het nu in de Tour of the Alps ook wel weer meer dan prima. 

HaagseHaas
NielsH97
#85
Wat verwachten jullie van Buchmann? Scherp geprijsd voor 500k, daarnaast Koentje voor de bergtrui? C...

Ik zie er wel drie in die categorie.

NielsH97
HaagseHaas
#87
Ik zie er wel drie in die categorie.

Voor top 5 algemeen klassement? Dat is er voor mij maar eentje. Ben wel benieuwd naar jou andere in die categorie.

ProScoritoManager

@PieterZegen

Daarnaast zul je inderdaad op zoek moeten naar wat renners in de lagere prijsklasses om je AK/berg team en je sprint team aan te vullen. Je moet dan ook op zoek naar een aantal parels in de categorie 0.5m-2m. Dat laatste is toch ook juist het leuke aan Scorito?

Dit ben ik zeker met je eens, het valt op dit moment alleen samen met de ontwikkeling die hierboven ook aangestipt wordt, dat pareltjes heftig onderhevig zijn aan inflatie de laatste spellen. Voor mijn gevoel (!) waren er vroegere meerdere wegen, oftewel combinaties van leuke pareltjes en toppers, die naar succes konden leiden. Door het schaarser worden van de pareltjes moet er selectiever geshopt worden in het duurdere segment, waardoor de factor geluk een grotere rol speelt.

Ik denk dat @Nick P het goed verwoordt in zijn laatste zin boven jouw post.

Ragnar Lolbroek
KV
#80
Er is vandaag nog een man voor het vlakke toegevoegd dus Juan zal toch wel mogen meesprinten zou ik...

Klopt ja. Had ik nog niet gemerkt op moment van typen.😅

PieterZegen
ProScoritoManager
#89
@PieterZegen [quote]Daarnaast zul je inderdaad op zoek moeten naar wat renners in de lagere prijskl...

Ben het met je eens dat pareltjes tegenwoordig duurder zijn. Neem een Tiberi, die zou een aantal jaar geleden misschien maar 1/1.5m zijn geweest en dan zouden alle fanatieke spelers hem nemen. Toch vind ik het juist goed dat dat soort renners nu duurder (lees: beter geprijsd) zijn, omdat dat voor meer verschillende teams zorgt. Als dat niet zo is, krijg je dat fanatieke spelers allemaal dezelfde 13/14 renners hebben en gaat het dus alleen nog maar om die laatste paar renners. 

ZK
Punchbox
#86
De witte trui gaat ook wel interessant zijn om flink wat punten mee te behalen. Daar zijn zo te zien...

Tiberi staat veel lager in de odds voor de Giro. Je zal per ongeluk naar de Tour of the Alps odds hebben gekeken.

 

Probleem bij Tiberi is ook nog, als Caruso goed staat in AK, dan zal Tiberi mogelijk voor hem moeten gaan werken. Andersom zou kunnen, dat maakt beide toch geen voor de hand liggende keuzes. Beide geen uitgesproken kopman. Dan zijn Cian en Thymen logischer. Uiteraard zijn ze ook duurder. Cian uitgesproken kopman, ook mogelijk teampunten van Kooij. Thymen mede kopman met Thomas, maar heeft al bewezen om zelfs in semi-dienende rol nog steeds top 10 te kunnen rijden. 

Laatst gewijzigd
NielsH97
ZK
#92
Tiberi staat veel lager in de odds voor de Giro. Je zal per ongeluk naar de Tour of the Alps odds he...

Geen Tiberi kan ook een enorm risico zijn mocht hij de jongerentrui pakken, is toch wel een enorm talent.

NielsH97

Wie gaat Martinez nemen? Vind hem zelf niet persé iemand die in grote rondes levert en zijn vorm van 2022 lijkt die ook volledig kwijt. 3 miljoen is dan erg veel.

Wicked Wout
NielsH97
#94
Wie gaat Martinez nemen? Vind hem zelf niet persé iemand die in grote rondes levert en zijn v...

Ik heb hem er inderdaad net weer uit geklikt. In mijn hoofd was ie veelbelovender, dan de resultaten die ik op PCS zag

Pim Todcock

Ik vind het wel leuk dat er geen no-brainers zijn, op Pogi na dan. Want met zo'n 1111 punten te verwachten is 8 miljoen nog een koopje. Als je het vergelijkt met de andere GC kandidaten als Thomas en O'Connor al helemaal. Die hebben nooit dat soort bedragen gerechtvaardigd. 

Arensman wordt een twijfelgeval. Hij is pittig duur voor een tweede kopman. Cian als klassementsman nr1 is wat dat betreft veiliger naar mijn mening dan Tiberi en Arensman.

Gaviria is flink afgeprijsd naar het bedrag dat past bij zijn tegenvallende resultaat vorig jaar. Daarmee haal ik hem zowat van de zwarte lijst.

Valvuillerdemoz

Gaviria van de zwarte lijst af. Poeh! Dan moeten er wel heel weinig sprinters overblijven om uit te kiezen. Dat lijkt me hier niet nodig. Ik haal dan ook nog eerder Ewan van de zwarte lijst af 😁

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
NielsH97
#88
Voor top 5 algemeen klassement? Dat is er voor mij maar eentje. Ben wel benieuwd naar jou andere in...

Ah nee, ik dacht meer aan top 10.  Er zitten er genoeg in die categorie dit dat zouden kunnen en een paar reken ik echt wel op.

dr klaas

Ook de kaarten van de witte trui zijn na etappe 2 al geschud waarschijnlijk.  Toch lekker die extra puntjes als ze 12e tot 15e worden in een vlucht etappe tov niet jongeren.

NielsH97

Welke sprinters nemen jullie, qua prijs kwaliteit heb ik de volgende volgorde:

Merlier +++

Milan ++

Kooij ++

Groves +

Welsford +

Jakobsen ---

Ewan - 

Girmay +

Laporte - 

Molano -

Dainese +

Gaviria +

Pithie +

Van Poppel ++

Vernon +++ 

Van wie verwachten jullie veel?

Ben zelf het proberen zowel Merlier, Milan, Kooij als ook Welsford in mijn team te krijgen. Is niet makkelijk in combinatie met een totaal van 8 sprinters.

Wie is voor jullie een No-Go?

1 2 3 4 ... 53 54

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.