Scorito Giro 2024

1 2 ... 158 159 160 161
dr klaas

Gefeliciteerd  diegene die blij zijn ! Hier gezakt nog naar brons, Alleen Milan en molano in de top 20 vandaag.  Maar desondanks  tevreden.

Met Kooij en vooral uitdebroexc de best scorende dure uitvallers is toch balen. Girmay ook trouwens.

Het gaat er niet om wie je niet hebt, maar om wie je wel hebt en opstelt. 

DennisdeMenniss
kevinraar
#3968
gezakt van 50.5 naar 47.0 op naar de tour hopelijk gaat dat beter

Jammer man! We hadden het je zo gegund. Blijf lkkr rondfietsen hier op het forum en dan zien we je binnenkort wel in de Tour de France blog. Als je alle input van Nasibal leest kom je zeker een eind verder ;)

floda

@nasibal ook nog zonder pellizari, wel 2 uae's. Voor sprint had ik milan, groves, kooij, molano, ewan, van poppel en hofstetter. 

Voor AK: Pog, G, Bardet, Arensman, tiberi, Majka,Rubio, storer en fortunato. Die laatste 2 waren bedoeld als vluchters in bergen, maar pakten uiteindelijk in de belangrijkste etappes best veel punten zeker icm eindklassement.

tijdrit: sheffield

vlucht: velasco, mauri en lipowitz

Als ik het nu terug lees niet eens zo'n top team, maar doordat er weinig vluchtetappes waren vaak goed gescoord in alle bergetappes met dit team.

Weinig bankpunten, alleen in etappe 2 iets van 60. Beetje mazzel in etappe 1 omdat ik daar de 3 ineos mannen had opgesteld en narvaez daar wint. Jammer voor de mannen hier die het net niet haalden. 

 

Laatst gewijzigd
abrahamolano

Het ideale team van 20 lijkt inderdaad

UAE: Pogacar, Molano, Majka, Bjerg

AK: Martinez, Thomas, Tiberi, Arensman

Sprinters: Milan, Merlier, Groves, Aniolkowski

Aanval: Alaphillippe, Steinhauser, Narvaez, Pellizzari, VPP, Plapp, Valgren

Overig: Baudin

Met dit team had je bij ideaal opstellen 7848 punten kunnen pakken.

Eervolle vermeldingen voor: Hermans, Schachmann, Conci, Sanchez, O'Connor, Rubio, Hirt, Zana, Storer, Oliveira, Ganna, Gaviria

Zij pasten allemaal budgettechnisch niet of pakten in de verschilmakende etappes net niet genoeg punten om types als Baudin en Valgren uit het team te verdringen.

Laatst gewijzigd
nasibal
floda
#3978
@nasibal ook nog zonder pellizari, wel 2 uae's. Voor sprint had ik milan, groves, kooij, molano, ewa...

Ja zo'n aanklampende storer en fortunato (en ook Majka) profiteren deze giro zowel tijdens de ritten als in de eindafrekening flink van het feit dat aanvallers nauwelijks een rol gespeeld hebben. Daardoor rijden ze voor hun prijs toch nog wat etappe en eindafrekeningpunten bij elkaar. Zelfde geldt voor Zana, die ook nog even lekker 3e plek PK meepakt. 

Je ziet ook eigenlijk geen structurele aanvallers in de top 15 (of zelfs 20). Dat is de meeste voorbije Giros wel anders geweest. Steinhauser eigenlijk de enige echte "klimmer" met structureel animo voor de vlucht, voordat pelli er een beetje doorheen kwam. 

Sjasfriet

Ook gedaald van +/-90% naar 84% met die eindafrekening. Ik moet nog veel leren scoritogewijs.

Het ontbreken van Martinez, Merlier en Groves + nog een genre Alaphilippe, Narvaez lijken me hier wel vreselijk de das om te doen.

Tel daar nog het uitvallen van Kooij, Bauhaus en in mindere mate Poppel bij op en dan weet je dat het in de sprintritten opvullen wordt en met maar 2 UAE's was dit lastig.

De interessante info die ik hier al las neem ik mee naar de tour. 

Proficiat aan allen die de bekertjes hebben geraapt, maar uiteraard ook alle anderen. Want zonder die anderen halen jullie ook geen bekertjes ;) 

Ciao a tutti

nasibal
abrahamolano
#3979
Het ideale team van 20 lijkt inderdaad UAE: Pogacar, Molano, Majka, Bjerg AK: Martinez, Thomas, Ti...

Interessant om te zien dat het ondanks de vele AK ritten toch een 4 AK team is gebleken. (Zal met name te maken hebben met het feit dat Majka voor een relatief schappelijke prijsje de punten heeft gepakt die je normaliter met een AK man pakt) 

Semi daar aan gerelateerd ook weer mooi om te zien dat ondanks al het geklaag op aanvallers elke ronde dat toch een hele belangrijke categorie blijft. Met name via het BK.

Tenslotte bevestigt het ook weer dat je, zelfs in een rondje met veel sprintetappes, je niet veel sprinters nodig hebt. Dat het er nu echter maar 4 (incl Molano) zijn zal natuurlijk wel weer gerelateerd zijn aan de UAE punten die daar gemakkelijk te rapen waren. Onder normale omstandigheden hadden hier nog wel minimaal 1 of 2 sprinters bij gestaan denk ik. Dat er maar eentje tussen de eervolle vermeldingen staat geeft wel gelijk het gevaar weer van zo'n enorme b-c caroussel, waar dezen juist bij een kleine totaalgroep essentieel zijn. 

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Dank iedereen voor de inzichten en dan met name het hameren op de balans. Na vooral heel veel duimpjes en soms brons nu eindelijk een 2e gouden beker (vorige dateert uit de TDF '16).

Verschil is in mijn geval echt gemaakt door vooraf de etappe opstellingen af te gaan. Niet grofweg in je hoofd, maar echt invullen. (Ok, en misschien een beetje geluk dat de relatieve gok met DFM zó uitpakt)

martijncr

Gefeliciteerd beukbazen! Godallemachtig wat een scores in het Flitsforum, en om het te vereeuwigen hierbij het screenshot. Nummer drie Nick, rijmend naar nummer twee Rik en wie is de absolute eindbaas: Moos! Hopelijk delen jullie nog wat van jullie gouden strategieën en kunnen Kevin en ik ons daar weer aan optrekken. En niet onbelangrijk: waar ben jij in al dit geweld geeindigd @nasibal?

 

PS: In de subleague battle zijn we 16de geeindigd. Streven om de Tour dan echt de top-10 te infiltreren?

Laatst gewijzigd
Voorwiel

Even.... de winnaar van heel Scorito heeft Ewan...

 

Wie had dat voor mogelijk gehouden?

 

Allen; tot over een paar dagen op het TdF forum!

Barrygoal
martijncr
#3984
Gefeliciteerd beukbazen! Godallemachtig wat een scores in het Flitsforum, en om het te vereeuwigen h...

Jaja mooie 10e plek in de flitsforum poule

DennisdeMenniss
martijncr
#3984
Gefeliciteerd beukbazen! Godallemachtig wat een scores in het Flitsforum, en om het te vereeuwigen h...

Top 10 in de subleauge moet een streven zijn voor de Tour met deze toppers. Zat nu in een andere subleauge... volgens mij de 1e die ik aangeklikt had.. volgende keer dus even wachten tot de Wielerflitsforum subleauge online is of zie ik dat verkeerd?

BigMig

Pfoeh het werd nog even spannend de laatste dagen. Vanaf het begin al bij de beste 1% gestaan, maar de laatste etappes zakte ik langzaam weg. Toch een gouden beker gepakt!

Dank aan met name nasibal maar ook de anderen hier voor de inhoudelijke analyses. Niet alleen heeft dit bijgedragen aan het bijschaven van de basis van mijn team (hierdoor werd het bekertje mogelijk, daarnaast gaven beoogde verschilmakers Groves en DFM de doorslag), ik heb nu ook het idee dat ik het spel beter door heb. Ik denk dat ik altijd meer bezig was met proberen op basis van het budget zoveel mogelijk kwaliteit te selecteren, zonder dit zeer concreet te vertalen naar de dagopstellingen, rekening houdend met alle truipunten en verschillende mogelijkheden van koersverloop. Daardoor een beetje hit or miss resultaten (ene keer zilver, andere keer 70%). Ik heb het idee dat ik voortaan wel consistenter hoog zal scoren. Ik weet dus niet of jullie jezelf een dienst hebben bewezen met de inhoudelijke analyses hier (meer concurrentie), maar ik waardeer het forum zeer! Gefeliciteerd aan de anderen met behaalde resultaten en op naar de Tour!

martijncr
DennisdeMenniss
#3987
Top 10 in de subleauge moet een streven zijn voor de Tour met deze toppers. Zat nu in een andere sub...

Volgens mij, maar ik twijfel nu, kan je gewoon in diverse subleagues actief zijn en telt je score in iedere subleague gewoon mee. Maar misschien heeft iemand hier meer weet van? Ik was in ieder geval in 4 'actief' deze Giro! 

Nazgulsauron

De winnaar heeft zelfs Ewan, Gaviria, Martinez, Benno, en Flip. Wat nou zwarte lijst :P

Guido Maltempi

Geëindigd op 97.5%, het eerste Giro-bekertje is binnen. Toch overheerst de lichte teleurstelling nadat ik vrijwel de gehele Giro op goud stond. In de eindafrekening wel de complete top 5 AK, maar daarachter was het te mager. Het uitvallen van Kooij en met name Uijtdebroeks heeft mijn kansen op goud uiteindelijk de das omgedaan, naast de benedengemiddelde dagscores in 6/12/19. Voor die etappes had ik Schachmann, Vansevenant en Sheffield mee maar die pakten daar gezamenlijk precies nul punten.

Top: Pogacar, Milan, DFM, Tiberi, Aniolkowski
Prima: Thomas, O'Connor, Storer, Molano
Okee: Ewan, Schachmann, Sheffield, Vansevenant, Lund
Matig: Bardet, Pithie, vPoppel
Goede keuzes die helaas uitvielen: Uijtdebroeks, Kooij, Lipowitz

Jasperdewaal11

Nog gestegen naar 91,5% op het laatst maar toch jammer. Op naar de Tour!

ditisdavid

Op de laatste dag van boven de 93% naar buiten de duimpjes gezakt, de combinatie van 5 uitvallers en geen Martinez was uiteindelijk teveel. De keuze om Uijtdebroeks in de ploeg te werken heeft me aardig genekt, vooral omdat ik daardoor niet ook Groves kon nemen.

Dottema11

Is er al een voor de Tour geopend?

dr klaas
nasibal
#3982
Interessant om te zien dat het ondanks de vele AK ritten toch een 4 AK team is gebleken. (Zal met na...

@Nasibal,  Het zijn er dan toch 5 incl. pogi plus een Maika die zelf nog 100 punten scoort.  En idd uit rijtje dure sprinters had je er 3 moeten hebben.

Ted de la course

Felicitaties aan alle bekerwinnaars!
Zelf op 92.6% geëindigd met precies 5800 punten. Team was oké maar miste wel verschilmakers als DFM en Groves en ik had niet de juiste mannen voor de vluchtetappes en BK. Bardet en Pithie grootste tegenvallers. Bronzen beker lag binnen handbereik, maar die heb ik mezelf ontnomen door ik etappe 8 vol in te zetten op de vlucht. Dat was een beetje dom.. Op naar de tour!

Guido Maltempi

abrahamolano
13 uur geleden

Het ideale team van 20 lijkt inderdaad

UAE: Pogacar, Molano, Majka, Bjerg
AK: Martinez, Thomas, Tiberi, Arensman
Sprinters: Milan, Merlier, Groves, Aniolkowski
Aanval: Alaphillippe, Steinhauser, Narvaez, Pellizzari, VPP, Plapp, Valgren
Overig: Baudin

Met dit team had je bij ideaal opstellen 7895 punten kunnen pakken.

Op papier is 'je moest weinig sprinters en veel vluchters meenemen' misschien een logische conclusie n.a.v. dit ideale team. Maar dit model gaat ervan uit dat je al die vluchters telkens op exact het juiste moment opstelt en capt, en dat is in de praktijk natuurlijk een utopie. 

Om het maximale uit deze selectie te halen zou je bijvoorbeeld Valgren moeten opstellen en cappen in 5 (totale waanzin) en in de bergetappes moest je telkens precies de juiste keuze maken tussen Steinhauser (15/17/19) en VPP (10/16/20).

Voor een realistisch ideaal team kom ik op deze basis uit:

4x UAE: Pogacar + Majka + Bjerg + Molano
5x AK: DFM + Thomas + Tiberi + O'Connor* + Rubio
5x sprint: Milan + Merlier + Groves + Aniolkowski + Gaviria

* Arensman scoort iets beter maar is te duur

Hiermee kon je alle AK- en sprintetappes vullen met 9 renners. De etappes waarin je met dit team geen goede score pakt, zijn 6/10/12/19. Ik denk dat je dit voor etappe 10 gewoon maar moet accepteren - ik zie niet in waarom je hier nou op voorhand je vluchters zou opstellen, terwijl je dat in 8/16/17 niet doet.

Blijven over 6/12/19 als etappes waarvan je op voorhand kon voorspellen dat die naar de vlucht zouden gaan. Narvaez, Alaphilippe en Q.Hermans rijden hier 3x top 10. Als je die mee had zou je ze ook in etappe 1 opstellen ten koste van niet-explosieve AK renners, en dat pakt daar per saldo ook gunstig uit. 

Daarnaast heb je dan nog een tijdrijder nodig. Ganna past niet qua budget dus dit wordt Sheffield. 

Zo kom ik op een makkelijk opstelbaar team van 18 renners twv 46.5M. Dat is 500K teveel, dus je moet ergens een renner downgraden. Zo te zien levert de wissel Rubio > VPP/Steinhauser ongeveer hetzelfde puntenverlies op als Bjerg > Oliveira, dus 1 van die downgrades moet je doorvoeren. En dan kun je op plekje 19 en 20 twee 500K'ers pakken met een grappige naam*, want die stel je toch nooit op.

* Eigenlijk moet je hier natuurlijk twee 500K bankzitters nemen die punten pakken in de eindafrekening. Maar dat worden dan Pellizzari en Hirt, en dat levert weer keuzestress op tijdens de bergetappes. Mijn advies is dus om gewoon twee renners met een grappige naam te kiezen, succes verzekerd.

Laatst gewijzigd
oli4g

Helaas gouden beker nipt misgelopen door het cappen van storer in R17 en niet opstellen van Vendrame in R19. Zonder 3e of 4e UAE'er en geen Groves/Merlier werd het sowieso nipt. Al bij al tevreden.

Scratzz

92,1% geëindigd. In het begin veel foute keuzes gemaakt bij het opstellen. Heb hier wel 150/200 aan bankpunten gehad. Daarnaast wat pech gehad met het uitvallen van vooral Cian en Kooij. Potentie was er in ieder geval voor een medaille. 

abrahamolano
Guido Maltempi
#3997
[quote]abrahamolano13 uur geleden Het ideale team van 20 lijkt inderdaad UAE: Pogacar, Molano, Maj...

Een mooie realistische laag op het ideale team inderdaad.

Bij downgraden Rubio kun je ook nog denken aan Zana (en VPP) en voor de tijdrit Plapp ipv Sheffield. Plapp had je dan eventueel ook nog kunnen bedenken in bepaalde vluchtritten waar hij het uiteindelijk ook goed deed. Al had je misschien dan wel een klimmer teveel om uit te kiezen.

Als extra 500k man was op voorhand dan misschien Mihkels geen gekke. Die had je nog kunnen spelen na uitvallen Bini om beter te scoren in de sprintritten dan een 4e UAE.
iets verder gezocht geldt dat ook nog lichtjes voor Pasqualon na uitvallen Bauhaus.

En ook Hoole (zelfs wat punten in de tijdrit) en Ghebreigzabhier zouden eventueel nog nuttige pionnen kunnen zijn op extra plekjes, alleen maar voor teampunten in de eindafrekening. Dan wel de vraag of je dan nog had gespeculeerd op overwinningen van Milan in de sprintritten en of dit wel goed zou hebben uitgepakt of de Eritreer had ingezet voor een vluchtrit.

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 158 159 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.