Scorito Giro 2024

1 2 3 4 ... 47 48
Wicked Wout
Dottema11
#47
Iemand andere ideeën ?

Kijk je hier puur naar winst of naar wie je in de top20 verwacht? Want ik verwacht in etappe 1 ook wel wat klassementsrenners bij de eerste 20. Die willen voorkomen dat ze per ongeluk al tijd verliezen.

Valvuillerdemoz
Groetjesaandevoetjes
#48
Hoezo Tiberi 2,5 miljoen? Wielerkenners zien zijn talent en dan zou het een leuke pick zijn voor 1,5...

Tja is wel een forse prijs maar die rijdt ook wel goede uitslagen al dit jaar en hij kan ook punten halen voor de Jongerntrui. Daarvoor is de concurrentie niet supergroot. 

KV
Dottema11
#47
Iemand andere ideeën ?

3 en 4 worden zeker een sprint, maar vermoedelijk dus wel een gereduceerde.

8 kan volgens mij wel eens de eerste echte vluchtetappe worden. Tegen dan heeft Pogi misschien al 4 etappes gewonnen en kunnen het vanaf dan veel vluchten worden.

Jan Janssens

Of er nu 5 of 9 sprint kansen zijn maakt eignelijk niet echt uit. Je moet eigenlijk standaard 7 sprinters hebben om in deze "zekere" ritten punten te scoren. Een overkill aan GC/klim heb je niets aan want je kan er maar 9 opstellen (en ja degene die je niet opstelt zal garantie de hoogste dagscore hebben 😉 ). Heuvel en aanval allemaal leuk maar dat is gewoon een loterij. Als er in de heuvelritten 5 man weg is kan je sprinter nog altijd 6de worden als hij voor de punten gaat. De afweging sterke sprinter vs rassprinter moet uiteraard wel gebeuren. Standaard neem ik sowieso geen sprinters mee die enkel op het vlakke punten halen (Bvb Welsford en Jakobsen). Daarbij gezegd dat ik het niet akkoord vind dat Merlier geen drempel over kan trouwens. Al zie ik een Milan, Groves en Kooij inderdaad wel eerder overleven (al gaat QS wel echt met enkel Merlier als kanshebber naar de Giro dus hele ploeg voor hem om vluchters terug te halen).

Het is ook niet voor niets dat WVA deze Giro had aangestipt om te knallen (lees veel kansen voor sterke sprinters)

Ik zou dus altijd gaan voor:

Sprint 8 (incl een Girmay, Pithie ea)

GC/klim 10

Opvulling (aanvallertjes/sprint opvulling) 2

encanto

Het volgende spel mag weer beginnen.

 

Lijkt me dat je altijd Pogacar erin moet zetten. Staat normaliter vanaf etappe 1 in het roze en zal dat pas rond etappe 6 die pas weer kwijt kunnen raken. Hij zal snel zeker willen zijn van de overwinning en dan sparen voor de tour. Dus zonder hem starten, is denken dat ie niet gaat uitrijden. 

Natuurlijk wel heel duur (zeker nu hij de jongerentrui niet kan winnen), maar er kan er maar eentje winnen. Heb dus denk ik ook gewoon 3 ploeggenoten van hem in mijn team. 

Verder 3 echt sterke sprinters (kooij en milan sowieso) en verder aanvullen en een absolute kopman voor het vlakke werk (merlier)

Het budget lijkt momenteel nog niet heel krap.....maar er moeten nog vele renners bijkomen denk ik. Thomas blijft denk ik toch weer thuis bij mij (en zal ik wel weer spijt van krijgen).

 

 

Valvuillerdemoz

Zo'n  eerste etappe is ook echte loterij voor Scorito-spelers. Normaal begin je met een (tijdrit)-proloog. Dan weet je wel ongeveer wie er top tien gaan eindigen en heb je meteen wat trui punten voor de opvolgende ritten. Nu kan er zomaar een vlucht wegblijven en er 20 man top 20 rijden die je allemaal niet hebt. 

NOAD1912

"Thomas blijft denk ik toch weer thuis bij mij (en zal ik wel weer spijt van krijgen)." Herkenbaar 😂

 

PieterZegen

Zal UAE etappe 1 niet gaan controleren zodat Pogi de eerste roze trui kan pakken? Ze hebben speciaal voor hem nog dat extra klimmetje erin gelegd. Als Pogi die rit wil winnen, gaat het heel lastig worden om hem te kloppen. In dat geval lijkt het me verstandig om AK renners op te stellen en niet te gokken op aanvallers. 

ditisdavid

Thomas heb ik al jarenlang telkens wel als hij uitvalt/tegenvalt en telkens niet als hij een musthave blijkt. De laatste keer dat ik bij hem correct heb gekozen is in het vorige decennium...

Dannyco

Wielermanager is weer online doe mee met de energieke Vai Vai subleague op Scorito en deel jouw passie voor de Giro met andere liefhebbers hopelijk doen jullie mee! 🚴‍♂️💥 

https://www.scorito.com/subleague/721271/giro-2024/vai-vai/f60d00d3-1093-4c5a-9fbd-a4f72540e13d?utm_source=league&utm_medium=twitter&utm_campaign=inv

nasibal

Kooij is wel even lekker door de chauvinistische molen gegaan zeg bij de prijs-verzinners. Bulkt van het talent en heeft mooie dingen laten zien, maar:

  • 22 jaar
  • 1e grote ronde
  • Nog weinig grote overwinningen (geen aanmerking, wel een constatering)
  • niet echt heel reeele kans op (veel) teampunten, of Cian moet het beter doen dan Arensman, Plap, Tiberi en co. 

Dan vind ik hem toch heel erg prijzig ingezet. Maargoed, Milan reed op dezelfde leeftijd vorig jaar zn eerste grote ronde volledig aan gort, dus wie weet. 

DvH6

Er zijn nu teampunten te verdienen voor winst in een individuele tijdrit, iemand een idee waarom?

Mindless

Kooij heeft wel de beste leadout! En is sowieso wel goed in positioneren , zit er wel vaak bij; regelmaat is wel iets wat je graag ziet bij dit spelletje. Dat maakt hem juist een hoofdbreker want hij is inderdaad erg duur - net als de meeste topsprinters trouwens.

encanto

Kooij lijkt me juist qua deelname aan de sprints wel een zekerheid...Team volledig in zijn dienst op het vlakke, zat op de poggio er vlakbij (dus etappe 4 en.5 zit hij er gewoon bij). Zonder van Aert geen concurrent bij de sprints (Laporte heeft bewezen zich prima te willen opofferen in sprints en dan nog mee sprinten). Dit laatste maakte echter Laporte ook heel interessant. Een soort van Poppel. Dus daar verwacht ik ook veel van. 

Verder is de giro natuurlijk heel verleidelijk om aanvallers mee te nemen, maar die fout maak ik elk jaar, of neem dan vluchters mee die ik verkeerd opstel...Vorig jaar Skuijns mee....maar bijna nooit in de punten...zit ik met mijn briljante ingeving.

Wicked Wout
DvH6
#62
Er zijn nu teampunten te verdienen voor winst in een individuele tijdrit, iemand een idee waarom?

Ik dacht dat je een geintje maakte, maar zie t nu inderdaad ook. Geen idee wat de logica is...

Bozenik
nasibal
#61
Kooij is wel even lekker door de chauvinistische molen gegaan zeg bij de prijs-verzinners. Bulkt van...

O'Connor al in je team geklikt? Koopje natuurlijk voor 3 miljoen :) 

janstof
encanto
#64
Kooij lijkt me juist qua deelname aan de sprints wel een zekerheid...Team volledig in zijn dienst op...

Laporte knecht vaak voor van Aert maar kan zelf ook goed sprinten. Wie zegt dat hij ook voor Kooij wil knechten? De kans is ook aannemelijk dat ze de sprints gaan verdelen. 

nasibal
Bozenik
#66
O'Connor al in je team geklikt? Koopje natuurlijk voor 3 miljoen :) 

Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken ;)

Arne Riis
KV
#53
3 en 4 worden zeker een sprint, maar vermoedelijk dus wel een gereduceerde. 8 kan volgens mij wel e...

inderdaad. Met teams als Soudal-QS, Lidl-Trek, Visma-LAB, Intermarché, Alpecin, DSM en Tudor die (grotendeels) om een sprintkopman zijn gebouwd, gaat het echt never nooit gebeuren dat de frisse knechten een vlucht in 3 en 4 laten slagen, toch? Misschien dat er een paar vlakwatersprinters als Jakobsen en Wellsford op zo'n Capo afwaaien, maar sprinten zullen ze.

encanto
janstof
#67
Laporte knecht vaak voor van Aert maar kan zelf ook goed sprinten. Wie zegt dat hij ook voor Kooij w...

Denk het niet. Kooij is dit toegezegd. Hij is de toekomst van het team wat betreft sprinten..Laporte valt in en zal vooral in vorm willen komen voor de Tour/O.S..dus ja hij gaat altijd wel kort eindigen en sprinten als Kooij er niet meer bijzit..alleen denk ik dat Kooij er vaak wel gewoon bij zit. Betekent niet dat ik Kooij neem maar vind hem interessanter geworden nu Wout niet rijdt.

KissMyAce2.0

Piganzoli of Tonelli?

 

ZK

Ploeggenoten Pogi wordt nog een breinbreker. Als een Majka of ringel S regelmatig to 20 rijdt, zijn ze hun meerprijs waard. Echter kan een UAE 1,5 mil kneus anders vrijheid hetzelfde opleveren. Een Bjerg voor 0,5 extra zou nog een alternatief zijn, mits hij vol mag gaan in de tijdrit. Enige voordeel van Majka en ringel S is dat wanneer pogi na een week een dikke voorsprong heeft, zij misschien wel mee mogen springen met de vlucht van de dag. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Bode80

Majka blijft altijd bij Pogi. Wie gaat Pogi anders helpen als er iets gebeurd in de bergritten.

Reus
nasibal
#61
Kooij is wel even lekker door de chauvinistische molen gegaan zeg bij de prijs-verzinners. Bulkt van...

Dat kwam hier in een app groepje ook al ter sprake. 

het lijkt erop dat de Scorito waarde bepalers ineens aan talent scouting doen. Pithie heeft de cadel Evans sprint gewonnen van Zimmerman en hoppa, 2M. 
 
Tiberi dan, paar x top 20 in de Vuelta, katsjeng 2,5. 

Waar is de tijd dat je Hindley, Pedersen, Vine voor 500k op kon duikelen.

 

 

Laatst gewijzigd
ZK

@Bode80 dat zal Majka uiteraard proberen, maar in hoe verre is hij daartoe in staat? INEOS zal pogi vast snel willen isoleren?

1 2 3 4 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.