Scorito Giro 2024

1 2 ... 5 ... 50 51
NielsH97
dr klaas
#99
Ook de kaarten van de witte trui zijn na etappe 2 al geschud waarschijnlijk.  Toch lekker die e...

Doen ook niet veel renners mee die kans maken op de trui, gaat tussen de drie.

NielsH97
HaagseHaas
#98
Ah nee, ik dacht meer aan top 10.  Er zitten er genoeg in die categorie dit dat zouden kunnen e...

Paret Peintre en Carthy schat ik dan.

KissMyAce2.0

Ewan was ooit 5m (?), nu 1,5m

 

Marik

Pilsje Kiss?

John Bon

Imo de fout die veel van jullie maken is de rennersprijzen individueel te bekijken. Mag je niet doen, je moet het doen in vergelijking met de rest van de klassementsrenners. 

Geen Yates,Hindley,Almeida,Vlasov, Ayuso,... de mannen die normaal die prijzen onder de top innemen. Omdat die er nu niet zijn schuiven de renners die normaal 1.5 mil zijn omhoog in prijs. Als ze die prijzen lager leggen klikken we Uijtdebroeken de caruso's Bardet's en Tiberi's er allemaal blind in. Ik vind het best wel logisch geprijsd. 

Zorgt ervoor dat het lastig is om in de "goedkopere klassements renners" zekerheden te vinden maar volgens mij kunnen de kenners daar kun kennis tonen.  

In het geval van sprinters vind ik het eigenlijk opvallend dat er een duidelijke mening is over de prijs van Kooij maar niemand twijfelt aan Merlier. Een renner die 3 rondes op zijn palmares heeft 
Giro 2021: 164 punten 1 rit en opgave
Tour 2021: 143 punten 1 rit en opgave
Vuelta 2022: 197 punten geen ritwinst

Nu is hij een stuk beter dan hij toen was maar dit is voor sprinters een heel zware Giro waar er veel net niet, net wel ritten zijn waar sprinters veel energie zullen verdoen om misschien nt aan sprinten te komen. Zou me niet verbazen als halverwege de Giro geen Merlier meer is. In mijn ogen is Merlier evenveel twijfel/denken als een Kooij. 

Voor mij is de beslissing tussen Kooij of Milan. Merlier staat momenteel niet op mijn radar.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
NielsH97
#100
Welke sprinters nemen jullie, qua prijs kwaliteit heb ik de volgende volgorde: Merlier +++ Milan +...

In ieder geval Merlier, Milan, Kooij, Laporte, Molano, Pithie, en dan nog twee budgetsprinters. Vernon lijkt me ook wel interessant.

Wicked Wout
NielsH97
#100
Welke sprinters nemen jullie, qua prijs kwaliteit heb ik de volgende volgorde: Merlier +++ Milan +...

Op hoofdlijnen kan ik me wel vinden in de plusjes en minnetjes. Pithie mag er van mij een + bij en Vernon juist een minder

ZK

Kooij en Milan kies ik allebei eerder dan Merlier, waarschijnlijk neem ik die twee allebei mee. Ja ze zullen dan wel eens 3, 4 of 5 worden wanneer Merlier wint, echter zullen ze wel elke keer meesprinten. Merlier ga je dan geheid als kopman opstellen in rit waar hij niet meesprint. Of dat hij überhaupt tijdig uit ronde stapt...

Molano mag ook wel een plusje als je in ogenschouw neemt hoeveel teampunten hij door Pogi zal krijgen.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
John Bon
#105
Imo de fout die veel van jullie maken is de rennersprijzen individueel te bekijken. Mag je niet doen...

Als je Merlier niet neemt, kun je toch prima Kooij én Milan kiezen?

KissMyAce2.0

HJ please

ditisdavid
NielsH97
#100
Welke sprinters nemen jullie, qua prijs kwaliteit heb ik de volgende volgorde: Merlier +++ Milan +...

Ik zie het hier toch een stuk anders...

Merlier is erg duur voor iemand die al 3x heeft bewezen dat hij niet kan recupereren binnen een grote ronde en zodoende nog nooit iets heeft klaargespeeld in de tweede helft van een grote ronde. Niet voor niets telkens 200 punten of minder, en ca 2021 was hij qua pure snelheid echt wel vergelijkbaar met nu.

Girmay en Laporte zijn sowieso de meest overprijsde sprinters. De een heeft sinds hij twee jaar terug een kurk in zijn oog schoot nog nooit meer dan 1 dag per maand op een niveau rondgereden dat 3 miljoen rechtvaardigt. De ander zit met teamorders in een ploeg waar je niet al te veel mag verwachten qua teampunten, enkel als Kooij vroeg uitvalt óf er tegen de verwachtingen in twee truien naar Visma gaan gaat die het waard kunnen zijn.

Daarentegen vind ik dat je Jakobsen (geen denderende pick maar zeker niet met afstand de minste), Ewan (hoe vaak heeft die op een niveau gereden dat geen 1.5 waard was geweest?) en Molano (mag met de teampunten erbij prima gemiddeld 10e worden en het nog steeds waard zijn) wat tekort doet.

Laatst gewijzigd
John Bon
Wicked Wout
#109
Als je Merlier niet neemt, kun je toch prima Kooij én Milan kiezen?

Ja misschien wel ja. Moet ik eerst even goed kijken welke tweede (derde) rij klassements renners en sprinters ik meeneem. 
Maar ik ga inderdaad liever voor Kooij en Milan dan Merlier en dan wat mindere sprinters eronder. 

John Bon
ditisdavid
#111
Ik zie het hier toch een stuk anders... Merlier is erg duur voor iemand die al 3x heeft bewezen dat...

Ik ga helemaal mee in wat jij zegt. Als je Ewan meehebt als 1 van je twee spurters (dus als hij veel kost) die de grote punten moet binnenrapen dan is hij het nt waard. Als hij echter meegaat als Wilcard achter meer zekere sprinters dan lijkt me dat een hele mooie optie. 

In geval van Laporte ga ik ook akkoord. Als je zit dat Kooij, Pedersen in Parijs-Nice 2 keer klopt in ritten die vergelijkbaar zijn met wat deze Giro brengt zie ik Laporte toch nt vaak sprinten voor de zege. (eerder in de vlucht). 

P.s. valt het hard op dat ik een rustige dag op het werk heb vandaag? :D

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

@John: Ik heb idd geen twijfel over Merlier, die komt namelijk absoluut niet in mijn team. Maar ik zie u ook vaak posten in het Klassieker forum en daar bivakkeren wij ongeveer in dezelfde regionen op de ranglijst, dus wat weten wij er nou van ;)

NielsH97
ditisdavid
#111
Ik zie het hier toch een stuk anders... Merlier is erg duur voor iemand die al 3x heeft bewezen dat...

Grotendeels eens, maar Jakobsen is in mijn ogen prijs-kwaliteit een enorm slechte pick. Ewan heeft het niet sinds zijn overstap en is voor mij geen optie. Molano is puur op resultaten een dure sprinter maar klassementpunten van Pogi maken veel goed. Mocht Pogacar uitvallen is hij een erg dure sprinter.

Ik vind Hayter trouwens ook wel erg interessant. mede door al die heuveltjes in de sprintetappes

John Bon
ProScoritoManager
#114
@John: Ik heb idd geen twijfel over Merlier, die komt namelijk absoluut niet in mijn team. Maar ik z...

Haha klopt misschien is de beste tip die ik iedereen hier kan geven: 
Lees wat ik zeg, noteer wat ik zeg en doen dan het complete omgekeerde 😅. 

Ik doe graag onder mijn vrienden alsof ik veel van koers ken maar ofwel ken ik niks van koers ofwel kan ik die kennis niet genoeg vertalen in spelletjes als deze :D. 

Ragnar Lolbroek
John Bon
#105
Imo de fout die veel van jullie maken is de rennersprijzen individueel te bekijken. Mag je niet doen...

Het was mij ook al opgevallen dat Merlier vaak afstapt. Daar sta je dan met je 4,5 miljoen

Komt bij mij nog bij dat de eerste sprintkansen allemaal wel een hindernis op het parcours hebben. De biljartlaken ritten waar ik Merlier blind zou cappen liggen later in de Giro. Dan moet Merlier in eerste instantie nog in de Giro zijn. Kan even goed al terug thuis zijn na 10 dagen. Maar enfin... dit komt dan ook wel van iemand die al 5 spellen lang zelfs geen duimpje meer scoort.😅

P.S. overweegt er iemand nog Alaphilippe voor de schappelijke prijs van 1 miljoen knaken? Of behoort hij tot het Rijk der Has-beens.

Laatst gewijzigd
John Bon
Ragnar Lolbroek
#117
Het was mij ook al opgevallen dat Merlier vaak afstapt. Daar sta je dan met je 4,5 miljoen Komt bij...

haha herkenbaar :D

Mijn probleem is vaak dat ik weken op voorhand alles plan, renners, kostprijs, uitslagen bekijken, welke renners rijden ook goed in grote rondes zonder daarvoor te scoren ect... En dan 2 dagen voor de ronde begint mijn hersens uitschakel en puur op gevoel al die voorbereidin ga negeren en met mijn hart gaan kiezen :D 

Vb dit jaar stond in mijn ploeg 1 dag voor de omloop:
Pedersen
Pogi
Van Gils
Hirschi
Pidcock
Benoot

Eruit gehaald voor: De Lie, Laporte, Jorgenson, Welsford, Healy, Kung, Krön...

tjah

Punchen of verzuipen

Nou in ieder geval goed om te lezen dat mensen Merlier serieus overwegen. Vergroot de winstkansen van de andere spelers weer een stuk.

de Tour

Waar is de tijd gebleven dat je de spinter van Quick step blind in je team kon klikken... Over Quick step gesproken Julian wel erg aantrekkelijk met deze prijs. Of is het toch een stukje nostalgie...

ditisdavid
NielsH97
#115
Grotendeels eens, maar Jakobsen is in mijn ogen prijs-kwaliteit een enorm slechte pick. Ewan heeft h...

Hayter zou ik nog niet nemen als ik geld toe kreeg. Die rijdt als een oude renner die een jaar te lang is doorgegaan, alleen is hij 25...

Ragnar Lolbroek
de Tour
#120
Waar is de tijd gebleven dat je de spinter van Quick step blind in je team kon klikken... Over Quick...

Ik was op zoek naar een aanvallend ingestelde renner voor bergritten/heuvelritten. Toen zag ik er eentje die ook nog eens teampunten kan scoren met Merlier en op een goeie dag een tijdrit kan rijden. Klik...ging Julian.

Toch maar even kijken naar pcs voor resultaten.... Ondertussen staat Parêt-Peintre weer op zijn plekje.🤷‍♂️

John Bon

Duidelijkheid rond Ciccone. Rijd Tour/Vuelta geen Giro
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ciccone-op-drempel-van-rentree-nog-altijd-geen-giro-wel-tour-en-vuelta-voor-italiaanse-klimmer

Dottema11

Een eerste opzet is gemaakt, moet nog wel wat bij, maar dit is het in de basis:

Sprinters:

  • Merlier
  • Milan
  • Kooij
  • Molano
  • Gaviria

GC:

  • Pogi
  • Arensman
  • Uijtdebroeks
  • O'connor
  • Tiberi
  • López
  • Carthy

Tijdrit:

  • Ganna

Overig:

  • Trentin
  • Piganzoli
  • Zana
  • Carr

3 plekken te vervullen...

 

Laatst gewijzigd
lochem

Nou, nou.....veel succes met je rijtje.

1 2 ... 5 ... 50 51

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.