Ploegleider Giro d'Italia 2024

1 2 3 4
Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Hi ploegleiders, dank voor jullie opmerkingen en feedback. Nemen we erg serieus en daardoor hebben we het 'probleem' met de waardes gelukkig snel kunnen herstellen. Door een technische fout waren de waardes van acht renners kortstondig veranderd, maar inmiddels hebben we dit aangepast en hebben zij hun oude waarde weer terug. Dit had niks te maken met jullie input over de pareltjes ;-) Houd er wel rekening mee dat de startlijst nu nog een voorlopige startlijst is, dus het kan zijn dat bepaalde renners nog vervangen worden. Check daarom altijd nog even kort voor de deadline je team. De waardes van de renners die nu toegevoegd zijn, blijven in ieder geval hetzelfde.

Grt,
Wielerflits Ploegleider Thomas

Wijon

Perfekt, dan ook een compliment voor het tijdige herstel!

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

De ploegen bevestigen in rap tempo hun definitieve teams voor de Giro en zodoende begint de startlijst al aardig vorm te krijgen. Speel jij al mee met Wielerflits Ploegleider? Aanmelden kan via: https://www.ploegleider.nl/

Wiek

Dank voor het herstellen Thomas. Je maakt het ons niet makkelijk met alle waardes die volgens mij heel accuraat zijn. Milan en Merlier lijken in ieder geval een doel te maken van de puntentrui. Ik ben benieuwd welke sprinters nog meer gaan uitrijden. Jakobsen en Ewan zie ik in ieder geval afstappen. Hoe ziet de rest dit? 

Ik heb er zin in! 

Poeksel

Ik denk dat Ewan in tegenstelling tot vorige jaren gaat proberen uit te rijden. Het lijkt me sterk dat uitstapt om zich te sparen voor de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Nog wat tips nodig voor je Wielerflits Ploegleider-team? Met deze goedkope pareltjes moet je een heel eind komen: https://www.wielerflits.nl/nieuws/pooltips-nodig-deze-parels-moet-je-hebben-voor-het-giro-ditalia-spel/

Wie van deze vijf renners overweeg jij?

Wijon

Jakobsen en Ewan heb ik niet eens overwogen voor mijn team, dus van beide verwacht ik niet veel inderdaad haha. Hier voornamelijk twijfel tussen Kooij en Milan, misschien roept Kooij nog wat over zijn paarse ambities. Of heeft hij/het team al iets gezegd?

Verder op zoek naar de nieuwe Derrek Gee voor op de bank, die bij elke heuvelrit op avontuur gaat en punten pakt.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Wellicht Michael Storer, Giulio Pellizzari, Simon Carr of Florian Lipowitz?

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

De definitieve teams voor de Giro druppelen nu in rap tempo binnen. Alleen op Alpecin, Arkea, FDJ, Polti-Kometa, Visma Lease a Bike en uiteraard EF is het nog wachten.

Emootje

Potverdrie, wat is dit lastig. Wel O'Connor, geen O'Connor. Pithie eruit, Pithie erin. Ga zo maar door, ik lees veel op het Scoritoforum en probeer daar uit te filteren wat van belang kan zijn voor Ploegleider. Maar dat valt nog niet mee met maar 100 punten. Damn...

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Haha, klinkt herkenbaar en dat maakt het puzzelen juist zo leuk toch? Heb je wellicht iets aan deze vijf pooltips van Youri? https://www.wielerflits.nl/nieuws/pooltips-nodig-deze-parels-moet-je-hebben-voor-het-giro-ditalia-spel/

Poeksel

Ik heb juist problemen om 100 punten op te maken :P

Wijon

Als je net twijfelt tussen Rubio en JPL zoals men men op het Scorito forum doet, dan scheelt dat enorm in je budget... Door de puntverdeling vanuit PL word je dan misschien toch bevooroordeeld? 

Laatst gewijzigd
Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Hoe zit het met de keuzestress, ploegleiders? Nog iets meer dan 24 uur tot de start van Wielerflits Ploegleider! Staat jouw team al of slaat de paniek lichtelijk toe? ;-) 

Tubbes

Ik heb 4 punten over, en dat zit mij niet lekker.

Wat te doen?

V poppel upgraden naar bauhaus? Of een andere 7 punter.

Of dainese upgraden naar Ewan?

We hebben nog even.

Poeksel

Het ideale team zal niet precies 100 punten zijn, maar ik maak de punten ook het liefste op. Wat je kan doen: ga door alle renners heen en kijk of er renners zijn die je eigenlijk zou willen hebben. Vervolgens kijken in hoeverre dat mogelijk is met die 4 punten (en eventueel een andere wissel).

Koerss

Gaan jullie voor een topsprinter? Een Milan, kooij of een merlier? Of liever een top AK man met een goedkopere sprinter

dawizz

Ik heb , gezien het parcours, 5 sprinters waarvan 2 toppers. De andere 8 zijn klassementsmannen/ klimmers/ aanvallers.

Emootje

Ik heb zowel Milan als Kooij. Heb ooit eens een grote ronde met maar 1 sprinter gedaan, dat is niet handig en heeft me zeker de overwinning gekost. Heb er nog wel een paar rappe mannen bij overigens. De rest is inderdaad AK/klim/aanval. 

Poeksel

@dawizz Hoeveel sprinters stel je morgen op?

Laatst gewijzigd
Timber

Hier 4 sprinters, waarvan 1 die veel punten kost. De rest allemaal klassementsmannen. Ervaring leert toch dat het eindklassement in Ploegleider zwaar telt. Heb zelf in potentie 6 klassementsmannen die top 10 kunnen eindigen.

dawizz

Ik begin met 2 sprinters in de basis, beide kunnen een heuvel goed verteren, maar verwacht ze niet in de top 20 vandaag. Bedoeling is om in ieder geval in etappe 5 alle 5 de sprinters erin te hebben gefietst. De andere sprintetappes zijn niet voor alle 5 geschikt denk ik, maar je moet zowel voor de biljartlaken aankomsten als voor de andere ' sprints ' wat hebben toch?

Tubbes

Ben ik toch weer in Bardet getrapt..

Waarom, waarom.

Sepa Van de block

K heb 

pogi

G

Tiberi

Martinez

Uijtdebroeks

Milan

pellizari

Lipowitz (5 ptn overpriced maar fomo) 

Pithie
piganzoli

dainese

rubio

vpp

 

 

 

 

 

dawizz

Mijn ploegje: 

Pogi, Arensman, Martinez, Tiberi, Storer, Rubio, Hirt, Piganzoli, Milan, Kooij, van Poppel, Hofstetter, Andersen.

 

Veel succes allemaal!

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.