Algemeen muziek topic

1 2 ... 27 28 29 30
esims5.0

Zon nieuwskop nodigt bij mij uit tot muzikaal associeren. Heavy D and The Boyz graag in het andere topic.

1. In The Year 2525 - Zager & Evans
2. He Ain't Heavy He's My Brother - The Hollies
3. The Band - The Weight
4. Fatboy Slim - Right Here, Right Now
5. John Mayer - Gravity
6. Depeche Mode - Just Can't Get Enough
7. Sugar (De Fabriek) - Ruud Bos
8. The Beatles - When I'm Sixty-Four

esims5.0

Romāns Vainšteins

Echt superleuk inderdaad, schijtfiguurtjes die online ruzie maken over muzieklijstjes. 

Romāns Vainšteins

Ian Curtis zou nog zijn graf uit komen kruipen om dit nummer te schrijven en opnemen.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Echt superleuk inderdaad, schijtfiguurtjes die online ruzie maken over muzieklijstjes. 

Dit gaat natuurlijk helemaal niet over ruziemaken.

Romāns Vainšteins

Leg uit wat je ermee bedoelt dan.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Leg uit wat je ermee bedoelt dan.

Een cliché dat onderhand zo bij dit lijstje kan:

"Een wat afwijkend lijstje ten opzichte van de meesten hier maar ik ben er trots op."
"Elk jaar weer een gevecht. Maar weer gelukt 😎"
"Was weer moeilijk, maar ik ben er blij mee🤟🙂"
"Het was weer een heel gepuzzel, maar uiteindelijk heel tevreden met m'n lijst."
"Toch weer even wat anders als anders maar ik ben er blij mee!"
"Gestemd en het is een mooi lijstje geworden 😄"
"Hier is dan mijn lijstje. Drama dat niet meer dan 35 kan kiezen, wel weer gelukt."
"Het is me weer gelukt dit jaar!"
"Blij met mijn lijstje voor dit jaar.💞🎶"

esims5.0

Ook de Belgische toplijsten nog even een kwaliteitsimpuls gegeven. Deze is van Studio Brussel.

esims5.0

Ik heb ondertussen gestemd voor de lijst der lijsten.

Raul Alcala

esims5.0

Je lijkt wel een hond die overal tegen een boom moet plassen. Israël propaganda graag in het andere topic.

Raul Alcala

Ik noem je Pavlov

esims5.0

Zelf niet op gestemd en ook geen reactie van dit jaar, maar het werd weer actueel toen ik het eerste het beste Top 2000 stemlijstje van iemand anders op X bekeek en dit nummer zag waarvan de audioclip de 1973 versie was. Het is de publieke omroep en de Top 2000 is een publiekslijst, maar zelfs dan slagen ze erin om voor het publiek te bepalen wat de "goeie" versie is. Het enige argument wat hier telt is wat de stemmers bedoeld hebben, en ik ga ervan uit dat dat The Greatest Hits versie uit 1973 is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik kan dat stemmen niet aan blijkt, ik denk niet in tracks maar albums, onoverkomelijke handicap bij deze lijst bepalen. Ik denk dus Homogenic ipv Joga en kan dat 2e absoluut niet los van het 2e zien. (waar met oa hunter, bachelorette en all is full of love minimaal zulke geode tracks staan) En zonder dat ik er per se tracks in een top 10 zou plaatsen vind ik Jagged Little Pill en Bad 5*****-albums, om maar een voorbeeld te geven.

@Esims : heb jij dat niet dan? Ben je echt een pure trackluisteraar? Het 'vangen' van een artistieke periode middels albums vind ik iig boeiender dan cherrypicken.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Ik kan dat stemmen niet aan blijkt, ik denk niet in tracks maar albums, onoverkomelijke handicap bij...

Ik ben daar heel dubbel in. Toen ik nog muziek op cd kocht, heb ik veel mooie albumtracks ontdekt. Maar nu je Spotify hebt, weerhoudt iets me ervan om hele albums te luisteren. Omdat ik bang ben dat de rest naast die ene mooie track tegenvalt en zo de glans ook van die ene afhaalt.

Romāns Vainšteins

Dát is dus wat ik controleer met het ná ontdekken van vette tracks hele albums luisteren :)

Misschien vind je dit wel leuk? Een soort van 16 Horsepower door de blender met Joy Division en een tikkeltje Depeche Mode: Na deze track hun hele oeuvre geluisterd.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Dát is dus wat ik controleer met het ná ontdekken van vette tracks hele albums luister...

Typisch dat ik 16 Horsepower en Joy Division wel hoor maar Depeche Mode niet. Depeche Mode hoor ik absoluut wel in Papillon van Editors. Pas jaren later hoorde ik dat dat nummer geproduceerd is door Flood, die ook Violator mede geproduceerd heeft.

Wat het denken in albums betreft, dat doen ze cynisch gezegd bij NPO Radio 2 ook. Hieronder de 23 DM tracks in de Top 2000 keuzelijst van dit jaar. Een paar jaar geleden was ik in eerste instantie aangenaam verrast dat ze heel Some Great Reward erin hadden gezet. Maar even later hoorde ik anderen klagen dat dat voor meer albums gold en waarschijnlijk pure luiheid of desinteresse is geweest. Hoe goed ik de albumtracks Stories Of Old en Lie To Me ook vind, ze zijn totaal kansloos als de singles de lijst al niet halen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Editors is een band 'an sich' natuurlijk :) Hebben wel wat van DM gehaald maar toch een heel eigen geluid.

Ik gok dat jij de omslag die ze met Blanck Mass samen hebben gemaakt naar de laatste 2 albums Violence en EBM (ook) wel waarderen kan?

Romāns Vainšteins

Veel mensen haakten er bij af maar ik vind het juist knap wanneer je als band een geheel 2e leven starten kan:

esims5.0

Ik heb er geen seconde zelf aan gedacht, maar het is wel duidelijk welk nummer dit jaar de hoogste nieuwe binnenkomer is in de Top 2000. Misschien dat de EBU nog iets kan forceren.

esims5.0

Dit helpt wel een beetje mee. Al moet je realistisch zijn dat vorig jaar in de extra 500 helemaal geen interessante nummer stonden; vrijwel alleen nummers die (mijns inziens terecht) uit de lijst zijn verdwenen.

Romāns Vainšteins

'Ik heb er geen seconde zelf aan gedacht, maar het is wel duidelijk welk nummer dit jaar de hoogste nieuwe binnenkomer is in de Top 2000'

Europapa? Mijn dochter zingt dat nog steeds wel eens. Gezien de aanstekelijkheid onder blagen had die mafklappert dat kutevent nog kunnen winnen ook lijkt me. Ik kan me althans geen enkel ander liedje van dat armetierige hoopje shitmuziekmakers heugen.

esims5.0

Ja Europapa natuurlijk. Die With A Smile van Lady Gaga en Bruno Mars is volgens lijstjes op X de nummer 2 uit 2024 met maar de helft van de stemmen van Europapa, maar die zal de lijst ook wel halen. Ik heb hem nog nooit gehoord.

Romāns Vainšteins

Zeer trots om te zeggen dat ik ook geen idee heb hoe het gekweel van tegelijk Mars en Gaga klinkt. 

Wél weet ik dat Chalk een live een live drummer heeft en de zanger van die geinige, glitterende Michael Jackson handschoentjes. Het leven zit vol prioriteiten.

Raul Alcala

Mars is zoet als een chocolade reep. Muzieklijstjes vul ik nooit in, het is te veel en te weinig tegelijk, dat wordt chaos. Het hoort natuurlijk bij de tijd van het jaar, ik voel de charmes ook wel als het aan me voorbij trekt. Ik trek de adventskalender met chocolade wel leeg.

1 2 ... 27 28 29 30

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.