Mijn vorige bericht had dat van jou gekruist, maar bij die daarvoor zag ik toch echt weer een zwarte kop. Het is echt vervelend asociaal gedrag dat je alle topics moet verpesten met video's. Vanmorgen ook nog met betrekking tot Van Kooten en de Bie. Ook al was het daar on-topic, ik had er geen behoefte aan.
Haha ja het is een mooie wijk. Iets té gegentrificeerd nu wellicht, maar nog steeds best een aardige mix van volk en bakfietsmoeders. Ik mocht m'n pakketjes altijd ophalen bij Cigo Simone, zat die al in het winkelcentrum toen jij er woonde? Echt nog een oldskool zaak uit die wijk.
Geitenkamp is tegenwoordig ook wat aan het gentrificeren, er zit zelfs een fietskoffietentje tegenwoordig! Wel echt goed dat dat beschermd stadsaanzicht is, geweldige architectuur zo op de heuvel. Proeflokaal Enjoy&Learn is daar ook een toffe tent, als ik het meen werken die met mensen die op de een of andere manier buiten de samenleving stonden, om ze weer te integreren. Hebben ook elke donderdag een laagdrempelig wijkdiner. Hou van dat soort zaken die hart voor de wijk hebben.
Ik zat in mijn wilde puberjaren nog in Geitenkamp op school (2 jaar): een aparte unit voor 'wel hersens, niet hanteerbaar'. Was een mooie tijd met ontzettend leuke mensen en veel humor. Anders dan op reguliere HAVO/VWO omgevingen lagen daar alle pretenties buitenboord qua 'kijk mij eens goed zijn' en 'ik ga later een grote worden'.
Pijnpunt van Arnhem is oud-zuid, daar heb je nog een flink aantal wijken die aan de beademing liggen. Dat project wat ze nu voeren met kwijtschelding van schulden is ook 't Duifje geloof ik?
Klinkt als een mooie tijd.
Ja, oud-zuid is nog steeds een pijnpunt en daar doen ze inderdaad ook dat experiment. Ik vind zuid sowieso een beetje treurig, Elden nog daargelaten. Doen ze in Nijmegen een stuk beter met Nijmegen-noord mijns inziens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.