Algemeen muziek topic

1 2 ... 30 ... 65 66
Raul Alcala

Dit jasje zit écht als gegoten

esims5.0

Als ik dat andere topic niet mag vervelen met de Top 2000, dan moet hier ook wegblijven met je vervelende 'zwarte' video's. Overigens zat ik geen muziek te delen.

Raul Alcala

Weinig zwarts aan de 2 video's hoor. Het zal de waas voor je ogen zijn. Of je fabrieksinstelling. Je verwart me overigens met Klootje.

esims5.0
Raul Alcala
Weinig zwarts aan de 2 video's hoor. Het zal de waas voor je ogen zijn. Of je fabrieksinstelling. Je...

Mijn vorige bericht had dat van jou gekruist, maar bij die daarvoor zag ik toch echt weer een zwarte kop. Het is echt vervelend asociaal gedrag dat je alle topics moet verpesten met video's. Vanmorgen ook nog met betrekking tot Van Kooten en de Bie. Ook al was het daar on-topic, ik had er geen behoefte aan.

Raul Alcala

Doe nou niet zo smart. Als rap m'n huis was, you would be sweeping the yard.

esims5.0

edit wf: pas je taalgebruik aan

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik kan nog een shoutout doen naar Sugar Hill, als je wil.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ik kan nog een shoutout doen naar Sugar Hill, als je wil.

Ze maken wel goede burgers, en hebben goede whisky. Goede feestjes gehad ook.

Romāns Vainšteins

Raul zal wel denken van WTF maar ik weet precies wat je bedoelt.

Voor mij toch verbazend hoe zo'n achterbuurt van weleer (vroeger wel eens gerend voor mijn leven na een ruzie in de Lucky Luke met wat lokale mongolen) nu vergeven van knotjes en bakfietsen is :)

Romāns Vainšteins
Raul zal wel denken van WTF maar ik weet precies wat je bedoelt. Voor mij toch verbazend hoe zo'n a...

Haha ja het is een mooie wijk. Iets té gegentrificeerd nu wellicht, maar nog steeds best een aardige mix van volk en bakfietsmoeders. Ik mocht m'n pakketjes altijd ophalen bij Cigo Simone, zat die al in het winkelcentrum toen jij er woonde? Echt nog een oldskool zaak uit die wijk.

Geitenkamp is tegenwoordig ook wat aan het gentrificeren, er zit zelfs een fietskoffietentje tegenwoordig! Wel echt goed dat dat beschermd stadsaanzicht is, geweldige architectuur zo op de heuvel. Proeflokaal Enjoy&Learn is daar ook een toffe tent, als ik het meen werken die met mensen die op de een of andere manier buiten de samenleving stonden, om ze weer te integreren. Hebben ook elke donderdag een laagdrempelig wijkdiner. Hou van dat soort zaken die hart voor de wijk hebben.

Romāns Vainšteins

Ik zat in mijn wilde puberjaren nog in Geitenkamp op school (2 jaar): een aparte unit voor 'wel hersens, niet hanteerbaar'. Was een mooie tijd met ontzettend leuke mensen en veel humor. Anders dan op reguliere HAVO/VWO omgevingen lagen daar alle pretenties buitenboord qua 'kijk mij eens goed zijn' en 'ik ga later een grote worden'.

Pijnpunt van Arnhem is oud-zuid, daar heb je nog een flink aantal wijken die aan de beademing liggen. Dat project wat ze nu voeren met kwijtschelding van schulden is ook 't Duifje geloof ik?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Ik zat in mijn wilde puberjaren nog in Geitenkamp op school (2 jaar): een aparte unit voor 'wel hers...

Klinkt als een mooie tijd.

Ja, oud-zuid is nog steeds een pijnpunt en daar doen ze inderdaad ook dat experiment. Ik vind zuid sowieso een beetje treurig, Elden nog daargelaten. Doen ze in Nijmegen een stuk beter met Nijmegen-noord mijns inziens.

esims5.0

De straf bestaat uit een week lang video's bekijken in het 'wat-luister-je-nu' topic.

Raul Alcala
esims5.0
De straf bestaat uit een week lang video's bekijken in het 'wat-luister-je-nu' topic.

🤩

Ongehoord zware straf!@

Ik had trouwens m'n schoen gezet, lag er een tube daktarin crème in.

kleomantre
Romāns Vainšteins
Ik kan dat stemmen niet aan blijkt, ik denk niet in tracks maar albums, onoverkomelijke handicap bij...

Ik ben vooral track georienteerd, juist omdat het me zo stoorde dat je vroeger een album moest kopen (dat was toen veel geld) en dat er weinig op stond dat me kon beklijven. 

Niettemin is het ook zo dat wanneer een artiest iets heeft gemaakt dat mij aanspreekt, dat ik dan wel getriggerd wordt om te kijken wat-ie nog meer in z'n mars heeft. Scan dan meestal kort de andere producties, zowel losse nummers als albums. Zo af en toe passeert dan wel een album waar zowel de meeste nummers goed van zijn als dat ze onderling qua geluid/gevoel ook cohesie hebben. Of nog beter het aanvoelt als een muzikale reis. Als dat het geval is, schaf ik nog wel eens het digitale album aan. Recent betrof dat Slowdive - Slowdive (2017) en Hammock - Love in the Void (2023) waar ik tegenaan liep. 

Fysieke albums doe ik al tijden niet meer aan. Ik ben eigenlijk over het algemeen erg blij met wat de digitalisering en internet het muzikale landschap heeft gebracht. Het is niet langer meer dat een selecte groep mensen bepaald wat uitgebracht moet worden, je kunt nummers individueel aanschaffen en het is niet meer nodig dat er een recordstore nodig is om muziek te verkopen, noch dat wat aangeboden wordt een bepaald verkoopvolume moet halen omdat anders de zaak failliet gaat. Daardoor kunnen er allerlei niches en subniches bestaan en er zijn plekken waar die muziek kan bloeien. Je kan ook makkelijk rondom de mainstream manoevreren, waar overigens nog steeds wel dezelfde krachten werken als vroeger. Het is onderverminderd zo dat de grote stations je nog steeds opdringen (het oude influencen zogezegd) wat goede artiesten of muziek moet zijn, met geforceerd gedweep over fantastische tracks en quasi-interessant geneuzel over hoe het tot stand is gekomen.  

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Uit de rijke muziektraditie van Mali:

esims5.0

Iets geheel anders. Ik verzamel Top 2000 lijstjes op X en het viel me op dat er veel minder zijn dan vorig jaar. Ik zie nu echter dat de zoekresultaten heel inconsequent zijn. Het onderstaande bericht bijvoorbeeld kan ik nog gewoon bekijken en stond gisteren ook nog gewoon tussen de zoekresultaten, maar vandaag niet meer. Kan iemand anders het wel vinden via de zoekfunctie van X?

https://x.com/karinvdburg/status/1864780642455609380

esims5.0
kleomantre
Ik ben vooral track georienteerd, juist omdat het me zo stoorde dat je vroeger een album moest kopen...

Genoeg dingen die je hier zegt waarbij er ook een andere kant is. Ik heb me vroeger nooit gestoord aan dat je een heel album moest kopen, omdat je toen niet wist dat je nu Spotify hebt. Afgeven op radio maar wel afgaan op aanbevelingen van Vevo. Ik schat radio dan toch hoger in.

Ik vind je individuele beleving eerlijk gezegd ook een beetje doorgeslagen naar te eigenzinnig. Het mooie van muziek is toch ook om overeenkomsten met anderen te ontdekken.

kleomantre

Dat van Vevo volg ik niet eens, dat kwam toevallig voorbij toen ik ergens aan het doorklikken was en eens een kijkje ging nemen uit nieuwsgierigheid. 

De echt popi stations (Q/538) neem ik nog het station nog de dj's ervan serieus als het aankomt op muziek. Dat komt omdat daar regelmatig de loftrompet uit wordt gestoken bij artiesten als Ronny flex, Bebe Rexha, Rihanna, Mart Hoogkamer, Miley Cyrus etc en die tig lui die autotune nodig hebben. Of de bewierroking van EDM-slappe aftrek producers als David Guetta. Dat spul ligt soms aardig in het gehoor, voor even, maar dan vooral om af te wisselen met je eigen muziek als je daar even genoeg van hebt of om op de achtergrond te hebben in de auto als je met gezelschap onderweg bent.  

Laatst gewijzigd
kleomantre

"Genoeg dingen die je hier zegt waarbij er ook een andere kant is."

Ik kan er ook wel een bedenken. Het is zo laagdrempelig geworden om muziek te maken (of iets dat er op lijkt) en er zijn geen barrieres meer om werk uit te brengen. Daarbij ontbreekt het dus aan filters die er vroeger wel waren. Drie decennia terug moest je meestal toch wel iets fatsoenlijks kunnen neerzetten om in een kroeg te mogen spelen en moest je echt kilometers maken. En investeren in materiaal/opnamen waar je nu met een reguliere laptop en wat software al een heel eind kan komen. Resultaat is nu dat er dagelijks zo'n enorme berg output is waarbij de kleine fractie die de moeite waard is, moeite heeft om niet ondergesneeuwd te raken. 

Klein bijkomend voordeel van de laagdrempeligheid is wel dat meer mensen nu makkelijker bezig geraken met muziek en er in theorie minder talent verloren hoeft te gaan. Je kan immers met weinig investeringen door blijven prutsen en het simpel naast je school/werk blijven doen als hobby en blijven doorleren en werken aan je sound. Uiteindelijk, als het je gegeven is om er je beroep van te maken, zul je echter alsnog moeten gaan investeren in apparatuur en.   

esims5.0
kleomantre
Dat van Vevo volg ik niet eens, dat kwam toevallig voorbij toen ik ergens aan het doorklikken was en...

Stay van Rihanna ft. Mikky Ekko is toevallig nog een nummer met een ijzersterke melodie. Ik ben het er ook wel mee eens dat radio tegenwoordig zwaar teleurstellend is, maar vroeger - voor het internet - was het voor mij de manier om online te zijn en ik vind het in potentie nog steeds een prachtig medium. De album2daagse van NPO Radio 2 bijvoorbeeld. Dan draait het met Pasen twee dagen lang om de muziek en hoor je van ieder album een bekend en een minder bekend nummer. Maar ook de Top 2000, met alle kritiek die je erop kunt hebben.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Goed Rihanna heeft der betere momenten, dit gaat geweldig samen met het werk van Tame Impala

esims5.0

Koren op de linkse molen.

Dit is leuk gedaan maar niks voor elkaar krijgen is stiekem wel een soort argument geworden voor links dat het beleid niet deugt.

Rahim Vlasblom
admin
esims5.0
Iets geheel anders. Ik verzamel Top 2000 lijstjes op X en het viel me op dat er veel minder zijn dan...

Kijk eens op BlueSky daar vind je er genoeg. 

esims5.0
Rahim Vlasblom
Kijk eens op BlueSky daar vind je er genoeg. 

Ik heb er op zich wel genoeg (1.012), maar vorig jaar had ik er veel meer (1.980). En dit jaar staan er denk ik ook wel zoveel op X, maar blijkbaar is het zoekresultaat niet volledig.

Ik ben hier trouwens een aantal jaren geleden mee begonnen toen iemand anders in een Facebookgroep dat al deed. Ik dacht toen nog dat het een betrouwbare voorspelling van de echte lijst zou zijn, maar dat valt heel erg tegen. Toch is het leuk genoeg om het te blijven doen, om er allerlei analyses op los te laten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 30 ... 65 66

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.