Algemeen muziek topic

1 2 ... 34 ... 44 45
Raul Alcala

Esims heeft het er maar zwaar mee

esims5.0
Il Leopardo della Primavera
Het nieuwe album is dan ook gewoon steengoed. 

Je weet niet eens om welke nummers het gaat. Typerende reactie van een fan.

https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/depeche-mode/enjoy-the-silence

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Meteora van linkin park is een leuk album, het punt met deze band is gewoon dat de 'rapper' vol-kó-men K*T is. Iedere keer opnieuw, in elk nummer ooit van ze, denk ik 'ah tering, nee hè' wanneer hij aankakken komt. 

esims5.0
Je weet niet eens om welke nummers het gaat. Typerende reactie van een fan. https://staatieindetop2...

Oh ja, ik ben een fan hoor, kom ik eerlijk voor uit. Maar het album is gewoon goed. Jij hebt dus op die site het hele nieuwe album zitten overtikken om te kijken welke nummers er in staan? Please, enlighten me.

esims5.0
Oh ja, ik ben een fan hoor, kom ik eerlijk voor uit. Maar het album is gewoon goed. Jij hebt dus op...

Op beide nummers van Linkin Park was al veel gestemd via X, dus vandaar dat ik er rekening mee hield. Het gaat om One Step Closer en The Emptiness Machine. Waarvan er een volgens mij niet nieuw is.

Ik zag zojuist via X dat Good Luck, Babe! van Chappell Roan de lijst heeft gehaald. Die heb ik compleet gemist dit jaar en zojuist pas beluisterd. Dit is nu een nummer dat bij de eerste keer luisteren wel enige indruk maakt, in tegenstelling tot Magdalena Bay.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Op beide nummers van Linkin Park was al veel gestemd via X, dus vandaar dat ik er rekening mee hield...

One step closer is zeker niet nieuw, die komt van Hybrid Theory uit 2000, tevens een van m'n eerste zelf gekochte albums. Heerlijk hard nummer trouwens.

Klootje Kriekeljon

Esims, aangezien je hem zelf zo graag deelt.... ook even mijn mening.

Ik vind jou iemand die over alles en iedereen een negatieve mening heeft terwijl je zelf geen enkele indruk maakt als het op muziek aankomt. Nergens heb ik ook maar een moment gedacht: wow verrassend. Of ok het is niet mijn ding maar wel kwaliteit, respect. Daarom de vraag aan jou: zijn er dingen die je luistert of goed vindt waarmee je mij kunt verrassen? Is er iets dat de radio absoluut niet zal draaien? Of iets waarvan het totaal niet rijmt met het gebaande pad van popmuziek?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Jammer dat je het niet tegen mij hebt, ik heb nog wel wat dingen :)

zojuist SKLOSS en Heisa voor een song geliked 

Laatst gewijzigd
esims5.0
Klootje Kriekeljon
Esims, aangezien je hem zelf zo graag deelt.... ook even mijn mening.Ik vind jou iemand die over all...

"Mooie lijst met veel ontegenzeggelijk schitterende nummers erin; ook mooi, die andere keuzes van Kecks en De Booij, daar is veel voor te zeggen."

Dat was een reactie van Chris Buur van de Volkskrant op mijn eigen top 100, nadat ik kritiek had op het nederhop gehalte in hun Nederlandstalige Top 100 van begin dit jaar (je werd overigens van harte uitgenodigd om op die lijst te reageren). Daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan aan iemand die alleen maar into zwarte artiesten is en nauwelijks oprecht geintereseerd is in muziek buiten het hiphopgenre. Maar bovendien ben je ook alleen maar in staat om rancuneus richting mij te reageren, dus jouw mening neem ik al helemaal niet serieus.

Wat ik eerder vanmiddag nog wel dacht nadat ik zoals gewoonlijk teleurgesteld ben in de vernieuwing van de Top 2000: hoe lelijk die lijst ook is, het is altijd nog beter dan het afvoerputje wat het 'wat-luister-je-nu' topic is.

esims5.0

Overigens had ik mijn eigen lijst pas in tweede instantie gestuurd nadat gevraagd werd wat ik dan miste.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Esims, ik vond het ook een groot onrecht dat jij en Chris Buur niet bovenaan komen als ik muziek google. Feitelijk de poortwachters van goede smaak. 

Ik zie Klootje eigenlijk (vrijwel) geen hiphop plaatsen.. geen idee hoe je daarbij komt Esims. Daarnaast: waarom is het oordeel van iemand die veel zwarte artiesten luistert minder waard? Vreemde stelling. 

esims5.0

Na bacchusgate en nadat ik eens zei dat Chester Bennington niet kon zingen, hoef ik van jou ook geen objectieve bijdrage aan deze discussie te verwachten.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Ik mis vooral de open blik, of de poging daartoe, die je toch zou verwachten bij het starten van een algemeen muziek topic.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Ik mis vooral de open blik, of de poging daartoe, die je toch zou verwachten bij het starten van een...

Ik denk dat je algemeen uitspreekt als 'esims'. 

flip vla
kleomantre
Ik mis vooral de open blik, of de poging daartoe, die je toch zou verwachten bij het starten van een...

Je zal begrijpen dat iemand met een open mind geen nieuw muziek topic hoeft te starten, of een nieuw politiek topic, want die bestaan al.

Romāns Vainšteins

Ah, Chris Buur!!!

dat verandert de zaak

esims5.0
kleomantre

Dat is ook maar spijkers op laag water zoeken, omdat ik ook wel eens tegen jouw muzieksmaak aan schop. Kijk eerst eens naar dat andere topic. Onlangs wierp ik daar nog een discussiepunt op met betrekking tot de Top 2000, maar dat nam een andere wending als ik dacht, en een paar berichten later werd me duidelijk gemaakt dat daarvoor geen plaats was. Ongeveer ook de reden waarom ik een ander topic ben begonnen. Niet voor niets hadden ze het zelf over de drie hiphopmusketiers die het topic vulden.

Ik denk dat je je eigen open blik nogal overschat kleomantre. Wat mij zeer verbaast is dat vrijwel niemand hier enige aansluiting heeft bij de Top 2000 cultuur. Bij de enquete na het stemmen werd gevraagd wat die voor jou betekent. Ik heb een woord ingevuld: gezelligheid. Ik zet graag mijn eigen muzieksmaak aan de kant om een paar leuke weken te hebben.

Ragnar Lolbroek

Er is maar 1 lijst. En dat is De Tijdloze van StuBru. 😎

esims5.0
Ragnar Lolbroek

Heb ik ook op gestemd, maar de lijst der lijsten is toch echt de Top 2000.

Ragnar Lolbroek

StuBru altijd +1

Ragnar Lolbroek
esims5.0
Heb ik ook op gestemd, maar de lijst der lijsten is toch echt de Top 2000.

Enkel in een parallel universum is dat de lijst der lijsten.🙃😏

Klootje Kriekeljon
esims5.0
Dat is ook maar spijkers op laag water zoeken, omdat ik ook wel eens tegen jouw muzieksmaak aan scho...

Kijk en dit is waar je altijd de boel gaat lopen verdraaien Esims. 

Er was een muziektopic. Dat was er altijd al voor iedereen maar idd. het was wel veel hiphop. Dat is op een natuurlijk wijze gegaan, na weinig nieuwe input. Ooit was dat namelijk niet zo. In plaats van mee te komen doen en daar misschien zelfs verandering in aan te brengen voelden jij en jouw muzieksmaak zich te groot voor dat topic en openden ze een eigen muziektopic, na je natuurlijk eerst als een olifant in een porseleinkast gedragen te hebben. Vele discussies over de zin en onzin van een nieuw topic en de hiaten in jouw opvattingen over muziek in zijn algemeenheid later ontstond er een nieuwe verhouding. Door jouw gedram hadden de meer sociaal aangepasten op het forum namelijk zoiets van ah wat maakt het ook uit. Dan doen we zwarte muziek in het ene en de rest in Esims zijn hoekje, al was het maar om de lieve vrede te bewaren. Maar eigenlijk was het natuurlijk knotsgek dat er een nieuw topic kwam en dat iedereen zich aanpastte aan iemand die zich aan niemand of niets aan zal passen. Maar goed.

Vervolgens kwam jij toch weer regelmatig -volledig op eigen initiatief en onuitgelokt- zeiken in het zwarte topic. Want het gaat je helemaal niet om samenspelen, zoals al eerder gezegd. Het gaat je om te mogen zenden als een autist en niks te willen ontvangen (weet je nog? eerste reactie ooit aan jou, spot on). En als je dan niet voldoende aandacht krijgt kom je toch gewoon weer even drammen, meneer ik heb nul respect voor een ander. Toen je vorige week dit opnieuw deed, heb ik met een knipoog (maar sarcasme is niet besteed aan de alles letterlijk opnemende) gewezen op het feit dat je dat andere muziektopic een verderfelijke plek van smakeloosheid en muziek voor asielzoekers vond. En dat het dan natuurlijk niet zo kan zijn dat je af en toe toch even komt zeggen dat je worteltjestaart vies vindt. En dat ze nog steeds Top2000 lijstjes in moeten vullen als ze verstand hebben, die asielzoekers. Je leek de voorzichtige hint zonder overbodige discussie te begrijpen en de verhoudingen vielen weer op hun plek. Nu ga je opeens doen alsof je daar weggejaagd bent? Gast, je hebt hier een community die een lintje verdient om de wijze van omgang met jou. Get real.

Ragnar Lolbroek

Mogen die asielzoekers dan Tinariwen of Mamady Keita in de top 2000 stemmen? Faire deal wel.

Romāns Vainšteins

'Tinariwen'

Live gezien, op Noorderzon, vette band hoor.

1 2 ... 34 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.