"een community die een lintje verdient om de wijze van omgang met jou"
Haha misschien klopt je eigen zelfbeeld niet helemaal? Ik moest zojuist nog denken aan dat jij het ooit had over bleke afgerichte kassameisjes. Op dat moment had ik het eigenlijk wel opgegeven dat we cultureel gezien nog door een deur zouden kunnen en samenspelen. Ik ga niet ontkennen dat ik met dat Top 2000 bericht met name jou zat te prikkelen, omdat jij hiphop nogal als het centrum van het universum ziet, maar allemachtig, het getreiter van de andere kant gaat blijkbaar volledig langs je heen. Ik had bijvoorbeeld een artistieke poging gedaan om mijn Top 2000 lijstje hier te delen, en de eerste reactie daarna was een video met een Hebreeuws liedje, zonder enige begeleidende toelichting. Alsof er een scheet werd gelaten. Ook in mijn Tourspel topic werd er met zwarte video's getreiterd, maar daar is gelukkig ingegrepen.
Dat samenspelen in het Top 2000 café lukt trouwens ook niet. Dat zou je kunnen verklaren door de geschiedenis, maar het ligt net zo goed aan een onoverbrugbare culturele botsing.
Je hebt gewoon zo'n enorme plaat voor je kop dat mensen op afwisselende manieren gaan reageren op je, zodra de fatsoenspogingen achterwege zijn.
Je bent in ieder geval zeker geen slachtoffer. Daarom staat er ook 5.0 achter je naam. Verder is er zoveel dat jij uit zijn verband rukt, onbegonnen werk. En dat persoonlijke? Dat is wel duidelijk bij wie het zit. Zielig man.
Dat is heel zwak dat je over die 5.0 begint (wat sowieso een onderbroken nummering is). Alsof jij de achtergrond en redenen allemaal wel kent.
Ik wilde het net al doen, maar dan werd het zo'n lang verhaal, maar kijk nu eens waar deze discussie begon. Het zinde jou niet dat ik jouw muzikale input in de vorm van Magdala Bay niet kon waarderen en vandaag met een ander voorbeeld kwam dat wel indruk maakte. Ik denk dat er nog wel een paar mensen hier te vinden zijn die van mij aannemen dat er in beide gevallen niets aan gelogen is. En het was ook niet eens vervelend bedoeld. Maar blijkbaar slaan er dan bij jou een paar stoppen door.
Geen idee of er onder ons liefhebbers van warme, cinematisch aandoende ambient zijn niettemin gooi ik het toch in de groep.
Purl heeft namelijk zeer recent een album uitgebracht met de naam Himmelsandar. De tracks voeren je mee door een zwoele midzomernacht. De minuten verstrijken zonder dat je er erg in hebt. Tijdens deze wat killere dagen hartverwarmend om naar te luisteren. Vakwerk wat mij betreft voor wie graag wegdroomt bij rijk gevulde soundscapes.
Niet alles is even raak, ergens tussen track 4 en 6 dwaalt de muziek een beetje af om je weer op te pikken wanneer de titeltrack in gang schiet. Wat volgt is een fijne voorzetting van de reis die al goed begon. De hoogvliegers zijn wat mij betreft track 2 (Övergivet Hjärta oftewel Abondened Heart) en track 9 (Vanadium).
Ga hier maar op los Esims. Radio Nostalgie heeft zelfs 3000 redenen om stom te roepen op X.
https://www.hitdossier-online.nl/playnostalgie-be-top-3000-2023
"Het zinde jou niet dat ik jouw muzikale input in de vorm van Magdala Bay niet kon waarderen en vandaag met een ander voorbeeld kwam dat wel indruk maakte. Ik denk dat er nog wel een paar mensen hier te vinden zijn die van mij aannemen dat er in beide gevallen niets aan gelogen is. En het was ook niet eens vervelend bedoeld. "
Hoe denk je dat dit leest nadat je onderstaande twee zinnen als eerste typte nadat Klootje het album deelt zonder zelf maar iets te zeggen van of het subliem is c.q. zijn muzieksmaak aan een ander opdringt. Hij zegt alleen, dit werd me aanbevolen en het is volgens mij verder feitelijk accuraat om te melden dat het voor popliefhebbers is.
"Met andere woorden: ik vind er bij voorbaat al geen zak aan. Ik heb net twee tracks beluisterd en ik vraag me ook af waarom dit goed zou moeten zijn."
Dat is echt een sublieme vooringenomen manier van discussie voeren op een forum. Je had prima kunnen zeggen, ik heb het geluisterd maar past niet bij mijn smaak. Ik vind het niet veel bijzonders. Daarmee laat je en de muziek en degene die het deelt in z'n waarde. Door hoe je dit zegt, draag je zelf bij aan een vervelende sfeer. Verder klinkt regelmatig dedain door over muziek die niet binnen het spectrum grote radiostations wordt gedraaid, alsof dat de maat der dingen is. Dat wekt bij mij dan weer ergenis op omdat zulke stations en hun lijsten, waar jij zo te zien een fanatiek volger van bent, in essentie ook maar een tunnelvisie leveren op betekenisvolle muziek ook al lijkt dat met een lijst van wel 2000 tot 4000 nummers toch aardig allesomvattend. Het is een gegeven waar je zeker enige maar ook weer niet teveel waarde aan moet hechten. Verder heb ik geen enkel probleem met het bestaan van dergelijke lijstjes noch met het plezier dat het luisteraars oplevert, ik haak zelf ook wel eens in.
"Dit album werd me aangeraden. Voor de pop liefhebbers:"
Dat vind ik in het geval van Klootje geen neutrale aanbeveling, omdat pop bij hem een scheldwoord is. Verder slaat "het was ook niet eens vervelend bedoeld" op het noemen van Good Luck, Babe! van Chappell Roan. Omdat ik het nummer niet kende en er meestal rotzooi de lijst in wordt gestemd. Eigenlijk gewoon aangenaam verrast en helemaal geen steek onder water.
Hret meest vreselijke voorbeeld is dat NL janknummer dat kei-en-keihard Everybody hurts van REM kopieerde, schijnt dat half Nederland dat snikkend op begrafenissen draait. Maar goed, als het werkt werkt het.
In alle landen heb je lokale helden die tracks van elders door de mangel halen, je daaraan niet ergeren is best een kunst. Goede artiesten komen toch wel bovendrijven op basis van absoluut aanbod, in tegenstelling tot de échte profiteurs.
Dat je niks met protestmuziek heb mag hoor, maar om het nou meteen als aanjager van asociaal gedrag te benoemen slaat natuurlijk ook nergens op.
Ook in Nederland hebben we protest songs trouwens, waaronder deze iconische van Opgezolle (met een knipoogtitel ;) )
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.