Algemeen muziek topic

1 2 ... 33 ... 44 45
Romāns Vainšteins

@Kleo: Watson was iets dat mijn vriendin op Rock Werchter wilde zien, tijdens zijn poging tot aucoustisch 'man under the sea' begon Slayer op de mainstage en werd dat een doofstomme voorstelling.

Romāns Vainšteins

Dingen als dit mis ik in de top 2000

esims5.0
Romāns Vainšteins

Nee dit alternatieve rockgeluid is nog te alternatief voor de KINK 1500. De Top 2000 is toch voor een breder publiek, en daar is niks mis mee. Maar er kan heel wat gesnoeid worden wat er niet in hoort.

Laatst gewijzigd
kleomantre

@RV: Brutus ga ik nog wel opzoeken.

Waarschijnlijk is ondertussen al wel gekend dat ik niet zo thuis ben in het pop/rock universum maar dat wil niet zeggen dat ik er niet open voor sta. Weet bij god niet meer hoe maar ben ergens de afgelopen twee jaar tegen Emma Ruth Rundle aangelopen en mij trekt die zware duistere kant qua sound wel. Kom daarvoor met plezier uit mijn elektronische bubbel. 

Verder over Watson, veel te kleine muziek voor een stage op een rockfestival schat ik zo in. Eerder luistermuziek dat past in een theatersetting.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ze stonden op podium 2 en hij liep uit, kennelijk zonder een blik op de line-up te hebben gehad, daarme vergalde hij zijn eigen finish. Vooral ook omdat hij met veel pijn en moeite daarvoor iedereen had laten zitten op de grond. Ik heb me kapotgelachen.

Romāns Vainšteins

@ Esims: Idles is inmiddels gewoon een mainstageband hoor, ik weet niet of er in de UK ook iets van een top 2000 is maar daar staan ze geheid in.

Top 2000 is vooral een waterhoofdformule vanwege stemmende hardcorefans die een paar bands er met tig tracks inplempen. Jij met DM bent daar een schoolvoorbeeld van.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Romāns Vainšteins
@ Esims: Idles is inmiddels gewoon een mainstageband hoor, ik weet niet of er in de UK ook iets van...

Ja omdat er van die sufferds zijn die van een handjevol artiesten zowat alles erin willen stemmen.

Bij een deel daarvan heeft het toch akelig veel weg van een ingetogen vorm van schreeuwen om hun zin te krijgen. Het neveneffect daarvan is dat het ook net lijkt dat een paar artietsen enorm belangrijk zijn en gevonden moeten worden, met een nog grotere hyperfocus op een select aantal artietsen.  

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Waarbij zo'n top 2000 op dat vlak ook nog eens onversneden tunnelvisie aanwakkert. 

'Wat is metal?' Euh,.. Ik doe Metallica wel, die staan altijd in de top 2000 en ze hebben ook metal in de naam!

Brutus is weergaloos Kleo, hebben 3 albums uit die allemaal wereldklasse zijn. Zijn afgelopen jaar ook helemaal doorgebroken en treden mondiaal op, zijn gewoon 3 Vlaemen uit Leuven. Heb ze begin 2023 nog in de VERA gezien waarbij ik meteen dacht 'nou, dat zal wel eens een hele grote kunnen worden'.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
@ Esims: Idles is inmiddels gewoon een mainstageband hoor, ik weet niet of er in de UK ook iets van...

Ik ben het gewoon niet met jullie eens dat het genoemde nummer van Idles wel in de Top 2000 thuishoort. Het hoeft niet alleen maar ABBA en Toto te zijn maar met dit geluid jaag je de NPO Radio 5 luisteraar weg die ik er graag wel bij heb. Ik zou trouwens wel voor een maximum van 8 nummers per artiest in de lijst zijn. Want de lijst is in toenemende mate in handen van fanclubs, ten koste van eendagsvliegen die vaak veel beter zijn dan het zoveelste nummer van die hofleveranciers.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins

Lekker ook dit, punk leeft nog steeds. Vind Hang Youth ook echt steengoed.

Qua metal heb ik vroeger ook echt aardig veel geluisterd, altijd fan van In Flames gebleven. Heerlijke gitaren. Verder qua gitaren CKY, Slipknot, SOAD, John Coffey, Rammstein, en nog meer wat me niet direct te binnen schiet

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Zowel Coffey als Hang Youth staan allebei in de VERA deze maand, wel allebei uitverkocht maar via ticket swap heb ik al best wat shows in allerijl weten te halen, voor mij is het 10 min op de pedalen.

Moet er wel bij zeggen dat ik HY wat te gelikt vind qua geleuid en het idee NL talige (punk)rock me ook niet meteen aanspreekt, doe me dan maar jouw nog steeds op de Groenewoudseweg repeterende stadsgenoten. Tijd dat die weer met een album komen trouwens.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Zowel Coffey als Hang Youth staan allebei in de VERA deze maand, wel allebei uitverkocht maar via ti...

Lekker! Moet ik toch ook vaker doen. Doornroosje is ook 10 minuten voor mij. Coffey al vaak gezien overigens, de show op Lowlands 2013 was legendarisch. Ik meen dat ik ook bij ze heb gecrowdsurfed bij een ander optreden van hun, maar dat zijn enigszins troebele herinneringen haha.

Ja De Staat mag wel weer eens met wat nieuws komen. Ander leuk nieuws uit Nijmegen is Kaboutertje Putlucht; lekker lomp, goed om op los te gaan en schijt aan alles. Dit moet je ook vooral niet te serieus nemen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Volgens mij staan ook die er op! Wist niet dat ze uit Nijmegen kwamen.

Raul Alcala

Sugar Hill eindelijk ontdekt op exact 2 minuten. Hoeveel gangen geen idee. Het lijkt hier wel een bep.forum aan het worden. Niet te verwarren met Macy Gray

Romāns Vainšteins

Nare nepband dat Black Eyed Peas, echt één van de allereersten die het genre HipHop richting main-mainstream verkrachtten.

Romāns Vainšteins

Macy Gray had daarentegen leuke vondsten, hoewel ze er geregeld oude tracks voor jatte.

Edit: ben ik haar nu aan het verwarren met Missy Eliott? Kan zomaar, als niet genre-freak.

Laatst gewijzigd
esims5.0
kleomantre
@esims: Ik heb dat gevoel bij dit nummer, heb het zelf in ieder geval nooit op de Nederlandse radio...

Ik denk dat je mijn punt met betrekking tot Björk een beetje miste. Het gaat er niet om dat sommige artiesten geen kans krijgen op de radio, maar om welke nummers ze van die artiest draaien. NPO Radio 2 blijft maar naar Human Behaviour grijpen terwijl ik Jóga veel logischer vind voor op de radio. Veel van haar muziek is toch een beetje hoekig, maar deze juist niet.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Jacco van Stierop
“Verder?” Levon Helm. Eerst medebandlid, later opposant in de rechtszaal van Robbie Rob...

Erg tof Jacco!

Thanks mannen. Beatles zong Ringo ook wel af en toe.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Macy Gray had daarentegen leuke vondsten, hoewel ze er geregeld oude tracks voor jatte. Edit: ben i...

Get your freak on was idd van Missy 

Klootje Kriekeljon

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Vanaf dat ie een baard kreeg kwam de hoge stem ook. Dubbele synth spelen en tegelijk spatzuiver zing...

Isolde Lasoen zingt en drumt wel eens een keer. 

esims5.0

"De enige reden waarom ik het deed is omdat het in Amerika moest zijn." Anton Corbijn over de eerste video voor DM.

esims5.0

Twee nummers van Linkin Park nieuw in de Top 2000, de fanclub heeft goed zijn best gedaan 🙄

Die With A Smile staat er trouwens niet in. Waar op X meer op gestemd was.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Fast Car van Luke Combs (de cover van Tracy Chapman) heeft de Top 2000 helaas ook gehaald.

esims5.0
Twee nummers van Linkin Park nieuw in de Top 2000, de fanclub heeft goed zijn best gedaan 🙄 Die Wi...

Het nieuwe album is dan ook gewoon steengoed. 

1 2 ... 33 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.