Algemeen muziek topic

1 2 ... 32 ... 44 45
esims5.0
Klootje Kriekeljon
Esims, ik weet niet waarom je alles altijd zo persoonlijk maakt. Ik hoop dat je leven wel een beetje...

Omdat ik jouw emoji al als zodanig interpreteerde. Zo van: die airplaycijfers doen er niet toe, dit is wat de echte vakmensen ervan vinden. Het is zeker interessant om te noemen, maar uiteindelijk totaal niet van belang voor wat ik er zelf van vind. Hooguit een aanmoediging om het toch nog een extra kans te geven.

Raul Alcala
esims5.0
Mensen die met 'zeuren' of 'janken' beginnen zijn sowieso niet van plan om redelijk te zijn.

Je dagen zitten er vol mee. Jij zal het wel weten

Klootje Kriekeljon
esims5.0
Haha ja die stem was me ook al opgevallen. Die ga ik nooit waarderen. Hetzelfde geldt voor Bruno Mar...

Nou dan is het dus niet aan jou besteed. Maar ik dacht ik doe een poging in jouw topic en binnen jouw kaders. 

Bruno is eigenlijk ook net wat te dramatisch voor mij. Wel erg getalenteerd. Solo is ie ook zo'n gevalletje zal het zelf niet snel luisteren, maar wel degelijk erg goed. Het is een beetje als RnB uit de jaren '90, ontzettend gericht op de dames. En mannen kunnen het prima luisteren, maar veel zullen bij het stoplicht toch even het volume wat lager zetten bij een adlibs zingende Teddy Riley oid.

@Kleo:

Leuk man. Had je Yes Lawd! ook nog geprobeerd?

Voor iedereen, maar 1 leventje. Lief zijn:

Klootje Kriekeljon
kleomantre
@Klootje: Ik heb de drie tracks die me aanstonden van NxWorries - Why Lawd maar aangeschaft om het t...

Ff Tadow opgezocht. Klinkt heel lekker. Meer tips in die hoek?

Weet niet of je spotify hebt. Kan wel lijstje delen wat meer zoals dat heeft wat je nu een poging geeft.

kleomantre
Klootje Kriekeljon
Ff Tadow opgezocht. Klinkt heel lekker. Meer tips in die hoek?Weet niet of je spotify hebt. Kan wel...

Neen, geen tips want ik weet werkelijk niks van het genre.

Lijstje als startpunt om eens wat meer te kunnen beluisteren zeg ik geen nee tegen, heb alleen geen spotify. Althans ik heb geloof ik wel ooit account gemaakt om downloads geregeld te krijgen op SoundCloud. Maar ben geen streamer ofzo.

Klootje Kriekeljon

https://open.spotify.com/playlist/7IAVCMhfNVPCITe4ASrbmM?si=b3c38d3ca6934a24

Hier rijd ik 's nachts mee. Veel die vibe, 95% van de laatste 10 jaar.
Weet niet of je hier bij kan zonder inloggen. Wel in een browser in ieder geval. 

Raul Alcala

Mooie lijst Klootje. Ok struin en pik wat. Raphael zag ik ook bij je

Klootje Kriekeljon

Ty. Er zijn meer nummers die in dat nachtrijden-lijstje passen maar niet van deze tijd. Zoals deze:

Sorry RV je kan je er niks bij voorstellen. Maar heerlijk om zo op een lauwe zomeravond een beetje op het gemak naar huis te rijden. 

Raul Alcala

Heerlijk. Deze popt op

Laatst gewijzigd
esims5.0
Raul Alcala
Heerlijk. Deze popt op

Door het gedram van Stenders ooit eens Alarmschijf geweest, meen ik me te herinneren. Catch The Blue Train All The Way To Kokomo, vind ik ook zo´n vervelend stukje in een verder lamlendig nummer.

Iemand op mijn website.

Raul Alcala

Ik gok Joost

esims5.0
Raul Alcala
Ik gok Joost

Nee, Joost kwam nooit op mijn website. Dit is wel een quote van Joost:

Nou zet dat Nikki Costa maar heel snel af! Ik had die CD gekocht op basis van een goeie recensie en daarvan heb ik geleerd dat recensies gewoon nooit kloppen.

Raul Alcala

Totaal oninteressante info

esims5.0
Raul Alcala
Totaal oninteressante info

Het sluit aan op dat je eerder min of meer je gelijk claimde op basis van recensies. Ik zit meer op de lijn van Joost maar met de nuancering dat positieve recensies een stuk onbetrouwbaarder zijn dan negatieve.

Klootje Kriekeljon

Vind je dit ook niks Esims? 

esims5.0
Klootje Kriekeljon
Vind je dit ook niks Esims? 

Niet slecht of zo, maar een grijsgedraaid radionummer dat ik nooit in mijn Top 2000 lijstje zou zetten (hij staat overigens in de Top 2000). Wat ik niet wist is dat Michael McDonald verguisd is door de Doobie Brother fans van het eerste uur, want dit nummer is heel anders dan Long Train Running, met de eerdere zanger. De manier van zingen door Michael McDonald is naar eigen zeggen om zijn stem te sparen omdat hij veel optrad in rokerige gelegenheden.

Raul Alcala
esims5.0
Het sluit aan op dat je eerder min of meer je gelijk claimde op basis van recensies. Ik zit meer op...

Ik heb nooit recensies erbij gehaald. Je tast weer eens mis

Klootje Kriekeljon
esims5.0
Niet slecht of zo, maar een grijsgedraaid radionummer dat ik nooit in mijn Top 2000 lijstje zou zett...

Vanaf dat ie een baard kreeg kwam de hoge stem ook.
Dubbele synth spelen en tegelijk spatzuiver zingen, doe het hem niet na. Zo zie je trouwens ook weinig drummende leadzangers. Dan heb je 4 hersenen nodig om te spelen en eentje extra om te zingen. Phil Collins. Verder?

Klootje Kriekeljon

Ook een pop meesterwerkje:

esims5.0

Over de website RYM (rate your music) gesproken: alle muzieklijstjes zijn natuurlijk subjectief en iedereen doet zijn voordeel met het lijstje wat hem/haar het beste uitkomt, maar in de beste singles of all time staat Jóga van Björk al heel lang rond positie 40. Ik zie dat hij nu op 43 staat en ingehaald is door Hyper-Ballad. Jóga staat ieder jaar in mijn Top 2000 lijstje en ik vind het onbegrijpelijk dat die vrijwel nooit te horen is op de radio. Net als Hyper-Ballad, die ik toch minder goed vind. Alleen bij Kink hoor je ze beiden regelmatig.

https://rateyourmusic.com/charts/top/single/all-time/

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Vanaf dat ie een baard kreeg kwam de hoge stem ook. Dubbele synth spelen en tegelijk spatzuiver zing...

The Eagles, Atreyu, Anderson Paak, Kiss, onder andere. Het is wel echt een kunst. Ik heb met muziekles op school ooit eens een poging gewaagd met drummen, maar daar moet je echt een bizarre coordinatie voor hebben ja. 

Ben benieuwd of Dave Grohl het ook zou kunnen eigenlijk.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

“Verder?”

Levon Helm. Eerst medebandlid, later opposant in de rechtszaal van Robbie Robertson.

Hier zingt Helm het eerst chorus, daarna nemen de Staples Family het zeer fraai over.

Iets meer uptempo is de versie van Aretha Franklin:

kleomantre

@esims: Ik heb dat gevoel bij dit nummer, heb het zelf in ieder geval nooit op de Nederlandse radio gehoord. Prachtmuziek die daar geen kans krijgt, terwijl het wel geschikt is voor de doelgroep van sommige stations. 

Die draaien waarschijnlijk liever Bradley Cooper & Lady Gaga of Harry Styles voor de 976ste keer. So be it.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Voor Klootje:

https://www.youtube.com/watch?v=74LVRkcQwBQ

zingende drumster

Romāns Vainšteins

1 2 ... 32 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.