Omdat ik jouw emoji al als zodanig interpreteerde. Zo van: die airplaycijfers doen er niet toe, dit is wat de echte vakmensen ervan vinden. Het is zeker interessant om te noemen, maar uiteindelijk totaal niet van belang voor wat ik er zelf van vind. Hooguit een aanmoediging om het toch nog een extra kans te geven.
Nou dan is het dus niet aan jou besteed. Maar ik dacht ik doe een poging in jouw topic en binnen jouw kaders.
Bruno is eigenlijk ook net wat te dramatisch voor mij. Wel erg getalenteerd. Solo is ie ook zo'n gevalletje zal het zelf niet snel luisteren, maar wel degelijk erg goed. Het is een beetje als RnB uit de jaren '90, ontzettend gericht op de dames. En mannen kunnen het prima luisteren, maar veel zullen bij het stoplicht toch even het volume wat lager zetten bij een adlibs zingende Teddy Riley oid.
@Kleo:
Leuk man. Had je Yes Lawd! ook nog geprobeerd?
Voor iedereen, maar 1 leventje. Lief zijn:
Ff Tadow opgezocht. Klinkt heel lekker. Meer tips in die hoek?
Weet niet of je spotify hebt. Kan wel lijstje delen wat meer zoals dat heeft wat je nu een poging geeft.
Neen, geen tips want ik weet werkelijk niks van het genre.
Lijstje als startpunt om eens wat meer te kunnen beluisteren zeg ik geen nee tegen, heb alleen geen spotify. Althans ik heb geloof ik wel ooit account gemaakt om downloads geregeld te krijgen op SoundCloud. Maar ben geen streamer ofzo.
https://open.spotify.com/playlist/7IAVCMhfNVPCITe4ASrbmM?si=b3c38d3ca6934a24
Hier rijd ik 's nachts mee. Veel die vibe, 95% van de laatste 10 jaar.
Weet niet of je hier bij kan zonder inloggen. Wel in een browser in ieder geval.
Niet slecht of zo, maar een grijsgedraaid radionummer dat ik nooit in mijn Top 2000 lijstje zou zetten (hij staat overigens in de Top 2000). Wat ik niet wist is dat Michael McDonald verguisd is door de Doobie Brother fans van het eerste uur, want dit nummer is heel anders dan Long Train Running, met de eerdere zanger. De manier van zingen door Michael McDonald is naar eigen zeggen om zijn stem te sparen omdat hij veel optrad in rokerige gelegenheden.
Vanaf dat ie een baard kreeg kwam de hoge stem ook.
Dubbele synth spelen en tegelijk spatzuiver zingen, doe het hem niet na. Zo zie je trouwens ook weinig drummende leadzangers. Dan heb je 4 hersenen nodig om te spelen en eentje extra om te zingen. Phil Collins. Verder?
Over de website RYM (rate your music) gesproken: alle muzieklijstjes zijn natuurlijk subjectief en iedereen doet zijn voordeel met het lijstje wat hem/haar het beste uitkomt, maar in de beste singles of all time staat Jóga van Björk al heel lang rond positie 40. Ik zie dat hij nu op 43 staat en ingehaald is door Hyper-Ballad. Jóga staat ieder jaar in mijn Top 2000 lijstje en ik vind het onbegrijpelijk dat die vrijwel nooit te horen is op de radio. Net als Hyper-Ballad, die ik toch minder goed vind. Alleen bij Kink hoor je ze beiden regelmatig.
The Eagles, Atreyu, Anderson Paak, Kiss, onder andere. Het is wel echt een kunst. Ik heb met muziekles op school ooit eens een poging gewaagd met drummen, maar daar moet je echt een bizarre coordinatie voor hebben ja.
Ben benieuwd of Dave Grohl het ook zou kunnen eigenlijk.
@esims: Ik heb dat gevoel bij dit nummer, heb het zelf in ieder geval nooit op de Nederlandse radio gehoord. Prachtmuziek die daar geen kans krijgt, terwijl het wel geschikt is voor de doelgroep van sommige stations.
Die draaien waarschijnlijk liever Bradley Cooper & Lady Gaga of Harry Styles voor de 976ste keer. So be it.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.