Algemeen muziek topic

1 2 ... 41 ... 44 45
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Ah die kant kwaliteitsrap. 

Haha, geweldig album dit natuurlijk. Origineel is nóg vetter.

esims5.0
"Maar ik vermoed dat je dat niet kent en het ver buiten je comfort zone ligt." Met andere woorden:...

Je legt me van alles in de mond en verzint van alles om mij heen, wat is jouw probleem gozer? 

Klootje Kriekeljon
Haha, geweldig album dit natuurlijk. Origineel is nóg vetter.

Uiteraard. Vind kattenvariantalbum gewoon heel grappig. Producers die echt wel wat kunnen en toch niet bang zijn iets te doen waar niemand zich aan zou wagen.

Klootje Kriekeljon
Uiteraard. Vind kattenvariantalbum gewoon heel grappig. Producers die echt wel wat kunnen en toch ni...

Ja same. Ken je de oudere muziek van El-P ook? Voor hiphop echt experimenteel en vernieuwend. Cage (op deze plaat ook) is trouwens ook erg tof, onderling zijn er best wat toffe underground collabs tussen al die artiesten. Leak Bros is ook erg vet, als je van een gekke plaat houdt met veel te veel referenties aan vrijwel alle drugs.

esims5.0

Een stukje van dat DM concert uit 1993. Ik laat het bij een stukje want het kan toch niet tippen aan de superieure muzieksmaak van anderen hier.

Klootje Kriekeljon

El P and Cage stammen nog uit die echte begintijd van hiphop in NY van aan deuren kloppen en met bandjes rondgaan. Dus sws +100. Eminem haalde zijn mosterd bij Cage, lijkt toch wel. 

Maar dan moet jij de hoek van Necro, Ill Bill, Non Phixxion toch ook kennen en waarderen?

Klootje Kriekeljon
El P and Cage stammen nog uit die echte begintijd van hiphop in NY van aan deuren kloppen en met ban...

Ja die hoek waardeer ik absoluut! Heb The Hour of Reprisal van Ill Bill echt kapot geluisterd, en die plaat van Non Phixion ook. Necro vroeger ook echt veel geluisterd maar vind ik tegenwoordig wat minder, zijn oudere platen zijn simpelweg beter dan zijn nieuwere. In dat hoekje natuurlijk ook Jedi Mind Tricks, met wellicht de lekkerste beats uit heel hiphopland. Immortal Technique ook trouwens, die gast kan me een portie goed vertellen in zijn muziek.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Ja die hoek waardeer ik absoluut! Heb The Hour of Reprisal van Ill Bill echt kapot geluisterd, en di...

Cool. :)

Ja mee eens. Necro is ook altijd al behoorlijk cringe qua persoonlijkheid geweest. Maar ben stiekem toch superbenieuwd naar nieuwe Blood Brothers album hoor. Als het allemaal zoals title track klinkt, met de flows van Bill. Daimn.

Romāns Vainšteins

Necro slist, moeilijk om dan zijn 'harde shit' serieus te nemen.

RtJ en met name die dikke donkere waren mij ook al eens opgevallen als genreoverstijgend, maakt die bleke de beats of zo? Af en toe is het wat Koolkeitherig, yo.

Necro is idd een beetje cringe ja, zijn lyrics soms ook. Dat nieuwe nummer is idd echt wel lekker, wanneer komt het album uit?

@RV
Die dikke is Killer Mike, ook echt een legend in de (underground) hiphopscene. Die witte is El-P, beide rappen.  Dit nummer is echt legendary. 

Klootje Kriekeljon
Necro is idd een beetje cringe ja, zijn lyrics soms ook. Dat nieuwe nummer is idd echt wel lekker, w...

Hij is aan het afmixen kennelijk. Soon I guess.

Nog eentje. Omdat het zo'n heerlijk eigen geluid is. 

Klootje Kriekeljon
Hij is aan het afmixen kennelijk. Soon I guess.Nog eentje. Omdat het zo'n heerlijk eigen geluid is.&...

Heerlijk. Deze blijft ook echt een klassieker:

esims5.0

Is het niet ontzettend kinderachtig wat jullie aan het doen zijn? Het is voor beiden (Leo en Klootje) hartstikke duidelijk dat ik dit topic had aangemaakt als reactie op de dominantie van hiphop en andere zwarte muziek in dat andere topic en nu moet dit topic er ook aan geloven. Gisteren ontstond er zowaar nog een (wat mij betreft) leuke discussie over Arctic Monkeys, een artiest die ook in de Top 2000 te vinden is, maar ik ben ervan overtuigd dat Klootje zich erin mengde om die te frustreren.

Nog even over dat bericht dat je begon met dat ik van alles zit te verdraaien. Daar staat zoveel onzin in dat ik halverwege gestopt was om het te lezen. Hoe je daar onder anderen beweert dat ik van mening ben dat asielzoekers aan de Top 2000 moeten. Ik heb bij mijn weten de hele asieldiscussie nooit vermengd met discussies over muziek. En ik heb ook helemaal geen hint van jou ter harte genomen onlangs in dat andere topic. Ik zag alleen dat je weer eens in je giftige modus stond, en ik had totaal geen behoefte aan enige discussie. Nadat mijn oorspronkelijke vraag ontweken werd.

Waar het allemaal om draait is dat Klootje zich als een hiphopfundamentalist gedraagt die niet wil inzien dat hiphop niet het meest sociale muziekgenre is. Nog afgezien van de muziek zelf zijn het overwegend zwarte artiesten met een vaak agressieve uitstraling. Geen gezelligheid voor in het Top 2000 café. Prima als je dat zelf anders ziet, maar ga je mening niet opdringen aan anderen en laat dit topic met rust.

Laatst gewijzigd

Misschien had je je topic een andere titel moeten geven dan Esims. Of je maakt een nieuwe aan met een minder algemene titel. Denken in oplossingen, niet in problemen.

Ik wil best over dat gezapige top2000 gedoe lullen hoor, kan best geinig zijn. Maar in een 'Algemeen muziek topic' ga ik er vanuit dat we het over muziek in z'n algemeenheid kunnen hebben. Ik heb totaal niet gevolgd waarom je dit topic aan hebt gemaakt, en kan je gedachten ook niet lezen, dus doe niet alsof het zo vanzelfsprekend is.

Dat jij hiphop als niet sociaal ziet is ook maar jouw mening; evenals dat je dat toe lijkt te schrijven aan het feit dat het veelal zwarte mensen zijn. Wat me een gevalletje borderline racisme lijkt, aangezien je minder sociaal lijkt toe te schrijven aan onder andere huidskleur. Beetje frappant.

Als afsluiting nog even wat lieve hiphop:

Laatst gewijzigd
esims5.0
Misschien had je je topic een andere titel moeten geven dan Esims. Of je maakt een nieuwe aan met ee...

"aangezien je minder sociaal lijkt toe te schrijven aan onder andere huidskleur"

Dat deed ik helemaal niet. Ook metal vind ik geen sociaal muziekgenre. En zo gaat het doorlopend bij jou.

esims5.0
"aangezien je minder sociaal lijkt toe te schrijven aan onder andere huidskleur" Dat deed ik helema...

"..dat hiphop niet het meest sociale muziekgenre is. Nog afgezien van de muziek zelf zijn het overwegend zwarte artiesten met een vaak agressieve uitstraling."

Je lijkt hier toch echt te zeggen dat hiphop niet het meest sociale muziekgenre is mede door de agressieve uitstraling, de muziek, én dat het overwegend zwarte artiesten zijn. Als dat niet zo is, waarom moet je dan het feit dat het overwegend zwarte artiesten zijn dan benoemen?

esims5.0
"..dat hiphop niet het meest sociale muziekgenre is. Nog afgezien van de muziek zelf zijn het overwe...

Wellicht omdat ik rappers als Snow, Def P en Extince niet meteen als intimiderend ervaar. Maar misschien ken ik gewoon te weinig blanke rappers.

esims5.0
Wellicht omdat ik rappers als Snow, Def P en Extince niet meteen als intimiderend ervaar. Maar missc...

Dus jij ervaart zwarte rappers als intimiderend, en witte niet?

esims5.0

Uh-oh, daar komt Muse :)

Romāns Vainšteins

Persoonlijk vind ik de 'sfeer' van hiphop en de mores binnen die scène ook behoorlijk asociaal, streberig, vervelend en kut geworden. 

Ragnar Lolbroek
Dus jij ervaart zwarte rappers als intimiderend, en witte niet?

Kan iemand hier die zin van Eminem over Will Smith even neer zetten. 

@esims: Hiphop nogal veralgemeend als asociaal gaan bestempelen is ook behoorlijk op flessen getrokken. Dat je dit vind over gangsta-rap kan ik nog begrijpen. Er zijn echter legio voorbeelden van 'socially conscious' hiphop-artiesten of rappers die wat wegblijven van overmatige schuttingtaal.

Klootje Kriekeljon

Beste nummer van het album zou ik bijna zeggen. Maar dan zou je de rest tekort doen.

Romāns Vainšteins

@ Ragnar : maar die subgroepen worden wel steeds meer naar de achtergrond gedrukt door de tsunami van alle autotune-jankerds die zo graag willen delen dat geld en rotzooi hebben.

Ik heb de jaren 90 als tiener doorlopen en weet hoe tof de muziek kán zijn ten opzichte van wat er inmiddels van geworden is. Zeg maar de tijd dat muzikaliteit nog een verschil maakte. EDM en HipHop hebben forse klappen opgelopen sindsdien, het is nu van iedereen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Ragnar Lolbroek
Kan iemand hier die zin van Eminem over Will Smith even neer zetten.  @esims: Hiphop nogal ver...

Het is idd. tegenwoordig eerder tegenovergesteld. De nieuwe generatie heeft allerlei subgenres. Een tijdje terug me eens ondergedompeld in Drain. Een subgenre uit Zweden dat wereldwijd populair is. Niet lang volgehouden. Hoop herrie, autotune en zelfmedelijden. Weinig om geintimideerd van te raken.

'Drain is about loss and gain; it could be good or bad — you could be drained of energy or you could drain something to gain energy. There’s financial, emotional and physical drains, for example — you could just be draining your bank account at the store. It doesn’t have to be deep. Basically, if I’m talking about ‘eating the night’ that means I drain it for its essence. Everything me and my bros do is connected to that concept — we might drain some blood for good fortune.'

Romāns Vainšteins

Haha, 'Drain', klinkt behoorlijk bedacht en kansloos:

'Wèèè`, ik ben gen-Z en ik ben mijn powerbank vergetuh, wèèè, waar verkopen ze scheermesjes?'

1 2 ... 41 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.