Algemeen muziek topic

1 2 ... 42 43 44 45
Romāns Vainšteins

Volgens mij waren er binnen de Goth-Emo-Rock scene eens wat 'normcore'-artiesten waarvan het unique selling-point was dit juist niet te hebben, of zo. Daar hoorde dan vergelijkbare muziek bij die ik me om één of andere manier niet herinneren kan?

Romāns Vainšteins

Hoe dan ook is het allemaal hetzelfde issue: paard achter de wagen. Eerst de vorm bedenken en daarop gebaseerd muziek maken, je moet dan wel heel muzikaal en/of origineel zijn om ermee weg te komen.

Romāns Vainšteins

Gelukkig heb ik een medicijn tegen dergelijke nepellende:

Voor wie tijdens feestdagen geen moer te doen heeft raad ik aan om de eerste 3 albums op koptelefoon te luisteren. Van alle bands wier oeuvre ik onlangs aan het doorploegen ben vind ik dit één van de beste bands.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Haha, 'Drain', klinkt behoorlijk bedacht en kansloos:  'Wèèè`, ik ben gen...

Yup 😄

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Het is idd. tegenwoordig eerder tegenovergesteld. De nieuwe generatie heeft allerlei subgenres. Een...

Dat drillrap is daar dan tegenovergestelde van. Al helemaal als jonge fanboys zelf elkaar te lijf gaan met messen. M.b.t. dat subgenre kan ik Esims dan wel begrijpen als er asociaal gedrag beschreven wordt in hiphop. 😅

Romāns Vainšteins

Tijd voor een schizofrene DrillDrainrapper die eerst mensen neersteekt en daar vervolgens in tranen over uitbarst. Uiteraard de looks inspireren op hoe die knakker van Dope DOD erbij loopt (die ik overigens nog nooit in de lokale buurtsupers gezien heb, of het moet van opzij geweest zijn).

Overigens wordt hiphop-vandaag-de-dag op binnenlands niveau veelal vastgeknoopt aan dat doorgesnoven pleurisettertje, die stonende kerstboom en Ali B: meer dan genoeg voor de meesten om het hele genre extreem links te laten liggen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

https://www.musicmeter.nl/album/914674

Oe yeah, ik weet wat ik vandaag ga luisteren.

Ragnar Lolbroek

"If I'm talking about 'eating the night that means I drain it for its essence."

God nee, ze hebben drumcomputer en een sampler aan de Skeksies gegeven.

Romāns Vainšteins

Och ja, Dark Crystal, dat was goeie shit. Heb ik als jong kind gezien, stelletje gekke nare gieren waren dat ja.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Och ja, Dark Crystal, dat was goeie shit. Heb ik als jong kind gezien, stelletje gekke nare gieren w...

Vervelende creaturen vond ik het. Soort gier ja. Met een heel irritant vorm van ADHD.😏

Heb je die prequel serie van een paar jaar terug ook gezien? ( ik vind het serie topic niet onmiddellijk terug 😅)

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nee. Maar het beeld van Bowie als halve zool heb ik nog wel. Dat was Labyrinth toch, van hetzelfde laken een pak.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Tijd voor een schizofrene DrillDrainrapper die eerst mensen neersteekt en daar vervolgens in tranen...

Er is genoeg goede binnenlandse hiphop te vinden hoor, je moet misschien een beetje zoeken. Nieuwe plaat van Sticks is echt goed, die uit 2023 ook trouwens. Typhoon heeft ook nog het een en ander aan singles uitgebracht, Fresku nog een album dit jaar, en IJsland van Sef en Abel is een regelrechte banger. En voor de eckte OGs; Flessepost van 0118-Vier is geremasterd en staat ook op Spotify sinds een paar maanden. Blijft hard.

Maar vooruit, het is absoluut niet meer op het niveau 2000-2010, dat was echt de gouden tijd qua nederhop. 

Romāns Vainšteins

Van dat alles vind ik Flessepost 0118-Vier nog het beste. Jammer toch dat dat niet tot volle wasdom gekomen is. Die gasten hadden humor, zelfspot, muzikaliteit, alles.

Sticks ben ik kotsbeu geworden vanwege Raul die hem constant pusht, zo echt een hekel aan die lome knar van 'm gekregen. Waardeloze promoter dus, zal hem nooit meer luisteren en ook nergens aanraden. Vooral is opgezwolle ook met 2 gewoon veel vetter want die andere is de betere MC.  Positivo Tyfoon ligt mij niet en zijn kop staat me ook zónder gepush niet aan. Sowieso vind ik hem een enorme uit-de-nek-luller (slappe teksten) en uitverkoper. Fresku is wel goed, oprecht en zo, maar ja, ik heb wel betere muziek te luisteren eerst :P

Trouwens, deze lui toerden vroeger met White Wolf mee, 2 enorme sukkels (broers geloof ik) met enorm minderwaardigheidcomplex maar er zat wel wat van talent in. Onlangs hoorde ik dit: als NL-HipHop je niche is? Deze gasten zijn écht de moeite waard om uit te pluizen , zowel qua beats als qua lyrics.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Van dat alles vind ik Flessepost 0118-Vier nog het beste. Jammer toch dat dat niet tot volle wasdom...

Tof dat je 0118-Vier kent, toch nooit écht bekend geweest. Die Lijkenpikkers vind ik dan weer niks, niet echt fijne stemmen om naar te luisteren. Neger R. de Vries was overigens veruit de beste MC met ook nog eens de beste stem van 0118; zijn solodingetjes zijn ook echt goed.

esims5.0

Ze waren de grote verliezers dit jaar. Bijgaande grapje is van De Speld van een paar jaar geleden.

Laatst gewijzigd
Robertje

Ik snap de grap niet.

esims5.0

Ik heb het nu zelf bij elkaar gezocht. De oorspronkelijke grap van De Speld ga ik niet uitleggen.

Wel mooi om te zien dat Linkin Park in van de hardste stijgers is. En terecht. Billie Eilish ook trouwens.

Romāns Vainšteins

Net zoals de kop van Sticks niet meer zien zal ik blij zijn dat dat lijstjesgezeik straks klaar is, zeg. Precies zoals Raul zowat de mottigste ambassadeur, wat nou plekkies stijguh of daluh volgens zij die telraampjes als bijthoutjes wegkauwen?

esims5.0
Wel mooi om te zien dat Linkin Park in van de hardste stijgers is. En terecht. Billie Eilish ook tro...

Terecht volgens de fans, want verder nergens op gebaseerd. Het zou pas terecht zijn als iedere stemmer over alle nummers waarop gestemd is zijn mening zou hebben gegeven. Dat is praktisch onuitvoerbaar. Wat ook niet realistisch is maar wel uitvoerbaar, is meerdere stemronden. Ik zou het resultaat wel eens willen zien als je 12 maanden lang een afvalrace houdt (dus de muziek waarop het minst gestemd is, valt af). Veel eerlijker en het resultaat is een compleet andere lijst.

Het is ook wel typerend dat je Bee Gees (waarom dat allemaal is gestegen, is me niet duidelijk) en Teddy Swims niet noemt. Die laatste is ook niet helemaal mijn muzieksmaak, maar daarom zijn zijn noteringen nog niet onterecht.

kleomantre

Ze zouden beter eens max 2 nummers per artiest kunnen toestaan, krijg je tenminste niet die lijstervuiling van tig beatles, rolling stones etc nummers en ga je fanscahp in zn algeheel beter tegen. 

esims5.0
kleomantre
Ze zouden beter eens max 2 nummers per artiest kunnen toestaan, krijg je tenminste niet die lijsterv...

Dit is wat er gebeurt. 45 artiesten hebben 626 noteringen in handen. Het is een soort muzikale erosie. Ik zou voor een maximum aantal nummers per artiest in de lijst zijn. Dan mogen stemmers gerust hun eigen lijstje vol zetten met Coldplay.

Romāns Vainšteins

Nog leuker zou 1 nummer per artiest zijn, krijg je als luisteraar tenminste wat nieuwe bands voor je kiezen en kan je wat ontdekken ipv de 888e x tegen die snorren van Mercury en Hetfield aan te koekeloeren.

In principe is het hetzelfde als hier 'maat mvdp rent marathon in leuke tijd' en 'revket toint gouden fietsbel op fiets', mekkeren van 'de mensen willen dit!' maar het zelf faciliteren. Top 2000 is lijstjesgeouwehoer dat om de randzaken heengeweven is en veel te weinig met muziek te maken heeft.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Om nog terug te komen op dat Monday Morning 5.19 van Rialto. Dat is ook een soort eendagsvlieg en  eendagsvliegen zijn de dupe van dit fanclubstemgedrag. Vaak zijn hun hits veel beter dan de nummer 8 van deze hofleveranciers. Ik heb dat nummer trouwens niet genoemd als iets wat ik heel erg goed vind, maar wel goed genoeg voor de Top 2000 en naar mijn mening is het ook beter dan 505.

Romāns Vainšteins

Ik vind dat Rialto een draak van een track maar snap wel je algemene opmerking mbt ondergewaardeerde supersongs. Laat staan nog de puur nl-meuk waar geen dooie hond enige mallemoer om geeft buiten de kikkerlandgrenzen zoals Direct, Kane, Kensington, Chefspecial etc. 

1 2 ... 42 43 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.