Gelukkig heb ik een medicijn tegen dergelijke nepellende:
Voor wie tijdens feestdagen geen moer te doen heeft raad ik aan om de eerste 3 albums op koptelefoon te luisteren. Van alle bands wier oeuvre ik onlangs aan het doorploegen ben vind ik dit één van de beste bands.
Dat drillrap is daar dan tegenovergestelde van. Al helemaal als jonge fanboys zelf elkaar te lijf gaan met messen. M.b.t. dat subgenre kan ik Esims dan wel begrijpen als er asociaal gedrag beschreven wordt in hiphop. 😅
Tijd voor een schizofrene DrillDrainrapper die eerst mensen neersteekt en daar vervolgens in tranen over uitbarst. Uiteraard de looks inspireren op hoe die knakker van Dope DOD erbij loopt (die ik overigens nog nooit in de lokale buurtsupers gezien heb, of het moet van opzij geweest zijn).
Overigens wordt hiphop-vandaag-de-dag op binnenlands niveau veelal vastgeknoopt aan dat doorgesnoven pleurisettertje, die stonende kerstboom en Ali B: meer dan genoeg voor de meesten om het hele genre extreem links te laten liggen.
Vervelende creaturen vond ik het. Soort gier ja. Met een heel irritant vorm van ADHD.😏
Heb je die prequel serie van een paar jaar terug ook gezien? ( ik vind het serie topic niet onmiddellijk terug 😅)
Er is genoeg goede binnenlandse hiphop te vinden hoor, je moet misschien een beetje zoeken. Nieuwe plaat van Sticks is echt goed, die uit 2023 ook trouwens. Typhoon heeft ook nog het een en ander aan singles uitgebracht, Fresku nog een album dit jaar, en IJsland van Sef en Abel is een regelrechte banger. En voor de eckte OGs; Flessepost van 0118-Vier is geremasterd en staat ook op Spotify sinds een paar maanden. Blijft hard.
Maar vooruit, het is absoluut niet meer op het niveau 2000-2010, dat was echt de gouden tijd qua nederhop.
Van dat alles vind ik Flessepost 0118-Vier nog het beste. Jammer toch dat dat niet tot volle wasdom gekomen is. Die gasten hadden humor, zelfspot, muzikaliteit, alles.
Sticks ben ik kotsbeu geworden vanwege Raul die hem constant pusht, zo echt een hekel aan die lome knar van 'm gekregen. Waardeloze promoter dus, zal hem nooit meer luisteren en ook nergens aanraden. Vooral is opgezwolle ook met 2 gewoon veel vetter want die andere is de betere MC. Positivo Tyfoon ligt mij niet en zijn kop staat me ook zónder gepush niet aan. Sowieso vind ik hem een enorme uit-de-nek-luller (slappe teksten) en uitverkoper. Fresku is wel goed, oprecht en zo, maar ja, ik heb wel betere muziek te luisteren eerst :P
Trouwens, deze lui toerden vroeger met White Wolf mee, 2 enorme sukkels (broers geloof ik) met enorm minderwaardigheidcomplex maar er zat wel wat van talent in. Onlangs hoorde ik dit: als NL-HipHop je niche is? Deze gasten zijn écht de moeite waard om uit te pluizen , zowel qua beats als qua lyrics.
Tof dat je 0118-Vier kent, toch nooit écht bekend geweest. Die Lijkenpikkers vind ik dan weer niks, niet echt fijne stemmen om naar te luisteren. Neger R. de Vries was overigens veruit de beste MC met ook nog eens de beste stem van 0118; zijn solodingetjes zijn ook echt goed.
Terecht volgens de fans, want verder nergens op gebaseerd. Het zou pas terecht zijn als iedere stemmer over alle nummers waarop gestemd is zijn mening zou hebben gegeven. Dat is praktisch onuitvoerbaar. Wat ook niet realistisch is maar wel uitvoerbaar, is meerdere stemronden. Ik zou het resultaat wel eens willen zien als je 12 maanden lang een afvalrace houdt (dus de muziek waarop het minst gestemd is, valt af). Veel eerlijker en het resultaat is een compleet andere lijst.
Het is ook wel typerend dat je Bee Gees (waarom dat allemaal is gestegen, is me niet duidelijk) en Teddy Swims niet noemt. Die laatste is ook niet helemaal mijn muzieksmaak, maar daarom zijn zijn noteringen nog niet onterecht.
Dit is wat er gebeurt. 45 artiesten hebben 626 noteringen in handen. Het is een soort muzikale erosie. Ik zou voor een maximum aantal nummers per artiest in de lijst zijn. Dan mogen stemmers gerust hun eigen lijstje vol zetten met Coldplay.
Nog leuker zou 1 nummer per artiest zijn, krijg je als luisteraar tenminste wat nieuwe bands voor je kiezen en kan je wat ontdekken ipv de 888e x tegen die snorren van Mercury en Hetfield aan te koekeloeren.
In principe is het hetzelfde als hier 'maat mvdp rent marathon in leuke tijd' en 'revket toint gouden fietsbel op fiets', mekkeren van 'de mensen willen dit!' maar het zelf faciliteren. Top 2000 is lijstjesgeouwehoer dat om de randzaken heengeweven is en veel te weinig met muziek te maken heeft.
Om nog terug te komen op dat Monday Morning 5.19 van Rialto. Dat is ook een soort eendagsvlieg en eendagsvliegen zijn de dupe van dit fanclubstemgedrag. Vaak zijn hun hits veel beter dan de nummer 8 van deze hofleveranciers. Ik heb dat nummer trouwens niet genoemd als iets wat ik heel erg goed vind, maar wel goed genoeg voor de Top 2000 en naar mijn mening is het ook beter dan 505.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.