Wat Leopardo over dat nummer van Rialto zei is een beetje makkelijk, maar met voorspelbaar bedoelde hij misschien dat sommige dingen in de productie wellicht op routine zijn toegevoegd. Bijvoorbeeld die aangezette violen op 0.54. Ik heb dat ook bij Wonderwall van Oasis. Die jongens gebruikten volgens mij nergens een cello, maar het klinkt heel logisch in dat nummer. En dat is ook iets wat voor mij een nummer goed maakt. Ook al zou ik er zelf nooit op stemmen.
Met voorspelbaar bedoel ik vooral gewoon daadwerkelijk voorspelbaar. Als in de opbouw van het nummer, hoe het in elkaar zit. 505 is dat bijvoorbeeld minder. Niks mis mee trouwens, gewoon een objectieve vaststelling.
De top2000 bestaat overigens bij de gratie van fans. Niks mis mee ook, ergens fan van zijn.
Je hebt zeker ook acht jaar muziekaccademie gedaan, omdat je zo'n feitelijke kijk op muziek hebt. Dat een overgang van gezapig naar stevig minder voorspelbaar is, is inderdaad een objectieve vaststelling, maar alsof dat knap is. Ik ben helemaal geen fan van Radiohead maar ik haal nog maar eens aan wat Thom Yorke over Street Spirit zei: ik schreef het nummer niet, het nummer schreef zichzelf. De beste muziek is muziek die er altijd al was. Ik ben ervan overtuigd dat als Pachelbel de melodielijn van Canon in D (waar heel veel popmuziek op gebaseerd is) niet ontdekt had, het iemand na hem was geweest.
Ik snap overigens wel dat Romans en Leopardo dat nummer van Rialto een beetje cheesy vinden. Het zit tussen britpop en pop in en is denk ik daardoor tussen wal en schip gevallen. Ik ken hem trouwens oorspronkelijk van NPO Radio 1 en zag dat KINK de enige zender is die hem nog regelmatig draait. Hij stond ook in de Top 2000 keuzelijst en daar zou 505 niet vanzelf in zijn gekomen.
Ik kende hem nog helemaal niet maar het is gewoon te saai, veilig en (ook wat/behoorlijk) nep voor mij. Hoewel veel cheesy songs hebben de Artic Monkeys een hele bak killers liggen die dit nummer tot fijnstof doen verpulveren.
maar het is met name een smaakding, ik hou van een paar tanden zwaarder.
als ik dan een britpopballad MOET kiezen is dat lucky man van the verve.
Volgens mij hebben we het daar ook al eens over gehad. Ik vind Ashcroft helemaal niet zo zielig in het verhaal van Bitter Sweet Symphony, omdat de werkelijke held in het verhaal de componist van het strijkersstukje is. Ondertussen heeft Ashcroft wel de rechten, ik weet alleen niet of dat met terugwerkende kracht is.
Daar ging Leo Blokhuis ook de mist mee in. Oldham was niet de componist maar volgens mij een producer en verbonden aan dat project dat de orkestrale versie van The Last Time uitbracht. Ik las ergens in de reacties op YouTube dat ene David Sinclair Whittaker de componist van dat strijkersstukje is. En hoewel ik dat nooit geverifieerd heb, ga ik ervan uit dat dat klopt.
Lucky man is een andere track dan Bittersweet Symphony, ook daar zitten strijkertjes aan het einde maar dat zal toch niet van dezelfde componist zijn?
Hoe dan ook heeft the Verve natuurlijk dat strijkpartijtje beter gemaakt en niet andersom, prachtig mooie, unieke track is dat geworden. Dat had die ene gast die hoorde bij dat en dat gezelschap uit die en die studio nooit voor elkaar gekregen.
Dat is ook maar een mening van een Ashcroft fanboy. Als je naar de reacties op YouTube onder de Oldham versie gaat, dan zie je enerzijds net zulke als die van jou, maar ook mensen die een illusie armer zijn.
wat werd er geleend voor Bittersweet Symphony
nu kan iedereen het voor zichzelf uitmaken.
Zeg Esims, raad eens hoe ongelofelijk slap ik jou terugkerende tactiek met lukraak quotes van internet plukken die jouw visie ondersteunen vind?
Spoiler alert: heeeeeeeeeeel erg slap, tegen het stompzinnige aan. Geef gewoon je mening zonder gezeik en genuil van anderen erbij te halen, je zet jezelf echt enorm voor lul zo.
"je zet jezelf echt enorm voor lul zo."
Anders jijzelf wel. Ik denk dat iedereen ziet waarom je zo reageert. En mijn mening heb ik vandaag en al eens eerder gegeven: die David Sinclair Whittaker (inmiddels overleden als ik het goed begrijp) is de echte held. Wat het aandeel van The Verve is geweest, kun je nooit objectief vaststellen.
Emmmmmmm, niemand kende het en toen the Verve het door de mangel haalde werd het een global hit .... Ja, dat is allemaal te danken aan ene Mark Humphrey of Josh Jones waarvan men op youtube moet zien uit te vogelen wie het überhaupt is.
maar goed, jij bent een te afhankelijke sparringspartner, ik vraag Buur en van der Goes wel naar wat zij er van denken.
Je moet HELEMAAL niemand noemen maar gewoon je eigen mening geven, dat sprokkelen van online kneuzen die 'het ook zeggen' heeft alleen maar negatieve impact. Zoals eerder gezegd: ik kan binnen no time een heel leger vinden die zeggen dat Depeche Modo een stelletje slappe homo's zijn. En dan nog is het volkomen subjectief of dat stiekem nog zijn ook nog.
Dit is echt onzin. Toen ik me totaal niet kon vinden in jullie mening over Magdalene Bay ging ik naar RYM om te kijken of ik nu echt de enige was met die mening. Ik heb toen de allereerste reactie geciteerd. Daarna ging jij daar nog eens onderdoor met een nog negatievere iets lager op die pagina. Toen hoorde ik je niet, en nu ineens een hele toestand maken, omdat ik aan jouw held kom.
The Verve IS helemaal geen 'held' van me. Ook zo'n trekje van je : anderen van alles in de schoenen schuiven. Hoewel je best wat van muziek weet zie ik jou echt als het type 'valse nicht op zoek naar ruzie' op dit gebied, waar het volgens mij van wemelt bij die volgers van de top 2000.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.