Algemeen muziek topic

1 2 ... 40 ... 44 45
Romāns Vainšteins

@ Esims: Artic Monkeys heeft gewoon de kunde om enorm goede songs te schrijven waarvan ze er gedurende hun carriere dus legio gemaakt hebben.

Echter zijn de albums nooit van doorlopende topkwaliteit en staan er altijd cheesy songs & fillers op. Dit is kortom voor mij WEL een cherrypickband.

En Brits geluid: je houdt er van of niet lijkt me, ik heb het altijd tof gevonden maar bij initiele weerstand kan het allemaal zeurderig / geposeerd overkomen. Ik snap wel dat dat er niet tegen kunnen.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
@ Esims: Artic Monkeys heeft gewoon de kunde om enorm goede songs te schrijven waarvan ze er geduren...

Ik had een website voortgekomen uit publiek van het gastenboek van R2 dat stopte. Misschien niet helemaal KINK publiek, maar daar dachten een aantal anderen er precies zo over. Sterker nog, anderen had het over de meest overschatte band ooit, voordat ik er ooit zelf iets over gezegd had.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik heb de afgelopen dagen trouwens het gehele oeuvre van Editors doorploegd.

Wel Brits, geen britpop. Van de 7 (!) albums is er maar 1 kut (nr 4). Ze staan vast wel met een song of 4 in de 2000? Esims?

esims5.0
Romāns Vainšteins
Ik heb de afgelopen dagen trouwens het gehele oeuvre van Editors doorploegd. Wel Brits, geen britpo...

https://www.esims.nl/fm/playlist/r2/lijsten/top2000/lijst.aspx

5 nummers en zoals te zien staat alleen Papillon in mijn eigen Top 1000. Editors vind ik op de een of andere manier een sympathieke band, maar het is toch niet helemaal mijn muziek.

Laatst gewijzigd
esims5.0

"Snap Out Of It, een andere fijne track van Arctic Monkeys kan ook nog in de spambox van esims. Misschien ook nog Bon Gepakt van Donnie & Rene Froger. Of Sing For The Moment en Like Toy Soldiers van Eminem."
-- Martijn J. 12-12-2022

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik zat dat 505 nog eens te luisteren en het doet me ook denken aan een ander nummer. Misschien aan deze van Rialto. Niet in de Top 2000 maar naar mijn mening veel beter.

flip vla

Zou mooi zijn als wf de nieuwe huisregels gaat handhaven. Of de oude natuurlijk. In beide gevallen mag rv gewoon een ban.

Il Leopardo della Primavera
flip vla
Zou mooi zijn als wf de nieuwe huisregels gaat handhaven. Of de oude natuurlijk. In beide gevallen m...

Dat betekent natuurlijk ook dat jij een ban krijgt ;)

esims5.0
Ik zat dat 505 nog eens te luisteren en het doet me ook denken aan een ander nummer. Misschien aan d...

Ja aardig, maar niet echt te vergelijken met de Arctic Monkeys en/of 505. Beetje zeurderige stem heeft die gast ook imo, de riffjes en drumlijnen zijn wat simpel, het is allemaal heel voorspelbaar, simpelweg een stukje minder creatief. Beetje 13 in een dozijn zegmaar.

Als we dan toch muziek van rond de milleniumwisseling opzoeken; Jimmy Eat World blijft lekker.

Laatst gewijzigd
flip vla
Dat betekent natuurlijk ook dat jij een ban krijgt ;)

Graag leo!

flip vla

Zonder de toffe aanjager Raul is er sowieso weinig meer aan hier. Zieligerds zoals rv en zijn miljarden berichten zorgen voor een nare sfeer.

Romāns Vainšteins

Wanneer beginnen die a gogo dingen weer Esims, dat is altijd wel grappig zo rond het einde van het jaar. Hoewel ie altijd ontiegelijk zat te dwepen en leuren met zijn favorietjes was van Nieuwkerk in dat programma nog min of meer dragelijk.

Romāns Vainšteins

Zoooooo, deze track dan hey! Hier kunnen de Boards of Canada nog een punt aan zuigen zelfs..

esims5.0
Ja aardig, maar niet echt te vergelijken met de Arctic Monkeys en/of 505. Beetje zeurderige stem hee...

Wat in ieder geval voorspelbaar is, is deze reactie van een Arctic Monkeys fan na mijn voorgaande mening over de band en over 505. Het nummer van Rialto is inderdaad qua genre niet te vergelijken maar iets met het hall-effect deed me eraan denken, maar het kan ook een ander nummer zijn. Van dik hout zaagt men planken types, die muziek alleen maar beoordelen op basis van explosiviteit en of de gitarist zijn gitaar wel gestrekt genoeg vast heeft, ga ik sowieso niet overtuigen.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Wanneer beginnen die a gogo dingen weer Esims, dat is altijd wel grappig zo rond het einde van het j...

Dat weet ik niet, want ik heb er maar zelden naar gekeken. Ik vind het ook heel raar dat sommigen de Top 2000 op de radio onderbreken om ernaar te gaan kijken. Wat veel erger was in dat programma is de zelfgenoegzame grijns van Leo Blokhuis richting Matthijs van Nieuwkerk, als ie weer eens het in zijn ogen veel betere origineel van een nummer liet horen. Overigens weet ik ook totaal niet of de presentatie van tegenwoordig enigszins aansprekend is. Er was kritiek op nadat Matthijs van Nieuwkerk was geschorst, maar dat kan ook van mensen zijn die het geen kans wilden geven.

Romāns Vainšteins

Het is gewoon voor de lol dat programma.

dat Rialto trouwens klinkt een beetje als een britpopband die uitverkopend een kerstliedje probeert te maken. Helemaal knap gedaan, helemaal niet mijn ding.

esims5.0
Wat in ieder geval voorspelbaar is, is deze reactie van een Arctic Monkeys fan na mijn voorgaande me...

Jouw reactie is dan ook weer enorm voorspelbaar. Ik beoordeel muziek op wel meer dan dat, maar het moet vooral lekker in m’n gehoor liggen en dat is natuurlijk puur subjectief. 

@RV
Lekker nummer van Tindersticks! 

Om nog even terug te komen op electronische muziek: over het algemeen minder mijn ding, al heb ik een dikke DnB/Dubstep-periode gehad waarin ik zelfs nog lokale feestjes organiseerde. Erg leuke tijd, tof dat DnB ook weer aan het opkomen is. Ook wel fan van (semi)live collectieven zoals Moderat, of juist hele experimentele dingen zoals Amon Tobin (beide met vette liveshow natuurlijk). Bij die laatste heb ik anderhalf uur gehypnotiseerd staan kijken, wát een show was dat.

Romāns Vainšteins

Ik heb Tobin eens aan het einde van de avond, in niet het passende gezelschap en niet de goede geestestoestand 'gezien' en stond ook even vastgenageld maar meer van 'jo man, wat is er met DIE m*ng**l aan de hand joh?'

was op Dour om 2:00 na al de hele dag bands gezien te hebben met mijn vriendin, sloot niet aan op de flow.

Romāns Vainšteins

Dan is eerder een losstaand concert, waar je je kan voorbereiden op hoe en wat, beter. Dat is in ieder geval hoe ik dingen als Ninja Tune en Warp aanvloog.

Romāns Vainšteins

Ik weet nog wel dat we van deze band afkwamen toen: dat was geweldig en gewoon het einde van de avond:

esims5.0
Jouw reactie is dan ook weer enorm voorspelbaar. Ik beoordeel muziek op wel meer dan dat, maar het m...

Haha ik moest ook nog denken aan de video met die Groningse rappers waarvan jij en ook Romans zeiden dat het niet je ding was maar wel delen. Zogenaamd erg talentvol, maar waarmee dan? Stoer acteerwerk? De video was wel professioneel gemaakt, met name ook dat filmische begin.

Ik vroeg me af of de Arctic Monkeys fans niet in een indentiteitscrisis kwamen door Body Paint. Maar als ik Romans hoor, hebben ze dit soort werk altijd al gemaakt. Het zou voor mij strafwerk zijn om dat na te gaan. Als er toch een nummer van Arctic Monkeys in de Top 2000 moet, dan had ik deze het liefst.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Ik heb Tobin eens aan het einde van de avond, in niet het passende gezelschap en niet de goede geest...

Hahaha ja als je vanuit bandjes komt dan snap ik dat wel enigszins. Ik heb 'm op Lowlands gezien, na al een hele avond electronische/dubstep meuk. Ooit ook nog eens een Franse techno-DJ gezien die ook een of andere enorme kubus met videomapping had als installatie, op Gogbot in Enschede. Ben z'n naam kwijt, maar was wel lekker dansbaar.

esims5.0
Haha ik moest ook nog denken aan de video met die Groningse rappers waarvan jij en ook Romans zeiden...

Als je het hebt over Dope DOD; wél mijn ding. Geen idee hoe je erbij komt dat ik daadwerkelijk Arctic Monkeys fanboy ben. Ik vind dat ze een paar vette platen hebben, en dat de nummers (en albums) die goed zijn, ook goed in elkaar zitten. Zou mezelf niet als fanboy zien. Ben eerder fanboy van artiesten zoals Atmosphere, Run the Jewels, Aesop Rock, Sticks, etc. Maar ik vermoed dat je dat niet kent en het ver buiten je comfort zone ligt. 

Klootje Kriekeljon

Ah die kant kwaliteitsrap. 

esims5.0
Als je het hebt over Dope DOD; wél mijn ding. Geen idee hoe je erbij komt dat ik daadwerkelij...

"Maar ik vermoed dat je dat niet kent en het ver buiten je comfort zone ligt."

Met andere woorden: wat ben jij een boer. Maak je over mijn mening over jouw muzieksmaak ook maar geen illusies. Zo outer space dat je niet eens meer de connectie met het grootste muziekfeest in Nederland kunt maken. Ook dat opscheppen over het ruige uitgaansleven en vele concertbezoeken, alsof dat je muzieksmaak iets van statuur geeft. Ik heb denk ik welgeteld 3 concerten bezocht: twee van Depeche Mode in Ahoy (1990 en 1993) en een van Anne Clark in Nighttown, ook ergens in die tijd. Niet dat die laatste artiest me toen iets zei, maar ik ging vanwege anderen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 40 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.