Algemeen muziek topic

1 2 ... 39 ... 44 45
kleomantre
Romāns Vainšteins
Ik vond/vind deze geweldig : https://www.musicmeter.nl/album/354602 Klopt je 2021? Of wilde je 2001...

Het filmpje dat ik zonet postte bevatte 3 tracks van dat album :D

Laatst gewijzigd
esims5.0
Klootje Kriekeljon
Voor de boeren, van het album tot de schijt ons doodt:

De boeren hebben weer gewonnen Klootje.

Waar jij dat superioriteitsgevoel vandaan haalt met betrekking tot hiphop is me werkelijk een raadsel. Je lijkt ook niet in de gaten te hebben dat met name drie mensen hun eigen ding aan het doen waren in dat andere topic. Zet je Leopardo, Leukefans en Romans in een topic, dan weet ik zeker dat je iets soortgelijks krijgt. Als ik Jacco zijn mening over Muse beluisterde. En dan heb ik het nog niet over System Of A Down.

Btw Enjoy The Silence in de top 100 met een flinke stijging ook. Niet verwacht.

Romāns Vainšteins

Dit toont natuurlijk wel haarfijn dat die hele top 2000 een vernauwend incrowd-feestje is, op een gegeven moment niet veel anders dan de opkomst bij 'Zacht met een gore CH' of dat type kontlik-concerten.

En dan nog: Pop en Rock als 2 genres, zonder subs? Waar haal je het lef vandaan?

esims5.0
Romāns Vainšteins
Dit toont natuurlijk wel haarfijn dat die hele top 2000 een vernauwend incrowd-feestje is, op een ge...

O je wilde het gespecificeerd zien.

Romāns Vainšteins

En dat van Jacco tov Muse was een zwak moment natuurlijk, en dat terwijl ik al zijn vaag trommelende exoten zonder noemenswaardige kleerscheuren de revue laat passeren ,..., Yo, respect, yo?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het verder uitsplitsten naar Rock toont nog mooier aan dat we hier met een niche van doen hebben.

In welke categorie valt Supertramp? Of is dat per nummer anders?

esims5.0

Supertramp is over het algemeen classic progressieve rock. Toen ik hier een jaar of 8 geleden mee begon, associeerde ik die band daar niet mee, want ik heb daar een ander beeld bij, terwijl ik een paar nummers (Hide In Your Shell voorop) van ze best te doen vind.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vind dat ze veel ontzettend goede songs hebben : dit album is het beste overzicht van hun oeuvre

https://www.musicmeter.nl/album/3175

esims5.0

Ik heb zelfs wel eens op Hide In Your Shell gestemd voor de Top 2000 bedenk ik nu.

esims5.0
Romāns Vainšteins
En dat van Jacco tov Muse was een zwak moment natuurlijk, en dat terwijl ik al zijn vaag trommelende...

"zonder noemenswaardige kleerscheuren"

Bij het bekijken van de beelden is dat nooit met zekerheid vast te stellen.

esims5.0

Ik weet trouwens nog precies wanneer ik met die muziekgenres begonnen ben. Jeroen Kijk in de Vegte vroeg zich op de radio af of de Top 2000 in de loop der jaren "ontsould" is geraakt, omdat Satisfaction Guaranteed van Harold Melvin And The Blue Notes er in de eerste editie nog wel in stond. Wat hij (en ook ik) toen niet wist is dat er de eerste keer een andere manier van stemmen is geweest. Luisteraars konden 1600 nummers voor de keuzelijst insturen, die met 400 nummers aangevuld werd door NPO Radio 2 zelf. Vervolgens zijn die 2000 nummers alleen nog in de juiste volgorde gestemd.

flip vla

Laten we maar blij zijn dat die vrouwenbashende antisemiet niet in de top 100 is geeindigd. Had het wel verwacht trouwens met dat sneue liedje.

esims5.0
flip vla
Laten we maar blij zijn dat die vrouwenbashende antisemiet niet in de top 100 is geeindigd. Had het...

Je valt wel door de mand zo :)

flip vla
esims5.0
Je valt wel door de mand zo :)

By its right name:)

flip vla

Zolang er 25 keer ABBA in de lijst staat, is kraam tevreden.

Klootje Kriekeljon

Esims zak jij lekker door de stront. Arme man.

Romāns Vainšteins

Heb jij met al dat bibikringspierlikken nog tijd voor muziek joh, Kraamkop? Of FlaVlip, of god weet welk van de andere 1001 pseudoVPNners.

Tijd om ook hier te kappen, zoals overal waar dit gedrocht rondhangt.

Demazzel.

Jacco van Stierop

RV:

Ik kan het mis hebben, dus corrigeer me als het niet klopt, maar volgens mij werd men opgeroepen een mening te spuien over (o.a?) Muse. Aangezien ik de beroerdste niet ben, gaf ik gehoor aan de oproep, en liet ik me niet onbetuigd. Dat mijn gekraakte noot bij een enkeling in het verkeerde keelgat is geschoten, soit. Verder laat ik doorgaans een ieder in zijn of haar eigen muzikale sop gaar koken, vrijheid, blijheid.

“Ik ben een groot fan van trommelen”, zei je laatst, dus bij deze speciaal voor jou:

Romāns Vainšteins

No offense Jacco, ik denk dat jij met britpop/rock hetzelfde als ik met R&B heb.

Dat zij dan maar zo.

Laatst gewijzigd
flip vla
Romāns Vainšteins
No offense Jacco, ik denk dat jij met britpop/rock hetzelfde als ik met R&B heb. Dat zij dan ma...

Belofte nu al verbroken? Jammer!

esims5.0

Ik zag dat Master Blaster (Jammin') van Stevie Wonder opnieuw uit de Top 2000 is verdwenen. In mijn beleving het grootste draaideurnummer, maar dat valt met 3 exits erg mee. Ironisch genoeg heeft onder anderen I Believe I Can Fly van R Kelly 5 exits. Slechts een nummer is er nog vaker uitgegaan.

Il Leopardo della Primavera

Over Britpop/rock gesproken (technisch gezien zelfs post-britrock, als je van labels houdt); for some reason kan ik echt genieten van Arctic Monkeys, ondanks dat het enigszins buiten m’n normale smaak valt. Vooral hun oudere albums. Hoewel deze kapot gedraaid is blijf ik 'm lekker vinden.

esims5.0
Over Britpop/rock gesproken (technisch gezien zelfs post-britrock, als je van labels houdt); for som...

Als er een band nog meer overschat is dan Muse, dan is het wel Arctic Monkeys. 505 wordt op onder anderen KINK nogal gepusht. En ik ken ook een andere fan die zeer benieuwd was wat ze er bij het debuut in 2022 in de Top 2000 bij gingen vertellen. Nou helemaal niets. Het nummer wordt de rest van het jaar ook niet gedraaid op R2, behalve in de non-stop uren in de nacht. Dit toont het gebrek van die lijst aan: een select groepje kan een nummer heel hoog erin stemmen, terwijl de rest het misschien helemaal niets vindt.

Het ontgaat me compleet wat hier nou zo goed aan is. Het begin is vrij gezapig en halverwege het nummer lijken ze te denken dat het wat steviger moet, omdat het anders naar het einde toe doorkabbelt.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik beloof je plechtig dat je vanaf nu dood hout bent.

verder is het hier ok toeven, jij met je Israelgejank zie ik dan maar als psychische aandoening van de lokale houtjesbijter die zelf ook baalt niks van muziek te weten.

Esims: jij luistert zelden tot nooit Kink of wel?

Ben trouwens ook wel benieuwd wat jij wél goede muziek uit Engeland vindt. Verras me!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 39 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.